Annons:
Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1040 ggr
Leffe
2/19/12, 8:13 PM

Lämna aldrig ut era namn

Lämna aldrig ut era namn, inte ens förnamnet, när någon ber er, inte ens per PM. Lämna bara ut nicknamn - lika med användarnamn. Ni vet inte vem det är som frågar om namnet. Det är ju en helt främmande människa som frågar.

Annons:
Caroline.H
2/19/12, 8:18 PM
#1

Jag skulle vilja säga såhär: Gör det åtminstonde till ert eget val att lämna ut erat namn eller inte. Om du inte vill ge ut ditt namn så ska du inte göra det när någon ber om det, det är ingen som kan tvinga er till det. Jag har mitt namn i min signatur men då har jag åtminstonde valt det själv.

//Caroline


dermot
2/19/12, 8:22 PM
#2

Jag har mitt namn i signaturen, men det beror på olika saker.

Dels så bedriver jag uppfödning, och då vill jag gärna att det ska stå något trevligt där.

Men, man bör aldrig, aldrig, aldrig lämna ut något man inte vill. Speciellt inte adresser eller ens städer, län spelar väl inte så stor roll.

För det finns faktiskt en hel del (tyvärr) pedofiler och annat som kan verka jättetrevliga och så, men kanske inte är det… *bara för att skrämmas, ni bör vara rädda*

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Leffe
2/19/12, 8:25 PM
#3

Har ni lagt ut namnet på er sida eller signatur så är det en sak och ni gör det inte för att någon frågar. Trots det så är det så att om en människa fråga så bör ni ändå inte lämna ut det. Låt då hellre människan i fråga hitta ert namn själv.

KaninPiggelin
2/20/12, 8:12 AM
#4

Jag kan säga att jag här på iFokus har mitt förnamn i signaturen, även på min blogg har jag mitt namn. Men d blir dte ju som Leffe säger att då letar man ju namnet själv, t.ex letar upp bloggen :)

^^

Måste bara fråga till alla er som har facebook: Hur säkert är det igentligen? Då ger man ju ut både för och efternamn + stad? XP

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

medde
2/20/12, 12:54 PM
#5

Man ska vara vaksam på Facebook också. Men man kan låsa sin egen sida  och endast ha öppet för vänner… Vilket jag tycker är en självklarhet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
2/20/12, 12:58 PM
#6

Man ska nog helst inte alls lämna ut namn adress och telefonnummer till okända på internet. Det finns mycket konstigt folk på nätet som kan använda det på fel sätt. Mina barn får inte ens skriva sitt förnamn utan att fråga mig först.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


Annons:
Bamse 08
2/20/12, 2:19 PM
#7

#4 Jag har inte mitt riktiga namn på fejan :)

Efter som vi bara är 2 i Sverige som har samma Efternamn.

What doesn't kill you makes you stronger.

[lejdyga]
2/20/12, 2:19 PM
#8

Jag lämmnar inte utt adress eller någonting fast kan ha gort någon gång asså mitt namn här på barnens iFokus m,en inte mera!

KaninPiggelin
2/20/12, 3:25 PM
#9

#5 oki.

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ks.gerbil
2/20/12, 6:03 PM
#10

bamse 08 du måste ha en väldigt cool efter namn :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

BlueBäst
2/21/12, 4:52 PM
#11

AA

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Upp till toppen
Annons: