Annons:
Etikettsport-och-hobby
Läst 1295 ggr
KaninPiggelin
4/30/12, 10:14 AM

Ramlat av

Igår ramlade jag av på ridningen, första avramlingen på flera år. Och det sker på ett 20 cm hinder i trav, haha… :P Åhh så piinsamt, skäms verkligen över min ridning. Dessa hinder värmer vi liksom upp på, sen brukar vi hoppa runt 60 cm. Men denna lektionen blev det inte så, jag ville komma runt med de mindre hinderna och det skulle kännas bra innan vi höjde.

Vägrade mycket under denna lektion, hur mycket jag än drev. Men vi kom sedan på att precis i språnget tar jag fram handen för att hon ska kunna hoppa lättare. Det utnyttjade hon och stannade därför. När vi kom på det (i slutet av lektionen…) Gick hela banan bra, även i galopp.

Om ni pausar medans ni tittar så ser ni att det är precis när jag ställer mig upp i lätt sits och vi ska hoppa som hon stannar. Så då blir jag framtung och ramlar av..

Som sagt; Bjuder xP

Kan tillägga att jag inte gjorde mig det minsta illa, väääldigt mjuk avramling hehe :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Annons:
Caroline.H
4/30/12, 10:34 AM
#1

HAHAHAHA OMG DÖÖÖR IDIS DU ÄR BRA ROLIG IBLAND :'D

Meeeen neje, det var inte pinsamt, det var ju jag som hade dragkamp med min häst som inte ville stanna och sen bockade typ hela kortsidan där alla stod och tittade, haha… :D

//Caroline


Caroline.H
4/30/12, 10:36 AM
#2

Glöm inte tårtan förresten, viktigaste grejen ever. Ja, anser faktiskt att det är det viktigaste för vi är lite weird :D Som när jag trillade av och resten mig upp, tittade mig omkring på alla stod stod runt mig och frågade sedan "Vill ni ha choklad eller Jordgubbstårta? :D" Helt freaking föredrag om tårta, I know.

//Caroline


Lurvas11
4/30/12, 10:36 AM
#3

Tur att du inte slog dig! =) På vilken Ridskola rider du?

Själv har man bara trillat av 1 gång på de 5 år man ridit… Glad

Om man inte räknar med när man har ridit Damsadel, Bakåfram och gjort Kaptensvänning barbaka. För då blir det minst 5 gånger. Skrattande

Hälsningar Lurvas11Glad

Caroline.H
4/30/12, 10:41 AM
#4

HAHAHA, Lol, det slog mig just att du, jag och Cissi, på dom enda avramlingar vi fått på film, har trillat av över huvudet på hästen :'D Gud vad awesome vi är då! Förlåt för att jag spammar den här tråden men jag var där och såg det live, och från min vinkel såg det mycket roligare ut än det här :D

//Caroline


Lurvas11
4/30/12, 10:46 AM
#5

Haha, måste bara skriva! Kom och tänka på förut när jag skulle sitta av stallets största ridskolehäst som är ca 160-170 cm i mankhöjd. När jag hoppade av hamnade jag först på fötter, sedan blev det typ gummi effekt med knäna så jag studsade ner på rumpa 1,5 meter ifrån hästen! Det gick bara på någon hundra del. Alla som såg det började typ garva! Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
4/30/12, 12:37 PM
#6

hur många gånger har du kvar nu da? jag har typ 50 gånger innan jag blir proffs eller nåt xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[lejdyga]
4/30/12, 1:44 PM
#7

har alldrig ramlat av (= ! men gud vad det såg roligt ut!!!! XD

Jossangizmo
4/30/12, 2:33 PM
#8

hahahaha, aww så synd :')


KaninPiggelin
4/30/12, 6:28 PM
#9

#1 #2 #4 HAHA SÅ FAIL XD Gjorde en cissi XD

Det är liksom precis när vi ska hoppa, snacka om att hon lurades :P

#6 ca 95 gånger har jag kvar x)
#3 Hamre <3

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

CorneliaAndersson
7/1/12, 12:24 PM
#10

Haha, så fint du ''sitterav'' ;)

Appropå ''hur många gånger kvar'' så typ.. Jag har ridit i 4år och ramlat av 3gnr så jag har typ 97gnr kvar x'')

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

ks.gerbil
7/1/12, 3:42 PM
#11

Själv har jag 53 tror jag :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Dipsie'n'Poo
7/1/12, 4:43 PM
#12

Hahah gud vilket sammanträffande, att du blev filmad precis när du ramlade av. xD

Själv har jag 100 gånger kvar tills jag är en bra ryttare, känns lite långt dit. x)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[lejdyga]
7/1/12, 4:50 PM
#13

99 kvar för mig  XD

Annons:
ks.gerbil
7/1/12, 4:58 PM
#14

jag har ridit ugefär 7 år och mest har jag ramlat av när jag har ridit barbacka :P kommer ihåg första gången då va jag liten och sadelgjorden va lös och vi galopperade, läraren sa att jag skulle sakta av och spänna den men jag hörde inte + att jag inte kunde stanna så flums ramlade jag och sadel hängde XD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Benjamin14
7/1/12, 9:24 PM
#15

haha!Skrattande

hur hög e din ponny?Flört

Benjamin14
7/1/12, 9:30 PM
#16

min ponny är 1,21 och vi hoppar 80 cm på träning! men brukar trilla av ibland! dock trillade jag av hela tiden när jag red ut i skogen förr….. men nu går det bra!Glad

[Akkurat]
7/3/12, 4:04 PM
#17

haha, vilken "tur" att ni fick det på film xD

Och tur för de andra i din ridgrupp ( tårtaa! ) :D

Benjamin14
7/4/12, 12:53 PM
#18

#17 JAAA!!!Skrattande

KaninPiggelin
7/6/12, 9:17 PM
#19

#15 inte min ponny, ridskola :P

Inte aning, men C-ponny. :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Upp till toppen
Annons: