Annons:
Etikettskolan-och-fritids
Läst 955 ggr
ara11
5/12/12, 11:05 AM

Islam

Hej! Jag måste göra ett skolarbete om islam och jag måste ha fakta jag kan lite men måste ha mer kan ni hjälpa mig? Ni kan skriva det ni kan om islam och länka men hemsidan måste vara sann. För det får inte gå fel när jag ska redovisa den och stå och säga saker som inte är sant. Lite saker som jag ska ha med är Ritualer,grundtanke,levnadsregler,helig skrift,religös ledare och heligt rum/plats. Vi ska ha med mer men det var några saker. Hoppas någon kan hjälpa mig Tungan ute.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Annons:
sallad
5/13/12, 8:26 AM
#1

Har du kollat på Wikipedia? :)

-Rasmus 🌈

ara11
5/13/12, 9:38 AM
#2

#1 Nope men jag är inte helt 100 om det är sant ;) Men jag fick inte av min so lärare för hon sa att det inte kanske är sant :-)

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[Fruktiz]
5/13/12, 10:45 AM
#3

Jag tror det är svårt att hitta en sida som är mer sann än wikipedia. Där kommer liksom all fakta ifrån, men som du säger kan det vara fel också.

Men om du läser en text om islam som någon annan har skrivit har den personen säkert hittat fakta på wikipedia.

Mina lärare brukar säga att man kan kolla på engelska wikipedian och se om det står ungefär samma sak på svenska sidan, då är det "säkert" att använda den informationen, för då brukar det vara sant Glad

Annars kan du kolla på http://www.ne.se/  src="http://barnens.ifokus.se/js/lib/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif" alt="Glad" title="Glad" />

ara11
5/13/12, 10:58 AM
#4

#3 Jag ska ta och kolla på Wikipedia 😏

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Jossangizmo
5/13/12, 11:12 AM
ara11
5/13/12, 12:39 PM
#6

#5 Åhh tack den hjälpte verkligen mig Glad

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Annons:
ks.gerbil
5/14/12, 5:31 PM
#7

2# wikipedia kan du vara säker på att det är sant :) (eller det går ju alldrig att vara 100% men 99,9%) många tror inte man kan lite på den bara för att man kan gå in och ändra o.s.v. det många inte vet är att det finns människor som jobbar 24 om dagen för att fixa sådant som är fel :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

ara11
5/14/12, 5:43 PM
#8

#7 Okej men jag ska titta i kväll med pappa ;D

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[Paulinerm]
5/15/12, 5:34 PM
#9

Jag jobbade med islam i skolan förra och förrförra veckan. Vi åkte faktiskt till en moské förra veckan! :D

ara11
5/15/12, 6:11 PM
#10

#9 Åh va kul :-) Men vart i Sverige finns en moske?

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[Paulinerm]
5/16/12, 3:13 PM
#11

#10 Det finns på många olika ställen! Vi åkte till den i Fittja.

Upp till toppen
Annons: