Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 491 ggr
[Fruktiz]
6/15/12, 3:50 PM

Kompis som pratar ett annat språk

Har du en kompis som inte förstår svenska som du måste prata något annat språk med? Om du har det; tycker du det är jobbigt att inte kunna prata svenska med den personen? Eller är det lika enkelt som att prata svenska så det inte spelar någon roll? :)

Annons:
[lillakaninen]
6/15/12, 4:27 PM
#1

Jag har inte riktigt en kompis, men det är en klasskompis :) Han kommer från Grekland och kan bara några få svenska ord, men håller på och lär sig. Det är väldigt svårt att få honom att förstå vissa saker, som när vimskulle på klassresa och han skulle förstå varför vi inte skulle till skolan.

KaninPiggelin
6/15/12, 4:52 PM
#2

Nej det har jag inte :) Men har två kompisar som har ett annat hemspråk än svenska.

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ara11
6/15/12, 5:44 PM
#3

Nej, Jag har en klasskompis som är från spaningen fast hon kan ganska mycket svenska. Sen har jag mina släktingar som jag får prata engelska och slovenska med och det är jobbigt.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

lillamarsvinet
6/15/12, 6:34 PM
#4

haha aa jag går i samma klass som #1   ^^

han kan knappt svenska, men kan många fula ord som han säger…..charmigt  ^u^

♥kram Linnea♥

[SporeDiatrymisss]
6/15/12, 7:08 PM
#5

Jag har en kompis som nästan bara pratar ryska. haha, inget jobbigt alls ^^

ks.gerbil
6/15/12, 7:14 PM
#6

jag själv för 3 år sen ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[Fruktiz]
6/16/12, 12:59 PM
#7

Jag skulle bara tycka det var kul att behöva prata ett annat språk med någon. Då lär man sig mer av det språket :)

[Paulinerm]
6/16/12, 4:53 PM
#8

Jag pratar ett annat språk som jag måste prata med mina släktingar :P Annars så finns det en kille i min klass (eller som kommer när vi har NO, hemkunskap, slöjd, m.fl) från Ukraina. Ibland förstår han inte några ord så min kompis från Litauen och Kazakstan måste prata ryska med honom xD Men han är snäll :)

Caroline.H
6/16/12, 7:13 PM
#9

Jag känner några som har ett annat språk än svenska som modersmål, men dom kan flytande svenska också så det är inga problem, tror inte jag känner någon man måste prata ett annat språk med :)

//Caroline


Bamse 08
6/16/12, 7:36 PM
#10

Jag har några kompisar i England (som då inte är släkt) som jag måste prata Engelska med Glad

Tycker inte det är jobbigt alls, pratar ju Engelska dagligen så känns inge konstigt.

What doesn't kill you makes you stronger.

nadilda
6/17/12, 8:22 AM
#11

Jag har ju bott i Norge så har massor av Norska kompisar! Dom förstår mig nästan helt när jag pratar svenska men oftast pratar jag norska eller norsk/svenska med dom :)

Upp till toppen
Annons: