Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 615 ggr
Caroline.H
2012-06-21 15:02

Blir så arg

Idag red vi ut alla våra hästar till sommarbetet! Allting gick jättebra fram tills det att vi skulle över en väg…

Det var några personer som skulle stoppa bilarna så att vi kunde gå över vägen med hästarna…

Det kom bara en bil, så en av "vakterna" gick ut i vägen och viftade med armarna och så, för att visa att han fick vänta lite…MEN VISSA HAR VISST INTE DET TÅLAMODET

Gubben som satt i bilen(83 år var han)gasade bara på. Vakten som stod mitt i vägen kastade sig undan med typ…en meter till godo eller så. Och bakom henne, där hade hästarna redan börjat gå över.

Virpa(som en häst heter)var väl… en decimeter eller så från att bli påkörd, ingen överdrift. När bilen körde förbi så fastnade hennes svans i bilen! Det var ruskigt tur att hon reagerade så snabbt och vred på rumpan och sedan sprang över vägen! Det är tur att gamla Virpa är så lugn, det dröjde bara nån minut innan hon verkade ha glömt helt vad som hänt.

Alla blev ju såklart jätteskärrade, jag satt och mumlade inte så fina ord ett tag där… Jag fick ju nästan en hjärtattack och jag började seriöst gråta för att jag blev så rädd och jag tittade ändå bara på.

Det som gjorde mig ännu mer arg var att bilisten bara gasade på ännu mer och körde därifrån.

Som tur var hann dom ta registreringsnumret på bilen. Så nu vet dom vad han heter, hur gammal han är osv osv.

Det var något av det värsta som någonsin hänt mig, jag var verkligen livrädd!

****** ***** *** ah ni vet….

//Caroline


Annons:
KaninPiggelin
2012-06-21 16:30
#1

FY ***. Jag kan berätta att jag red precis bakom Virpa, och skulle precis gå över vägen när detta hände. Jag var ca 2 m efter Virpa. Det var bara några cm, annars hade Virpa blivit totalt överkörd :S Fy, jag fick en sån chock. Både jag och ridlärna grät, det var helt sjukt. Tänk om jag hade gått "där man ska gå när man rider ut" (närmare Virpa) då hade jag och min häst blivit påkörda :S Alla var jättechokade, bland det värsta jag nånsin varit med om Gråter

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[TheoA]
2012-06-21 17:13
#2

Vissa verkar inte ha nått vett i huvet alls, idioter.

[Fruktiz]
2012-06-21 17:41
#3

Gud vad läskigt!

Jag fattar heller inte varför det finns en del som inte fattar att man måste köra försiktigt nära hästar.

KaninPiggelin
2012-06-21 22:18
#4

Jag förstår liksom inte hur man kan iprincip köra på en häst med ryttare och en människa? :( :@

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ks.gerbil
2012-06-21 22:45
#5

meh gud vissa personer är bara idioter allvarlig talat Obestämd tänk på vad som skulle ha hänt om inte virpa va snabb! både ryttare och häst kunde ha blivit svår skadade Skrikandes

Gerbil-hemsidan hittar du R

Caroline.H
2012-06-21 22:49
#6

Usch det var så hemskt Skrikandes I diskussionen om detta efteråt: "Ja hade hon inte hunnit undan hade det förmodligen varit djurambulans och avlivning på plats".

Gråter Han körde lixom så pass fort :(

//Caroline


Annons:
Bamse 08
2012-06-22 08:55
#7

Usch, vilka idioter till bilförare det finns!

What doesn't kill you makes you stronger.

[lejdyga]
2012-06-22 10:22
#8

Usch!  det kunde ha gott riktigt illa! Förvånad tur att det gick bra !! Glad

[SporeDiatrymisss]
2012-06-22 12:52
#9

J***A drummel. Tur det inte var nån från min klass då…

dermot
2012-06-23 00:37
#10

Fy farao!!

Jag hade åkt hem till gubben och slagit han på nötterna.. :(

Jag förstår inte hur man inte kan ha nått vett alls? Jag menar, han kan ju knappast ha "missat" att hästen gick där.. Då borde han vara blind och därmed få körkortet rivet.

Och tyvärr så är ju sista idioten inte född än..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Caroline.H
2012-06-23 00:56
#11

Han tittade inte ens på vägen. Några längre fram i ledet fick ögonkontakt med honom. När han nästan kört på hästen så tittade han på en annan "vakt" och flinade. Han gjorde det alltså med flit och det gör mig så ***** ******* arg.

Om jag fick skriva/prata med/till den här gubben, I'm telling you, det skulle inte bli nådigt… Skrikandes

//Caroline


dermot
2012-06-23 01:00
#12

#11 Asså… ***** ***** flink! -.-

Vi drar till hans hem (borde vara lätt o hitta med tanke på hans reg. nummer) och slår han på nötterna! Sedan drar vi till den där kärringen från Norge (du vet hon som plågar hundar…) och slår henne också.. Asså vissa människor borde inte få gå lösa Gråter

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Caroline.H
2012-06-23 01:04
#13

#12 Nej, förstår verkligen inte denna värld :'( Man får väl(även fast det känns tufft)ha lite överseende med dom som har någon form av psykisk sjukdom. Men jag tror nog att vi fått klart för oss att vissa gör sånt här helt fullt friska, för att dom har såna sjuka tankar. Usch och fy. :'(

//Caroline


Annons:
dermot
2012-06-23 01:14
#14

#13 Ja, man får ju det. De som är sjuka kan ju inte hjälpa det.. Men andra.. USCH! :(

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




ks.gerbil
2012-06-23 19:32
#15

13# har man sådna problem borde man inte få åka bil….

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: