Annons:
Etikettsport-och-hobby
Läst 1330 ggr
luckydragonriderkin
2012-07-16 10:51

ritaat en häst :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har ritat av en häst som jag gärna vill ha kritik på :)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
[lillakaninen]
2012-07-17 17:23
#1

Nu är inte jag jättebra på att ge kritik, men jag skulle säga att ögat är lite för stort och livlöst, det ser lite ut som ett tomt hål. Och den skulle nog se lite mer "3D-aktig" ut om man såg en liten bit av det bortre örat, så att den inte ser så platt ut. Kanske att ögat sitter liiite för långt fram. Men annars en väldigt fin teckning, med fin skuggning och bra form. Jag gillar mulen väldigt mycket, det är fina linjer vid munnen och nosborren och det är ett fint avslut mellan den mörka mulen och den ljusa pälsen. Och om jag inte ser fel, så har du gjort hårstråna? :) Väldigt fin!

[_hsleiufhbtv]
2012-07-17 20:27
#2

Ögat är för stort och livlöst, även lite felplacerat om du kollar lite nogrannare på hästens huvud. Hade också, precis som ovan, velat se det bakre örat för att få mer liv i bilden. En sista sak är att du skuggar längs underdelen av halsen, bakom kinden (kommer inte på vad det heter just nu ^^) om du förstår. På det sättet får du mer liv i bilden och den blir roligare att titta på.

Måste säga att jag älskar mulen och pälsstråna! Glad

ks.gerbil
2012-07-18 20:09
#3

en sak mer än vad de andra har sagt är att örat kanske är lite "tjock" om du fattar? ;D annars tycker jag den är jätte fin :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

luckydragonriderkin
2012-07-26 10:23
#4

#1 & #2 ja ögat kanske inte blev det bästa ^^'' nja jag ritade ju av en bild och där syndes inte örat så jag ritade inte det… Annars beukar jag rita båda öronen ;) #3 ja kanske det ;) jag behövde redigera bilden rätt mycket i mobilen för att man över huvudtaget skulle se vad det var så skuggningen är mycket snyggare i verkligheten :S Tack för kritiken! :D

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[EllenAlicia]
2012-07-26 18:10
#5

ögat ä för stort anar super fin :)

dermot
2012-07-27 00:11
#6

Jättefin! Hade inte kunnat göra det bättre själv! :)

#2 Ganachen kanske? ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
smillasol
2012-07-30 19:11
#7

Håller med om ögat som blev lite fel placerat och ser lite tomt ut flytta det lite och lägg i lite vitt och glans i det sen tycker jag oxå att det skulle se verkligare ut om man såg lite av andra örat :) Fint ritat :D

ks.gerbil
2012-07-30 20:09
#8

7# dock ser man inte den andra ögat då bilden är i profil ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

tillatoa
2012-08-01 11:39
#9

Gud vad fin!!Glad Där har du min åsikt.

[lillakaninen]
2012-08-01 17:49
#10

#8 Hon skrev Det andra örat ;)

ks.gerbil
2012-08-01 18:49
#11

10# *harkel* Oskyldig

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: