Annons:
Etikettdjur
Läst 269 ggr
Caroline.H
7/29/12, 5:21 PM

En plats som inte gillar oss

Vet inte om några av er minns när vi skulle rida ut våra hästar till sommarbetet och nån gubbe höll på att köra på en av hästarna, skrev om det i det här inlägget http://barnens.ifokus.se/discussions/4fe31b6f88f472080100c625-blir-sa-arg

Idag skulle vi rida tillbaka några hästar. Det var bara 8-9 hästar denna gång, två av dessa blev ledda. Så vi var väldigt få, så det gick ganska mycket smidigare från när vi var 20 st och skulle ut till sommarbetet, haha….

Vi hade precis kommit över vägen när det där hände när tjejen precis bakom mig som var sist ropade att det kom nån kille på rullskidor…

Vi gick så långt vi kunde åt sidan av cykelbanan för att släppa förbi honom…Det den killen gör då är att låta sina stavar släpa i marken när han ska åka förbi… Så det låter typ "ratatatatatatata" och min häst och hästen bakom mig blir sjukt rädda, och där sitter vi, barbacka och våra hästar vill bara sticka… Så blir alla andra hästar uppstressade för han fortsatte med det där jobbiga ljudet. Min häst stack en bit längs vägen i full galopp, blir SOM TUR ÄR stoppade av hästen framför, hoppar ner i diktet och jag hoppar av i farten ;)

Killen åkte förbi, han stannade inte, han sa ingenting, han tittade inte ens på oss utan åkte bara förbi…

Som tur var gick det ganska bra. Lyckades dock på något vis vrida om knät när jag hoppade av så lite fick jag lida, haha… Vår ridlärare bara "ÅÅÅÅH GJORDE DU ILLA DIG OH HERREGUD DU KAN LEDA HONOM RESTEN AV VÄGEN OM DU VILL" haha, nej vad jobbigt att gå, mycket lättare att rida :33

Just den platsen verkar inte gilla oss överhuvudtaget… x) Upptäckte vad duktig jag är på att beskriva alla detaljer herre vad långt det blev :3

//Caroline


Annons:
[SelmaP]
7/29/12, 6:03 PM
#1

Oj, hur är det med knät?

Dessutom är det bara bra att du berättar detaljerat, man förstår liksom bättre ;)

[Fruktiz]
7/29/12, 6:22 PM
#2

Men gud vad ni råkar ut för olyckor på den där platsen. :P

KaninPiggelin
7/29/12, 8:00 PM
#3

:S

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

BlueBäst
7/30/12, 5:58 PM
#4

Hihi

Olycksplatsen

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Upp till toppen
Annons: