Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 1579 ggr
[SelmaP]
8/10/12, 1:07 AM

Lös tand!

Hej, vad brukar ni göra när ni får en lös tand? Brukar ni vicka på den? Brukar ni verkligen försöka få bort den? Typ dra jättehårt? Själv har jag en lös tand! Jag vill verkligen få bort den, Tips? ;)

Annons:
Jossangizmo
8/10/12, 1:07 PM
#1

Några tips har jag tyvärr inte, men när jag har lös tand så vickar jag aldrig på den. Utan jag väntar tills den åker ut av sig själv xd


[SelmaP]
8/10/12, 1:22 PM
#2

1# Hahha, jag vill så gäna få ut den >:)

Bamse 08
8/10/12, 3:29 PM
#3

Vickar på den, men det var kanske 2 år sedan jag tappade någon tand så nu skulle jag nog bara vänta till den åker ut själv, annars kan man äta knäckebröd och morötter.

What doesn't kill you makes you stronger.

[SelmaP]
8/10/12, 3:31 PM
#4

3# japp, tack för tipsen ;)

KaninPiggelin
8/10/12, 6:20 PM
#5

Har inte haft lösa tänder på typ 2-3 år xD Men då vickade jag alltid på den,men lät den sedan ramal bort själv. Vågade aldrig dra bort den :S

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ks.gerbil
8/10/12, 10:29 PM
#6

Lyckans er som inte behöver åka till tandläkaren varje gång :/ har väldigt få tänderna som ha ramlat ut själva en nära en kompis råkade kasta ett boll på min mun xD en tog farmor bort en gick av när jag åt pizza en nära jag åt bröd och 2 när jag borste tänderna det är allt alla andra hos tandläkaren :S

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[SelmaP]
8/10/12, 11:34 PM
#7

6# Hahha! Jag minns när jag skulle äta en sån där hallonskalle, (godis).

Den var typ jättehård och jag försökte bita sönder den, plötsligt märkte jag att jag inte hade någon tand på ett ställe när jag kände efter! Jag spotta ut hallonskallen och min tand var typ i den! Eller hur man ska säga xD

Jag hade tuggat och tuggat så att den blev intuggad i hallonskallen HAHAHHA, :)

Har någon varit med om när man ska skölja av sin tand vid handfatet så råkar man tappa tanden och den faller ner i röret? Har hänt mig typ 1-2 gånger, och jag som ville ha ett mynt… :(

HAHHAHA nejmen ;)

Randen
8/10/12, 11:57 PM
#8

gör som 1#, har 4 lösa tänder :P

Upp till toppen
Annons: