Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 389 ggr
medde
8/12/12, 1:23 PM

Att välja kläder vid köp

Då ni ska handla nya kläder elle rskor.Är det märeket som avgör eller vad tittar ni efter då ni ska köpa kläder? Många letar efter kläder som enbart är sköna andra tycker det ska vara snygga kläder som följer modet. Medan andra letar kläder bara med sin favoritfärg på. Vad och hur tänker du då det är dags att handla kläder?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Bamse 08
8/12/12, 1:55 PM
#1

Lite snygga får de gärna vara men först och främst ska de vara sköna.

What doesn't kill you makes you stronger.

Dipsie'n'Poo
8/12/12, 5:54 PM
#2

Kollar lite överallt. Hittar jag något som är relativt billigt, snyggt och sitter bra. Köper jag det. Försöker också tänka med vilka byxor plagget passar med. Om det är en helt skum tröja, som inte skulle passa med några av mina byxor köper jag inte det… Så enkelt är det. Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

ks.gerbil
8/12/12, 5:55 PM
#3

snyggt och skönt och det ska liksom passa mig ;) byxor är svårt dock gillar inte tajt verkligen iget för mig…

Gerbil-hemsidan hittar du R

Caroline.H
8/12/12, 6:45 PM
#4

Eftersom att det numera är ganska lätt för mig att hitta kläder som passar så kollar jag först och främst på om det är snyggt(eller, allra, allra först kollar jag på prislappen, haha)och hoppas på att det finns i min storlek ;) Tycker det är svårt att hitta kläder som visserligen är bekväma men som jag inte tycker är snygga. När jag går i en klädbutik så testar jag bara sådant som faller mig i smaken :) Gäller i princip samma sak för skor :)

Det var inte riktigt frågan men jag måste tillägga att jag avskyr att gå och titta på kläder med mamma, haha. Hon verkar inte alls veta vad jag gillar längre så det är mest "Carro, titta på den här då! Jag: *ryser* :3

//Caroline


KaninPiggelin
8/12/12, 7:01 PM
#5

Jag säger iprincip samma som Carro :D

Jag tittar på om det är snyggt (min stil) och på prislappen. Köper aldrig en tröja för 1000 kr bara för att det kanske är ett märke. Om jag verkligen vill ha en märkesgrej som jag gillar (t.es converse, älskar converse) så önskar jag mig det i födelsedagspresent eller köper själv :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

medde
8/12/12, 8:15 PM
#6

Converse verkar var riktigt hett!

Betyder inte färger så mycket? Det är viktigare med  att det sitter bra och vettig prislapp?

Vilket är det dyraste ni köpt i klädväg?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
ks.gerbil
8/12/12, 8:15 PM
#7

köper inget dyrt av märke jag skiter totalt i sånt

Gerbil-hemsidan hittar du R

medde
8/12/12, 8:16 PM
#8

#7 bra där!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ks.gerbil
8/12/12, 8:22 PM
#9

8# :3

tycker dem inte är mer än vanliga tröjor med något fult grejsmojs på den :P

sen går jag alltid med kompisar och köper kläder för om man går med mamma så tar hon fram det mest konstiga fula och barnsliga kläder det någonsin går att hitta och om man går med pappa samma sak eller värre :s

Gerbil-hemsidan hittar du R

medde
8/12/12, 8:25 PM
#10

Det verkar som vi föräldrar alltd hittar fel kläder.. fliza säger oftas likadant som ni gör i tråden. Om kläderna jag tycker om så säger hon blä,Och men mamma då, det fattar du väl att det kan jag inte sätta på mig,,Suckar djupt och lämnar det hela åt fliza själv att söka vad hon gillar..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sallad
8/12/12, 8:32 PM
#11

Jag kollar på hur dom ser ut först (är väldigt noga). Jag gillar jeans, snygga hängiga linnen och T-Shirts. Ska beställa ett par converse från usa med supermannen på till hösten. :P Sedan måste dom va sköna också, men jag använder aldrig mjukis/träningsbyxor, känns som jag ska gå och plocka bär dåe. :D

-Rasmus 🌈

KaninPiggelin
8/12/12, 9:41 PM
#12

Det enda märkesgrjer jag köper är Converse,just för att dem är såå myckdt bättre. Kan säga att äkta är 100 gånger bättre, både kvalité och passform :)

Men något jag inte gillar är när du varenda unge i skolan har t.ex en adidasväska. Och för det "måste" man köpa en sån själv.. (vissa tycker så)

Våga stå ut!

Jag tycker sånt är sååå tråkigt, att alla ser likadana ut med samma kläder och grejer..

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

medde
8/12/12, 10:23 PM
#13

#12 Många kloka ord i ditt inlägg.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Caroline.H
8/12/12, 10:47 PM
#14

Jag tycker inte att märke är sådär jätteviktigt, det bästa med märke är ju att det oftast är mycket bättre kvalité på grejerna :)

Skulle aldrig köpa kläder/väskor/skor bara för att alla andra har det, men att tänka "ÅÅÅh vilken snygg tröja, men alla andra har ju en sån så den kan jag inte köpa" funkar inte heller för mig :3 Hittar jag något som jag tycker är snyggt så köper jag det, spelar ingen roll att alla andra har det :))

Typ converse, känns ju som att varenda människa har det numera, men jag köper det ändå för att jag tycker att det är snyggt ^^

//Caroline


ara11
8/12/12, 10:55 PM
#15

Jag bryr mig inte ett dugg på vad som är modernt jag klär mig i det som jag gillar. Alltså inte i medeltids kläder och såna utan mer som jag tycker snyggt och skönt. jag köper lite dyrare kläder men det är för kvalitén för mamma vill inte att jag köper kläder på billigare affärer så att jag kan ha det längre men jag köper ju Inte dom kläderna mamma tycker är snyggt utan det jag gillar.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[TheoA]
8/12/12, 11:49 PM
#16

Det ska vara skönt, sitta bra och varasnygga tkr jag. Märken och sånt bryr jag mig inte om. Köpte badbyxor i våras för att de var snygga inte för att det var nåt dyrt märke.

nadilda
8/13/12, 7:51 AM
#17

JAg tänker inte alls mycket på märke, eller lite ibland kanske . När jag köper kläder så provar jag först  och främst det jag tycker är snyggt, och sedan måste det vara bekvämmt också. Fast det har hänt att jag köpt något som vart oskönt om det varit riktigt snyggt eller billigt. Och ibland har jag köpt saker som inte är så snyggt men bekvämmt, för jag har ju en sommarstuga ;)

Och sedan var det priset..jag köper aldrig något som är jätte dyrt, och sedan är det väll så hära att desstu mre jag gillar ett plagg desstu mer kan jag tänka mig att betala för det. Har hännt att jag köpt något jag inte alls gillar och tämkt typ "Någon gång anväder jag väll det och om jag inte gör det kan jag ju alltid klippa sönder det och sy någonting av det" men då ska det kosta typ 30 kr.

Det jag oftast inte kan låta bli att köpa är linne, jag älskar linnen. Brukar verkligen försöka att ine köpa några när jag shoppar men det slutar nästan alltid med att jag köper minst ett i alle fall :P

ks.gerbil
8/13/12, 9:08 AM
#18

Det ända jag köpte av märker är min skola väska av rip curl (haha det är en känd surf märke) och det va för att jag inte hittat något annat som jag kunde ha :3

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Akkurat]
8/13/12, 10:31 AM
#19

Jag kollar runt i butiken, ser jag nåt jag tycker är snyggt, så kollar jag prislappen, sen provar jag det.

De ska liksom vara min stil och vara skönt såklart ^^

Asså märken..om jag ser nåt jag tycker är fint som är nåt märke, så köper jag det om jag har råd, jag köper inte några märkesgrejer "bara för att" det är ett märke, jag köper det som är snyggt, om det är ett märke eller inte kvittar :)

Förutom converse, har två converse och jag skulle aldrig kunna ha fejk, utan jag har bara äkta, hade fejk när jag var typ 7 år och som nån skrev innan, det är MYCKET bättre kvalitè och passform på de äkta!

Men jag bryr mig inte om nån annan har fejk converse eller äkta, det är bara vad JAG skulle kunna ha! :)

Jag älskar iaf kläder och sånt så jag köper ganska mycket kläder och sånt:)

KaninPiggelin
8/13/12, 3:15 PM
#20

#19 exakt! precis samma här :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Annons:
[Fruktiz]
8/14/12, 10:15 AM
#21

Jag tittar först på kläder som är snygga, men om det inte sitter skönt på mig så köper jag inte det.

lillamarsvinet
8/15/12, 2:33 PM
#22

Jag köper kläder som är främst snygga. om jag tex går in på gina tricot och ser en as snygg tröja så kollar jag på prislappen och ser vad den kostar och om den inte kostar för mycket så köper jag den^^ men när jag tittar på kläder går jag efter vad som är modernt/inne och snyggt:)

märkesgrejer för mig är typ ganska viktigt…asså inte att jag går med massa dyra kläder hela tiden utan det känns på nått sätt bättre när ens kläder är ett speciellt/dyrt märke för då känns det som om man får uppmärksamhet på nått sätt….hahahOskyldig nu låter jag som typ en snobbig stockholmare men jag är faktiskt inte snobbig haha:D

sen brukar oftast märkeskläder hålla bättre:)

♥kram Linnea♥

[Jag är jag]
8/15/12, 3:04 PM
#23

Jeans å t-shirt märke spelar ingen roll

Upp till toppen
Annons: