Annons:
Etikettdjur
Läst 601 ggr
[EllenAlicia]
8/23/12, 4:55 PM

betyg

hej! har ni nåra smarta tips hur man kan få bra betyg och sånt? för om jag får a i alla änmen ska jag få köpa en liten kanin <3 :D

Annons:
ara11
8/23/12, 5:14 PM
#1

Oj, Det kan bli svårt. Några grejer för att få A är lyssna på lektionen, räcka upp handen massor, Jobba själv och inte behöva fråga om hjälp.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[EllenAlicia]
8/23/12, 5:24 PM
#2

okej :) har redan B i biologi iallafall annars ligger jag runt c-d :) har nyss börjat 7:an men de ''bedömmningarna'' är såklart från 6:an

ara11
8/23/12, 5:29 PM
#3

#2 Det är jätte bra :)

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[EllenAlicia]
8/23/12, 5:39 PM
#4

#3 hihi tack! :D gör allt för en kanin ;)

ks.gerbil
8/23/12, 8:27 PM
#5

Förlåt att få A måste man ha A i alla delar av ämnet så t. ex. Måste man ha A i problemlösning räknesätten m. m. För att få A I matte annars får man B

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
8/23/12, 8:27 PM
#6

Det ska stå För

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[EllenAlicia]
8/23/12, 8:46 PM
#7

vet det redan

Caroline.H
8/23/12, 8:50 PM
#8

OJ, om du ska få A i alla ämnen så får du det kämpigt….;) Men egentligen finns det väl inte så många "tips" bara vara aktiv och lyssna på lektionerna, visa att du är engagerad, lärarna gillar sånt ;) Och plugga ordentligt, alltid göra läxorna och så :)

//Caroline


[EllenAlicia]
8/24/12, 3:53 PM
#9

#8 ah :) har inte så mycket ändå att göra på dagarna utan att hålla på med mina knainer och va på datorn elr titta på tv hehe

[Jag är jag]
8/24/12, 4:21 PM
#10

Ja tror de kann vara bra att i blnnd fråga om hjälp för då visar man att man är interesserad å vill veta mer

[EllenAlicia]
8/24/12, 4:22 PM
#11

#10 okej :)

Jossangizmo
8/24/12, 4:34 PM
#12

Att få A är inte det enklaste, det är svårare än att få vanligt MVG. I dem nya betygskriterierna, nu säger vi att vi pratar om matte, så måste man ha A i alla olika "ämnen" inom matte (tex. Samband, Algebra osv). Ett exempel, du får A i alla olika änmen inom matte förutom Algebra som du får C i. Då kommer ditt slutbetyg bli C. Jag tycker det är väldigt orättvist men så är det…

Mina tips är att komma i tid till alla lektioner och vara akiv. Räck upp handen och plugga mycket hemma. Bara för du är lite krasslig i halsen betyder inte det att du måste stanna hemma, gå till skolan ändå (sålänge du inte är jättesjuk). Satsa på att få alla rätt på proven. Gör dina läxor! Att göra läxorna underlättar mycket då du lär dig "snabbare" än om du struntar i det. Att göra sina läxor ger oftast bätte resultat på proven.

Lycka till! Glad


[EllenAlicia]
8/24/12, 4:37 PM
#13

okej :) brukar göra mina läxor ;) (

går i en internationell engelsk skola föresten)

Annons:
Upp till toppen
Annons: