Annons:
Etikettfrågor-som-söker-svar
Läst 911 ggr
Tokyo
9/22/12, 7:16 PM

Är jag den enda?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är jag den enda som är ung och har utslag i ansiktet?

Jag är 11, och alla andra i min klass har hur fin hy som helst, och dom sminkar sig till skolan nästan varje dag osv..

Jag har pormaskar på HELA näsan och får finnar mer ofta än dom andra i min ålder som jag känner.

Sen har jag utslag i pannan.. tror det är för att jag kommit i puberteten, för jag fick dom för ca 1 år sen och nu har dom blivit fler.

Dom "förökar sig" (haha, roligt uttryck..) när jag har mens, och när jag inte har mens så blir dom färre igen.

Som rubriken lyder, är jag den enda? Gråter Känner mig så ful när jag tittar mig i spegeln..

Annons:
karro1999
9/22/12, 7:28 PM
#1

jag har pormaskar på hela näsan och ganska många finnar i ansiktet

Tokyo
9/22/12, 7:39 PM
#2

#1 Okej, det var faktiskt skönt att höra att jag inte är ensam..

Men det är ju förstås inte kul att ha finnar och pormaskar, jag vet hur det känns..

Fast jag vet ju inte om du "tänker" på det så mycket, menmen..

karro1999
9/22/12, 7:41 PM
#3

jag tänker på npormaskarna ovh finnarna kliar jag sönder

Tokyo
9/22/12, 7:45 PM
#4

#3 Okej.. Använder du något slags medel för att få bort finnarna/pormaskarna? Jag vill såååååå gärna ha bort dom äckliga pormaskarna på näsan :( Dom stör mig sjukt mycket. Det är ju nästan omöjligt att klämma dom på näsan ju!

Jag blir så trött på mitt äckliga ansikte.. :S

karro1999
9/22/12, 7:53 PM
#5

jag har en tvål som heter spotless deep cleaningoch efter det tar jag en kräm som heter spotless oil-free maitfying morgon och kväll men glömmer oftast ta det.mamma köpte dem på apoteket du kan fråga där

Tokyo
9/22/12, 7:55 PM
#6

#5 Okej, tack så jättemycket! :D

Annons:
ks.gerbil
9/22/12, 8:02 PM
#7

Bästa tipset? Tvätta ansiktet regelbundet med olika tvålar! Använd inte bara en för då förlorar den "kraft" om du fattar :) jag har själv 4 olika tvålar och använder olika varje dag. Använd gärna toner också på kvällarna! Två olika är alltid bäst :) om du äter mycket choklad m.m. minska ner lite för det kan göra det värre :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

karro1999
9/22/12, 8:04 PM
#8

mörk choklad är mindre fett så det går att äta lite mer

ks.gerbil
9/22/12, 8:06 PM
#9

Och använd inte morgon och kväll använd olika varjen gång! Klämma inte pormaskarna. En annan sak som är bra att göra ibland är ångbad :) kom ihåg att tvätta anisktet noga efteråt

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tokyo
9/22/12, 8:07 PM
#10

#7 Tack för tipsen.

Jag äter inte jättemycket choklad, mest på helgerna.

Vissa krämer jag har provat gör att jag får mer finnar istället för färre, så jag "vågar" inte fortsätta använda dom.. :S

ks.gerbil, har du många utslag/finnar/pormaskar? Eller har du haft?

medde
9/22/12, 8:16 PM
#11

#0 Tokyo! Jag brukar  inte svara i era"egna" trådar som rör er, men en sak kan jag och vill säga rent spontant. Inte är du ensam om det.. Inte ett dugg ensam. Det kan jag lova.'Tycker du är superfin på bilden

Mvh medde sajtvärd

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

karro1999
9/22/12, 8:17 PM
#12

alla får finnar någon gång i sitt liv

Tokyo
9/22/12, 8:20 PM
#13

#11 Tack! Kan bara inte låta bli att känna mig… ful.

#12 Jag vet, blir inte av med dom.. men jag stör mig extra mycket på PORMASKARNA. :((

Annons:
ks.gerbil
9/22/12, 8:22 PM
#14

Jag har lite övverallt men kan hålla dem under kontroll med hjälp av rutinerna :) imorgon tar jag kort på krämwn jag använder så får du se dem :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

karro1999
9/22/12, 8:23 PM
#15

jag störde mig på dem först men nu bryr jag mig inte längre

[Akkurat]
9/22/12, 10:32 PM
#16

Alla är olika, vissa har lite mer pormaskar och finnar, och vissa mindre!

Jag har turen att inte ha några finnar/pormaskar alls typ.

Brukar få några nån enstaka finne nån gång i bland, tex. när jag ska ha mens.

Men man får acceptera att alla är olika, och lära sig tycka om sig själv som man är! Jag har mått otroligt dåligt över mitt utseende men har lärt mig nu att acceptera mig själv, INGEN är perfekt!

Har inte så stor erfarenhet av finnar och sånt, eftersom jag knappt har det.

Men min hud är väldigt känslig mot mycket parfymerade produkter och på vintern när jag dushat nästan spricker min hud, och blir helt röd, då får jag använda en speciell kräm, för annars kan mina kinder blöda för huden spricker.

Tycker du är jättesöt Tokyo!

ks.gerbil
9/23/12, 9:22 AM
#17

Sen passar du i glasögon och det gör inte jag men jag får gå runt med dem ändå -.- fast jag är närsynt så behöver inte ha på mig dem heela tiden… OT men xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tokyo
9/23/12, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#16 Haha, tack för komplimangen.. Ser ju inte särskilt glad ut, menmen..

#17 Tackar! Jag tror säkert att du passar jättebra i dina glasögon.

DenLillaTofflan
9/23/12, 7:37 PM
#19

#0 Jag tycker inte att dom syns så väldigt mycket. Jag är också 11 och har rätt många kvisslor och finnar i pannan. Men mitt tips är att kladda tandkräm på dom! :D hahha nej men det torkar ut huden och gör så att dom försvinner :)

Om det inte funkar för dig kan du ju andvända conceler. Dom försvinner ju inte  men kommer knappast synas :)

Tokyo
9/23/12, 7:42 PM
#20

#19 Ja, jag har funderat på att använda concealer, men jag har hört att det kan göra det värre, och jag vill absolut inte det :S

Annons:
[Akkurat]
9/23/12, 7:45 PM
#21

#20 För mig blir det inte värre av att använda concealer, det bara döljs utan att "läkningen" blir värre eller nåt :)

Tokyo
9/23/12, 8:20 PM
#22

#21 Okej, kanske ska testa då.

På helgerna och lov och så när jag är hemma tänker jag strunta i det, men kanske i skolan och vid speciella tillfällen skulle det vara skönt att inte se ut som ett troll… jag vet att jag bara är 11, men jag tänker ganska mycket på mitt utséende nuförtiden..

[SporeDiatrymisss]
9/23/12, 11:03 PM
#23

Prova Aco Acnelösning, funkar JÄTTEBRA. Luktar lite starkt, bara ;-)

Upp till toppen
Annons: