Annons:
Etikettdjur
Läst 624 ggr
[SporeDiatrymisss]
10/24/12, 6:28 PM

Osgolter

OBS! Denna info har jag helt hitta på själv för skojs skull!

Det finns en enorm mängd olika sorters osgolter. Faktiskt, runt 8274901 arter utspridda över Vintergatan! Det finns ca 800 olika underarter och 10 olika stamarter. Här kommer en lista på de 10 stamarter:

  1. Noro Osgoltus
  2. Ekvota Osgoltus
  3. Kumi Osgoltus
  4. Ventok Osgoltus
  5. Osgoltus Osgoltus
  6. Galaxis Osgoltus
  7. Merovi Osgoltus
  8. Hypero Osgoltus
  9. Kernon Osgoltus
  10. Meron Osgoltus

Jag antar att alla arterna är för många och lika så underarterna, men stamarterna kan jag ta upp. En representant för varje stamart. Jag gör ett undantag på Ekvota Osgoltus, för att där finns jordens hunddjur inblandade.

I Noro Osgoltus-stammen kan man träffa på bland annat Kentaurisk osgolt. Osgolter i Noro-stammen har otrolig styrka och en hjärnkapacitet på ca 11 kubikcentimeter. De är inte de smartaste, men de är en av de farligaste. Kentaurisk osgolt har det starkaste bettet i hela västra armen (en av galaxens armar), vilket inte är så illa med tanken på hur STORT det området är. Alla osgolter i detta släkte har horn. Typiskt för osgolter är en anatomi, ungefär som hundens och vargens, men tillagda lemmar, sinnen, horn etc. är mycket vanliga. I Noro-stammen, vilken påträffas oftast i västra armen är som sagt horn ett tydligt kännetecken. Rottweilerlik anatomi är också vanligt.

Ekvota Osgoltus-stammen inkluderar bland annat Vargar och den Tauriska osgolten. Den jordiska osgolten, eller vargar, hundar, rävar etc. är en "Standardmodell" av osgoltenas anatomi. Tauriska osgolter har fyra par framben och två par bakben, tre ögon och ett par små horn. Om inte de hade den höga intelligens som utmärker Ekvota Osgoltus så skulle den ha hamnat i stammen Noro Osgolyus. Jordiska osgolter är den smartaste osgoltsorten i hela galaxen. Alla osgolter har en indeviduell grad av intelligens, med Ekvota har extrem. vanlig i hela galaxen, speciellt i utkanterna.

Kumi Osgoltus har fartdårarna. Kerruptianska osgolter kommer upp i ca 500 kilometer i timmen med sina fyra par långa ben vad som tillsammans blir åtta, starka ben. Utmärkande för denna stamm är i stort sett standard, men med åtta ben, stor bröstkorg och i stort sett anatomin lik en gepards eller greyhounds. Också för att denna stam oftast påträffas på planeter med relativt låg gravitation.

Ventok Osgoltus här är den uthålliga stammen. Vi har en robust och uthållig Hurminsisk osgolt här, som är förvillande lik en alaskan huskey. fast större, bredare, grovare, agressivare och med större fettdepåer. Ett par små händer sitter fast någon decimeter ovanför framtassarna och har stakra fingrar. Den Hurminsiska osgolten har också en glupande aptit och lång nos för att värma upp luften den andas in och för att få plats med fler luktceller. Denna uthålliga stridsvagns-stam är vanlig på höggravitationsplaneter som ofta är kalla.

Osgoltus Osgoltus-stammen har de vattenlevande osgolterna. De är extra duktiga i simmning. Den simmkunniga Vuflinska osgolten bor på en planet där planeten är täckt med 97% vatten och de andra 3% är öar lite här och var. Då borde man nog vara ganska simkunnig… Denna stam förekommer på vattenrika planeter och dessa osgolter har en säls anatomi. Lite längre framben, bara. Och så har de en ganska lång svans. Ofta fyra gånger kroppslängden. tre ögon är också vanligt.

Galaxi Osgoltus är den anpassningsbara sorten. Den har fått namnet Galaxis för att den är vanlig i hela galaxen. Till den räknas bland annat faktiskt räven och Kulmylfisk osgolt. Den osgolten har en rävlikanatomi och slående lik stomik som hos räven. Med tre ögon, yvig päls och fyra öron är den en anpassningsmästare. Stammen är den vanligaste och mest utspridda stammen i galaxen.

Merovi osgoltus är den klättrande sorten. Dit räknas bland annat Vexulionsisk osgolt som har långa framben och greppare på alla åtta ben, en lång och stark svans som man kan hänga i, har starka käkar, fyra ögon som sitter framtill, ett platt mopsansikte och en lång och vig rygg. Denna anatomiska form är vanlig hos Merovi-stammen och vissa har tillochmed en form av extremt primitiva vingar, ungefär som flygekorrarnas utfällbara flyghud. Denna stamm förekommer på rengskogsplaneter och allmäna skogsplaneter men också ibland på bergsplaneter.

Hypero Osgoltus är grottstammen. De är blinda, har inga ögon och vi beskriver dem lite närmre med hjälp avv Ekolumisousk osgolt. Den är liten, ungefär som en chihuahua, har fyra korta tassar med geckoliknande fötter som fäster bra på skrovliga grottväggar. osgolten är totalblind och saknar synorgan helt och hållet, är till 100% resistant mot de flesta gaser och har extremt bra hörsel, lukt och känsel och använder sig av ekolokalisering för att fånga byten. Har päls men är helt färglös. Ungarna föds fullt utvecklade. Hög aktivitet av dessa varelser har (Faktiskt!) uppfångats på jorden. Denna stamm är vanlig på alla planeter som har rikligt med grottor.

Kerno Osgoltus är den flygande stammen och förekommer alltid på gasjättar. Neptunusk osgolt förekommer som namnet avslöjar, från Neptunus. Dessa osgolter har stora säckar på ryggarna som är fulla av gas som är lättare än Neptunus atmosfär. Dessa osgolter är extremt lätta och har även vingar som de styr vart de flyger någon stans med och ungarna föds fullt utvecklade och genom att skjutas ut som en kanonkula från modern så vecklas deras gassäck ut på några få millisekunder. Osgolternas huvuden är ungefär som en salukis, fast de har fasetterade ögon som skyddas av en stor, genomskinlig hinna. Som sagt är denna stamm vanlig på gasjättar.

Meron Osgoltus är den stammen där man har placerat de övriga arterna, totalt ca 3842 arter. Vi har bland annat Kumpidorisk osgolt, från planeten Kumpidor. Denna osgolt har ganska långa ben, som styltor ungefär, och fötterna har tre tår framtill och två baktill. osgolten har inga klor. Den saknar päls, fjädrar och fjäll och är helt klädd i glansigt skinn. Den har ett avlångt huvud med stora, svarta ögon och en stor nos. Den lever på den vulkaniska planeten Kumpidor. Som sagt har denna stamm inga speciella egenskaper och här placerar man de osgolter som inte passar in någon annan stans. Som till exempel den Kumpidoriska osgolten. Denna stamm är vanligast efter Galaxi Osgoltus-stammen.

Nu frågar jag er: Vilken stam gillar ni bäst?

:-)

Annons:
Amandapanda
10/24/12, 6:33 PM
#1

Förlåt men årkade inte läsa hela men vad är en Osgolt ? o.o

[SporeDiatrymisss]
10/24/12, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

I grunden är en osgolt en hundliknande varelse, har alltid hundlik anatomi men har flera delar. Tillexempel som den Knaugerianska osgolten nedan:

(Ursäkta om bilden blev ful, jag ritade med mus)

karro1999
10/24/12, 6:50 PM
#3

orkade inte heller läsa hela. bilden blev bra

ks.gerbil
10/24/12, 6:52 PM
#4

orkade inte heller xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

karro1999
10/24/12, 6:55 PM
#5

typ ingen orkar XD fick ont i ögonen när jag hade läst namnen och lite till

ks.gerbil
10/24/12, 6:57 PM
#6

dock håller jag med om att det är kul att hitta på och skriva fakta ;P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
karro1999
10/24/12, 6:59 PM
#7

det är kul att göra det själv men det kan bli lite jobbigt att läsa

ks.gerbil
10/24/12, 7:01 PM
#8

jo precis :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
10/24/12, 10:19 PM
#9

Jag har skrivigt FÖR mycket… Skäms *dålig vana*

Caroline.H
10/25/12, 11:27 AM
#10

Om jag har förstått det rätt nu; en Osgolt är alltså en hundliknande "varelse", det finns 10 stamarter och en massa underarter med olika utseenden/egenskaper, och du har kommit på dessa varelser helt själv. Typ så någonting va, haha? ;)

Jag tror att du skulle kunna dra ihop en del och med det även göra den lite enklare för den som läser att förstå. Bara ett tips, då det inte verkar vara många som orkar läsa allt :)

//Caroline


Upp till toppen
Annons: