Annons:
Etiketttv-film-och-bio
Läst 1349 ggr
Jossangizmo
2012-10-27 18:42

Filmtips!

I denna tråden kan ni tipsa filmer. Det är bara till att börja, hade varit ett plus om ni skriver vad den handlar om och vilken filmgenre den har c: Jag är en film-galen person så ser fram emot lite film tips :D


Annons:
[Pelisa]
2012-10-27 18:52
#1

Åh vad jag älskar film :D Har några förslag:

Pirates of the Caribbean (dock är fyran inte lika bra som de tre första)
Harry Potter
TimeLine
Sagan om Ringen

Alla är äventyrsfilmer.

Tokyo
2012-10-27 19:44
#2

Jag älskar skräckfilmer, mwhehe >:D

Jag är ju bara 11 så dom skräckfilmerna jag tittar på kanske någon äldre tycker är skitfånig eller nåt, men iallafall :3

Jag gillar The Grudge, Saw, Orphan, The ring (jag tror det är The ring 3 vi har hemma, det är den enda The ring jag sett, så jag säger väl The ring 3.. men jag är inte säker på om det är 3 eller nåt annat nummer. Gud vilken konstig mening.. Oskyldig)

Sen har vi The Exorcist, och nu minns jag inga fler för tillfället. Haha :3333

Jossangizmo
2012-10-27 19:49
#3

Eftersom det snart är halloween så tipsar jag en jättebra film av Tim Burton. Det är en animerad musikalfilm. Jag tror det tog dem 3år att göra denna filmen och den är helt underbar, jag älskar den! :)
The Nightmare Before Christmas

spola fram några sekunder för att se trailern c:


Tokyo
2012-10-27 19:57
#4

#3 Jag har sett den, inget för mig. Men en ganska rolig film ändå :)

Caroline.H
2012-10-27 21:45
#5

Jag älskar också skräckfilmer, mina favoriter är nog The Grudge och Quarantine, både 1 och 2! The Grudge har säkert de flesta skräckfilmsfantaster sett, men rekommenderar verkligen Quarantine, sååå äcklig….

Annars tycker jag att Lol är en sjukt bra film! Trodde den skulle vara ganska dålig faktiskt men den var riktigt riktigt bra! The Hunger Games är ju inte heller helt fel :)

//Caroline


Luckyt5
2012-10-28 01:45
#6

Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Dawn part 1 ^^

/ Tilda

Annons:
Amandapanda
2012-10-28 07:19
#7

Jag gillar vekligen Coraline, Den är lite läskig fast mkt spännande jag rekomendrar den starkt! Här är en länk till trailern "Coraline" Official Trailer - YouTube och här en annan Coraline Web Trailer HD - YouTube

[SelmaP]
2012-10-28 08:50
#8

2# Du är exakt som mig..

Kollar hela tiden på skräckfilmer, alla de filmer du nämnde har jag sett.

Jag har kollat på skräckfilm sen jag var typ 6år xD!

Ändå har jag aldrig har någon mardröm efter att jag sett någon skräckfilm eller så. Och jag blir inte direkt sådär lättskrämd.

När vi hade halloween-fest i klassen så kolla vi på läskiga videos. Alla ba blunda och ville gå ut ur klassrummet för de va så läskigt. Men ja satt där och smaska popcorn och skratta åt dem! xD

För er som gillar skräckisar, kolla på filmerna som 2# tipsa om :P

Annars vill jag tipsa om Ted. Det handlar om en liten pojke som fick en låtsasteddybjörn i julklapp och han önska sig att den blev på riktigt. Dagen efter är den verklig! Och sen typ flera år senare när den här pojken blivit man och skaffat en flickvän och så, så bor teddybjörnen med dem och jag måste varna: den här teddybjörnen gillar tjejer och alkohol alltså. HAHAH, den va så bra! :) Den finns än på bio, men när den kommer ut. Då tipsar jag er om att kolla på den :P

[lejdyga]
2012-10-28 08:55
#9

Om man gillar drama ska man kolla på jane erye ( stavning )

Dock gillar jag mest serier som twilight och Hary porter .

PS:  vet ni nån serie som är lik Harry porter eller twilight ? tipsa gärna ! (= .

Tokyo
2012-10-28 09:18
#10

Just det, jag gillar alla Twilightfilmerna också. Eller, okej då.. jag älskar Twilight :3

Tokyo
2012-10-28 09:20
#11

#8 Jag har inte fått några mardrömmar någongång efter skräckfilmer jag heller. Fattar inte hur man kan ogilla skräckisar. :D:D:D:D

[lejdyga]
2012-10-28 09:43
#12

Har någon sett Bu ? den är s*t  läskig  .

bambiiii
2012-10-28 10:37
#13

kan ni ge mi9g tips på suuuuper läskiga filmer snälla? SUPERLÄSKIIGA SÅ ATT MAN inte vågar gå på toa sen :D

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Annons:
Jossangizmo
2012-10-28 12:22
#14

Gud vad många som tycker om skräckfilmer Förvånad

Jag tycker inte om skräckfimer så mycket men ändå så kollar jag haha.

Men jag rekomenderar för er då som gillar skräck: Paranomal Activity. Alla filmerna 1,2,3 och 4. Jag har sett alla förutom 1:an. Jag såg 4:an för ca en vecka sen på världspremiären, jag kan fortfarande inte sova på nätterna, haha Skrattande


Tokyo
2012-10-28 13:47
#15

#13 Vill också ha tips på jääätteläskiga filmer! :D

Förresten, är det någon som vet vad den där filmen heter där dom typ syr ihop människor eller vad det är? Min storasyster (27 år) har sett den och sa "den ska nog inte du se" till mig. Hon vet inte att jag älskar skräckfilmer och så.. mwhwehe >:3

Men iallafall, vet någon vad den heter? :D

[SelmaP]
2012-10-29 07:50
#16

15# Jag vet vad det är för film! "The Human Centipede" heter den. Det handlar om en sjuk man som vill göra en mänsklig tusenfoting. Så han syr ihop människor typ, riktig tortyr-film! :S

Här är länken till trailern:

http://www.youtube.com/watch?v=0piFZXT8Zxo

Tokyo
2012-10-29 08:12
#17

#16 Ååååh, tack! :DD:D:D:D:D

Jag vill se den, så tack så mycket. Skrattande

[SelmaP]
2012-10-29 19:25
#18

17# haha varsågod :P

berätta gärna vad du tyckte om den sen ;D

Tokyo
2012-10-29 19:38
#19

#18 Okej :) Jag hyrde den nyss, haha. Skriver imorgon om jag kommer ihåg. Oskyldig

[SelmaP]
2012-10-29 19:42
#20

19# a okej ;D

Annons:
[lillakaninen]
2012-10-30 08:19
#21

Åhhh jag verkligen älskar att se på skräckfilmer, samtidigt som jag är livrädd för det. Jag vågar inte ens vara ensam på toa eller något sånt efteråt, för jag blir så *j-ordet* rädd :/

My Bloody Valentine är en så himla äckligt läskig film som min kompis typ tvingade mig att se. Jag kanske är känslig för skräckisar och tycker att dom är läskiga fast dom egentligen inte är det, men den är ändå läskig, men riktigt bra :) Den handlar typ om en kille och några andra som blir begravdai ett gruvras. Alla dör förutom en. Sedan, på valentines day (Alla hjärtans dag) "Återuppstår" han, och dödar 22 människor med sin gruvhacka. Usch usch usch nu får jag rysningar Tyst

ks.gerbil
2012-10-30 11:56
#22

OMG jag tycker skräckfilmer är jätte läskiga har typ sett en om inte 0 hahahah xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

karro1999
2012-10-30 13:19
#23

gillar inte heller skräckfilmer men kan se dem

Upp till toppen
Annons: