Annons:
Etikettmusik
Läst 3064 ggr
[GerbilLooover]
12/23/12, 5:23 PM

Piano

Hej!

Några här som går på pianolektioner? :) Vilka låtar tycker ni är roligast att spela? :)

Jag gör det, både enskilt och i ensamble :) Den låten jag tycker är roligast är He's a pirate (den är med i Pirates of the Caribbean) och jag håller på att lära mig den själv :) Fast jag spelade den på lektion men jag har fixat noter till den låten själv och lärt mig högerhanden själv.

Tillägg: Oopsii, undersökning blev lite konstig… (det är den första jag gjort) Men "Spelar du piano?" ska egentligen vara frågan.

Annons:
[SporeDiatrymisss]
12/23/12, 5:29 PM
#1

Spelar hemma :3

Lurvas11
12/23/12, 5:35 PM
#2

Jag tar privatlektioner på Torsdagar. Just nu håler jag på att spela på den här låten: Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

Tokyo
12/23/12, 5:49 PM
#3

Jag tog lektioner i piano när jag gick i tvåan, i typ ett halvår/ett år.

Sen glömde jag bort allt jag hade lärt mig (typiskt mig) men nu har jag börjat spela igen. "Kan" egentligen inte, men jag kan en bit av Someone like you. Jag orkar aldrig lära mig hela dock.. :S

Nu spelar jag gitarr istället och tycker att det är mycket roligare, hehe :)

[GerbilLooover]
12/23/12, 5:56 PM
#4

Okej :)

Såhär spelar man He's a pirate, den ser vääääldigt avanserad ut men den är lättare när man får se noter och jag kan inte spela så fort xD Eller jo men det blir massa fel xD

Jag kan med bas och allt till typ 0:34 och håller på med resten tills typ 0:55 :) Fast det går hälften så fort när jag spelar ^^

Jossangizmo
12/23/12, 6:28 PM
#5

Jag spelar piano hemma och i skolan :)


karro1999
12/23/12, 7:14 PM
#6

jag spelar hemma jag lär mig själv med hjälpen jg fått i skolan.

Annons:
[nathalie44]
12/23/12, 8:15 PM
#7

jag lär mi chelv jag ska börja i january ungefär

Flöffo
7/19/13, 12:29 PM
#8

Jag vet att det är en ganska gammal tråd men jag hoppas det är okej att putta upp den? 🙂

Jag tog piano lektioner i två år. Sedan fick vi hund och då slutade jag. Nu spelar jag hemma istället. Min mamma brukar hjälpa mig ifall jag har problem med någonting eller så. Spelar några låtar från min piano bok men just nu spelar jag Dark Woods Circus, Swan Lake och Davy Jones (också från Pirates of the Caribbean) eftersom dom i boken är ganska tråkiga. Dock hittade jag inga bra noter på Dark Woods Circus så den lär jag mig genom YouTube och inte noter. Swan Lake fanns på mitt "piano" och Davy Jones hittade jag noter på. Har några fler låtar planerade också men ska lära mig Dark Woods Circus helt först, kan bara 3/4 typ. 😛

//Flöffo

karro1999
7/19/13, 12:34 PM
#9

jag måste övertala pappa att ta fram pianot för det var länge sen jag spelade

[etsan]
7/19/13, 10:08 PM
#10

Tar privat lektioner en timme på fredagar och har gjort det i 3 år och 4 månader. Min favoritlåt på piano varierar men just nu är det viva la vida och Bach låtar (vet ni inte vem Bach är sök på Johann Sebastian Bach på youtube)

[Ebidda98]
7/19/13, 10:58 PM
#11

Tyvärr inte, men det vore häftigt att kunna :)

Jossangizmo
7/19/13, 11:20 PM
#12

Jag tycker om att spela How to save a life med The Fray :)


[GerbilLooover]
7/30/13, 1:36 PM
#13

Nu älskar jag att spela Linkin Park - What I've Done, och har börjat bli mer beroende nu när jag gillar Transformers + att det är mitt favoritband :3 Har också lärt mig Roads Untraveled via YouTube och skrivit ner noter till det och har skrivit ut noter till Numb och Evanescence - Bring me to life :)

Annons:
Pétit
8/2/13, 3:45 PM
#14

Jag slutade spela för ett år sen och då har jag spelat ca 3 år med privatlektioner under skoltid. Fast jag spelar ju fortfarande hemma ibland såklart! ;)

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Lilllufsen
8/2/13, 6:42 PM
#15

Spelar inge musik själv men hör på

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

[EllenAlicia]
8/2/13, 6:44 PM
#16

jag har gjort men var tvungen att sälja keyboarden :/

Lilllufsen
8/2/13, 6:44 PM
#17

16 Va synnd

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

Nelly12
8/3/13, 12:47 AM
#18

Ja, jag spelar piano. Ja, tycker det är kul! Har spelat i ca 3 år nu. Jag går på lektioner, en gång i veckan. Just nu gillar jag att spela heartbreak hotel med Yohio, är rolig att spela! (Men har spelat den så många gånger så att den nästan är för lätt) Och så tycker jag att say yes är så vacker och rolig att spela den med. Sen har jag gillat att spela baby doll med topcats, sen jag var elva Har spelat på många piano shower, senast spelade jag heartbreak hotel, och det gick bra. Så mina favorit låtar att spela på piano just nu är: Say yes, baby doll och heartbreak hotel (kan alla utantill)


⠀instagram @drawing_ella

GerbilHund
1/31/14, 9:49 PM
#19

Nej jag spelar inte piano men Klarinett dock kan jag några lätta låtar på piano som björnen sover och Spanien. Jag har även spelat block flöjt och trumpet.

karro1999
1/31/14, 9:54 PM
#20

Jag började på piano i måndags

Annons:
[MARWAKE]
1/31/14, 10:38 PM
#21

Jag går på piano! Jag har spelat piano i ett halvår nu ungefär ;) Har väl ingen sådär favorit eller så. :P

Weasley
2/1/14, 10:49 AM
#22

Tycker också att He's A pirate är roligast!! Har lärt mig mer än hälften nu ;)

Trololololololololololo

Weasley
2/1/14, 10:49 AM
#23

Tycker också att He's A pirate är roligast!! Har lärt mig mer än hälften nu ;)

Trololololololololololo

Flöffo
2/1/14, 6:52 PM
#24

Just nu försöker jag lära mig trick and treat. Den är inte särskilt svår, det gäller bara att ha tid. 🙂

//Flöffo

Nelly12
7/7/14, 3:41 PM
#25

Hoppas det är okej om jag puttar upp lite här… Senast har jag lärt mig "hey brother" av Avicii och "Undo" av Sanna Nielsen helt utantill. Dom är så roliga att spela! Jag spelade Undo på en show, det gick mycket bra. :) jag har också varit med i ett band och spelat på skolans Cabaret, piano då. Sen har jag lärt mig basen av "say something" på youtube, och hittat på högerhandens noter själv. Det är kul att hitta på låtar själv på pianot. Som "one day" från "jag saknar dig" filmen, hittade jag på noterna till.


⠀instagram @drawing_ella

Nelly12
7/7/14, 3:44 PM
#26

Både bas och högerhand på alla då. ;)


⠀instagram @drawing_ella

Upp till toppen
Annons: