Annons:
Etikettdjur
Läst 2313 ggr
[SporeDiatrymisss]
12/29/12, 5:41 PM

Sant eller falskt?

Sant eller falskt?

Denna gång: Djur.

Annons:
[SporeDiatrymisss]
12/29/12, 5:50 PM
#1

Facit:

  1. sant. Flyghundar ÄR faktiskt halvapor.
  2. sant. Tro det eller ej, det är sant. Vattnet bär upp djurets vikt. På land skulle det kollapsa av sin egna tyngd.
  3. falskt. E.coli är den bakterien som producerar våran E-vitamin.
  4. sant. Folk överdriver gorillornas aggression i filmer ENORMT.
  5. falskt. Det finns inget som heter fundusfjäril.
  6. falskt. Gavialen är ingen alligator.
  7. falskt. Vilda marsvin lever på slätterna i sydamerika.
  8. sant. Statistik visar att rottweilers har dödat fler människor än alla andra hundraser. Den har också ett starkare bett och kraftigare kroppsbyggnad än en pitbull.
  9. NEEEEEEEEEEEEEEEJ
  10. Falskt. Grå jako är världens smartaste djur, inte delfiner, även om de är mycket, mycket intelligenta.
Gerbilles
12/29/12, 8:50 PM
#2

1/10 xD Men är nästan säker på att pitbull är "världens farligaste hundras" (vilket jag tycker är fel att kalla rottweiler/pitbull, det är ägarens ansvar att uppfostra hunden rätt, det är ju inte hundens fel om den kommer till en dålig ägare som lär den sånt) fast det kanske är Rottweiler … såg förrut ett program om olika hundraser och då sa dom att pitbull räknades som den "farligaste hunden" och att Rottweilern var två … :O Fast det kanske var ett gammalt program och saker kan ju ha ändrats! :) Väldigt roliga (och svåra xD) frågor! :D

[SporeDiatrymisss]
12/29/12, 10:09 PM
#3

#2 Heheh, tack så mycket! :-D

[Zlarviig]
12/29/12, 10:15 PM
#4

Pitbulls är inte farliga hundar. Pitbulls är avlade för att bråka med hundar, inte människor. De är avlade för att vara förarveka, så att man ska kunna träna upp de till kamphundar utan att hunden ska attackera tränaren/ägaren. De hundar som attackerar människor är oftast inte pitbulls utan de är oftast blandraser som liknar pitbull/amstaffs/staffar/bullys m.m men folk använder pitbull som ett gruppnamn för bullhunds blandningar. I sverige finns det inte så många renrasiga pitbulls så ifall statistiken gäller för RENRASIGA pitbulls så är inte den statistiken från sverige, så det stämmer inte hur man än vrider och vänder på det.

[SporeDiatrymisss]
12/29/12, 10:34 PM
#5

#4 Ok…

medde
12/29/12, 11:16 PM
#6

#1 Kika gärna på länken och läs där det första inlägget. Länk

Jag har även kollat runt lite och det stämmer mycket väl som står i den texten,

Detta är för fråga 8 texten ovan

Ang frågan 10 så finns det ingen klart bevist om vilket är smartare än det andra, det är mycket från vem som listar. Här har du andra ex på listor om smarthet

Nours topplista med smartaste djur:

Bläckfisken, gris, apa, ciklid, delfiner

Här har du Animal Planets lista med djur:

Delfiner, råttor och chimpanser.

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Cerrolyn
12/30/12, 12:58 AM
#7

För något år sedan så toppade golden retriever bitlistorna. Inte så konstigt om man tänker efter. Alla tror att golden är snälla och skulle aldrig göra något, men pressa in den i ett hörn och provocera så biter alla hundar då den inte kan fly vilket är deras första steg i att komma ifrån något obehagligt.

Men att säga att rottweilern är farligast eller pittbullen tycker jag är fel. Jag anser att ingen ras är farligare än en annan, allt har med föraren/ägaren att göra. Så i det fallet skulle jag vilja svara människan är det farligaste djuret på jorden.

**MVH Cerrolyn

[Zlarviig]
12/30/12, 2:45 AM
#8

Förresten att det skulle finnas statestik på att rottweilern/pitbullen ska ha ett starkare bett är också fel.

Man kan inte säga att vissa hundar har starkare bett än andra hundar, alla hundar är olika, det är individuellt, en påverkan av arv och miljö, precis som med temperament. Man kan träna upp hundens muskler i käken så en collie skulle kunna bita mycket hårdare än en rottweiler.

Sen är det ju klart att en pitbull som attackerar en människa (ganska sällsynt) skulle ju inte släppa i första taget, de är så betydligt mer envisa än andra hundar så på så sätt skulle de kunna orsaka mer skada.

Sen beror det ju också på hur många hundar det finns i landet. Om det finns 10 rottisar och 4 labradorer, och statistiken visar att 5 rottisar har attackerat människor och att "bara" 3 labradorer har attackerat människor, då är det ju ändå ca 75 % av labradorerna men bara 50 % av alla rottisar har attackerat en människa.

ks.gerbil
12/30/12, 10:24 AM
#9

7# håller med

Gerbil-hemsidan hittar du R

medde
12/30/12, 11:15 AM
#10

Nu har vi nog alla kommit fram till att dom svaren som är i frågorna som vi tar upp är ej korrekta. I och med det ber jag er alla, stanna upp och vi lämnar ämnet. Eftersom det här är barnens sajt och nu är det flera vuxna som skriver i tråden. Vilket jag kan förstå då fakta vill komma fram.

Men vi lämnar ämnet nu, Och går vidare ,,

Tack // Mvh medde sajtvärd

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Zlarviig]
12/30/12, 12:30 PM
#11

Jag är inte vuxen Förvånad

TS Förlåt om jag verkade arg, det är bara det att Pitbulls och Rottisar har oförtjänt dåligt rykte och det är inte kul när folk går omvägar runt mig och min hund så att hon inte får hälsa på deras hundar, bara för att hon är en Pitbullmix. Obestämd

Annars var det ett bra quiz med roliga frågor Glad

Cerrolyn
12/30/12, 12:43 PM
#12

#10

Håller med, men det var en kul quiz i alla fall.

**MVH Cerrolyn

[SporeDiatrymisss]
12/30/12, 12:53 PM
#13

Nu vet jag att nästa gång jag gör en djurquiz så ska jag skippa hundar helt och hållet, för att de faktaprogram, magazin och webbsajter som skriver fakta om hundar juger. Och vilket djur som är smartast efter människor. Eller skippa quizer helt och hållet. Jag kan ju inte en enda uns!!

Annons:
Gerbilles
12/30/12, 1:01 PM
#14

#11 Va tvungen att titta på hur din hund såg ut, (tittade i ditt fotoalbum) har alltid gillat pitbulls, hon var i alla fall jättesöt! :D Fint namn oxå!

Chihuahuor kan ju lika gärna vara små monster, men alla tror ju att dom är små, snälla, söta saker som inte gör något elakt … Fast det finns ju såklart snälla chihuahuor oxå, precis som att det finns jättesnälla pitbulls/amstaff/rottweiler. Allt hör ju på hur ägaren uppfostrar hunden, inte på vilken ras det är.

#13 Nej, men sluta inte, det är ju jätteroligt med quiz! FörvånadGlad

Cerrolyn
12/30/12, 1:07 PM
#15

#13

Tycker inte heller du ska sluta. Men man kan ju lägga till "enligt x" så vet alla var upplysningen kommer från.

Jag tyckte det var en rolig och intressant quiz. Sedan är jag mycket nyfiken på varför källan som du hittade detta om att rottisen skulle vara farligast hade fått fram det. Du får gärna länka dit för att som sagt, jag tycker det är intressant.

**MVH Cerrolyn

[Zlarviig]
12/30/12, 1:08 PM
#16

#14 Tackar! Skrattande Ja, hon är helt underbar, skulle inte skada en fluga! Glad

[SporeDiatrymisss]
12/31/12, 12:06 PM
#17

#15 Från TVprogram.

BlueBäst
12/31/12, 3:23 PM
#18

8/10

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



medde
12/31/12, 3:25 PM
#19

#11 Kan inte så någon kallat dig vuxen i tråden..

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Zlarviig]
12/31/12, 6:14 PM
#20

#19 Du skrev: "Eftersom det här är barnens sajt och nu är det flera vuxna som skriver i tråden" så skulle jag bara förtydliga att jag inte är vuxen. Jag ber om ursäkt..

Annons:
medde
12/31/12, 6:14 PM
#21

#20 Helt okey.. Vi ses bland trådarna.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Upp till toppen
Annons: