Annons:
Etikettfamilj-och-hem
Läst 1655 ggr
medde
1/19/13, 12:04 PM

Hur mycket data?

Jag är nu lite nyfiken som mamma. Hoppas jag kan få fråga er lite frågor. Då som ni nog vet är min dotter här på sajten och på många andra sidor på nätet och läser, spelar osv.. Som mamma börjar jag att gnälla då jag tycker det är lite för länge hon sitter och stirrrar på skärmen framför sig.

Hur mycket tid tillbringar ni dagligen7veckan framför datan?

Söker ni läxhjälp via nätet?

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet?

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge?

Har ni helt fritt att surfa var ni vill?

Mvh en nyfiken medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[134643]
1/19/13, 12:38 PM
#1

Jag är 14 år, ifall det gör någon skillnad :3

Hur mycket tid tillbringar ni dagligen/veckan framför datan?

Då jag både använder min dator i skolan, och hemma både när jag gör läxor eller bara slösurfar, används den rätt så mycket. Det blr väl runt en 4 timmar per dag kanske? Jag vet inte riktigt. Men oftast är det så att jag gör en massa andra saker medan jag sitter vid datorn, som myser med djuren, ritar, städar osv.

Söker ni läxhjälp via nätet?

Inte söker kanske, men jag har glosor och skriver uppsatser på den, sen har vår klass en grupp på facebook där man kan fråga efter läxor och så ifall man glömt något.

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet?

Nej, de vet att jag klarar av det själv.

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge?

Nej. Jag har så gott som konstant ont i huvudet, det spelar ingen roll ifall jag sitter vid datorn eller inte.

Har ni helt fritt att surfa var ni vill?

Yes. Samma sak här, de litar på att jag inte gör något dumt :)

ks.gerbil
1/19/13, 12:40 PM
#2

Hur mycket tid tillbringar ni dagligen7veckan framför datan? oj.. mer sitter jag med mobilen i handen :S kanske max 1 timma per dag om inte på helger när jag ska göra slḱolarbete

Söker ni läxhjälp via nätet? nope eller ibland beror på vad som menas med det

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet? ja absolut xD

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge? ja, man blinkar ju jätte lite när man sitter vid datorn så ögonen får jag ont i

Har ni helt fritt att surfa var ni vill? alså klart jag inte får till exempel leta efter porr m.m. men det skulle jag alldrig göra ändå. dem litar på mig att jag inte gör idiotiska saker så jag får surfa hur jag vill, är ändå bara inne för iFokus skype och lite andra sidor som de känner till

Gerbil-hemsidan hittar du R

Lavèn
1/19/13, 12:49 PM
#3

Jag får sitta till 9 på vardagarna, men brukar stänga ner tidigare och på helgen får jag stanna uppe till senare. Men nu är jag med i stallet med så jag sittter inte hela tiden ^^

Med läxan brukar jag om vi skriver en uppsats ^^

¨Ja det gjorde och när jag tänkte om så insåg jag att ja det gjorde jag ^^

Nja oftast inte, ibland kan ögenen svida och då går jag från datorn

Ja, ingen kollar min dator, men man vill ju inte ha virus så går inte in på okända hemsidor eller klickar på okända länkar.

Kan ju med säga att jag fyller 15 i år med ^^

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Bamse 08
1/19/13, 1:38 PM
#4

Hur mycket tid tillbringar ni dagligen/veckan framför datan?

Runt 1 timme/dag

Söker ni läxhjälp via nätet?

Iinte så ofta, men alla i klassen har blivit ombedda att göra huvudräkning på en sida på nätet men det kanske inte räknas som läxhjälp.

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet?

Sitter inte vid datorn så länge, men om jag skulle göra det, ja.

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge?

Japp.

Har ni helt fritt att surfa var ni vill?

Japp, i princip, men jag har såntdär prgoram som gör att jag inte kommer åt vissa sidor men sådana sidor besöker jag aldrig ändå.

What doesn't kill you makes you stronger.

karro1999
1/19/13, 2:36 PM
#5

jag är inne på datorn från att jag kommer hem från skolan till kvällen med paus för läxor och mat.

jag gör det ibland för att man ska gör det.

mina föräldra tycker jag sitter för mycket vid datorn så ja.

jag får ont i ögonen ibland när jag har suttit för länge utan paus.

ja för jag går inte in på sånt so inte är lämpligt för mig så mina föräldrar litr på mig.

Frosstis
1/19/13, 3:16 PM
#6

Hur mycket tid tillbringar ni dagligen/veckan framför datan?

Jag är från när jag kommer hem från skolan till kvällen när jag ska sova ungefär. Fast med pauser för mat, läxor, djur och sådant. Och när det inte uppdateras någonting på datorn så det blir tråkigt ;) Men slutar olika tider, allt från 13-30 till kl 4.

Söker ni läxhjälp via nätet?

Nej, men om jag ska göra engelska glosor eller franska glosor så går jag in på glosboken.se, eller om jag inte fattar någonting kan man fråga på iFokus.

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet?

Nej.

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge?

Nej jag får inte ont i huvudet eller ögonen

Har ni helt fritt att surfa var ni vill?

Ja, vart skulle ju inte få surfa? Haha ;)

Jag är 14 år :)

Annons:
medde
1/20/13, 1:26 PM
#7

Tack för era svar, verkligen intressant att få läsa.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ratzo
1/20/13, 1:56 PM
#8

Hur mycket tid tillbringar ni dagligen7veckan framför datan? - Ungefär 7 timmar per dag.

Söker ni läxhjälp via nätet? - Ja tränar på glosor ibland.

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet? - Nej, de bryr sig inte om mig.

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge? - Nej men blir trött.

Har ni helt fritt att surfa var ni vill? Ja.

I can't drown my demons, they know how to swim.

KaninPiggelin
1/20/13, 2:04 PM
#9

Jag har dator i skolan, vilket göra att vissa dagar sittar man vid datorn (och gör skolarbete) en hel skoldag+raster.

Jag har en datatid hemma (för att min brorsa måsta ha det…) på 1,5 timme per dag. Men jag känner att det räcker, för om jag sitter typ flera timmar efter skolan så blir mitt huvud alldeles snurrigt x) Jag får också väldigt ont i ögongen… Men på helger skulle jag vilja sitta mer :(

Vi har de flesta läxor på datan också, så jag sitter mycket vid datorn under veckorna…

Jag får surfa var jag vill (eller alltså inte exakt VAR jag vill, men jag tror ni fattar x) men ibland kommer mina föräldrar och frågar; Vad gör du på datorn?

:)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ara11
1/20/13, 2:09 PM
#10

1. Hur mycket tid tillbringar ni dagligen veckan framför datan? Sitter aldrig vid datan men vid ipad kanske 2 timmar varje dag, Det beror på om det är helg eller vardag och hur mycket läxer jag har. 2. Söker ni läxhjälp via nätet? Glosor gör jag på den och ibland om jag måste googla svaret på någon fråga. 3. Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet? Nepp det märker aldrig mig så det ser inte då vad vad jag gör för dom jobbar hela tiden och de bryr sig inte. 4. Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge? Nepp, Aldrig! 5. Har ni helt fritt att surfa var ni vill? Jag tror inte jag får söka på porr och sånt men de bryr sig typ inte ändå och dom skulle aldrig märka något om jag gjorde det.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Randen
2/11/13, 12:18 AM
#11

1. 4-5 timmar 2. Nej 3. Ja 4. Nope 5. Ja

[GerbilLooover]
2/11/13, 8:37 AM
#12

**Hur mycket tid tillbringar ni dagligen/veckan framför datan?
**- Det är lite olika, på vissa dagar är det inet lika aktivt som andra och då blir det inte lika länge.

Söker ni läxhjälp via nätet? 
- Nepp, jag behöver inte läxhjälp och är det något jag undrar över frågar jag mina föräldrar eller min lärare.

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet?
- Ja

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge?
- Ibland

Har ni helt fritt att surfa var ni vill?
- Ja, sålänge det inte är något krigs spel man vill spela.

Lurvas11
2/11/13, 4:17 PM
#13

Hur mycket tid tillbringar ni dagligen/veckan framför datan?

Typ 1,5 time om dagen :)

Söker ni läxhjälp via nätet?

Jag pluggar engelska och spanska på glosboken. (Väldigt bra sida, gratis)

Säger era föräldrar till då det verkar bli på tok för länge ute nätet?

Ibland, men det är mest på helgen eftersom att man har så mycket tid då :D

Får ni ont i ögonen el huvudet om ni sitter för länge?

Jag brukar få både ont i huvudet och ögonen och må allmänt dåligt när jag sitter för länge.

Har ni helt fritt att surfa var ni vill?

Ja, dom litar på mig :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
medde
2/11/13, 8:17 PM
#14

Tack. Det har varit så spännande att läsa den här tråden. framför allt som mamma. då jag och fliza har våra samtal om och ang tiden framför datan. Så det var av nyfikenhet samt att jag är på en bra linje som mamma vad som är det "normala"

Super tack från medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jossangizmo
2/11/13, 10:08 PM
#15

1. Det är väldigt olika, så jag kan inte riktigt säga exakt. Det är allt från ingen data till 4 timmar 2. Ja, i vissa fall är det nödvändigt med en data. Tex när jag skulle göra göra ett arbete och redovisa om Church Of Satan hitta jag all min info på datorn. jag hitta ingen bok på bibblan så datorn var nödvändig. 3. Nej, det har dem aldrig gjort haha :) 4. Ja, jag får speciellt ont i huvudet när jag använder hörlurar (tittar ofta på film eller serier). Mina ögon gör bara ont om jag har suttit vid datorn typ en hel dag :p 5. Ja :)


Upp till toppen
Annons: