Annons:
Etikettlek-och-fritid
Läst 1485 ggr
tusstuss
2013-03-16 22:16

Roleplay! Tema: djur.

Jag tänkte att vi kunde starta ett roleplay här! Jag tycker att rollspel är jätteroligt och hoppas att fler kanske skulle bli intresserade. Då kanske någon där ute tänker: Men vad är då ett rollspel? Jo, det ska jag berätta! Många kallar det "att leka på datorn". Du ska lådsas att du är någon annan, eller, du kan vara dig själv om du vill! Du skriver vad du gör te.x

Kim gick ut i trädgården. Hon tittade ner på den snötäckta marken. 'När ska våren komma?' tänkte hon. Vintersolen sken, men inte starkt nog för att smälta den kalla snön. Plötsligt hörde hon någonting, hon vände sig om. Det var bara hennes katt, Millie. Kim strök Millie över ryggen. (Kan någon vara Millie?)

Nästa person kanske säger, om hen vill vara Millie:

(Jag vill!) Millie spann. Hon tittade på Kim. Millie måte visa det, den där saken. Hon krafasade Kim på benet me tassen, och jamade Millie började att springa.

Personen som spelar kim: "Millie, var är du påväg?!" Kim började att springa efter Millie. Det var någonting speciellt som Millie ville, det visste hon.

Och sedan fortsätter man så! Jag och några andra kompisar har hittat på jättemånga roliga äventyr när vi rollspelar! Jag tänkte att vi kunde börja med temat djur! Du kan vara vilket djur du vill, eller du kan vara en människa som äger ett djur. Om du vill vara ett djur så kan du både vara ett vild-djur eller ett husdjur. Jag tänker vara en brun-vit jackrussel, en husdjurs hund. Han heter Thunder. Jag kommer också att spela vildkatten Twist, en vit hona med svarta fläckar.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
tusstuss
2013-03-16 22:38
#1

Twist hoppade ner från ett snötäckt träd. Hennes gula ögon glimmade i vinter kvällens svaga ljus. 'Dags att hitta lite mat.' tänkte hon för sig själv. Hon sniffade i luften efter små  fåglar, eller kanske hade någon liten mus gömt sig i snön. "Ingen mat-lukt." Mumlade Twist. Hon riktade in sig på mataffären istället. Den var fortfarande öppen. När en människa öppnade dörren susade hon in som en raket. Det var bäst att inte bli sedd, annas någon människa fångade henne. Gud vet vad människorna gör med dem katterna. Twists bästa kompis hade blivigt fångad av en människa. Twist hade känt hans lukt i grannskapet. Men inte sett honom sedan i höstas. Twist gömde sig under en kyldisk med kycklig i. 'Perfekt' Men hur skulle hon komma åt kycklingen? Kyldisken hade ju ett lock. Någon hade tappat en påse med kyckling bröst på golvet! Twist smög fram och grep tag i påsen med tänderna. Någon ropade ut någontig i högtalarna. Plötsligt började alla människor gå mot utgången. Twist gömde sig under kyldisken igen. "Va?!" Jamade Twist förvånat. Ljuset släcktes.Twist sprang fram till dörren. Hon kunde inte få upp den på något sätt! Twist var fångad i varuhuset över natten. (Någon får gärna komma och hjälpa Twist XD)

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2013-03-17 19:54
#2

Ingen som vill?😕

Portal Is Love, Portal Is Life.

[GerbilLooover]
2013-03-17 20:03
#3

Jag skulle gärna vilja vara med, men jag kommer inte på vad jag ska skriva 😛

Gerbilles
2013-03-17 20:14
#4

Jag kommer vara med, hinner inte skriva just nu bara. 

Jag är en hund av rasen west highland white terrier, han heter Sam! 🙂

tusstuss
2013-03-17 20:16
#5

#3 Tänk bara på vad du skulle ha gjort i situationen som du är i rollspelet.

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2013-03-17 20:17
#6

#4 Vad roligt! Du gjorde min dag!🙂

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
ara11
2013-03-17 20:27
#7

Men ska jag fortsätta på berättelsen nu? Eller? :P

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

tusstuss
2013-03-17 20:46
#8

#7 Ja, du ska fortsätta på berettälsen. Du skriver vad du (Din roll) gör i berätteslen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

ara11
2013-03-17 20:48
#9

#8 Okej! Typ "Lusse kom och rädda henne" Typ så? fast jag skriver mer.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

tusstuss
2013-03-17 20:53
#10

#8 Ja! Precis så! Fast som du säjer, mer detaljerat.

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2013-03-17 20:54
#11

Jag menar #9, förlåt att jag råkade skriva 8.

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2013-03-17 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här har jag gjort en bild via ett sple på Twist!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Ratzo
2013-03-17 21:18
#13

Får jag vara en råtta? :)

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
tusstuss
2013-03-17 21:21
#14

# Absolut! Alla djur är välkommna!

Portal Is Love, Portal Is Life.

Ratzo
2013-03-17 21:31
#15

Okej då är jag min råtta Isa :). jag skriver i jag-form som isa.

Jag hade sett kycklingen som fallit ner på golvet, och jag tänkte att jag bara måste ha den, och jag vet att jag kommer få tag på den. Jag smög ut från mitt bo och skyndade fram till kycklingen. Jag skulle precis ta ett grepp om den med munnen men då såg jag det.. Under disken, en… Katt! Jag bara stirrade och var så rädd att jag inte kunde förflytta mig.

I can't drown my demons, they know how to swim.

tusstuss
2013-03-17 21:40
#16

#15 YAY! Nu blev jag glad, du kan lägga ut en bild på din råtta här, så kan vi se hur hon ser ut. Annars fins det ett roligt spel där man ka göra en egen råtta. Det var bara en rolig ide så vi kunde se hur de andras djur så ut. Här är spelet. http://www.dolldivine.com/create-a-rat.php

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2013-03-17 21:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är en bild på Thunder. Om ni vill göra ett eget djur på ett spel så kan ni bara fråga mig efter något spel. Jag  kan länkar till en massa bra gör-ett-djur-spel!🙂

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2013-03-17 22:06
#18

Twist räckte ut tassen för att ta tag i påsen med klorna. Då såg hon någonting. 'En råtta!' Twist snappade fort åt sig påsen innan råttan kunde ta den. Twist stack fram huvudet och snäste "Den är min!"

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-17 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag sprang för livet från de tvåbenta kattjägarna med håv. Jag sprang genom storstadens centrum och kände den avgasfyllda luften snabbt strömma in och ut genom mina små näsborrar.

 Det var kallt och kväll ute, men som ni säkert vet har jag bra mörkersyn. Ett par hundar tillsammans med fyra människor var efter mig. Mitt hjärta dunkade vilt innanför revbenen. Svängde av åt höger, kom till en återvändsgränd.

 Agerade snabbt genom att klättra upp för väggen med klorna fästa på det skrovliga teglet som en oljad blixt in i ett öppet ventilationssystem. Frisk, varm luft träffade mig som en vägg när jag dök in där. Utanför hörde jag hundarnas och människornas arga röster.

 Bruce, ledarhunden (en stor doberman), skrek efter mig: "Du kommer inte undan nästa gång, Lynx!".

Jag kom in i ventilationssystemet och smög hukat försiktigt fram. Tillslut komm jag till en öppning på väggen strax ovanför en frysdisk med fisk och kött. Tur i oturen.

Jag hoppade ner i frysdiskerna och strax därpå såg jag en katt och en råtta springa förbi bland hyllorna. Jag ignorerade dem och satte tänderna i en stor lax.

Både katten och råttan verkade komma emot mig nu.

Jag :3

tusstuss
2013-03-17 22:56
#20

Nu skriver jag i jag-form. Det verkar vara roligare!)
Jag stannade och hoppade upp på frysdiskens kant. En ljusbrun katt med svarta fläckar satt nere bland de frysta matvarorna och mumsade på en stor lax. "Affären är MITT ställe! Hitta någon annan stans att äta!" Fräste jag och snappade åt mig laxen.  Jag hoppade ner från kyldiskens kant och sprang vidare. 'Ja! ett öppet fönster!' Någon hade glömt att stänga ett fönster nära affärens tak. Med lite tur skulle jag kunna klättra ut genom fönstret. Jag hoppade upp på en tuggumi automat och vidare upp på en hylla med det som människorna kallar godis. Men även om jag hoppade satt fönstret för högt upp. Jag fick börja leta efter en annan utgång.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Ratzo
2013-03-18 14:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vilken surpuppa! Tänkte jag och gick vidare för att se om det fanns något annat som jag kunde dra med mig till mitt bo. ''Affären är mitt ställe!'' Hörde jag katten fräsa, men egentligen är det mitt ställe och min kyckling! Jag har bott här i flera år med min flock. Hur ska jag nu kunna hitta mat? Allting är ju instängt och jag kan inte gnaga mig in. Flocken behöver mat, speciellt småttingarna som bara är 9 veckor gamla. Jag satte mig under en hylla för att putsa pälsen och vila en stund innan jag fortsatte min jakt efter mat.

I can't drown my demons, they know how to swim.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 15:28
#22

Jag tittade storögt på den gråfläckiga katthonan. Jag lade huvudet på sned men gick sedan över till köttdisken bredvid.

 Mmmm… vad mycket härligt kött! Jag högg tag i den kalla maten och började slita i den.

 Jag såg katthonan som försökte komma ut genom ett allt för högt fönster och jag tänkte att jag kanske råkar i en liten fajt om hon upptäcker att jag har ett stort köttstycke till hands, så jag släpade med mig så mycket som jag orkade ner under frysdiaken på det blöta golvet.

 Varm luft strömmade ut underifrån och jag högg tyst in på det kalla köttet. 

Jag upptäckte en råtta som verkade besviket sniffa runt efter mat. Jag tyckte att jag hade nog med mat, så jag sprätte loss en bit med klon och slängde den till råttan några hopp från mig. 

Den såg köttbiten, kom fram och nosade på den och tittade sedan förskräckt upp mot mig. "Det är lugnt, kompis!" Viskade jag. Råttan tog köttet i munnen och försvann sedan som en oljad blixt.

Jag sneglade bakom frysdisken när jag hade ätit omkring hälften av köttet (jag var ganska mätt nu) och upptäckte att den andra katten hade gått. Varken ett spår av lax eller katt här, bara några ringa luktspår. Jag följde dem och kom fram till en hylla med människogodis kallat ostbågar.

Jag hann knappt reagera förrän jag blev överfallen uppifrån.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 15:44
#23

Anyone? 😭

tusstuss
2013-03-18 16:06
#24

Jag är här!) Jag flög ner från hyllan. Den bruna katten hade följt efter mig för att få tag i laxen! Det var min första tanke när jag såg den bruna katten. Jag landade med tassarna på kattens vita bröst. Dock blev stöten inte så hård, och skadade inte den andra katten så mycket. Sen slog en tanke mig. Jag hoppade av den andra katten. "Vad gör du här? Hur tog du dig in? Och vem är du?" Frågade jag. Jag hade hoppat från hyllan med godiset, till en annan hylla. (Förlåt om jag förstörde någonting för dig!)

Portal Is Love, Portal Is Life.

Ratzo
2013-03-18 16:16
#25

Jag bar köttbiten i munnen på väg till boet, och småttingarna hoppade upp på min rygg och putsade glatt min päls välkomnande. Sigrid ryckte åt sig köttbiten och Ronnie och Nancy sprang efter för att få en bit. Dem åt snabbt upp och inget blev kvar åt mig. Jag hoppade ut ur boet och lämnade flocken ensamma. Jag tänkte leta reda på de där katterna.

I can't drown my demons, they know how to swim.

julolagus
2013-03-18 16:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

(Jag vill vara med)

Jag är en vild kattunge (Hane) som heter Mac och kommit bort från sin mamma och syskon:

Jag satt i mörkret ihopburradd med rädda uppspärrade ögon!
Åh, dumma nyfikna jag som kom bort från mamman! Ett tag så hade jag funderat på att smyga fram till den svart vita katten och fråga den om hon kunde hjälpa mig hitta min mamma men sen så såg jag att hon verkade aggresiv.

Plötsligt så fick jag syn på råttan igen, jag hade sett min mamma döda en sån en gång. Ska jag pröva?
Sakta, sakta smög jag ut från mörkret och stannade ett par centimeter ifrån den.

tusstuss
2013-03-18 17:17
#27

Jag vände mig om. en svart och kräm färgad kattunge smög omkring. 'Inte en TILL inkräktare!?' När jag tiddtade lite närmare såg jag att han liknade mig. Fast, hans fläckar var mycket mindre än mina. Laxen hade jag lämnat uppe på hyllan. Jag klättrade upp och hämtade den. Jag hoppade från hylla till hylla. Tillslut stod jag på en hylla med mejeriprodukter i. Jag släppte ner laxen framför kattungens nos.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 17:23
#28

#24 Jag stammade försiktigt av shocken "J-j-jag h-heter Lynx… Jag… jag blev jagad av människor… människor och hundar… Bruce… Bruce jagade mig… Förlåt om jag gör intrång på ditt territorium… jag har inget fast territorium så jag är ungefär som en nomad. Vad heter du förresten?"

Jag lade huvudet på sned och Satte mig ner. Den andra katten verkade väldigt aggressiv. "Jag är fredlig!" lade jag till sedan.

 Jag sneglade på råttan som satt och såg på mig med stora, svarta, glansiga ögon. Var det den jag gav biten till?

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 17:23
#29

PS. kan lägga till att jag har blivit kär i leken nu :3

Missade #27 srry

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 17:30
#30

Jag smög försiktigt iväg så att den andra katten inte skulle märka nåt. Jag skulle precis gå förbi hyllan längst bort då någon bet tag i min svans.

tusstuss
2013-03-18 17:47
#31

Jag sprang tillbaka till Lynx. "Jag heter Twist" Sa jag. Lynx såg ut som en hankatt, han såg lite annorlunda ut mig. Jag var ju en honkatt. "Har du också Bruce? Han är stark, det var på håret att jag kom undan förra gången." Jag slickade min framtass. "Vi kan dela terretorium, om du inte har något ställe att stanna på!"

Portal Is Love, Portal Is Life.

julolagus
2013-03-18 18:01
#32

''Råttan då?'' pep jag samtidigt som jag tuggade i mig laxbiten, när jag ätit upp så tvättade jag klantigt min lena kattungepäls.

tusstuss
2013-03-18 18:09
#33

"Fisk smaker mycket godare än råttor. Plus, fisken är större än råttan. Så du får mer mat." Sa jag samtidigt som jag gick förbi den lilla kattungen. Jag gav honom en vänlig slick mellan öronen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Ratzo
2013-03-18 18:09
#34

Jag studsade fram till dem två katterna som satt och pratade, och fick sedan syn på en liten kattunge. Jag kände på mig att den var rädd, så jag smög fram och ställde mig hotfullt framför den.. Den stirrade på mig med öppen mun. Plötsligt öppnades en dörr och in kom en tvåbent varelse, jag pep till och sprang iväg för att den inte skulle få syn på mig.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 18:47
#35

Jag skulle precis svara Twist då en människa kom in. Jag fick panik och som en oljad blixt susade jag in under frysdisken som bara var några hopp ifrån mig, Twist och kattungen. Jag signalerade åt dem att komma fort med ena tassen. 

Båda kom, och ingen blev upptäckt. Människan gick förbi oss. 

(glömde att säga att jag är en hona :-p)

Gerbilles
2013-03-18 19:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Byter roll från westien Sam till blandrashunden Riley! (hane) Riley har ingen ägare och är därför ett vild-djur. Hoppas det är okej att jag byter, hade ju ändå inte hunnit skriva något! ;)

Jag hade precis kommit fram till mataffären, precis i tid eftersom människorna hade öppnat butiken för bara några minuter sen. Min mage kurrade högt så jag tassade försiktigt in i den varma butiken. Jag brukade alltid gå hit för att få en god köttbit till frukost. Ingen av människorna hade någonsin märkt mig, de verkar faktiskt vara riktigt korkade varelser de där människorna. Plötsligt hörde jag ett ljud. Jag sprang genast in under en frysdisk. Jag kände mig iakttagen och tittade därför bakåt, där såg jag flera stora kattögon stirra på mig, jag var tydligen inte det enda djuret i butiken.

Och en bild på Riley. :D

tusstuss
2013-03-18 19:16
#37

LOLZ.) Twist skyndadae sig sig in under hyllan. "Vad ska vi göra?" Vi kommer att bli uptäckta! Tänkte jag. Jag la mig brevid Lynx. Som tur var märkte inte människan oss. Vi kunde pusta ut. Men snart skulle affären öppna, och då skulle vi inte kunna smita osedda! Tänkta jag oroligt.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[GerbilLooover]
2013-03-18 19:20
#38

Jag är en skogsmus som någon tagit från skogen.

"Usch, jag hatar att sitta i en bur! Jag hatar människor också, varför har dom tagit mig från mitt fina hem i skogen och min familj?" tänkte jag. Tvåbentingen bar den lilla buren in i ett hmm…något ställe som luktade mycket mat! Jag var så hungrig, och gallret på buren var ganska tunt och slitet, så jag började gnaga på det. Efter några minuter lyckades jag gnaga mig ut, jag hoppade iväg och sprang in i en liten springa.

"Nej, kom tillbaka lilla mus!" hörde jag att tvåbentingen skrek efter mig, men det tänkte jag inte göra. Han jagade mig och jag sprang in i en liten öppning till ett varuhus.
Där hade jag riktig otur, för tvåbentingen kunde öppna dörren. Jag sprang fortare än jag någonsin gjort i mitt liv, och tillslut kände jag lukten av en råtta, en hund och några katter. Jag hade alltid varit nyfiken i mitt liv så jag tassade fram till dem, men jag höll mig gömd bland all mat.

tusstuss
2013-03-18 19:29
#39

"Titta, en mus!" Jag pekade med ena klon på en lite mus, den såg ut att komma från skogen. Plötsligt kom en svart och vit hund infarande under kyldisken. Nu började det bli ganska trångt här under. "Vilka är ni två?" Viskade jag.

Portal Is Love, Portal Is Life.

julolagus
2013-03-18 19:36
#40

Jag gömde mig lite grann bakom Lynx och Twist medans jag kikade försiktigt på hunden och den lilla musen som kom in. Hur många visste om det här stället?

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 19:47
#41

Jag blev väldigt förvånad över antalet djur under frysdisken. Var den så populär?

Det var väldigt dammigt därunder, även om det var fuktigt. Jag tyckte att det var väldigt trångt där, inträngd med en hund, tre katter, en råtta och… en mus? Det fanns tyvärr inget annat att göra än att gilla situationen, så jag bet ihop och höll tyst.

Efter något som kändes som ett par timmar så höll jag inte ut längre, så jag siktade mot ventilationen ovanför godishyllan och tog ett språng ut ur frysdisken och sprang för livet, upp på hyllan och använde mina akrobatiska egenskaper genom att klättra upp för den skrovliga väggen och in i ventilationen. Sedan stannade jag.

Jag hade väckt stor uppståndelse hos människorna, de sprang runt och letade. Tänk om de hittar de andra! Jag vände mig om, kröp ut ur ventilationen och började distrahera folk genom att bara springa runt.

Jag hoppades att de andra skulle fatta situationen, ta chansen och springa ut genom den vidöppna dörren.

(hoppas att jag inte skriver för sent :-p)

Annons:
tusstuss
2013-03-18 20:01
#42

Nej! Du skriver inte för sent! Inte alls!) Jag sprang ut för att stoppa Lynx. Jag puttade ut henne ur den öppna dörren. Sen sprang jag tillbaka och tog tag i den fläckiga kattungens nacksiknn, och sprang ut med henne. "Lynx, ta honom här ifrån!" Sedan sprang jag tillbaka igen och tog upp musen, jag satte henne utanför dörren. Jag vände mig om mot den svarta hunden. "Spring!" Nu var vi alla ute, ute i det fria igen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 20:09
#43

Jag tog kattungen så försiktigt i nackskinnet som möjligt och rusade ut därifrån. Jag slängde en blick bakom mig och såg så att alla var med, sedan bär det av.

Jag sprang genom många kvarter med hela gänget bakom mig, råttan, Twist, kattungen, hunden och musen. Vi sprang tills vi kom till en enorm soptipp och inte förrän jag hade gömt mig bakom en stor hög med bråte som jag kunde känna mig säker.

Lukten var stickande och frän. Jag såg till att alla fortfarande var med, sedan satte jag darrande ner kattungen som tassade bort till Twist och sedan föll jag ihop på ett stort, slitet däck.

tusstuss
2013-03-18 20:15
#44

"Lynx!" Ropade jag förskräkt " Lynx, svara!" Jag tittade desperat på hennes bröst. Hon andades. "Ni måste hjälpa mig!" Ropade jag åt de andra.

Portal Is Love, Portal Is Life.

tusstuss
2013-03-18 20:52
#45

"Kom, skynda!" Ropade jag och panikade.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 20:56
#46

Det första jag minns efter att ha fallit ihop var att en hund stod och slickade mig i ansiktet. Jag öppnade ögonen, kände att jag låg på en mjuk sopsäck fylld med gammalt tyg. 

Den prickiga hunden som hade slickat mig backade några steg och jag satte mig upp. Jag var fortfarande sömnig och virrig och när jag såg alla de andra som tittade på mig så frågade jag vad som stod på.

När jag samlat mig lite mer så förstod jag att jag hade svimmat av trötthet eftersom jag ju hade sprungit som en galning. Twist såg mycket lättad ut när jag vaknade.

Gerbilles
2013-03-18 21:03
#47
[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 21:04
#48

#47 ?

Annons:
Gerbilles
2013-03-18 21:05
#49

#47 Nej min text försvann ..! D: Gaaah!! :(

tusstuss
2013-03-18 21:11
#50

"Tack gode gud att du är vaken! Jag trodde att du hade lämnat oss! Men vad ska vi göra nu? Vi skulle kunna skapa ett eget territoreum, det skulle vara bra, efftersom vi kunde utöka det, och försvara det bättre nu när vi är fler." Sa jag och satte mig brevid Lynx. Jag tittade ner på mina tassar. Där låg en liten råtta som jag hde fångat. "Här, du kan ta den." Jag puffade den fram till Lynx med tassen.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 21:11
#51

#49 Nää… Var det mycket text?

tusstuss
2013-03-18 21:13
#52

#49 meh åh… du får ta och skriva om den.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 21:17
#53

#50

Jag såg på råttan. Jag var inte särskilt hungrig, då jag var så himla trött. "Tack, jag tar den senare" mumlade jag till svar, gned min panna som tack och sedan lade jag mig ner för att somna. 

När jag vaknade var det kväll. De andra sov och jag tänkte att jag kunde leta reda på lite mat. Det skulle vara kul om jag skulle få reda på vad alla andra hette, jag kände ju bara Twist just nu.

Jag åt upp råttan som var väldigt mör men jag kände att jag fortfarande var hungrig.

Jag skulle precis lämna gänget då jag hörde Twists röst bakom mig. Hon frågade

tusstuss
2013-03-18 21:21
#54

"Var är du påväg, Lynx? Du borde vila, jag tror att du kan ha blivit sjuk, efter vad som hände. Om du går någonstans flöljer jag med. Tänk om du skulle svimma när du var ensam!" Jag tassade fram till Lynx.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 21:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Får jag vara två roller?? :-D

Den andra är en hyper-aggressiv hankatt som heter Vuzaar. Han är ägaren av soptippen tillsammans med sina andra katter. Han ska typ vara Ledaren Av Fiederna på soptippen och Bruce i staden. :3

Annons:
tusstuss
2013-03-18 21:25
#56

Man får spela så många roller man vill! Spela på du bara!🙂

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 21:25
#57

#56

Yippie! :-D

#54

"Jag mår bra nu, men tack för sällskapet!" sa jag till Twist och log ett katt-leende.

"Nu så måste vi hitta mat, jag känner lukten av väldigt många djur här. Råttor och mös…" Jag vädrar i luften.

Lukten av ruttet, fränt och kadaver. Jag gillar det.

"Nå, vart ska vi jaga?" frågar jag Min nya bästa vän Twist.

tusstuss
2013-03-18 21:32
#58

Jag pekade med nosen bort mot den största sophögen. "Bakom den där högen fanns ett råttbo, det fanns många råttor där. Vi kan väl se om vi kan fånga någonting?." Jag började gå mot den stora högen med Lynx brevid mig. Jag kunde känna lukten av råttorna nu. Inne i ett litet rör rörde sig någonting. Jag drog ut en liten mus ut ur röret. Fört satte jag klorna i den.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 21:39
#59

Jag såg på Twist och hennes mus. Sedan stoppade jag försiktigt in tassen i röret, kände något och grabbade tag i det och drog ut ett helt råttbo med ungar. Jag slickade mig om munnen och högg in på ungarna medan Twist tuggade på modern.

När vi ätit färdigt så hörde jag en främlings röst;

"HALLÅ DÄR! Vad gör NI på MITT territorium?! Ni har inte fått något tillträde här." Rösten var mycket sträv och hård, och jag vände mig om.

En gulbrun, stor katt glodde på mig som om jag var ett monster och på Twist lika så. Han stod på en upphöjd plats på en gammal spis. Han tittade ner på oss.

"Åh ursäkta, mina damer! Honor är välkomna!" Sa han med betydligt mjukare röst än förut.

Jag lät den vildare sidan ta över och reste ragg, morrandes.

julolagus
2013-03-18 21:42
#60

Jag vaknade plötsligt, båda katterna var borta så jag reste mig upp och började vandra omkring lite grann på soptippen. Kanske skulle jag kunna hitta något att äta, även fast jag ännu är så liten så är jag hungrig HELA tiden.
Jag fick syn på en liten liten mus och tänkte att det skulle vara ett bra byte för lilla mig, men precis när jag skulle attackera så hoppade någon annan på mig bakifrån!

julolagus
2013-03-18 21:43
#61
[GerbilLooover]
2013-03-18 21:45
#62

"HJÄLP! Det är jag!" skrek jag så högt jag kunde, vilket inte var så särksilt högt.

Annons:
julolagus
2013-03-18 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Jag vill göra en till karaktär som ska vara Vuzaars syster. Hon heter Wasa!

Jag sprang fram till Vuzaar med kattungen i munnen, han verkade prata med två andra katter ''Vuzaar, kolla! Vi har inkräktare!'' sa jag och kastade en blick på de två andra katterna och fräste.

tusstuss
2013-03-18 21:54
#64

"Jag tror jag kan förhandla med honom. När det gäller att övertala folk, smicker och flört, står jag i top." Viskade jag till Lynx. Jag gick fram till spisen. "Vi ber ödmjukast om ursäkt. Jag sänkte min kropp lite för att visa att jag respekterade honom. "Vad kan vi göra för er, mr…? Vad heter ni, är ert namn lika stort och charmigt som ert yttre?"

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 22:02
#65

#64 "Vilka trevliga små damer!" skrattade Vuzaar. "Wasa, du kan göra dig av med kattungen… dumpa honom i Oljesjön!" Den onde ledaren viftade med tassen.

"Ska jag visa er runt, mina damer?" Frågade Vuzaar sedan artigt. 

Jag blängde surt på honom. Att vara artig var inte min starka sida, men jag följde bara Twists exempel. "Oh, du store och mäktige! Du kan gärna visa oss runt, men snälla, låt inte din frände dumpa kattungen! Vi… eh… Min vän här är dennes mamma förstår du!" Sa jag så artigt jag kunde, även om jag visste att det lät tillgjort.

"Jasså, det är eran katt?" Sa Vuzaar lite förvånat och skrattade. "Wasa! Släpp ner kattungen!"

Jag vände mig om och kräktes i smyg av avsky mot dendär vidriga katthannen. Någon gång ska jag nog dräpa honom.

julolagus
2013-03-18 22:06
#66

Släppa kattungen?

''Men Vuzaar…'' sa jag uttråkat och släppte kattungen som sprang och satte sig under katten som sa sig vara dens mamma. ''Tråkig du är'' mumlade jag sen.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 22:10
#67

"Men damerna ville ju inte att du skulle dränka den!" flinade Vuzaar tillbaka.

Jag kände att mina muskler spändes, som gummiband. Jag blängde på dem båda, sedan viskade jag tyst och snabbt i Twists öra "vi attackerar båda två på en och samma gång när de inte är beredda på min signal".

De två katterna verkade inte ha märkt något. Och jag fortsatte spela snäll.

"Du kan väl fånga lunch åt mig" snäste Vuzaar åt sin syster.

[GerbilLooover]
2013-03-18 22:14
#68

Jag som fortfarande var hungrig hoppade till när jag hörde ordet "lunch" och utan att veta vad jag gav mig in på tassade jag fram till katterna.

julolagus
2013-03-18 22:21
#69

''Mus, Nej!'' ropade jag när musen gick under honan som tagit mig.

Jag tog upp musen i svansen med tassen ''Vill du ha den här, broder?'' sa jag.

Annons:
tusstuss
2013-03-18 22:26
#70

Det var et bra påhitt av Lynx att säga att jag var kattungens mamma. Vi liknade ju varandra ganska mycket. "Du får gärna visa oss runt! Mitt namn är Twist, min vän här heter Lynx." Sa jag och och nickade åt Lynx samtidigt som jag tänkte ut ett namn år kattungen. "Och det här är Snow, min son." Jag tog tag i kattungen och satte honom framför mig. "Vi skulle upskatta om vi kunde få stanna här i några dagar, du förstår, jag min vän och lillle Snow har ingenstans att bo. Vi behöver lite vila."   (Förlåt Gerbillover, jag såg inte din post på 62# du blev inte uppäten.)

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

(Förlåt, men jag tar EN TILL roll på mig! Sammanlagt 4 roller!!! 😇😃)

Lumera, en småväxt skygg liten katt, var på jakt efter något att få i magen (också) och hittade en påse med gammal kyckling i. Hon tog försiktigt tag i påsen och med sina klor, vassa som små kanyler rev hon ljudlöst upp påsen.

Hon var mycket försiktig då hon inte ville ha med de andra fyra katterna lite längre bort att göra. Hon såg också en råtta som visst hade känt lukten och var på väg mot denne.

Lumera (som var väldigt lättskrämd) stirrade stelt på råttan som kom allt närmre, fattade sedan ett beslut, slet åt sig ett lår och lämnade resten åt den farliga råttan.

tusstuss
2013-03-18 22:28
#72

"Det tjänar ingenting till att attackera" Viskade jag tillbaka. "De är starkare än oss."

Portal Is Love, Portal Is Life.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-18 22:34
#73

Oj, jag postade visst lite för sent, men aja

#70 

"Visst. Senare. Först ska jag visa de fina nykomlingarna mitt underbara ställe. Sedan kan du väl ge mig råttan och göra vad du vill." Sa Vuzaar med len röst. "Kom, mina damer." Han gick ner från spisen och upp på en kulle. Jag och Twist följde efter. "Okej, men hunden då?" viskade jag tillbaka i Twists öra.

De tre katterna gick åt Lumeras håll! Hon fick panik och skulle rusa iväg samtidigt som hon lämnade det halvätna benet bakom sig. Hon halkade några gånger av att hon hade bråttom och smet in under en stor bit kartong, precis innan de tre katterna skulle hinna se henne.

Sedan vände hon blicken åt musen. Katten skulle precis vrida nacken av den då Lumera fattade mod nog att hoppa ut ur kartongen, kasta en tom flaska på katten och springa sin väg.

Gerbilles
2013-03-19 07:03
#74

När jag vaknade var alla borta. Antagligen hade de gått för att få något att äta så jag gjorde samma sak. Jag sniffade i luften och kände en svag doft av kött. Jag började gå mot lukten och den blev allt starkare ju närmare jag kom. När jag nästan var framme ökade jag farten, men helt plötsligt sprang jag in i en svart katt. Jag ramlade in i en hög av sopor, men jag reste mig genast upp och skakade bort ett bananskal från min rygg. Den svarta katten hade redan försvunnit, varför hade den haft så bråttom tro?

tusstuss
2013-03-19 07:31
#75

"Mmm… men inte nu, han skulle märka om någon smet iväg för att hämta hunden." Jag och Lynx fortsatta att gå efter Vuzaar.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
2013-03-19 08:04
#76

Jag fortsatte leta efter mat bland soporna, men kunde inte sluta tänka på den svarta katten. Den verkade rädd, men varför? När jag tillslut hittade en halväten biff kunde jag släppa tanken på katten. Jag satte mig ner och började äta biffen. Men plötsligt hördes röster, varför skulle jag alltid bli avbruten när jag skulle äta? Jag tittade upp och fick syn på katterna från butiken, men det var inte ensamma. En stor orange katt var också med dom. Jag lyfte upp biffen i munnen och grävde ner mig bland soporna. Samtidigt som jag försökte höra vad de sa började jag äta på biffen igen.

Annons:
Ratzo
2013-03-19 13:59
#77

Har ni dödat mig?

I can't drown my demons, they know how to swim.

julolagus
2013-03-19 14:14
#78

#77 Hahah nej! Du är också på soptippen med oss.

Ratzo
2013-03-19 14:17
#79

Jaha, blir lite förvirrad när ni dödar massa råttor hit och dit. Får jag byta roll? Har inte så mycket att skriva som råtta.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Ratzo
2013-03-19 14:19
#80

Jag kan vara dobermannen som jagade sporediatrymiss, om det är okej? 🙂

I can't drown my demons, they know how to swim.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 14:24
#81

"Så, mina sötisar. Detta är Matberget." Vuzaar nickade mot ett stort berg av matrester och förpackningar av alla slag. "där kan man hitta alla former av godbitar." Jag blängde på honom. Vi gick över ett sopberg. "Där borta ligger Oljesjön. Där skulle Snow dränkas innan jag fick veta att du är hans moder." Vuzaar slängde en blick på Twist. Jag slängde en blick på Oljesjön. Antingen var det en påse eller något, eller så flöt det faktiskt en söndertrasad kattkropp där…?! "Vad tror du det där är?" viskade jag i Twists öra och nickade åt vad-det-nu-var som flöt i sjön medan Vuzaar berättade om sin favoritmat.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 14:26
#82

#80 Nej men du kan vara hans närmste medhjälpare! :-) Som står lika högt i rang som Bruce! (jag gillar att ha många roller :-p)

Ratzo
2013-03-19 14:31
#83

#82 

Ska den ha ett speciellt utseende/ras/namn?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 14:50
#84

#83 du bestämmer :-)

Ratzo
2013-03-19 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Nu är jag en hund som heter Zajko, vet inte vilken ras.

Jag kände lukten av den där katten, men det luktade som fler. Jag följde spåret och när jag var framme så gömde jag mig intill väggen. Jag meddelade till resten av hundarna genom tanken. När dem kom så kunde vi ta dem där små odågorna, och så skulle vi få en stor belöning av människorna. Jag kliade mig i örat med bakbenet och satte mig spänd och vaktade i väntan på de andra hundarna.

I can't drown my demons, they know how to swim.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 15:58
#86

Bruce kände Zajkos telepati och kom smygandes till hans sida. "Har du fått vittring på dem?" morrade han samtidigt som han ledde fram sin människa till utkanten av staden. "Vi har inget tillträde till soptippen, Bruce. Vi måste vänta på att de kommer ut på staden innan vi kan fånga dem." sa människan till sin hund som morrade dovt. Jag kände att jag ville lämna soptippen, Vuzaar. hade visat oss runt i soptippen och hittils har allt gått väl. Mycket mat, många gömställen… men jag föredrar nog livet i staden mer. På kvällen då jag och Twist låg bredvid varandra på en gammal soffa så frågade jag "kan vi inte gå tillbaka till staden imorgon? Så att vi slipper all smutsen och Vuzaar… han har hängt över oss hela dagen nu." jag gjorde en paus. "Vad ska vi göra med kattungen?"

Ratzo
2013-03-19 16:18
#87

Jag la mig besviket ner, när jag äntligen hade hittat katterna så fick jag inte ta dem. Men då såg jag den.. Kattungen som var ute på upptäcksfärd helt ensam. Jag skällde otåligt, och kattungen blev skrämd så den sprang i full fart ner mot gatan.

I can't drown my demons, they know how to swim.

julolagus
2013-03-19 16:25
#88

''Lynx!!'' Jamade jag ''Twist!!''
Jag sprang så snabbt jag kunde, tar hunden mig nu så är det slut på mig.
''Hjälp!!'' pep jag.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 16:59
#89

Jag vände mig om. "KATTUNGEN! Twist!!! Snow!" Jag hoppade ner från soffan och så bar det av. Jag hann precis ifatt kattungen, men en av människornas hundar blockerade vägen tillbaka, så jag grep bara kattungen om nackskinnet och sprang iväg. Twist sprang efter. Det blev en vild jakt. Jag kände en del av staden ganska väl och jag var snabb, stark och vig. Jag såg till att Twist var efter och det var hon. Vi svängde av till en park och båda två skyndade upp för enenorm ek i den gröna eken. Det var tidig gryning och fåglarna hade börjat kvittra. Jag och Twist satt i trädet och såg ner på hundarna och människorna. Jag satte ner den darrande kattungen på en tjock gren och såg ner. "Vad ska du göra nu, lilla kisse?" flinade Bruce.

Ratzo
2013-03-19 17:11
#90

''Voff! Bruce, vakta här, så går jag upp på muren och försöker ta dem!'' skällde jag. 

Jag hoppade upp på den höga stenmuren och försökte pricka den tjocka grenen på trädet, men jag missade och föll och mitt ben kom snett på något konstigt sätt. Jag försökte resa mig men det gick inte.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 17:24
#91

En av människorna sprang fram till zajok och lyfte försiktigt upp honom tillsammans med en annan människa. De bar iväg honom till en bil som stod parkerad lite längre bort. Bruce blängde på oss. Jag blängde tillbaka. Bruce morrade. Jag väste. Han gick sakta runt trädet. Sedan, när han gjort ett varv runt trädet så stannade han och såg på sin människa. Människan förstod och tog fram tändstickor. Sedan tände han en och höll upp så att jag såg. Jag frös fast av skräck. Jag kunde bara inte släppa blicken från elden. Elden. Eld! Jag fick panik. Jag slet mig ur mitt frusna tillstånd och for, som en oljad blixt ner för trädet och iväg. Bruce var beredd, han kastade sig på mig och grep tag om min hals, morrandes. Människan sprang fram. "Jag sa ju att du inte skulle komma undan." flinade Bruce medans människan bar in mig till bilen. Där blev jag satt i en bur i det stora bagageutrymmet (det var en skåpbil) och sedan åkte de. Zajok satt i baksätet med ena tassen uppdragen till bröstkorgen. Bruce hoppade in i bilen och flinade åt mig med sitt otäcka hund-grin. Jag visste vart vi skulle. Till Kattkyrkogården.

Gerbilles
2013-03-19 17:57
#92

Jag hade aldrig tyckt om det soptippen särskilt mycket och började därför promenera tillbaka till staden. Det var skönt att äntligen kunna få andas in frisk luft eftersom det stank så mycket på bland alla sopor. 

Det tog inte lång tid innan jag var framme. I staden kände jag mig trygg och lugn, jag hade bott här så länge jag kunde minnas och kunde därför stadens alla hemligheter.

Plötsligt körde en stor, vit skåpbil förbi mig. Men det var inte vilken skåpbil som helst, utan i den skåpbilen transporterade människor katter som inte hade någon ägare till kattkyrkogården. Ingen visste vad som hände där eftersom ingen katt hade kommit tillbaka. Jag sörjde de stackars katternas öde innan jag kände hur trött jag var i tassarna och bestämde mig för att leta reda på ett ställe att sova på.

julolagus
2013-03-19 18:04
#93

''Twist! Såg du? Såg du? De tog henne, vi måste rädda henne!'' pep jag och hoppade ner från trädet och började springa efter bilen men kom tyvärr inte så långt förrän den var utan sikte.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 18:14
#94

Jag började hoppa runt inne i buren i skåpbilen. Banna min eldfobi… jag hoppade och skrek inne i buren. Människorna skrek åt mig att vara tyst, men jag vägrade. Jag hoppade och viftade därinne, och det lönade sig.

Buren gick upp och jag märkte att människorna inte var så noga med att stänga skåpbilen, för när jag sprang in i dörrarna med full kraft gick de upp och jag flög ut ur bilen. Det var tät trafik där jag hoppade ut, jag var på en motorväg.

Jag värjde undan bilarna, duckade, hoppade undan och hade helt enkelt tur. Jag märkte att jag var på en hög bro när jag rusade till kanten av vägen. Långt nere fanns vatten. En båt seglade förbi och jag tittade på det skummande kölvattnet.

Jag vände mig om. Skåpbilen hade stannat vid vägkanten och fem fiender var på väg emot mig. Jag såg på dem, såg i vattnet, såg på dem igen, de kom närmre, såg ner i vattnet…

Jag slängde mig från bron och landade i båtens kölvatten. Jag sögs in under turbinerna och tappade medvetandet.

När jag vaknade låg jag på en strand. Bredvid mig satt Twist och kattungen. Vad jag inte visste var att jag och Twist hade förts med strömmen ut i havet och till en öde ö, och Bruce, Zajok, Vuzaar, Wasa, Lumera och alla de andra har på något sätt kommit med. (ursäkta om jag förstör här nu *-*)

Gerbilles
2013-03-19 18:21
#95

Måste bara fråga, kom min roll med till ön? *trög* XD

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 18:26
#96

#95 Ja, jag skrev ju "alla andra" X)

Ratzo
2013-03-19 18:28
#97

Jag förstod inte hur vi hade kommit hit, helt plötsligt var vi bara ute på någon läskig plats med vatten runt om. Jag var yr och det kändes som att hela världen snurrade. Då hörde jag en smäll, och ett stort fartyg störtade in i ett stort berg vid sidan om ön. Alla som var på ön stannade upp och bara stirrade.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
Gerbilles
2013-03-19 18:38
#98

#96 Ville bara fråga ifall att, blev lite förvirrad .. 😛

----

Jag kunde inte förstå hur vi kunde komma till den här ön och vart kom det där fartyget ifrån? Jag var så förvirrad och rädd. Jag hade alltid känt mig trygg i staden, men nu var allt borta. Jag fick panik och började springa runt i cirklar, men bara efter några varv blev jag yr och ramlade ner i sanden.

Rocksey123
2013-03-19 18:43
#99

(Jag är en katt som heter Amiz, hona, en annan katt från skåpbilen). Innan jag visste ordet av, så var jag på en strand… Tillsammans med en annan katt. Jag försökte prata eller iallafall mjaua, men det gick inte. Jag var helt mållös. Den andra katten hade hoppat och skrikit inne i skåpbilen. Dom öppnade och glömde att stänga. Innan jag fattade det, så sprang katten ut ur skåpbilen… Jag följde efter! Tur, annars hade dem i skåpbilen säkert dödat mig. Jag ville lära känna den andra katten bättre. Men det var många andra där… Jag sa lite dumt 'Hej..'

//Selma

Stay strong, whathever they say.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 18:44
#100

Jag glodde på den enorma konstruktionen. Den hade visst gått på grund vid den här stora ön och människor hoppade ut ur båten och simmade in mot land. Jag reste mig, även om jag mådde pyton och min päls var tovig och ihopklibbad med allt salt. Yr stapplade jag iväg till en buske och gömde mig för människorna.

De steg iland, som en ganska stor massa skeppsråttor. Bra, då har vi mat tills vidare. Jag slängde en blick runt omkring mig och somnade sedan på stället under busken.

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 19:04
#101

PS. vi kanske borde göra en ny tråd, alltså fortsättningen på storyn. 

:-)

Gerbilles
2013-03-19 19:10
#102

#101 Aa, det borde vi nog göra! 👍

[SporeDiatrymisss]
2013-03-19 19:14
#103

Jag skriver en ny med länk till den gamla.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: