Annons:
Etiketttv-film-och-bio
Läst 2250 ggr
[Fruktiz]
2013-04-05 15:20

Senaste filmen

Vilken var den senaste filmen du såg, och vad tyckte du om den?

Berätta gärna lite om vad den handlade om, utan att spoila filmen för mycket (berätta hela handlingen). 🙂 Sätt gärna ett betyg också, t.ex. poäng från 1-5 där 5 är bäst. 🙂

Annons:
Lurvas11
2013-04-05 17:59
#1

Vilken kul tråd! :D

Hälsningar Lurvas11Glad

minihamster
2013-04-05 17:59
#2

Senaste filmen jag såg var "Life of Pi". Jag tycker att den var bra och bra gjord. Det handlar om en kille från något asiatiskt land (jag kommer inte riktigt ihåg vilket). Hans pappa äger ett zoo och en dag bestämmer de sig för att flytta hela zooet med båt. När de är ute på havet blir det en riktig storm och hela båten sjunker. Killen som är en riktig djurvän släpper ut djur från sina burar innan han hoppar i sin livbåt. På livbåten så märker han att han inte är ensam. Det är en livsfarlig tiger ombord!!! Se filmen så får du veta hur det går i båten tillsammans med tigern. Man kanske tycker att det låter tråkigt med en film som handlar om när en kille och en tiger sitter i en båt hela filmen men den är jättebra! Slutet tycker jag inte var så jättebra men jag tänker inte berätta varför. Av mig så får filmen betyget: 4 :)

//Josephine :)

karro1999
2013-04-05 18:08
#3

#2 jag såg den på bio den var jättebra

den senaste filmen jag såg var panic room jag såg inte från början men av det jag såg var det tjuvar som ville ha något i ett rum och mamman och barnet har låst in sig där för att inte bli dödade.sen handlar det lite om vad de försöker göra mm.

karro1999
2013-04-05 18:09
#4

filmen får betyget fyra för den var lite läskig.

Klara.b
2013-04-05 18:46
#5

Jag såg "Oz - The great and powerful"

Jag tyckte den var jätte bra! Den handlade om en trollkarl, som var elak. Han fick en andra chans, där han lovade att han skulle vara snäll. När han kom dit var han tvungen att rädda Oz från den onda häxan. 

Poäng: 4/5

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

[nathalie44]
2013-04-05 19:13
#6

Min senaste var paranormal den var ju bara konstig

Poäng: 1/5

Annons:
[GerbilLooover]
2013-04-05 20:30
#7

Har inte sett en film jag inte sett tidigare sen 20 mars 😮Men aja, kan skriva om den dah ^^

Saw 3D

Bra film med bra handling, men dåliga effekter, dom tidigare Saw filmerna är mycket bättre gjorda. Men en av mina favoritfällor är med i den här filmen :D Fast det är mest för att Chester Bennington spelar guvudrollen i den fällan, det var därför jag började titta på Saw också. ^^

Omdöme:2/5

[lillakaninen]
2013-04-05 21:24
#8

Den senaste filmen jag kollade på var Ted, som jag såg imorse 🙂

Den handlar om en liten kille som får en teddybjörn i julklapp, som han önskar kan börja prata. Och dagen efter lever teddybjörnen. Killen som heter John har Ted, som björnen heter, länge och ända tills han är vuxen. Sen typ händer massa saker och Johns flickvän tröttnar lite på att han ser Ted som viktigare än henne och hans övriga liv

Ted får 5/5 av mig, för det är min typ av humor och jag sitter och skrattar även när jag ser den ensam 😂

Quenzi
2013-04-06 00:47
#9

Thor

Handlar om asaguden Tor och hans gud vänner/familj och så blir han utvisad från den världen där han levde (vad det nu heter) och så fick han åka till jorden och så, enligt mig var den rätt långtråkig, satt mest med mobilen. Dessutom tycker jag det är lite tråkigt att dom "hollywoodifierar" våra nordiska asagudar. -.-

Den får 1/5 av mig.

PJUM

Tokyo
2013-04-06 09:48
#10

Den senaste filmen jag såg var trassel som jag såg igår, haha. Den är bara för gullig! Brukar aldrig gilla animerade/tecknade filmer men den här är ju bara för söt <3

Föredrar ju skräckfilmer men för att vara animerad osv (eftersom jag inte brukar gilla såna filmer) så får den 5/5 :D

[Fruktiz]
2013-04-06 11:02
#11

Jag har sett filmen Bron till Terabitia. Den var otroligt fin, men också väldigt sorglig.
Jess har inte så många vänner, men när han blir granne med Leslie och hon börjar i hans klass blir de bästa vänner och tillsammans hittar de på ett eget land/kungarike. 

Om jag ska betygsätta den här filmen får den 4/5, då jag tycker att den är lite för kort (den är drygt 1 timme bara). Jag rekommenderar verkligen er att se den här filmen! 🙂

Tokyo
2013-04-06 12:33
#12

#11 Åh, den är ju också jättegullig och sorglig <3

Jossangizmo
2013-04-06 13:13
#13

Den senaste jag såg var Röjar-Ralf. Vet inte hur jag ska beskriva den, för det är lite komplicerat, haha :p Men den får 5/5 av mig, riktigt bra var den! :)


Annons:
minihamster
2013-04-06 22:14
#14

#13 jag har också sett den! Den är jättebra ju! :)

//Josephine :)

Jossangizmo
2013-04-07 21:35
#15

Nu har jag sett Percy Jackson & the Olympians: the Lightning Thief. Det handlar om en kille som heter Percy och får reda på att han är halvgud, Poseidon's son. Han blir anklagad av att stjäla Zeus's lightning (bilxtrar). Vet inte hur jag ska förklara den, men sök på trailern. Den är riktigt bra 5/5 :)

#14 Visst är den! :D


[Fruktiz]
2013-04-20 10:54
#16

Jag har sett The Host. Den var jättebra tycker jag! Filmen handlar typ om att jorden invaderas av utomjordiska själar som vill ta över alla människor, så att det inte finns några "riktiga" människor kvar, utan de vill att alla människokroppar (hosts) ska ha en utomjordisk själ. Och när Melanie dör och får en utomjordisk själ finns hennes medvetande fortfarande kvar, typ. Även fast hon har fått en ny själ. Det är jättesvårt att förklara!

Det var längesedan jag läste boken (Genom dina ögon), så jag hade inga speciella förväntningar på hur filmen skulle vara. Men jag visste att det skulle vara svårt att göra filmen bra, i och med alla övernaturliga saker. Men de har verkligen gjort ett bra jobb, och den var ändå väldigt lik boken! Jag tyckte själarna gav värdkropparna jättecoola ögon!

Filmen får 5/5 poäng, mycket för att jag tyckte om boken och väntat jättelänge på filmen.

tusstuss
2013-04-20 21:08
#17

The nightmare before christmas.

Det finns världar vi inte känner till, där alla helgdager kommer till liv. I halloween landet är pumpakungen Jack ledare. Men han har tröttnat på sitt jobb, han vill inte skrämma andra och göra dem rädda längre… En dag öppnar han av misstag dörren till julvärlden. Där ser han att alla är glada, ingen är rädd, inga spöken eller monster lever där! Jack berättar om julen för alla i halloween världen, tilsammans bestämmer dem sig för att dem ska fixa julen i år…

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Ebidda98]
2013-04-20 21:17
#18

My little pony. Hehe :) Den är mysig!

ara11
2013-04-20 21:43
#19

Den senaste filmen jag såg heter "A shine of rainbows". Jag brukar aldrig få tårar i ögonen men på den här filmen fick jag det, Den handla om föräldralösa Tomas, en blyg och försiktig kille som växt upp och mobbats på ett barnhem. När han adopteras av den godhjärtade Maire och får följa med till hennes stuga vid kusten ändras hans liv totalt men rädslan finns fortfarande kvar. Maires man Alec gillar honom inte och tycker att han är svag men Maire ser till att han får umgås med grannbarnen, kallar på sälar från havet och visar honom en regnbåge den första dagen han ler. Men ingen lycka varar för evigt och när Maire bli sjuk står Tomas återigen ensam och han måste komma överens med Alec för att överleva. Men miraklens tid är inte förbi. Jag rekommenderar den jätte stark verkligen 5 av 5 stjärnor! Den måste man se!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

GerbilHund
2013-04-21 15:58
#20

Katten Gustav

Den när han förväxlas med en kunglig katt.

Den är rättså bra JAG GILLAR DJUR så det blir ett plus.

Men min favo film är Harry Potter och halv blodsprinsen eller Dödsrelikerna eller en annan HP👻

Annons:
GerbilHund
2013-04-21 16:00
#21

Oj glömde ge poäng så jag gör det nu 4😃

GerbilHund
2013-04-21 16:09
#22

Nej det var ju hundpansonatet jag såg senast!☺️

Den är bra jag fick tårar i ögonen när jag såg den för jag älskar hundar.🐶

den handlar om ett suskonpar på elva och sexton.

Dom bor hos en foster familj dom har det inte så bra där.

dom har en hund som heter fredag dom har tagit hand om honom i smyg i tre år.

En dag så hamnar han hos hundfångaren men dom får ut honom.

Man behåller bara hundarna där i  tre dar sen avlivas dom.

Dom hittar ett gammalt hotell där det bor två hundar.Dom bestämmer sig för att rädda alla hundar och gör ett hund hotell.Mer berrätar jag inte från mig 5/5🐶

[Ebidda98]
2013-04-22 15:20
#23

#22 Också sett den, superbra! 😃

Denna kommentar har tagits bort.
GerbilHund
2013-04-27 11:41
#25

Igår såg jag Oz the greate and power ful på bio med två kompisar den handlar om en trollkarl som är självisk och dum han sugs up i en tornado i en luftballong då hamnar han i landet Oz där måste han besegra den onda häxan för att bli kung.5/5 från 11 år på bio🙂

Jossangizmo
2013-04-27 11:49
#26

Iron Man 3! Såg den i onsdags, på världspremiären :) Helt klart 5/5! Jag råder er att kolla på Avengers innan ni kollar på denna, för annars kanske den blir lite svår att förstå :) 
Dock hatar jag slutet på denna xd (när ni ser det kommer ni nog förstå haha, vill ju inte avslöja hur den slutar 😉)


BlueBäst
2013-04-27 16:28
#27

Den senaste filmen jag såg var Jag saknar dig.

Cilla och Tina är enäggstvillingar, men en dag händer det ofattbara; Cilla dör i en trafikolycka. Den här filmen handlar inte om själva olyckan, utan om Tinas liv efteråt, hur hon ska hantera sorgen.

Jag tycker att filmen var bra, men lite seg. Boken är sjukt mycket bättre. Jag ger den 3/5.

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Annons:
Quenzi
2013-04-28 15:43
#28

The Mist - En film som handlar om att det kommer varelser ur en dimma och attackerar människor på jorden. Men så är det några som lyckas gömma sig i en affär och så händer det ett par saker till. Tyckte mest den var konstig, det hände typ inget fastän dom försökte få det att hända saker. Och tycker inte alls att den räknas som skräckfilm. Och skådespelarna var inte så bra heller. Det ända jag gillade egentligen var att jag såg 3 personer som är/var med i The Walking Dead xD den får 1/5

PJUM

[lillakaninen]
2013-04-28 18:17
#29

Paranormal Activity 4, det handlar typ om en familj som bor i ett hus och så plötsligt så kommer en liten kille dit, och hans mamma ligger på sjukhus så killen får bo hos familjen, och då händer massa konstiga saker. Det finns 3 tidigare filmer, som man helst ska se innan 🙂

Den var ganska bra, men vissa saker var failade så den får 4/5, även fast den inte var läskig

Jossangizmo
2013-04-28 21:22
#30

#29 Såg den på världspremiären, som alla skrek haha ^^ Men den var redigt bra :)

Vill observera till er andra att den filmen är från 15 år ;)


luckydragonriderkin
2013-04-29 06:49
#31

The Croods :)(croodarna) Den handlar om en grottfamilj som gör allt för att överleva, flera dagar i streck kan dom sitta i en grotta och söka skydd. Men dottern Ip(tror jag att hon hette) hatar att sitta i en grotta. Och jorden går under och blablabla ;P Jag tycker stt the croods var en bra film, man skrattade ganska ofta :p den får 4/5 jag gillade inte sättet dom var animerade… Jäättestora armar pyttesmå ben

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[lillakaninen]
2013-04-29 07:29
#32

#30 Haha ja det förstår jag ^^ Bra att du skrev det där med åldersgränsen 🙂

ara11
2013-04-29 07:30
#33

Ensam hemma 4 Den handlar om: Kevin McCallisters föräldrar har skilt sig. Och Kevin lever nu med sin mamma, Han bestämmer sig för att fira jul hos sin far i hans rika flickvän Natalies herrgård. Samtidigt håller Marv och Vera på och planerar en kidnappning av en prins som ska komma på besök över jul. Så nu är det upp till Kevin att sätta stopp för bovarna…

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Upp till toppen
Annons: