Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 333 ggr
[rocklover]
6/11/13, 8:30 PM

feminister?

snackade om feminism med min vän och nu undrar jag, finns det någrå feminister här? :3

jag är en feminist, jag hatar sexism, heteronormen, diskriminering och jag tycker att kvinnor ska ha samma rättighteter som män har. såklart får jag massa hat för detta (-.- klassen killar är extremt kaxiga och håller på att hata på oss kvinnor och behandlar oss som skit. -.-)

Annons:
Nwmo
6/11/13, 8:32 PM
#1

Fast, ni ska ha samma rättigheter och om man slår en kvinna så är det tabu? Men en kvinna får slå en man? Är inte du liiiite för ung för att vara feminist?

- Emil

[rocklover]
6/11/13, 8:44 PM
#2

#1 nej, att slås är fel ._. Make love, not war! ja, jag är ung men..who cares? jag är iaf klok nog att fatta att dagens samhälle är helt knäppt!jag skulle vilja kunna pusta ut för en dag, bara för en dag, jag skulle vilja kunna gå i en mörk gränd utan att behöva kunna vara rädd, spänna mina muskler och springa i rusande fart hem. jag hatar inte män btw.

Nwmo
6/11/13, 8:58 PM
#3

#2 Jag gillar att gå efter folk som går igenom mörka gränder :(.

- Emil

[rocklover]
6/11/13, 9:15 PM
#4

#3 skulle du gilla att bli jagad själv då? nee..tror inte det 😂

Lavèn
6/12/13, 3:55 PM
#5

Jag kan inte påstå att jag är feminist, men jag håller med att kvinnor ska ha samma rättigheter som män och så!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Jossangizmo
6/12/13, 4:53 PM
#6

Nej, jag skulle inte kunna säga att jag är feminist. Jag tycker att män och kvinnor ska ha precis samma rättigheter. Tycker inte det är rättvist att män ska få så mycket mer skit om dem slår en kvinna, medan det nästan är "okey" för kvinnor att slå män.


Annons:
Upp till toppen
Annons: