Annons:
Etikettlek-och-fritid
Läst 804 ggr
lollynonna
8/5/13, 10:40 AM

bil och semester lekar

har någon tips på någon bil-lek? jag min 4 åriga kusin och gammel mormor och mormor ska ut och resa. bilresan dit tar ca.3 timmar. vi behöver lite underhållning då så inte kusinen ska gnälla så mycket😛 jag har det här att man ska kryssa i olika saker som man ser  och då får man poäng. jag har också det att om man säger elefant slutar ju det på t och då ska man komma på ett djur på t. men jag behöver mera lekar.🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Candy123
8/5/13, 10:48 AM
#1

Hänga-gubbe :) Söka en bil färg, tex en säger sök en blå bil och den som ser först en blå bil får säga en ny färg, det kan oxå vara djur, hus m.m

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Pétit
8/5/13, 2:37 PM
#2

"Jag ser en grön sak" , andra personen ska gissa vilken sak det är du ser. Sen när den svarat rätt (Ni får bestämma hur många gånger man behöver gissa , annars kan man gissa i evigheter. ._.) så får den säga [Ex] "Jag ser en grå sak". Och så får du gissa. ^^ Leken brukar inte kunna hålla så länge , och det är svårt att ta saker utanför bilen då man fort åker förbi det , men en stund kan leken hålla iaf.

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

lollynonna
8/5/13, 4:36 PM
#3

tack! jag ska pröva det här fast gammelmormor surrar så mycket så hon kanske inte hinner vara medXD

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Gerbilles
8/5/13, 5:39 PM
#4

En lek jag och min brorsa brukade köra var "gul bil", det går helt enkelt ut på att man ska hitta gula bilar! Om en gul bil åker förbi så ska man ropa "gul bil", den som gör det först får poäng. Personen som har fått flest poäng vinner. 🏆

Anledningen till att man ska hitta just gula bilar är för att det är ovanligare än tex blåa och röda. 

Det låter kanske trist, men är faktiskt roligare än vad man tror! 😎

lollynonna
8/5/13, 5:42 PM
#5

#4 haha den klassiska gul bil leken! man kan köra grön bil också hihi😎 nåt tips på pris förutom äran? välja glass först? haha vet inte :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Ratzo
8/5/13, 5:48 PM
#6

#4
Och man får slåss också!

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
lollynonna
8/5/13, 6:04 PM
#7

#3 berätta

inte

det för mina småsyskon de älskar och slåss XD

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Pétit
8/5/13, 9:27 PM
#8

#7 Hut får man tag på dem då? Mail? Msn? XD

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

lollynonna
8/5/13, 9:34 PM
#9

ehh jag vet inteXD kanske…. youtobe? de är ofta därXD du kanske träffar dem irl nästa sommar ocksåXD men allvarligt de bråkar och slåss jämt XD

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Pétit
8/6/13, 12:18 PM
#10

Haha! Jag brottar ner dem! 😈 Inte för att jag gillar att brotta men jag är tydligen duktig på det. 😃(Okey , när någon utmanar mig vinner jag alltid. XD En kille fick se att tjejer minsann inte är svaga! )

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

lollynonna
8/6/13, 7:02 PM
#11

#10 haha jag vet vi är inte svaga trots alla tror det,många killar är lite rädda för mig för de vet att jag är stark och jag kan hämnas😈

haha här sitter vi och smider en brottar planXD men fler bil-lekar!😃

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Pétit
8/6/13, 9:37 PM
#12

Tysta leken. XD

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Ratzo
8/6/13, 11:10 PM
#13

Sovleken. Den som somnar sist vinner.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
Nelly12
8/6/13, 11:13 PM
#14

Jag vet en lek, nån börjar att säga en bit ur en låt text, t.ex den sommartid nu kommer med lust och fägring stor, då ska nästa säga en annan bit ur en låt text, men den måste innehålla något ord som den föregående. Som t.ex jag kommer jag kommer jag kommer jag kommer jag är nästan där. Då innehöll båda ordet kommer. Och så går det vidare. Om man vill kan man köra med att man åker ut om man te hittar på nåt på 20 sekunder, men det tycker jag verkar för svårt:P


⠀instagram @drawing_ella

lollynonna
8/7/13, 8:51 AM
#15

#14 det var  en bra lek!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: