Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 481 ggr
lollynonna
2013-08-11 20:29

så chockad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

detta handlar om gerbiler. 

mina föräldrar skulle söva min lille bror,2 år. han värka sova så de somnade också. några minuter senare vaknar de av att han skriker och tjoar hejvilt. han hade gått in i mitt rum,vält ut hela killarnas bur så de är lösa på golvet. han välte den även uppochner så ni kan ju tänka er att det var spån överallt. som om det inte räckte släppte han ju naturligtvis ut tjejerna också!

så alla fem gerbiler,hanar och honor springer omkring på mitt spåniga golv. så de kan ju ha blivit tjuv parade! antingen får jag tre kullar eller ingen. fattar knappt att det har hänt! jag ville tidigare få en kull på min hona, men hon verkar inte ha bilvit dräktig (ja, jag vet hur mycket jobb och skötsel och att det är krävande). men sen bara pang bom så kan alla ha blivit parade! fattar inte vad som flög i honom då han gjorde sådär😡

allt detta hände när jag var hos pappa.(mina föräldrar är skilda) och fick veta det nu när jag kom till mamma. så jag vet inte vad som kommer,det är bara att vänta och se…

sen finns det lite andra problem också som gör det svårare om det nu skulle bli så här…

så ingen missuppfattar så är detta INGET jag är glad för…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
[GerbilLooover]
2013-08-11 20:37
#1

Men herregud.. ._. Dum unge.. Men hur kan han välta akvarium? Han är ju bara 2 år..

lollynonna
2013-08-11 20:57
#2

har en samla på golvet, den välte han.ur akvariumet kastade han ut alla saker och han lyfte förmodligen ut gerbilerna. men det jag inte fattar är hur han kom upp på mitt skrivbord? där har jag dem men det är ju högre än vad han är! alltså OMG. iden,att han lyckades! han brukar vara snäll  annars men håller med dig, dum unge!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[GerbilLooover]
2013-08-11 20:59
#3

#2 ._. fattar inte hur dom tänker ibland..

karro1999
2013-08-11 21:09
#4

vet hur det är med en tvåårig lillebror de kan göra mycket man inte tror de kan min är som Emil i Lönneberga fast han är tre nu

lollynonna
2013-08-11 21:22
#5

#3 precis! fattar inte hur de tänker! de har då långa fina svansarna kvar iaf. tänk om han klämde dem! är så arg just nu!😡

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bello_O
2013-08-11 21:34
#6

Men gud Lina!!!!! OMG… så galet!!!!! Hur blir det då med dominans och det??!!??!! Tänk va småbrorsor kan ställa till:/

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
lollynonna
2013-08-11 21:39
#7

#6 om alla tre får så har ju alla mjölk men de blir nog lite stressande av varandra. det blir väldigt tjorvigt så hoppas verkligen att det förbilr som det är. och ja vad de kan ställa till😕

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

medde
2013-08-12 11:39
#8

Så kan det vara med småsyskon. Tänk om ett par år kommer ni att skratta gott åt det som hände, och säga men vilken bustroll han var då på den tiden..😃

fliza då hon var liten, lät två av mina mobiler bada i toa och sedan rev hon sönder ett par hundralappar och spolade ned i toan. I dag  skrattar vi åt den och säger lite. Tur att det inte var femhundralappar hon rev och spolade ner..Sen skrattar vi gott åt det buset hon gjorde som liten.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gerbilles
2013-08-12 12:19
#9

Oj ..! 😮

Jag är inte särskilt kunnig inom avel för jag inte har tänkt föda upp gerbiler. Men jag har bara en fråga, vet du om honorna brunstade?

Vi får hoppas att ingen av honorna blev dräktiga!

lollynonna
2013-08-12 15:35
#10

# 8 ja men nu är det lite problem och så😮men sen kommer vi säker att skratta åt det.

#9 jag vet tyvärr inte det. jag var hos pappa en  vecka innan så hade inte så mycket koll då. men de här brunstar inte särskilt mycket men de kan ju ha gjort det… hoppas att ingen blir dräktig och sen hade jag ju inte tänkt para med dem hanarna på dom här tjejerna. men vi får se hur det blir…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Gerbilles
2013-08-12 16:54
#11

#10 Om det nu skulle bli så att det inte är den dominanta honan, utan någon av dom två andra som är dräktiga får du ju sära på dom. Annars lär ju den dominanta döda ungarna. 😕

Och om det skulle bli en kull så vet du ju typ vad du ska göra, eftersom du har läst på om avel och sånt, så det går nog bra!

Men håller som sagt tummarna på att ingen blev dräktig! ✨👍

Pétit
2013-08-12 16:59
#12

Hoppas att ingen blir dräktig! Det är otroligt jobbigt med tjuvparning , vad man än har för djur.

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

lollynonna
2013-08-13 09:57
#13

#11 tack! ja jag har ju läst på och så men om alla får måste man sära på dem ,men då går det inte så bra att sätta ihop dem sen :/ jag håller också tummarna på att ingen blev dräktig🙂

#12 ja det är nog jobbigt men vi får hoppas att det inte blev nåt :/

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
lizzie20
2013-08-13 10:58
#14

Nä men vad läskigt :S Tänk om min 2 åriga lillebrorsa gör likadant :S han älskar mina gerbiler och vill mata dem med frön hela tiden haha xD Hoppas ingen blev dräktig!

//Lisa :)

lollynonna
2013-08-13 11:24
#15

#14 mina brorsor tycker också om att mata de hihi. så har de så små händer och säger "lite mer,lite mer," hela tiden X)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: