Annons:
Etikettlekar-och-bus
Läst 3076 ggr
Candy123
2013-10-06 17:25

varulvsleken 8

Snart drar varulvsleken 8 igång. jag hoppas att vi hinner börja leka redan ikväll. just nu skall jag skicka iväg alla pm. kom ihåg att det bara är deltagarna som får skriva i tråden och ingen skriver innan introt har kommit

här kommer lathunden som är bra att man läser igenom innan vi börjar

LATHUND - SÅ HÄR LEKER MAN VARULVSLEKEN

1. Alla får sin roll i ett PM

2. Läs introt i # 1! Här får ni också veta vad som ska hända och den första deadlinetiden.

3. Skriv i tråden! Du kan hitta på en person i byn som du låstas vara om du vill.

4. Först är det natt.

Då väljer varulvarna ett offer bland byborna. De får skriva PM eller någon annan sorts interna meddelanden (via e-post eller MSN t ex) till varandra för att komma överens om vem de vill ta.

Ängeln väljer någon att skydda. Siaren väljer vem den vill sia (frågar vilken roll en av de andra har).

Alla deltagare med specialroller ska PM:a sina val till lekledaren innan deadline.

5. Deadline. Tiden för deadline står alltid i den senaste uppdateringstexten.

6. Lekledaren uppdaterar. Då får ni veta vem som dött. Den personen är ute ur leken. Har ängeln skyddat den person som varulvarna tänker ta, så dör ingen. 

7. Det blir dag

Under lekdagen (som jag brukar låta vara c:a två verkliga dygn) diskuterar byborna vad som hänt och vem/vilka som kan vara varulv. Varulvarna deltar i diskussionen och låtsas vara goda bybor.

8. Röstning i lektråden om vem som ska lynchas. Man skriver namnet med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

t ex: Jag röstar på Candy123eller ***Candy123***

Rösterna måste vara inne före deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.

9. Deadline

10. Uppdatering. Sen blir det natt igen. 

De viktigaste reglerna

Alla roller är hemliga. Bara varulvarna får veta om varandra.

Byborna får inte prata med varandra utanför lektråden. (all kontakt via mail, telefon eller annat är fusk.)

Demonen får inte berätta för de andra varulvarna att den är demon. (Den här regeln har det gjorts undantag från på BiF. Lekledaren för omgången bestämmer vad som gäller).

Efter två missade röstningar i rad blir man diskad (borttagen ur leken). Om man ska resa bort eller inte kan rösta av annat skäl kan man PM:a lekledaren och berätta i förväg. Då blir man inte diskad.

Om någon blir utplockad ur leken på grund av ett regelbrott, kommer den deltagarens plats att erbjudas till den deltagare som först "dött" i leken. Tackar den nej, går erbjudandet vidare till nästa uppätna eller utröstade deltagare.

Rollerna - alla roller utom varulvar + demon är goda

Bybor - alla goda kallas bybor när man pratar om den goda och den onda sidan i leken. De som inte har en specialroll ska bara delta i diskussionerna och röstningarna. Alla goda hjälps åt att jaga varulvarna.

Siare - får varje natt fråga (i PM till lekledaren) vilken roll en annan deltagare har. Svar i PM.

Ängel - ska skydda någon varje natt (PM till lekledaren).

Varulvar + Varulvsdemon - Varulvarna ska försöka äta upp alla bybor och låtsas vara goda i lektråden.

När demonen dör får den deltagaren utse en ny varulv. ( via PM till lekledaren.)

Den nya "förvandlade" varulven (om det blir någon i lekomgången) får PM från lekledaren och ska sen kämpa på varulvarnas sida tills leken är slut. Ska PM:a till övriga varulvar när den fått veta sin nya roll.

Tack mirinda för att vi får låna din lathund

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Candy123
2013-10-06 18:14
#1

Introt 

det var en vacker höst dag och byborna hade den årliga samarbetets-tävlingen så alla bybor var samlade på den stora ängen, där några bybor hade ordnat några banor där man skulle bl.a stå så många man kunde på en lite låda och en massa andra olika lekar och sen till sist var det barnen mot föräldrarna i dragkamp, och för första gången på länge vann barnen. detta firades med kaffe och bulle. sen efter mycket skratt så var det dags för barnen att söka sej till sängs. och de vuxna städade undan 

DET ÄR NATT.

DL måndag kl 21.00

- Varulvarna skall välja sitt offer

- Ängeln skall välja vem hen vill skudda

- siaren skall välja vem hen vill sia

Deltagarna

1. Bello_O

2. Stortroll

3. lollynonna

4. Tusstuss

4. Justbe

6. Spooki

7. Bluebäst

8. Gogrisen

9. Alvirpo

10. Agnes99

Rollerna

3. varulvar, varav en är demon

5. bybor

1. siare

1. ängel

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Gerbilles
2013-10-06 19:21
#2

Vilken härlig dag! Vi hade tur med vädret också, har ju regnat mycket dom senaste dagarna. Fast *gäspar* nu är jag riktigt trött, bäst att gå och lägga sig. 😴

Stortroll
2013-10-06 20:07
#3

Vad kul har haft *gäsp*  måste sova nu Godnatt 😴😴

Titta gärna in här ---> Min blogg

Justbe
2013-10-06 20:25
#4

God natt allesammans. Efter en jobbig dag kommer (gäsp) jag nog falla till söms

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

BlueBäst
2013-10-06 20:35
#5

Godnatt!! Dagen har verkligen varit trevlig!!!!!!

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



tusstuss
2013-10-06 22:03
#6

Jaa! :D Vi hade verkligen roligt! ^-^ Tur att det inte var like dåligt väder som förra året. :P

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Gogrisen
2013-10-07 13:08
#7

Vad kul att vi lyckades slå föräldrarna i dragkampen! Vi barn är bäst.👍

Nu är jag jättetrött.😴. Det är dags att gå och sova. Natti natti!😴

                      Hund Animals are all you need.Katt

Bello_O
2013-10-07 13:22
#8

åååååh vad roligt vi hade idag! Ska bli kul att se vad vi ska hitta på imorgon! Men nu är jag verkligen trött! Gonatt vänner😴

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Spooki
2013-10-07 15:29
#9

Ja jag tror inte jag har haft så roligt som jag hade idag det var en toppen dag!😃

Åhh NINJA Ninja

Alvirpo
2013-10-07 15:32
#10

Åhh, vilken urmysig och härlig dag vi haft idag, och det var så kul att vi vann! Men nu 😴 ska jag nog gå och 😴

Candy123
2013-10-08 15:42
#11

solen började sakta dala ner mot horisonten och byborna började började sakta gå mot sina stugor för att lägga sig. men inte alla tre stycken hade smugit ut till skogen en hemlig väg som ingen annan än de själv hittade. när de kom in i skogen förvandlades de och blev till hemska monster så kallade varulvar. 

De tre varulvarna smög tyst fram i månskenet mot en stuga där deras offer låg och sov i djup sömn fanns. när de kom fram till dörren, så öppnade de låset med deras långa klor.

 De smög försiktigt genom dörren fram till sovrummet där dörren stod på glänt och deras offer låg och snarkade. en av ulvarna slog med tassen mot väggen så det smällde och Justbe deras offer vaknade och en ulv hoppade på hennes mage och sa " du kommer aldrig se solen gå upp igen" och Justbe skrek och försökte ta sig loss från ulvens grepp men det var omöjligt och ulven högg henne i halsen.

Bybon Justbe hade tagit sitt sista andetag.

DET ÄR DAG.

 DL torsdagen den 10 okrober

alla skall rösta på den man tror den skyldige är. tex: Jag röstar på Candy123eller ***Candy123***. Man kan ändra sin röst farm tills DL

1. Bello_O

2. Stortroll

3. lollynonna

4. Tusstuss

4. Justbe (ulvarnas offer natt 1)

6. Spooki

7. Bluebäst

8. Gogrisen

9. Alvirpo

10. Agnes99

Rollerna

3. varulvar, varav en är demon

4. bybor

1. siare

1. ängel

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lollynonna
2013-10-08 16:12
#12

nej😢 stackars stackars justbe😢

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bello_O
2013-10-08 16:46
#13

Nej!!!! Varför!! Inte JustBe!!!!! Varför??!!! Vem kan ha gjort något sånthär!! 😮😕😭😡😢😕

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
tusstuss
2013-10-08 17:13
#14

Vi sörjer alla Justbe. Idag har jag varigt och satt blommor på hennes grav. Vila I frid, du kommer att bli saknad.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Alvirpo
2013-10-08 17:28
#15

Nej! Vad kan ha hänt henne!? Det är ju blod överallt här! 

Vila I Frid vännen min🌺 Du kommer alltid finnas i våra hjärtan❤️

Gerbilles
2013-10-08 17:47
#16

Oj, oj, oj! Hur gick det här till?! Stackars Justbe! 

Titta här, *pekar på leriga tassavtryck på golvet i Justbes hus* kan det vara från en varg som har tagit sig in och gjort detta mot Justbe? Fast jag tycker dom ser alldeles för stora ut för att komma från en varg… Kanske en björn?

Spooki
2013-10-08 19:03
#17

Nej Justbe!!😭 Vila i frid!❤️ #16 Björn kanske det 🤔

Åhh NINJA Ninja

Gogrisen
2013-10-08 19:59
#18

Justbe varför jag fattar inte. Låt oss hålla en fin begravning för h*n🌺

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gogrisen
2013-10-09 16:56
#19

Lekledaren! Är deadline kl 21 på torsdag? Du skrev ingen tid.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Candy123
2013-10-09 17:37
#20

#19 oj glömde det och DL ÄR KL 21.00 PÅ TORSDAN

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Stortroll
2013-10-09 18:23
#21

Jag tror följande:

Angnes99 eller Bello_o

Betyder inte att det är rätt. Funderar på vem jag ska rösta på.

Titta gärna in här ---> Min blogg

lollynonna
2013-10-09 19:39
#22

#21 varför tror du på dem?🙂 jag funderar också på bello_O (sorry ella) jag känner henne och vet att hon inte brukar skriva så,men ändå🤔

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Stortroll
2013-10-09 19:42
#23

Jag vet inte riktigt känner det bara men kolla på #16 och #13.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Gerbilles
2013-10-09 19:56
#24

#21 Hur kan du överhuvudtaget tro att det är någon från byn? Det är ju spår från något djur i Justbes hus, inte från en människa. Skulle det vara en varulv då kanske, men det är totalt omöjligt. Varulvar finns ju inte! *fnyser åt den löjliga tanken*

Men det var i alla fall inte jag som gjorde detta, skulle aldrig kunna göra så här mot någon av mina grannar!

(Jag tycker om att leva mig in i rollen, bara så ni vet. Det är ju trots allt ett slags rollspel denna lek. 🙂)

tusstuss
2013-10-09 20:17
#25

Jaa, Agnes har rätt. Varulvar FINNS inte. Hur skulle en människa kunna förvandlas till en varg? Det är ju helt ologiskt! Det måste ha varit en björn, eller någon sorts stor varg.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Bello_O
2013-10-10 07:00
#26

Nej jag tror inte heller att varulvar finns. Men vi kanske ska samlas på torget för att prata om saken senare idag?

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

tusstuss
2013-10-10 13:50
#27

#26 Det låter som en bra ide. 🙂

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Gerbilles
2013-10-10 14:47
#28

Okej, alla som kan går till torget. Bello_O har rätt, vi måste diskutera och samarbeta. Vad det nu än var som dödade Justbe, måste vi sätta stop för. Det är snart natt och vi vill inte att ännu en bybo försvinner!

Stortroll
2013-10-10 16:33
#29

Min röst går nog till Angnes99.

blir lite fundersam på tusstuss också.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Spooki
2013-10-10 18:31
#30

Jag röstar på Bello_O. 

Åhh NINJA Ninja

Bello_O
2013-10-10 18:38
#31

Svårt… men jag röstar nog på Stortroll.

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Gerbilles
2013-10-10 18:44
#32

Jag tror fortfarande ingen av oss kan ha gjort det. Och i såna fall, vem?

Om man tittar noga på tassavtrycken i Justbes hus så är dom för stora för att vara från en varg och björnspår har en annan form, alltså kan det inte vara något av dessa djur som dödade henne. Då är nästan det enda möjliga att någon bybo har gjort det, spåren kanske bara var till för att missleda oss?

I alla fall, om vi nu ska rösta på den vi tror är skyldig till Justbes död, röstar jag på Stortroll. H*n anklagar mig för att vara mördaren, vilket jag inte är, med knappt några argument. Jag tycker det känns skumt. Fast mina argument är ju heller inte särskilt bra …

Stortroll
2013-10-10 19:59
#33

#32 jag tycker bara att du skriver lite anulunda (stavning).

Min röst går nog till Bello_O.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Candy123
2013-10-11 15:02
#34

Datorn har mamma med till jobbet så uppdateringen får tyvärr bli från ipaden ------- Byborna var upprörda och förskräkta efter nattens händelse, alla hjälptes åt att försöka tänka vem som skulle ha gjort det nogon trodde att det var en varg, någon annan en björn och en annan som hade en vild fantasi trodde det var en varulv, men sen kom de fram till att det måste ha varit en från byn och att tassavtrycket bara lurade dem… De bestämde en träff vid torget där de röstade. De misstänkta var Stortroll, Bello_O och agnes99, Den som fick flest röster var Stortroll. En bybo tog fast ***Stortroll*** som försökte springa iväg en annan tog fram sin vassa yxa och lag den över axeln. Stortroll skrek åt dem "hur kan ni tro att jag är den skyldige, det är ju ni som är mördare!" Något mer hann hon inte säga innan de halshögg henne med yxan. Alla kollade på henne och väntade att att en ond demon skulle komma ut men det gjorde det inte STORTROLL VAR EN HELT VANLIG BYBO --------------------------- DET ÄR NATT. DL LÖRDAG KL 21.00 - ulvarna skall välja sitt offer - siaren skall välja vem hen vill sia - ängeln skall välja vem hen vill skydda 1. Bello_O 2. Stortroll (bybo, lynchad dag 2) 3. lollynonna 4. Tusstuss 4. Justbe (ulvarnas offer natt 1) 6. Spooki 7. Bluebäst 8. Gogrisen 9. Alvirpo 10. Agnes99 Rollerna 3. varulvar, varav en är demon 3. bybor 1. siare 1. ängel

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Spooki
2013-10-11 18:55
#35

Åh nej vi har dödat en av oss själva! 

R.I.P Stortroll 🌺

Åhh NINJA Ninja

tusstuss
2013-10-11 19:29
#36

Vila I frid, Stortroll, jag är så ledsen. Vi ses I livet efter dödent, om det nu finns något.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Bello_O
2013-10-11 20:42
#37

Förlåt:( Trodde verkligen att det var du, men det var fel. Stort förlåt Stortroll:(

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Gogrisen
2013-10-11 20:51
#38

R.I.P Stortroll.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gerbilles
2013-10-12 12:30
#39

Åh nej, förlåt oss Stortroll! Jag borde ha förstått att det inte var du, du skulle aldrig göra någon av oss illa! 

Vila i frid .. 🌺

Bello_O
2013-10-12 21:05
#40

(Till lekledaren: jag tror det ska vara 3 bybor nu?)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Candy123
2013-10-12 23:14
#41

ursäkta för en dålig uppdatering, har brist på fantasi 🤓

------------------------

ännu en gång vandrade det tre ulvarna genom den lilla byn. De smög sakta mot offrets stuga när de kom fram kollade de på dörrens lås och insåg att det kommer ta en evighet att få upp det, så de bestämde sig för att krossa fönstret. En ulv tog upp en sten och slängde den mot fönstret och prickade mitt i. de hoppade försiktigt in och gick upp på andra våningen, och tog första dörren till vänster. 

Där låg tusstuss i sin säng och sov som en stock, ulvarna gick fram till henne och de väste först sin klor mot väggen och seda rev de henne till döds

Ulvarna hade dödat tusstusssom var en bybo

DET ÄR DAG.

 DL mondagen den 14 oktober kl 21.00

alla skall rösta på den man tror den skyldige är. tex: Jag röstar på Candy123eller ***Candy123***. Man kan ändra sin röst farm tills DL

1. Bello_O

2. Stortroll (bybo, lynchad dag 1)

3. lollynonna

4. Tusstuss (bybo, ulvarnas offer natt2)

4. Justbe (bybo, ulvarnas offer natt 1)

6. Spooki

7. Bluebäst

8. Gogrisen

9. Alvirpo

10. Agnes99

Rollerna

3. varulvar, varav en är demon

2. bybor

1. siare

1. ängel

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Alvirpo
2013-10-12 23:19
#42

Åhnej! Vila i Frid Stortroll, jag önska att röstarena inte fallit på dig vännen, förlåt oss! ♥ Men vem kan ha gjort något som det här? Att mörda en oskylig bybo. Jgäag förstår inte nnte vitsen med att Justbe skulle behöva dö. Men jag har ingen aning om vem som skulle kunna ha gjort det.. :/

tusstuss
2013-10-12 23:19
#43

NOO! ; - ; Skit också, jag dog. xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

BlueBäst
2013-10-13 08:06
#44

Vila i frid tusstuss:(

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Bello_O
2013-10-13 08:10
#45

Rest in Peace tusstuss! Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan🌺

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

lollynonna
2013-10-13 16:36
#46

nej inte tusstuss ochså😕

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Gerbilles
2013-10-13 16:41
#47

Nej, inte ännu en bybo! Vila i frid Tusstuss… 🌺

Är de inte konstigt, två bybor på två nätter? Kan inte vara ett djur… Jag börjar faktiskt överväga att det är varulvar som härjar i vår lilla by. Har ju trots allt hört berättelser från andra byar med liknande händelser som detta.

Men i såna fall, vem av oss är en ulv? Eller det kanske till och med finns fler! 😮

Gogrisen
2013-10-13 18:56
#48

Vila i frid TussTuss.😢

                      Hund Animals are all you need.Katt

Annons:
Spooki
2013-10-13 18:58
#49

R.IP TussTuss🌺

Åhh NINJA Ninja

lollynonna
2013-10-14 06:56
#50

underar vem det skulle kunna vara?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bello_O
2013-10-14 13:38
#51

Jaa… Vem eller vad?

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Gerbilles
2013-10-14 14:52
#52

Jag tror faktiskt Stortroll hade rätt, delvis. Om det är någon som jag tror kan vara en ulv så är det Bello_O. Även om hon hade fel gällande mig, så tror jag hon har rätt om Bello_O. 🤔

Jag röstar på Bello_O.

Alvirpo
2013-10-14 15:25
#53

Åhnej! Ännu en oskyldig bybo har fått sätta livet till! :( Och jag har lite misstankar om Bello_O. Så jag röstar på ***Bello_O*** etersom jag inte kommer kunna rösta senare!

Spooki
2013-10-14 17:08
#54

Jag röstar på Bello_O.

Åhh NINJA Ninja

Gogrisen
2013-10-14 18:15
#55

Kanske hade Stortroll rätt. Men är det säkert att hon hade rätt om Bello_O och inte om Agnes99? Det fanns egentligen inga bra förklaringar till att någon av dem skulle vara skyldig.

Det finns inga bra förklaringar nu heller. Hur märker man vem som beter sig misstänkt?

Tänk om det är någon helt annan som har dödat våra grannar? Jag känner mig jätteosäker.🤔

Måste tänka lite till innan jag röstar.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Annons:
Gerbilles
2013-10-14 18:23
#56

#55 Jag vet att mina argument till att det är henne är jättesvaga. Jag kan liksom inte säga vad det är som gör att hon är en ulv för mig, det bara är så. 

Förstår att ni kanske inte vill tro mig, skulle nog själv inte göra det! 😟 Men det är något skumt med Bello_O. Hoppas jag har rätt, vi har inte råd med att sitta och döda våra goda grannar!

lollynonna
2013-10-14 18:40
#57

alltså håller med om att hon verkar liiite skum asså. men vet inte vem jag ska rösta på🤔

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Gogrisen
2013-10-14 18:43
#58

Jag tycker att Agnes99 är lite väl ivrig att peka ut Bello_O. Varför driver hon på så hårt utan att kunna ge en förklaring? Det tycker jag verkar misstänkt. Försöker hon vända uppmärksamheten från sig själv?

Jag röstar på Agnes99 tills vidare. Jag kan ändra mig om någon ger mig en bra anledning.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gogrisen
2013-10-14 20:53
#59

Var är alla andra? Ska ingen mer rösta? Det är bara 5 minuter kvar till deadline.

Jag är jätteosäker. Men eftersom ingen mer röstat på Agnes99 så kan jag låta min röst ligga kvar där, för hon lär inte råka illa ut av en ensam röst.

Det tar emot att följa strömmen, annars kunde jag också ha röstat på Bello_O. Jag har fortfarande inte fått någon förklaring till varför Bello_O skulle vara mer skyldig än någon annan. Skulle jag rösta på h*n nu så skulle min röst bli avgörande och det vill jag inte.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Gerbilles
2013-10-14 21:05
#60

#59 Ja, det är ju tyvärr väldigt tyst i byn. Jag undrar vad som har hänt med Bluebäst, har inte hört något från henne på ett tag…

lollynonna
2013-10-15 06:57
#61

jag röstar nog tyvärr på bello_O för att hon verkar veta nåt som vi inte vet. hon överdriver lite mycket också som jag vet att hon inet brukar

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Candy123
2013-10-15 14:36
#62

de var en fin höst dag löven hade just börja falla, men trots denna fina dag hade det hänt nogot fruktansvärt igen en till bybo hade tagit sitt sista andetag. och bybona bestämde sig att detta måste få ett slut så alla bybor samlades utanför tusstuss suga. Och de gjorde likadant som sist och röstade, den som fick fläst röster denna gång var  Bello_O

en bybo tog tag i henne och en annan tog fram ett rep och band fast henne i den stora björken. nu skall detta allt få ett slut så de tog fram deras knivar och högg henne till döds. alla bybor blev så chockade då de såg på Bello_O och ur henne kom en varulvs själ

Grattis bybor ni har dödat en varulv

DET ÄR NATT, DL onsdag kl 21.00

- siaren skall sia någon

- ängeln skall skydda någon

- ulvarna skall välja sitt offer

1. Bello_O (varulv, lunchad dag 2)

2. Stortroll (bybo, lynchad dag 1)

3. lollynonna

4. Tusstuss (bybo, ulvarnas offer natt2)

5. Justbe (bybo, ulvarnas offer natt 1)6. Spooki

7. Bluebäst

8. Gogrisen

9. Alvirpo

10. Agnes99

 

Rollerna

2. varulvar, varav en är demon

2. bybor

1. siare

1. ängel

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Spooki
2013-10-15 14:58
#63

JA! Äntligen så har vi dödat en!!!😃

Åhh NINJA Ninja

Gerbilles
2013-10-15 16:08
#64

*Pustar ut* Äntligen blev det rätt! Bra jobbat allihopa! 👍

I natt kan man förhoppningsvis sova lite bättre, för det finns väl inte fler ulvar? Kanske är lika bra att låsa dörren för säkerhets skull!

Bello_O
2013-10-15 16:17
#65

Nu är leken slut för min del…… lycka till, ni ulvar som är kvar!…👻

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Gogrisen
2013-10-16 17:49
#66

Bra Agnes!👍Du hade rätt.

Jag tänker också låsa om mig och sätta extra lås på dörren. Det kan ju finnas fler varulvar. Det känns läskigt.

                      Hund Animals are all you need.Katt

lollynonna
2013-10-16 20:43
#67

jippe vi fick en!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Alvirpo
2013-10-16 22:33
#68

Yehoo!! Visste väl det var nåt skumt med henne! Godnatt, nu ska jag försöka få en god natts sömn i vetenskapen om att varulven är borta!

Candy123
2013-10-17 12:03
#69

nu var det 2 riktigt arga varulvar som vandrade genom byn och var redo för hämnd en hämnd de sent skulle glömma. när de kom fram till sitt offrets stuga vädrade de med nosen och letade efter en stor sten så de lätt skulle få sönder det gamla fönstret. när de funnit den perfekta stenen tog de båda tag i den och slängde den i fönstret så fönstret brast i tusen bitar.

de hoppade in och de hörde hur Agnes99 slängde sig upp ur sängen och öppnade fönstret och sprang ut, varulvarna sprang in i hennes rum och de hoppade ut ur fönstret rakt efter deras offer. Agnes99 var verkligen snabb men tyvärr inte tillräckligt snabb så ulvarna  fick tag i hennes byxben och drog henne till sig och slet sönder henne. när hon hade dött såg de hur en spåkula visade sig i hennes själ.

Ulvarnas offer var agnes99 som var byns siare

DET ÄR DAG.

 DL  den Lördagen den 19 oktober kl 21.00

alla skall rösta på den man tror den skyldige är. tex: Jag röstar på Candy123eller ***Candy123***. Man kan ändra sin röst farm tills DL det gör man genom att skriva T.ex jag ändrar min röst från Candy123 till Candy123 eller jag ändrar min röst från ***Candy123*** till ***Candy123***

Deltagare

1. Bello_O (varulv, lunchad dag 2)

2. Stortroll (bybo, lynchad dag 1)

3. lollynonna

4. Tusstuss (bybo, ulvarnas offer natt2)

5. Justbe (bybo, ulvarnas offer natt 1)

6. Spooki

7. Bluebäst

8. Gogrisen

9. Alvirpo

10. Agnes99 (ulvarnas offer natt 3)

Roller:

2. varulvar, varav en är demon

2. bybor

1. ängel

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
BlueBäst
2013-10-17 15:53
#70

Vila i frid Agnes99;(

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



lollynonna
2013-10-17 15:57
#71

nej! inte en till! rip agnes99🌺

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Alvirpo
2013-10-18 17:01
#72

Nej! Inte Agnes, vår siare! 😕 Hur ska det gå nu? Då ha vi ingen aning om vem som kan vara ulv:(

Gogrisen
2013-10-18 17:15
#73

Nej inte siaren.😕R.I.P Agnes99.🌺

                      Hund Animals are all you need.Katt

Spooki
2013-10-18 17:57
#74

R.I.P Agnes99😭!

Åhh NINJA Ninja

Gerbilles
2013-10-18 18:14
#75

👻 Jag anar vilka som kan vara ulvar, men det är inget jag kan säga nu för jag är ju rätt död haha! Lycka till bybor, det här fixar ni! 👻

lollynonna
2013-10-18 20:50
#76

jag röstar på bluebäst för att hon inte har visat sig så mycket,hon verkar inte bry sig så mycket när någon dör heller🤔

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Gogrisen
2013-10-19 15:12
#77

Ja bluebäst har inte synts så mycket. Men det finns fler som ligger väldigt lågt. särskilt när vi ska rösta. Agnes99 var den enda som tydligt sa vad hon tyckte. Kanske såg hon i sin spåkula att Bello_O va ond.

Vad ska vi göra nu? Hur ska man veta? Är så rädd att det blir fel igen, nu när vår siare inte kan visa vägen längre.

                      Hund Animals are all you need.Katt

BlueBäst
2013-10-19 17:26
#78

Jag  kan inte bestämma mig för vem jag ska rösta på, så jag drog lott mellan de jag tycker verkar misstänkta. Jag röstar på lollynonna

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Candy123
2013-10-19 21:03
#79

DL förlängs till 22.00! Alla som inte röstat kom igen och rösta

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Alvirpo
2013-10-19 21:26
#80

Röstar väl på Bluebäst jag med, har inte synts så mycket, och hon verkar mest likgiltig över att våra kära grannar blir mördade av varulvar!

Gogrisen
2013-10-19 21:55
#81

Jag röstar på **Bluebäst.
**

                      Hund Animals are all you need.Katt

Candy123
2013-10-20 18:26
#82

ursäkta för att uppdateringen kommer så sent har helt enkelt imte haft tiden.

-----------------

Natten blev till dag och tuppen gal. och i byn hade det hänt det fruktansvärda igen, och det kunde ju bara betyda att det fanns flera ulvar och vem kunde det vara nu. Byborna samlades igen ute vid torget för att försöka komma på vem den skyldige var nu men det var ju inte det lättaste. Men till slut lyckades de ändå komma fram till något och det var Bluebäst som skulle dö

en bybo tog fast henne och försökte slita sig loss och lyckades nästan så flera behövde hjälpa till att binda henne. när de till slut hade fått fast henne frågade de hur hon ville dö och hon sa " först ett skott i hjärtat och sen ett i huvudet." bybona blev allt förvånade över att hon faktiskt sa hur hon ville dö. så en bybo tog fram sin revolver och siktade mot hennes hjärta och sköt, och sen ännu en gång i huvudet. och gissa vad det kom en varulvs själ ut men den såg inte ut som den förra utom det var en 

Grattis bybor ni har hittat varulvs demonen :)

DET ÄR NATT, DL måndag kl 21.00

- ängeln skall skydda någon

- ulvarna skall välja sitt offer

- Demonen skall välja vem hen vill omvandla

Deltagare

1. Bello_O (varulv, lunchad dag 2)

2. Stortroll (bybo, lynchad dag 1)

3. lollynonna

4. Tusstuss (bybo, ulvarnas offer natt2)

5. Justbe (bybo, ulvarnas offer natt 1)

6. Spooki

7. Bluebäst (nynchad dag 3)

8. Gogrisen

9. Alvirpo

10. Agnes99 (ulvarnas offer natt 3)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Spooki
2013-10-20 20:57
#83

Ja jippie!! Vad bra jag hoppas att de alla är döda nu.

Åhh NINJA Ninja

Annons:
lollynonna
2013-10-20 21:00
#84

ja! en till!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Gogrisen
2013-10-20 21:21
#85

Hurra! En till!🥳

                      Hund Animals are all you need.Katt

Alvirpo
2013-10-20 22:41
#86

Hurra! Nu är det nog inte många kvar!

Spooki
2013-10-22 14:54
#87

Hallo?

Åhh NINJA Ninja

Stortroll
2013-10-22 15:49
#88

👻Jippie en till👻

när kommer DL Candy123

Titta gärna in här ---> Min blogg

Candy123
2013-10-22 16:24
#89

Uppdateringen blir via iPad --------------- Den nya och den gamla ulven träffades ute i skogen några timmar efter midnatt, för att bestämma ett offer att mörda! När de valt sitt offer började de sakta smyga in till byn. Inte en enda människa såg de till ibyn och inte ens ett ljusken i nåt fönstret lyste, skönt tänkte ulvarna de skulle kunna göra detta i lungn och ro en sista gång. Ingen eller något skulle kunna störa dem. När de kom fram till offrets stuga tvekade de inte utan de gick direkt till deras plan: att knacka på dörren så att spooki (offret) skulle komma och öppna och då bara skulle de skuta henne rakt i hjärtat, för att sedan släpa hem spooki i en påse till deras lya. Exakt så gick det till nästan….spooki kom och öppnade dörren, och när hon såg dom 2 varulvarna så blev hon så rädd att hon sprang in i huset och gömde sig under sängen i sitt rum. Men hon glömde att stänga dörren så varulvarna slapp in huset. Med deras skickliga nos sniffade de upp lukten av spooki och hittade henne liggande under sängen skakandes av räddsla och en av dom två varulvarna (gogrisen) tog pistolen ur sin jackficka och sköt fyra skott mot spooki under sängen. -lever hon, frågade den andra varulven som heter Alvirpo. -nej, jag tror inte det, svarade gogrisen. Va bra, ylade Alvirpo tillbaka. Dom lag spooki i en plastpåse och släpade hem henne till deras lya där dom käkade upp henne. Nu finns det bara skelettet kvar av spooki liggandes nånstans i skogen som någon kanske kommer hitta en vacker dag? Vem vet? Ulvarna vann denna gång Deltagare 1. Bello_O (varulv, lunchad dag 2) 2. Stortroll (bybo, lynchad dag 1) 3. lollynonna (ängel) 4. Tusstuss (bybo, ulvarnas offer natt2) 5. Justbe (bybo, ulvarnas offer natt 1) 6. Spooki (bybo, ulvarnas offer natt 4) 7. Bluebäst (nynchad dag 3) 8. Gogrisen (varulv) 9. Alvirpo (bybo, omvandlad av demonen) 10. Agnes99 (ulvarnas offer natt 3) Tack Bambis för att du ville hjälpa mig med uppdateringen

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Stortroll
2013-10-22 16:28
#90

Nej 😕

När kommer nästa?

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
Gerbilles
2013-10-22 16:29
#91

Yes, jag hade rätt! Jag visste att Gogrisen var en varulv, räknade ut det medan jag var död haha. 😃

Grattis till er varulvar! 🎈

Alvirpo
2013-10-22 16:32
#92

YEEY!😈 Jag fick mig allt en god måltid innan leken var slut! 😃

Gogrisen
2013-10-22 16:46
#93

Ja!Byn är vår. Och jag och Alvirpo springer till nästa by.😈

Föresten #91 Jag visste att du är en av de smartaste så det var därför vi tog dej.

                      Hund Animals are all you need.Katt

BlueBäst
2013-10-22 17:06
#94

YES😈

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Bello_O
2013-10-22 20:08
#95

Hahaha😈 Bra kämpat bybor:) Men vi vann nu;) Nästa snart?

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

lollynonna
2013-10-23 15:51
#96

grattis🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Spooki
2013-10-23 18:05
#97

Jaja Grattis!

Åhh NINJA Ninja

Annons:
Stortroll
2013-10-23 19:44
#98

🤔😈 (varför varulvar)

Kommer det någon ny lek snart?

Titta gärna in här ---> Min blogg

Justbe
2013-10-23 20:25
#99

Jag dog först  :( haha

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Bello_O
2013-10-23 20:25
#100

#100

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Stortroll
2013-10-24 16:09
#101

#100 nej jag tänkte ju vara först 😕

Titta gärna in här ---> Min blogg

Bello_O
2013-10-24 17:34
#102

Sorry:( #101

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Justbe
2013-10-24 20:58
#103

vad kort denna omgången var 89 inlägg :)

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Bello_O
2013-10-24 21:18
#104

jaa eller hur ;D #103

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
Bello_O
2013-11-13 21:34
#105

Kanske e dags för en ny nu? :)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Stortroll
2013-11-14 19:04
#106

ja, när kommer nästa?

Titta gärna in här ---> Min blogg

Spooki
2013-11-19 17:04
#107

Hallå? Nästa?

Åhh NINJA Ninja

[[tjattehonung]]
2013-11-19 17:24
#108

Jag vill oxå ha en ny

Bello_O
2013-11-19 20:17
#109

De är snart en månad sen det förra avslutades:((

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Lurvas11
2013-11-19 20:24
#110

Kul att ni tycker om leken och vill leka mer 🙂
Många av oss medisar har mycket med skolan just nu, men jag kan ta vidare detta till admin att ni vill ha en ny lek 🙂

Hälsningar Lurvas11Glad

Bello_O
2013-11-19 20:40
#111

#110 Bra bra:)

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Annons:
[[tjattehonung]]
2013-11-20 07:38
#112

#110 Ja gör det!

Candy123
2013-11-21 16:15
#113

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9 Lekledare: Mirinda, jag (Candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Fyll i ditt användarnamn och kom ihåg att kopera hela listan

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Stortroll
2013-11-21 16:18
#114

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9 Lekledare: Mirinda, jag (Candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 1 Stortroll 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Fyll i ditt användarnamn och kom ihåg att kopera hela listan

Titta gärna in här ---> Min blogg

Candy123
2013-11-21 18:04
#115

Fortsättningen av anmälningar finns i tråden "anmälningar till varulvsleken 9"

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lollynonna
2013-11-21 21:23
#116

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9

lekledare:miranda,jag (CAndy123) tar ev. över i ett senare skede

1 stortroll

2lollynonna

3

4

5

'6

7

8

9

10

kom ihåg att kopiera hela listan

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: