Annons:
Etikettlekar-och-bus
Läst 1783 ggr
Candy123
11/21/13, 5:59 PM

Anmälningar till varulvsleken 9

Fixar en ny tråd ifall alla inte kollar "varulvsleken 8" Har ni frågor om leken är det bara att skriva här i tråden LATHUND - SÅ HÄR LEKER MAN VARULVSLEKEN 1. Alla får sin roll i ett PM 2. Läs introt i # 1! Här får ni också veta vad som ska hända och den första deadlinetiden. 3. Skriv i tråden! Du kan hitta på en person i byn som du låstas vara om du vill. 4. Först är det natt. Då väljer varulvarna ett offer bland byborna. De får skriva PM eller någon annan sorts interna meddelanden (via e-post eller MSN t ex) till varandra för att komma överens om vem de vill ta. Ängeln väljer någon att skydda. Siaren väljer vem den vill sia (frågar vilken roll en av de andra har). Alla deltagare med specialroller ska PM:a sina val till lekledaren innan deadline. 5. Deadline. Tiden för deadline står alltid i den senaste uppdateringstexten. 6. Lekledaren uppdaterar. Då får ni veta vem som dött. Den personen är ute ur leken. Har ängeln skyddat den person som varulvarna tänker ta, så dör ingen. 7. Det blir dag Under lekdagen (som jag brukar låta vara c:a två verkliga dygn) diskuterar byborna vad som hänt och vem/vilka som kan vara varulv. Varulvarna deltar i diskussionen och låtsas vara goda bybor. 8. Röstning i lektråden om vem som ska lynchas. Man skriver namnet med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***. t ex: Jag röstar på Candy123 eller ***Candy123*** Rösterna måste vara inne före deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla. 9. Deadline 10. Uppdatering. Sen blir det natt igen. De viktigaste reglerna Alla roller är hemliga. Bara varulvarna får veta om varandra. Byborna får inte prata med varandra utanför lektråden. (all kontakt via mail, telefon eller annat är fusk.) Demonen får inte berätta för de andra varulvarna att den är demon. (Den här regeln har det gjorts undantag från på BiF. Lekledaren för omgången bestämmer vad som gäller). Efter två missade röstningar i rad blir man diskad (borttagen ur leken). Om man ska resa bort eller inte kan rösta av annat skäl kan man PM:a lekledaren och berätta i förväg. Då blir man inte diskad. Om någon blir utplockad ur leken på grund av ett regelbrott, kommer den deltagarens plats att erbjudas till den deltagare som först "dött" i leken. Tackar den nej, går erbjudandet vidare till nästa uppätna eller utröstade deltagare. Rollerna - alla roller utom varulvar + demon är goda Bybor - alla goda kallas bybor när man pratar om den goda och den onda sidan i leken. De som inte har en specialroll ska bara delta i diskussionerna och röstningarna. Alla goda hjälps åt att jaga varulvarna. Siare - får varje natt fråga (i PM till lekledaren) vilken roll en annan deltagare har. Svar i PM. Ängel - ska skydda någon varje natt (PM till lekledaren). Varulvar + Varulvsdemon - Varulvarna ska försöka äta upp alla bybor och låtsas vara goda i lektråden. När demonen dör får den deltagaren utse en ny varulv. ( via PM till lekledaren.) Den nya "förvandlade" varulven (om det blir någon i lekomgången) får PM från lekledaren och ska sen kämpa på varulvarnas sida tills leken är slut. Ska PM:a till övriga varulvar när den fått veta sin nya roll. Tack Mirinda för att vi får låna din lathund :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Candy123
11/21/13, 5:59 PM
#1

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9 Lekledare: Mirinda, jag (Candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 1 Stortroll 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Fyll i ditt användarnamn och kom ihåg att kopera hela listan

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Elin-Li
11/21/13, 6:01 PM
#2

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9

Lekledare: Mirinda, jag (Candy123) tar eventuellt över i ett senare skede

1 Stortroll 
2 elin-li







10

Fyll i ditt användarnamn och kom ihåg att kopera hela listan

// Elin-li, 

Justbe
11/21/13, 6:05 PM
#3

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9

Lekledare: Mirinda, jag (Candy123) tar eventuellt över i ett senare skede

1 Stortroll 
2 elin-li
3 Justbe






10

Fyll i ditt användarnamn och kom ihåg att kopera hela listan

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[[tjattehonung]]
11/21/13, 6:05 PM
#4

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9 Lekledare: Mirinda, jag (Candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 1 Stortroll 2 elin-li 3 Justbe 4 tjattehonung 5 6 7 8 9 10 Fyll i ditt användarnamn och kom ihåg att kopera hela listan

tusstuss
11/21/13, 7:11 PM
#5

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9

Lekledare: Mirinda, jag (Candy123) tar eventuellt över i ett senare skede

1 Stortroll
2 elin-li
3 Justbe
4 tjattehonung
5 TUSSTUSS
6
7
8
9
10

Fyll i ditt användarnamn och kom ihåg att kopera hela listan

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Kakanbieber]
11/21/13, 7:27 PM
#6

Ärtsoppa

Annons:
Stortroll
11/21/13, 8:41 PM
#7

#6 vad då ärtsoppa?

Titta gärna in här ---> Min blogg

lollynonna
11/21/13, 9:24 PM
#8

skrev i förra tråden att jag är med:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

DanceDiddi
11/21/13, 10:03 PM
#9

ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9 Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 1 Stortroll 2 elin-li 3 Justbe 4 tjattehonung 5 TUSSTUSS 6 DanceDiddi 7 8 9 10

Hälsningar mig, Brownie och Ville Pussmun

Lurvas11
11/21/13, 10:39 PM
#10

#8 Jag lägger till dig här också :) ANMÄLNINGS-LISTA TILL VARULVSLEKEN 9 Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 1 Stortroll 2 elin-li  3 Justbe  4 tjattehonung  5 TUSSTUSS 6 DanceDiddi 7 lollynonna 8  9  10

Hälsningar Lurvas11Glad

Blodfot
11/22/13, 1:05 PM
#11

Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 
1 Stortroll 
2 elin-li  
3 Justbe  
4 tjattehonung  
5 TUSSTUSS 
6 DanceDiddi 
7 lollynonna 
8 Carriage   
9  
10

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Bello_O
11/22/13, 1:44 PM
#12

Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 
1 Stortroll 
2 elin-li  
3 Justbe  
4 tjattehonung  
5 TUSSTUSS 
6 DanceDiddi 
7 lollynonna 
8 Carriage   
9 Bello_O
10

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Stortroll
11/22/13, 4:52 PM
#13

Snälla en till.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
BlueBäst
11/22/13, 5:02 PM
#14

Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 
1 Stortroll 
2 elin-li  
3 Justbe  
4 tjattehonung  
5 TUSSTUSS 
6 DanceDiddi 
7 lollynonna 
8 Carriage   
9 Bello_O
10 Bluebäst

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Lurvas11
11/22/13, 6:32 PM
#15

Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede  1 Stortroll  2 elin-li  3 Justbe  4 tjattehonung  5 TUSSTUSS  6 DanceDiddi  7 lollynonna  8 Carriage    9 Bello_O 10 Bluebäst 11 12 13 14

Hälsningar Lurvas11Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Spooki
11/24/13, 7:12 PM
#17

Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede  
1 Stortroll  
2 elin-li  
3 Justbe  
4 tjattehonung  
5 TUSSTUSS  
6 DanceDiddi  
7 lollynonna  
8 Carriage    
9 Bello_O 
10 Bluebäst 
11 Spooki
12 
13 
14

Åhh NINJA Ninja

Mirinda
11/24/13, 7:54 PM
#18

Jag hoppas få igång leken i morgon kväll. Det har varit datorstrul här och det funkar inte riktigt 100% än. Risken finns att det blir rätt sent på kvällen. Men om Gud vill och brallorna håller ska vi komma igång i alla fall.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[[tjattehonung]]
11/24/13, 7:57 PM
#19

#18 Vad kul!

Lurvas11
11/24/13, 8:21 PM
#20

Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede  
1 Stortroll  
2 elin-li  
3 Justbe  
4 tjattehonung  
5 TUSSTUSS  
6 DanceDiddi  
7 lollynonna  
8 Carriage    
9 Bello_O 
10 Bluebäst 
11 Spooki
12 Lurvas11
13 
14

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
[etsan]
11/24/13, 8:50 PM
#21

Lekledare: Mirinda, jag (candy123) tar eventuellt över i ett senare skede 1 Stortroll 2 elin-li 3 Justbe 4 tjattehonung 5 TUSSTUSS 6 DanceDiddi 7 lollynonna 8 Carriage 9 Bello_O 10 Bluebäst 11 Spooki 12 Lurvas11 13 etsan 14 Kör väl enomgång igen :)

[[tjattehonung]]
11/24/13, 8:51 PM
#22

Roligt med många som leker :)

Mirinda
11/25/13, 6:34 PM
#23

Tyvärr orkar jag inte starta upp leken i kväll. Jag är sjuk. Febern har stigit under dagen och jag är totalt däckad. Kanske kan någon annan leda leken om ni vill starta snart. Annars får ni vänta tills jag kryat på mig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Stortroll
11/26/13, 3:52 PM
#24

En till snälla 🙂

Titta gärna in här ---> Min blogg

Justbe
11/26/13, 4:04 PM
#25

Candy123,,,,,, jag märkte ett fel när jag läste texten, det står:

8. Röstning i lektråden om vem som ska lynchas. Man skriver namnet med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

t ex: Jag röstar på Candy123 eller ***Candy123***

Rösterna måste vara inne före deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla. 

----------

Det bör väll vara t ex: Jag röstar på Candy123 eller ***Candy123***

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Elin-Li
11/26/13, 9:19 PM
#26

Jag kan ta på mig att leda leken:) fixar en tråd om snart. Jag sätter upp dig att leka mirinda, vill du inte så säg till så får ngn annan din roll;)

// Elin-li, 

Elin-Li
11/26/13, 10:04 PM
#27

nu finns lektråden. den heter varulvsleken 9

// Elin-li, 

Annons:
Mirinda
11/27/13, 12:01 AM
#28

Jag får inte vara med och leka här. Det är väl max 16 år man får vara. Så ta bort mig från deltagarlistan.

Meningen var att jag skulle leda leken, men tyvärr är jag sjuk och har ingen ork till lekledning nu.

Vad bra att du kunde ta över, Elin-Li!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Elin-Li
11/27/13, 8:02 AM
#29

Oj, visste inte det så har ändrat det nu;)

// Elin-li, 

Blodfot
11/28/13, 9:31 PM
#30

jag förstår inte hundra: vad händer om man blev dödad?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[etsan]
11/28/13, 9:32 PM
#31

#30 du är inte med i leken längre, helt enkelt "död"

Upp till toppen
Annons: