Annons:
Etikettserietidningar-och-böcker
Läst 1890 ggr
missan´s
2014-06-05 21:31

Boktips?

Hej!

Strävar efter lite böcker att läsa då jag inte hittar något speciellt bra, gärna lite mer ungdomsböcker för kanske 12-13 åringar. Tänkte att ni gärna får dela med er av boktips och skriva lite om dom tipsade böckerna ni har läst. Gör en mall som ni kan följa. Hoppas det blir några böcker att läsa nu! ;)

Författare: 

Titel: 

Recention: (ex. 3 av 5)

Om boken/vad den handlar om:

Passar till åldern:

(Har gjort en liknande inlägg på Kanin ifokus)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
[Ellabella347]
2014-06-06 07:34
#1

Författare:John Stephens Titel:Rubinernas bok Recention: 5/5 (Jag läser på baksidan)vad den handlade om: De tre syskonen Kate,Michael och Emma har bott på barnhem i tio år. Deras föräldrar lever, men är försvunna. Och nu är de alla i fara. Syskonen måste finna böckerna,trolldomens tre skrifter,innan det ät för sent. Deras fiender är på den på spåren.när syskonen flyr kastas storasyster Kate hundra år tillbaka i tiden ,till ett förtrollat new york. Där möter hon en jämnårig pojke som på ett speciellt sätt är bunden till henne Passar åldern : 10 -14

Tessan01
2014-06-06 15:06
#2

Författare: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Titel: Cirkeln (+ Eld + Nyckeln)

Recention: 5/5

Om boken/vad den handlar om: (Kopierad från baksidan) 

Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.
En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De har inget gemensamt. De vet inte hur de kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva.

Passar till åldern: Unga vuxna

Övrigt:  Första delen av en trilogi. Andra delen är Eld och tredje Nyckeln.

missan´s
2014-06-06 18:49
#3

#1 och #2 : Spännande de låter! Får lust att läsa dom. Dock är jag ju bara 11 år, men läser gärna böcker som är skrivna för äldre då jag tycker bättre om dom än för dom i min ålder eller yngre.. :)

Fler boktips? ;)

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Tessan01
2014-06-06 19:13
#4

#2 Jag menade såklart hela trilogin ^^ inte baraw cirkeln :)

axa
2014-06-06 21:17
#5

Här är lite böcker jag tycker är bra och jag är kräsen när det gäller böcker! Författare: Lin Hallberg Titel: Vem är du Johanna? Recention:5/5 Om boken/vad den handlar om: Johanna bor med sin mamma. Hon mår inte så bra och vet inte riktigt vem hon egentligen är. Hon åker till sin pappa och farfar som bor på Island där hon är uppvuxen som liten. Där får hon svaret och det händer spännande saker under hennes resa på vägen till svaret. Passar till åldern: Passar alla åldrar från 12 och upp. Övrigt: Gillar denna bok och kommer nog läsa om den snart. Läste den i julas när jag fick den som julklapp och känner mig redan taggad på att läsa den igen! Författare: Lin Hallberg Titel: Adzerk den vita hingsten Recention: 5/5 Om boken/vad boken handlar om: Boken handlar om en tjej som tvingas flytta under en längre tid till andra delar av världen. Hon vill verkligen inte det, men hennes föräldrar jobbar där så hon har inge val. Det hon saknar mest av allt under hennes resa är hennes sköthäst som hon var med varje dag. Men senare under resan får hon en vän som lever i en annan kultur. En tid senare får hon veta att hon bara bir där tillfälligt och snart ska hem. Hon får följa med henne under en tid då hennes föräldrar ska flytta dom med. Hon får ha mycket kul, men även jobbiga stunder. Senare träffar hon en hingst hon blir fäst vid, som ingen tidigare lyckats tämja. Passar till åldern: Skulle säga 11 och uppåt. Övrigt: Vill läsa om denna boken med, den är mycket bra! Kunde inte sluta läsa så bra den var!! Fick denna i julas med. Ovanstående är hästböcker, men passar även de som inte är så hästintresserade. Jag ska även beställa Warm Bodies på svenska och engelska att läsa. Har man sett filmen är man besatt! Minns inte vad författaren hette men det är bara att googla.

missan´s
2014-06-07 08:44
#6

#5 Åh vad sugen jag blir! Tror jag lånar de på biblioteket, hehe.. 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Annons:
Upp till toppen
Annons: