Annons:
Etikettlek-och-fritid
Läst 1143 ggr
Weasley
8/18/14, 2:12 PM

Det roligaste ni har gjort.

Hej!
Jag tänkte fråga er en sak.
Vad är det roligaste ni har gjort?
Det kan vara flera saker, men jag har en sak.

Popkollo 2014
Asså det är ett arrangemang som hålls på olika ställen i sverige (läs med på popkollo.se) och så får man spela i band och lära sig olika instrument och det är i en vecka, så på sista dagen (fredag) så spelar man upp två/tre låtar som man har lärt sig. Jag spelade trummor och vårat band Inzanes ÄGDE! Vi spelade Busy doin nothing och vår egna låt, Feeling Happy. 

Här finns vi

Popkollo Arvika

Equalize music är en ideell förening som anordnar Popkollo Arvika. Vi bildades våren 2013 och arrangerade ett dagkollo i samarbete med Popkollo hösten 2013. Detta var så otroligt roligt så vi bestämde oss att fortsätta! De flesta av föreningens aktiva medlemmar går eller har gått på Musikhögskolan Ingesund. Fortsättningsvis arrangerar vi ett sommarkollo 2014.

Kontakt: josephine.boden@popkollo.se
Lokala samarbetspartners: Musikhögskolan Ingesund, RUM Värmlandsdistriktet samt Studiefrämjandet.
Equalize Music på facebook

Popkollo Botkyrka

Popkollo Botkyrka har funnits sedan 2007 och anordnar varje sommar ett flertal läger i Botkyrka. Förutom sommarkollon och Popkollo Madame (i centrala Stockholm) har vi andra aktiviteter så som medlemsträffar, Hiphopfabriken tillsammans med Sensus och Femtastic Camp i samarbete med Femtastic. Och då och då dyker vi upp på olika ställen och håller i workshops.

Kontaktbotkyrka@popkollo.se Lokala samarbetspartners: Botkyrka Kulturskola, Botkyrka Kommun, Sensus och Kungliga Musikhögskolan
Popkollo Stockholm på facebook

Popkollo Falun

Kulturföreningen Bergstenska i Falun arrangerade sommaren 2013 ett dagkollo inom Popkollos dåvarande spridningsprojekt. Sommaren 2014 kommer vi arrangera ytterligare minst ett Popkollo dagkollo.

Kontakt: hej@popkollo.se Popkollo Falun på facebook

Popkollo Göteborg

Föreningen Popkollo Göteborg har arrangerat Popkollo sedan 2007. Om du är intresserad av att gå med i föreningen Popkollo Göteborg, jobba med Popkollo, arbeta med styrelsen eller vill engagera dig på annat sätt så är du hemskt välkommen. Allt är möjligt och folk behövs alltid. Är det någon som är intresserad av att samarbeta med Popkollo Göteborg – en spelning eller vad som helst – så kontakta oss!

Kontakt: goteborg@popkollo.se
Lokala samarbetspartners: NBV, MUG, Tjörns kommun, Billströmska Folkhögskolan, Västra Götalandsregionen
Popkollo Göteborg på facebook

Popkollo Hultsfred

Föreningen Popkollo Hultsfred hette från början föreningen Sheena som en uppföljning av det första Popkollot som arrangerades i Hultsfred i augusti 2003. Några ledare och deltagare ville fortsätta göra musikverksamhet för tjejer och startade för detta ändamål en förening. Idag heter föreningen alltså Popkollo Hultsfred och vi arrangerar kollon på somrarna samt ofta på höst- och sportloven.

Kontakt: hultsfred@popkollo.se
Lokala samarbetspartners: Hultsfred Kommun, Gymnasium Rock City, Campus Hultsfred, Hultsfreds gymnasium, Sensus
Popkollo Hultsfred på facebook

Popkollo Katrineholm

Popkollo Katrineholm startade som Popkollo Norrköping 2008, flyttade verksamheten till Åsa folkhögskola i Sörmland 2009 och bytte namn till Katrineholm 2010. Vi är en ideell förening som består av en styrelse, en projektledargrupp som planerar kollot och medlemmar.

Kontaktkatrineholm@popkollo.se
Lokala samarbetspartners: Sensus
Popkollo Katrineholm på facebook

Popkollo Luleå

Popkollo Luleå bildades i början på 2013 och kommer arrangera sitt första sommarläger sommaren 2014 i Piteå.

Kontaktmadelene.hansson@popkollo.se Lokala samarbetspartners: ABF, BD Pop
Popkollo Luleå på facebook

Popkollo Malmö

Popkollo Malmö är en ideell förening som funnits sedan 2007. Varje år arrangerar vi sommarkollon och Popkollo Madame och året runt är vi även inblandade i Musikfabrik 305. Våra sommarkollon har arrangerats i Höllviken och Hästveda men sedan 2011 är vi på Arena 305 i Malmö.

Kontaktmalmo@popkollo.se
Lokala samarbetspartners: Folkuniversitetet, Studieförbundet Vuxenskolan, Arena 305, Malmö Stad
Popkollo Malmö på facebook Popkollo Madame Malmö på facebook

Popkollo Umeå

She’s got the beat är en ideell musikförening som bildades i Umeå 1999 och som arrangerar Popkollo i Umeå sedan 2005. Vår verksamhet baseras på vad medlemmarna själva vill och engagerar sig för att genomföra. Tidigare har bland annat anordnats festivaler, klubbkvällar med dj’s, konserter, ljudteknikkurser, workshops och musikbranschföreläsningar. Som medlem i SGTB har du möjlighet att genomföra dina idéer och ha riktigt roligt på köpet!

Kontaktumea@popkollo.se
www.shesgotthebeat.seShe’s got the beat på facebook

Popkollo Upplands Väsby

Popkollo Norra Stor-Stockholm heter föreningen som startade efter att ha arrangerat ett dagkollo i Upplands Väsby sommaren 2013 inom Popkollos spridningsprojekt. I sommar arrangerar vi ännu ett dagkollo för tjejer 13-16 år.

Kontakt: helena.ahlqvist@abf.se Lokal samarbetsartner: ABF Norra Storstockholm Popkollo Norra Stor-Stockholm på facebook

Popkollo Örebro

Rockjuntan har funnits i Örebro sedan 2011 och har hittills arrangerat ett dagkollo våren 2013. Sommaren 2014 arrangerar vi vårt första sommarkollo med övernattning. Vill du vara med att göra mer verksamhet, skriv till oss!

Kontaktina.knutsson@popkollo.se Rockjuntan på facebook

Popkollo Jazz i Svalöv

Popkollo Jazz är ett helt nytt sommarkollo som drivs av föreningen Popkollo IMPRA, en systerförening till musik- och  jämställdhetsorganisationen IMPRA. Vi har vår bas i Skåne och arrangerar vårt första sommarkollo på Fridhems Folkhögskola i Svalöv i år, 

Där var lite information jag hittade på popkollos hemsida. Jag gick Popkollo Falun :)

Så. Vad är det roligaste ni har gjort?

Trololololololololololo

Annons:
Bello_O
8/18/14, 2:37 PM
#1

Jag  vet inte, det är ganska mycket😃  Men att åka till London var fett kul😊

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Lilllufsen
8/24/14, 6:12 PM
#2

Ja tycker kulit på borås djurpark

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

Nelly12
8/24/14, 8:41 PM
#3

Det låter jättekul. Jag älskar att spela i ett band! :D innan sommarlovet spelade jag i ett band med fem medlemmar, jag spelade piano och min tvilling trummor. Jag har spelat piano i fyra år. Vi spelade låten "all eyes on me" vi hade en sångare också. Vi spelade upp låten på en cabare. Det var riktigt kul. Alla i publiken hängde med också!


⠀instagram @drawing_ella

Upp till toppen
Annons: