Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 728 ggr
Mysan_
9/23/14, 6:54 PM

Var det verkligen körsbär?

För ungefär en och en halv timme sedan skulle jag och min bästis bus-knacka hos en i klassen, men då såg vi att dom hade bär som liknade körsbär i ett träd så vi tog ett varsitt bär och åt på, Men när vi tuggade sprutade det typ blodröd saft ur bäret och bäret smakade surt, sött och beskt. Bäret var ungefär svart/mörkrött. Det växte på ett litet träd. Jag antar att dom inte är giftiga då vi inte känt oss sjuka ännu. Men jag tror ändå inte det var körsbär. Vilket bär tror ni det kan ha varit?

Annons:
VildaVittra
9/23/14, 7:01 PM
#1

Jag vet att detta är barnens och att vi vuxna inte ska skriva här, men du måste berätta vad ni gjort för en vuxen som någon av era föräldrar på direkten, så denne kan kolla upp vad det var ni verkligen åt. 🙂

Sedan ät ingenting som ni inte verkligen vet vad det är hädanefter.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mysan_
9/23/14, 7:03 PM
#2

#1 Nej det behövs nog inte, vi kan fråga kompisen i skolan imorgon 🙂

Okej 🙂

VildaVittra
9/23/14, 7:06 PM
#3

#2 Jo, det behövs. Om det är något som inte är bra, så kan det ta längre tid än en och en halv timma innan ni märker något. Så snälla, prata med dina föräldrar nu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Flöffo
9/23/14, 7:09 PM
#5

Satt och letade bilder så såg inte kommentarerna innan. :)

//Flöffo

Whippet
9/23/14, 8:27 PM
#6

Hade den en kärna i sig?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Mysan_
9/24/14, 6:37 AM
#7

#6 Ja, en sån här kärna som i körsbär.

Mysan_
9/24/14, 7:53 PM
#8

Vi frågade klasskompisen nu och han sa att det var körsbär och att han åt massa såna på sommaren, fast då var dom röda. Men ja, då vet vi att det visst var körsbär trotts allt 🙂

Upp till toppen
Annons: