Annons:
Etikettlekar-och-bus
Läst 4374 ggr
Weasley
10/29/14, 5:17 PM

Harry Potter rollspel

Hej! Jag tänkte ha ett rollspel med Harry Potter tema eller vad man nu ska säga. Vi kan börja med lite regler/info. *Man skriver i jag format, t ex JAG sa till Ginny att jag tyckte hennes groda var ful. *Man får bara ha EN roll. *Man får inte ta över nån annans roll. *Man får vara med i t ex Harry Potters familj, men då går inte Harry på skolan. *Alla börjar på första året, och när de håller på att packa. Man hittar på en roll, INTE någon som finns, så jag kan hitta på Felicia Van Hertz t ex, men jag lever i Harry Potter format, vi gör bara om rollerna till våra egna. Kopiera Mallen här och börja fylla i EFTER du har läst längre ner. Namn: Bor: Gillar: Gillar inte: Trollstav (vad den är gjord av): Ond/God? Elev/Professor? Djur/människa? Är du Mugglare? (Inte trollkarl) Familj: Klädsel: Elevhem: Övrigt: Ställen att bo på: *Privet Drive gatan. *Förbjudna skogen (Om man är varulv/kentaur) *Gordricks Hollow *Kråkboet (Om man råkar heta Weasley i efternamn) *Malfoys Herrgård *Snäckstugan Platser att besöka: *Alla hem (knacka först) *Alla rum som ej är förbjudna på Hogwarts *Läckande kitteln *Diagongränden *Spinnargränden *Svartvändargränden *Sankt Mungos sjukhus *Hogwarts *Grimmaldiplan nummer 12 *EN egen plats *Skogen Namn: Luna Longbottom Bor: Gordricks Hollow Gillar: Annorlunda saker. Djur och alla människor. Gillar inte: orättvisa och krig. Men kämpar när det väl gäller. Trollstav (vad den är gjord av): Valnöt, i mitten draksträng. Ond/God? God Elev/Professor? Elev Djur/människa? Människa Är du Mugglare? (Inte trollkarl) Nej. Klädsel: Skoluniform, annars jeanse och rosa t-shirt. Familj: Neville, mamma Alice (levande), Frank (levande) Elevhem: Gryffindor Övrigt: Väldigt snäll. Allting börjar.. -**** du har fått ett brev! Ropade en familjemedlemmar från hallen. -Jag kommer! Ropar du. Du tar emot brevet och läser. "Hogwarts skola för häxkonster och trolldom, Rektor: Albus Dumbledore, Käre mr/miss ***** Vi har nöjet att meddela att du har fått en plats på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom . Härmed bifogar en lista på alla böcker och all utrustning som behövs. Er tillgivna, Minerva McGonnagal." Jag tittade på listan. -Familjemedlem! Familjemedlem! Titta titta! Min inledning: -Luna! Är du klar älskling? Ropade mamma från köket. -Jaja, jag ska bara packa min rosa gris! Ropade jag tillbaka. -Neville, kom nu! Du ska ju till Drumstrang och lära dig lite vett! -Luna, tyst, sa Neville och petade löst på mig. Vi gick ner till köket där mamma stod i sin vackra vinröda kappa och sin gula basker och gula gummistövlar. Pappa hade sin rutiga keps och en brun skinnjacka. Jag tog på mig min rosa långa kappa och knäppte den. Sen tog jag på mig min gula basker som var lika som mammas, och lika så gummistövlarna. Vi satte oss i bilen. Vi var på väg till perron 9 3/2.

Trololololololololololo

Annons:
Sasa Allie
10/29/14, 6:12 PM
#1

Namn: Erime Whitetail.
Bor: Privet Drive
Gillar: Mörka hus, regn, trollkarls dueler  och varma sommar kvällar
Gillar inte:Vintern, orättvisor och slaveri.
Trollstav (vad den är gjord av):Fjorton tum lång ekstav med kärna av ett manstrå från en pegas. 
Ond/God? God.
Elev/Professor? Elev
Djur/människa? Människa.
Är du Mugglare? (Inte trollkarl) Nej.
Familj:Farbror Nicholas (försvunnen) , Far Johannes (Död) och Ugglan Terry
Klädsel: Skoluniform, men på lov och lediga dagar bär jag svart mantel och gyllene klänning.
Elevhem: Ravenclaw .
Övrigt:Tystlåten, begåvad och har svårt att sova.

Min inledning:                                                                                                                                         Jag vaknar, kollar på klockan och ser att visaren står mellan sjuan och åttan. Jag blir förvånad över att Nicholas inte har väckt mig. Jag letar över hela huset men hittar inte ett spår av att Nicholas har existerat och börjar fundera på ifall han inte bara var en dröm. Terry kommer med ett brevet från Hogwarts som att berätta för mig att det inte bara var en dröm utan verklighet. Jag springer ut men Terry i släptåget och tar första bästa buss till Kings cross.


Weasley
10/29/14, 6:27 PM
#2

OFF LAJV en sak, bara, skriv ert djur också och så om du inte vet så mycket om Harry Potter så kan du fråga min bästa vän. Wikipedia heter hen.ON LAJV Mitt djur är en uggla som heter Pumpkin.

Trololololololololololo

Whippet
10/29/14, 7:45 PM
#3

Namn: Rose Lumeyberry
Bor: Gordricks Hollow
Gillar: Bekämpa vålnader och orättvisor
Gillar inte: Sitta still
Trollstav (vad den är gjord av): 30 cm lång cederträds stav med en kärna av en gyllene ugglefjäder och ett hårstrå av en helig växt.

Ond/God? God

Elev/Professor? Elev
Djur/människa? människa
Är du Mugglare? (Inte trollkarl) Nej
Familj: Mamma och 2 syskon, min pappa dog av voldemort.
Klädsel: Kastanj brunt hår, en vinröd mantel ett par svarta halvsöndriga jeans, ett linne och ett halsband där jag kunde se in i framtiden
Elevhem: Haszingdor
Övrigt: Modig, ensam ''krigare'' 

Besöka:Svartvändargränden 

Djur: Ugglan Phenix 

Inledning:

Jag tog min svartfärgade uggla phenix i sin bur medans jag packade väskan jag skulle ha med mig till Haszingdor, det var en kylig kväll så jag tog på mig min mantel, Phenix började vagga sig tills sömn, jag tog försiktigt upp buren för att inte väcka honom, och gav mig iväg, ut i den mörka natten, jag kunde nästan se hur vålnaderna gömmer sig bakom träden, för att plötsligt angripa mig, men jag höll trollstaven i fast grepp, medans jag tvingade upp busskortet, som var längst ner i väskan,  bussen kom precis när jag hade fått upp busskortet, chaffören tittade lite konstigt på mig och sa

''Det är inte halloween än'' och började skratta.

Jag tittade surt på honom, och ryckte ifrån mitt busskort från hans håriga hand, 1 timme senare var jag framme vid tågstationen, där jag mötte mina 2 bästisar, Hogfield och Soryat. vi tog varandra hand i hand och slängde oss i genom den magiska väggen, det var nu allt började!

I'm out Vilar huvudet i handen

[Ellabella347]
10/30/14, 11:42 AM
#4

Namn: Jessica Black Bor: Snäckstugan Gillar: mörker , natt , att plåga andra Gillar inte: andra människor , ljus Trollstav (vad den är gjord av): 45 cm bränt ekträ med en bärnsten i Ond/God? Ond Elev/Professor? Elev Djur/människa? Människa Är du Mugglare? (Inte trollkarl) nej Familj: mamma Selena , pappa Ezra Klädsel: svart ,rakt hår , svart klänning med en lila underkläning, strumbyxor, svarta typ stäppskor och ett halsband med ett svart sten med ett lila ljus inuti Elevhem: Vet seriöst inget (är inget riktigt harry Potter fan) Övrigt: modig , läskiga vita ögon, ofta ute på natten, lång Djur: Pantern Ezela Besöka: läckande kitteln Inledning : Ezela sov medans jag packade , jag tittade på spegeln och mina vita ögon tittade tillbaka. Den stora panterna trampade nu trött runt i rummet. Jag satte fast kopplet i det svarta halsbandet. Och gick ner för trappan. Det stora kattdjuret tog sig ovanligt smidigt fram. När jag kom ut viftade jag lätt med trollstaven en svart moln kom flygande jag kliver upp på det och tvingar upp den starka Ezela. Molnet åkte och åkte ,sen var vi framme vid en nerbrunnen skog. Jag ville lämna mitt hem från denna plats. Jag koncentrerade mig på Perrong 9¾ och gick med bestämmda steg. Ezela gick brevid mig och dom mörkt blåa ögonen var fästa på nått långt bort. Sen stog vi där.

Weasley
10/30/14, 10:36 PM
#5

OFF LAJV #4 Ezra Fitz? :D ON LAJV

Trololololololololololo

[Ellabella347]
10/31/14, 7:39 AM
#6

OFF LAJV hade as svårt att komma på namn när jag skulle skriva, då spelas den här star wars reklamen på tv XD ON LAJV

Annons:
Weasley
11/2/14, 7:28 PM
#7

Bilen stannade in vid Kings Cross. -Hej då Luna, sa Neville känslolöst. -Hejdå din korv, retades jag. -Hejdå älskling! Vill du att jag ska följa med in? frågade mamma och pussade mig i pannan. -Mamma, jag är ingen bebis.. Sa jag och stängde mammas bildörr och gick till pappas sida och öppnade dörren. -Hejdå pappa! Sa jag och kramade honom hårt. Min pappa älskade jag. -Ha det så bra älskling! Sa pappa och stängde bildörren. Jag gick in i den stora byggnaden och såg mig om. "Perrong 9 3/4 " hade det stått. Jag blickade mellan perrong 9 och perrong 10. Folket bara strömmade förbi så det var svårt att fråga någon. -Ursäkta.. Ursäkta,. -Ja vännen? Sa en gammal dam. -Vet du vart perrong 9 3/4 ligger? Frågade jag. -9 3/4? Haha! Det var ett roligt skoj! Sa damen och gick. Varför skrattade hon? Där gjick jag med min uggla och den stora kofferten. Vad skulle jag ta mig till?

Trololololololololololo

Sasa Allie
11/2/14, 8:40 PM
#8

Jag står på buss 88 mot London med Terry skrikandes bredvid mig..                              -Du se till att hålla den där ugglan tyst,säger en man argt ,annars slänger jag ut dig ur bussen.                                                                                                                                                    Jag ger Terry en ugglegodis och klappar hen på huvudet men det hjälper inte han fortsätter skrika och jag blir utslängd ur bussen.

Jag kollar på min klocka och ser att det är tio minuterar tills Hogwartsexpressen  av går.


Weasley
11/2/14, 9:26 PM
#9

*TÅGET GÅR OM 10 MINUTER ROLLSPELSTID OCH IMORGON KLOCKAN SJU RIKTIG TID, OM ALLA INTE HAR SKRIVIT ATT DE KLIVER PÅ TÅGET SÅ KOMMER JAG GÖRA SÅ ATT NI AUTOMATISKT FÖRFLYTTAR ER TILL TÅGET*

Trololololololololololo

[Ellabella347]
11/3/14, 7:14 AM
#10

Jag var inte ensam , alla bar runt med småfåglar och rävar , det var ju inte så vanligt att man gick runt med en stor panter. Men Ezela var lugn . Jag lutade mig mot väggen. Plötsligt rycker Ezela till och jag tappar balansen. Jag ser tåget komma och jag bär mig igenom alla människor. Jag kliver på Hogwartsexpressen. Jag slår mig ner på en plats, tillräckligt stor om nån ville sätta sig brevid , Ezela satt och tittade ut genom fönstret.

Weasley
11/3/14, 4:21 PM
#11

*ALLA ROLLER ÄR PÅ TÅGET* Jag hade gått på Hpgwartsexpressen. Jag var spänd, för tänk om jag inte skulle få några vänner? När min mamma och pappa gick på Hogwarts så fick de massor av vänner och var riktigt duktiga. Tänk om De blir besvikna över mina resultat? Jag hade omedvetet gått ganska långt in i tåget. Jag var vid sista platserna. Jag öppnade dörren till båset/grejen. En flicka med svart rakt hår och svarta kläder med lila underklänning satt därinne. Jag såg henne i ögonen och gav till ett skrik.

Trololololololololololo

Sasa Allie
11/3/14, 4:30 PM
#12

Jag står och kollar på kartan jag fick från turistbyrån. Jag letar upp London och ser att det är fem mil bort till kings cross.


MithrilFox
11/3/14, 4:45 PM
#13
  • Namn: Litius Niagorus
  • Bostad: f.d. Malfoys Herrgård
  • Intressen: Koka soppa, fånga möss, spela trollkarls schack.
  • Gillar: Mörker, varma soppor, höga höjder, djupa raviner
  • Ogillar: Ljusa skogar, små rum, hav
  • Trollstav: 19 tum av björk med en kärna av månljus
  • Elevhem: Ravenclaw
  • Husdjur: En svart jätte falk (4m vingbredd)
  • Varelse: 2/3 Människa
  • Ond/God: God
  • Elev/Proffessor: Elev
  • Klädsel: Lång mörkblå fjäderklädd mantel
  • Familj: Far Triburtius Mor Agdaliuni.
  • Blodsstatus: Fullblod
  • Övrigt: Dricker vin

Inledning: Jag vaknar 02:45 av att Ntu'chaken crashade in genom fönstret med en ko i klorna. Yrvaket slänger jag väckarklockan i väggen och somnar om med kudden överhuvudet. 8 timmar senare vaknar jag och upptäcker att mina skolböcker är sönderslitna och täckta av ett ko kadaver jag går upp för att ta en frukost och upptäcker att det endast är 15 minuter kvar tills hogwartsexpressen avgår. Snabbt tar jag på mig mina kläder, tar en smörgås i handen, hoppar upp på Ntu'chaken och flyger iväg till diagongränden jag springer och köper nya skolböcker och flyger snabbt vidare till King's Cross. Välframme vid Kinng's Cross springer jag till perong 9 ¾ och hoppar på tåget men Ntu'chaken fick inte plats så han fick flyga bredvid.

Annons:
[Ellabella347]
11/3/14, 5:52 PM
#14

Jag lutade huvudet mot fönstret och klappar Ezela. Hon morrade trött. Jag slappnade av och satt och lektrollade med mitt trollspö. Jag lyckades få ritade fåglar levande. Jag hinner se dom innan Ezela slukat alla.

Weasley
11/3/14, 8:50 PM
#15

Jag såg att hon trollade fram vackra fåglar som sedan hennes panter åt upp. -Jag heter Luna.. Luna Longbottom.. Är det upptaget här?

Trololololololololololo

[Ellabella347]
11/4/14, 6:55 AM
#16

Jag tittade på tjejen. -Nejdå , sätt dig du , jag heter Jessica , jag övervägde att säga mitt efternamn. Jag ryckte lite i Ezelas koppel så hon satte sig vid fönstret igen. Det frasade lätt om min klänning. Min blick flackade mellan mitt trollspö och Luna. Jag drog upp ärmen och tittade på flamman som var inbränd i min hud. Alla i släktet black hade en sån.

MithrilFox
11/4/14, 2:25 PM
#17

Jag går långt bak i tåget och letar efter en plats att sitta på. Jag öppnar en dörr och får se en stor panter och två personer.

-Finns det någon ledig plats här?

[Ellabella347]
11/4/14, 3:16 PM
#18

-ja kom du , sa jag och granskade tjejen från topp till tå med mina vita ögon. Ezela tittade hungrigt på mig. Jag suckade och ritade ett gris ben, trollade och gav det till Ezela som nöjt åt.

MithrilFox
11/4/14, 4:40 PM
#19

Jag ryser till av dom vita ögonen som blickar på mig.

-Jag heter Litius vad heter du?

Jag sätter mig vid fönstret och ropar på Ntu'chaken.

Sasa Allie
11/4/14, 4:48 PM
#20

I mitt desperata tittande på kartan upptäcker jag att befiner mig i en tågkupé tillsamans med tre personer, en uggla och en panter.


Annons:
[Ellabella347]
11/4/14, 4:55 PM
#21

-Jessica , sa jag och rätade till mitt halsband , det började bli ganska fullt i kupén.

MithrilFox
11/4/14, 5:02 PM
#22

Jag nickar till svars och häller upp min varma soppa som jag haft med mig i en skål och börjar äta.

-Någon här som vill ha rödkåls och blomkåls soppa eller maskros soppa?

[Ellabella347]
11/4/14, 5:21 PM
#23

-Nej tack ,det är bra , sa jag trött och plockade fram ett plommon ur väskan och åt.

Sasa Allie
11/4/14, 5:25 PM
#24

-Jag heter Erime, och lite kålsoppa skulle vara gott.


MithrilFox
11/4/14, 5:30 PM
#25

-Varsågod Erime här får du lite soppa.

Jag häller up lite soppa till Erime och halvt besviket tänker jag att det iallafall en som vill smaka min fantastiska soppa. Jag packar också fram lite mat till Ntu'chaken som jag matar genom fönstret

[Ellabella347]
11/4/14, 6:48 PM
#26

Jag njuter av vinddraget. Jag satt närmast fönstret. Jag roade mig med att sjunga lätt , jag hade alltid varit begåvad i sång. Samtidigt som jag sjöng lekte jag med en svart skugga som jag trollat fram , jag skickade den fram och tillbaka , jag fryste om händerna och jag såg att Emire och Litius också kände att den var kall när skuggan susade förbi dom. Jag balanserade den på fingret , studsade mot golvet och virvlade den iväg genom rummet.

Sasa Allie
11/4/14, 7:08 PM
#27

-Tack, säger jag och tycker att det känns alldes för kallt.


Annons:
Weasley
11/4/14, 9:07 PM
#28

*-ÄR DET NÅN SOM VILL HA GODIS?* -Öh, Damen? Jag skulle gärna vilja ha.. Började jag och räknade hur många vi var i kupén. Fyra chokladgrodor och en ask Bertie Botts Beans, fortsatte jag. Damen log och gav mig allt jag beställde. Damen sträckte fram handen och jag gav henne en Galleon. -Oj, jag har ingen växel.. Började hon. -Äsch, ta pengarna, jag har fler. Sa jag och gick in till de andra. -Vill någon ha en chokladgroda? Frågade jag och tog en Godisböna. -Euw.. Öronvax…

Trololololololololololo

[Ellabella347]
11/5/14, 7:10 AM
#29

-Ja tack , sa jag och trollade bort skuggan ned ett "poff". Jag tog i mot påsen. Ezela tittade med stora ögon på mig. Jag suckade , ritade en fläskfilé , trollade och gav den till Ezela. Jag öppnade påsen. Stack ner en av mina smala händer i påsen och bröt loss en bit som jag sen åt. Jag bestämde mig för att busa med Luna , jag trollade tyst som fick alla bönor att bli dom äckliga

MithrilFox
11/5/14, 4:26 PM
#30

-Jag tar gärna en chocklad groda sade jag och tog en chocklad groda. Jag stoppar in grodan i munnen där den krawlade runt för en stund innan den smälte. Jag tar och kollar på samlarkortet och ser att det är Mirabella Plunket. Eftersom jag inte samlar på chocklad grods kort frågade jag om någon ville ha mitt kort

Weasley
11/5/14, 6:46 PM
#31

-Jag har redan fem sådana, svarade jag och satte mig ner och tog em böna till. -Euuww! Spya! Euuw! Mask! Man fick höra en massa sådana ord från mig. -Det är ju sjukt! Sa jag när jag hade ätit upp alla bönorna själv. Jag ska gå och köpa fler, fortsatte jag och letade på godisdamen. -En Ber… -Efter som du gav mig EN HEL GALLEON så får du ta… Hela vagnen om du vill. -Hela vagnen? -Hela vagnen. Sa damen och gav den till mig. Jag tackade så mycket och visade de andra högen av godiset. -Titta!

Trololololololololololo

[Ellabella347]
11/6/14, 6:58 AM
#32

-Nä Nä nä…,viskade jag när hon kom in med vagnen . Ezela var för stark för min magi. Hon reser sig upp och springer fram till Luna med min långa kropp efter dig. Jagvreser mig snabbt upp och borstar av klänningen.

Whippet
11/6/14, 4:09 PM
#33

Plötsligt landar jag i ett enormt tåg, var tog mina vänner ivägen?

-Hur kom jag hit, tänkte jag. Jaja första dagen till skolan kan väl inte gå så dåligt.. 

Jag satte mig i en tom kupé, tog fram trollspöet och trollade fram en råtta som jag satte in i Phenix bur, jag log när den lilla råttan kämpade för sitt liv när Phenix tog tag om huvudet och ryckte väck det från den lilla råttan, inte för att jag är en ond person utan för att jag blir fascinerad av liv..som kommer och går.

Jag släppte ut Phenix ur sin bur som redan satte sig på min axel och tittade ut från det enorma fönstret då jag så en stooor fågel svepa förbi, Det hördes många glada skratt från någon av kupérna, jag smekta ansiktet mot det mjuka Fågelfjunet på phenix mage, En dam kom in med en stor vagn och frågade om jag ville ha något, 

-Nej tack sa jag och trollade istället upp en chokladkaka, jag har min egen lilla vagn här sa jag och visade trollspöet, damen log, 

-Nåväl! Lycka till vilken skola ska du till? frågade damen'

- Haszingdor.

- Tåget är framme om 5 timmar, du får ha en fortsatt trevlig dag! 

-Tack! Detsamma!

I'm out Vilar huvudet i handen

MithrilFox
11/6/14, 7:03 PM
#34

OFF Lajv: Är vi alla på samma tåg? ON Lajv

Annons:
Sasa Allie
11/6/14, 7:05 PM
#35

-Jag tar gärna en böna, säger jag försiktigt.


Weasley
11/6/14, 7:55 PM
#36

Jag ger en kartong till Ermie och börjar äta en chokladgroda. -Oh… Albus Dumbledore.. sa jag och kramade om kortet. *OF LAJV* Det känns inte som det, #34 , då Rosé (Whippet) är påväg till Hazidor och vi andra är påväg till Hogwarts? *ON LAJV*

Trololololololololololo

Sasa Allie
11/6/14, 8:10 PM
#37

-Tack, säger jag och tag en ljusgrön böna.

-Gurka, mumlar jag.


MithrilFox
11/6/14, 8:18 PM
#38

-Finns det en påse bönor till mig också?

*OFF LAJV* Ah ok *ON LAJV*

Whippet
11/6/14, 8:41 PM
#39

*OFF LAJV* Jag ska ta samma tåg till ett ställe (Haszingdor) och få ett nytt trollspö sedan ska jag till Hogwarts skrev fel i mitt första inlägg sorry! *ONLAJV*

I'm out Vilar huvudet i handen

LottaV
11/7/14, 11:18 AM
#40

Namn: Lily Potter
Bor: Grimmaldiplan nummer 12
Gillar: Djur
Gillar inte: Bråk
Trollstav (vad den är gjord av): bambustav med en hippogriff fjäder
Ond/God? God
Elev/Professor? elev
Djur/människa?har ett lodjur som heter tanga
Är du Mugglare? (Inte trollkarl) nej
Familj: Pappa Harry och Mamma Ginger
Klädsel: Röd tröja med guld ränder 
Elevhem: Gryffindor
Övrigt: Vid bråk så försöker jag att medla

Jag han prisis  hoppa på tåget innan den gick jag letar på en kupe' som det finns plats. Jag hittar en kupe' där det sitter  en flicka med sin uggla. Jag frågar om jag och tanga får sitta här för det är fullt i dom andra.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/7/14, 2:10 PM
#41

rycker tag i Ezelas koppel och passar på att frysa Emires bönor så i asken ligger en isbit med godisbönor i

Annons:
kaninsköld
11/7/14, 3:06 PM
#42

Namn: Ted lupin Bor: Grimmialdiplan 12/kråkboet/snäckstugan/familjen tonks hem Gillar: sina föräldrar, Victoire weasley,metamorfmagus, färger Gillar inte: rita skeeter, folk som stör, läxor, den onda sidan Trollstav (vad den är gjord av): körsbär med kärna av villiehår Ond/God? God Elev/Professor? Elev Djur/människa? Människa Är du Mugglare? (Inte trollkarl) nej Familj: Remus Lupin, Nymfadora tonks, familjen tonks, familjen lupin Klädsel: kan byta färg på hår, ögon (metamorphmagus), biologisk hårfärg svart, biologisk ögonfärg grönt,en jacka lik den som hans pappa bar, trollkarlskläder i skolan Elevhem: Gryffindor Boggart: Sina närmaste döda Övrigt: Saknar sina föräldrar väldigt mycket, har en vargunge som heter måntand. (Får man ha vargungar? Annars är det en uggla:)

Mvh Kaninsköld

Whippet
11/7/14, 3:50 PM
#43

En tjej kommer in i min kupé och frågar:

-Kan jag få sitta här?

-Självklart :)

I'm out Vilar huvudet i handen

LottaV
11/7/14, 4:21 PM
#44

Jag sätter mig på en av stolarna med tanga i knät.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
11/7/14, 4:23 PM
#45

jag frågar vad heter du? Jag heter Lily Potter.

Ett gott skratt förlänger livet

xsvennebananx
11/7/14, 6:09 PM
#46

Namn: Adrian Scorpio

Kön: Man

Bostad: En lägenhet i Manchester

Intressen: Bowling, Quidditch, Gokart och spela Fiol

Gillar: Åska, Hårdrock, och Gröna soliga ängar

Ogillar: Eld, Pizza och Möss

Trollstav: 13 3/5 tum av Eukalyptus med en kärna av Enhörnings hår

Elevhem: Hufflepuffle

Husdjur: En 58 år gammal Irikatiunytryss

Varelse: Människa

Elev/Proffessor: Proffessor i Förvandingskonst

Klädsel: 1700tals stil (peruk och allt)

Släkt: Mamma Stina (död), pappa Sulliman,  son Hivork fru Bea (dog i en eldsvåda orsakad av en mus som tog en pizza)

Blodsstatus: Halv-blod

Animagus: Hydratiunytryss

Boggart: Brinnande zombie pizza mus

Patronus: Inkantiunytryss

Övrigt: Är kär i en okänd personvid namn bea (mummlar det ibland på lektionerna)

Inledning: Jag sitter på mitt kontor (hans lägenhet) och kollar på (bilder) Bea. Och pratar med  (sig själv)Bea.

- Bea din gröna klänning klär dig perfekt.

- Jag vet kära du men ska du inte ge dig av till tåget snart.

- Jo jo kära lillla sockergullan det ska jag, men jag måste säga farväl till dig först.

- Jag hänger med dig.

- Men lilla du vem ska ta hand om Hivork?

- Ja det ska hans farfar göra min älskade citronpaj.

- Seså dags att gå nu gulleplutt.

Vi går till hogwarts expressen hand i hand (spöktransferans).  Sätter oss på hogwarts expressen och börjar pussas med varandra.

[Ellabella347]
11/7/14, 8:07 PM
#47

Busar med dom andra , jag trollar så godisbönor blir kaffebönor och chokladgrodorna blir riktiga stora paddor

kaninsköld
11/7/14, 8:14 PM
#48

Letar efter en ledig kupé men hittar ingen. Ser en kupé där det sitter två tjejer och ett lodjur i och frågar om jag får sitta här. -Hej! Jag heter Ted, får jag sitta här?

Mvh Kaninsköld

Annons:
xsvennebananx
11/7/14, 8:44 PM
#49

Jag och Bea (en hallucination) går runt och ser till så att inga elever hittar på bus.

Vi öppnar dörren till en kupé och ser en busunge trolla om godis till paddor.

- VAD HÅLLER NI PÅ MED HÄR!?

- Lugna dig min tomatjuice säger Bea med en otrolig kärleks röst

- Jaja Bea min chockladmaräng men man ska Inte leka med maten!

LottaV
11/7/14, 8:44 PM
#50

Jag ser en kille i dörren som frågar om han får slå sej ner. jag säger att för mig är det okej att sitta. Sen säger jag, jag heter Lily

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 8:51 PM
#51

*OFF LAJV* ville du säga något lottav? För mig blev det helt blankt ! *ON LAJV*

Mvh Kaninsköld

Sasa Allie
11/7/14, 8:53 PM
#52

Jag skulle be Jessica sluta att förvandla mina bönor när en knäp gubbe i fånig peruk skriker på Jessica att sluta och börjar prata med sig själv.

Eeh vem är du?


MithrilFox
11/7/14, 9:00 PM
#53

Precis efter jag frågar efter en påse bönor stormar en konstig äldre man in och säger åt jessica på skarpen att sluta leka med maten. Jaha nu blir det inga bönor för mig tänker jag. Jag började fundera över vad han var för någon.

- Vad tycker ni om denna konstiga man? Frågade jag Erime och Luna Medans Jessica blev utskäld

LottaV
11/7/14, 9:06 PM
#54

*OFF LAJV* jag skrev fel så jag var tvungen att skriva om. *ON LAJV*

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 9:10 PM
#55

-Är det du som är dotter till Harry potter? frågar jag tjejen

Mvh Kaninsköld

Annons:
LottaV
11/7/14, 9:11 PM
#56

Ja det är jag.

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 9:18 PM
#57

Jag tror att våra föräldrar kände varandra, säger jag. Vid ordet föräldrar skär sig rösten. Resten av meningen blir som en viskning. Jag säger att jag ska gå till godisvagnen. Jag vill inte att någon ska se mig gråta.

Mvh Kaninsköld

MithrilFox
11/7/14, 9:18 PM
#58

*OFF LAJV*

Jag tycker att vi borde ha en sorting ungefär som med sorterings hatten där man väljs in i elevhem medhjälp av personlighet vad tycker ni? I vilket fallsomhelst behövervi kanske  skriva ner personlighet men eftersom jag inte vet hur trådskaparen har tänkt så skriver jag det inte här och nu *ON LAJV*

[Ellabella347]
11/7/14, 9:20 PM
#59

Mina vita ögon är uppspärrade och jag sitter knäpptyst , jag tittar sen på mina fingrar och jag knäpper med knogarna , jag var ond , jag skulle ställa till det för andra , jag övervägde att trolla så han där ute snubblade på en osynlig tråd . Jag ser rätt disiplinerad ut där jag sitter med rak rygg och huvudet hängandes

LottaV
11/7/14, 9:23 PM
#60

Jag säger du behöver inte dölja dina tårar efter som alla förlorat någon i det där slaget!

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 9:27 PM
#61

Tack, säger jag. Helts plötsligt börjar lodjuret bråka med vargen. -Lugn, måntand!

Mvh Kaninsköld

[Ellabella347]
11/7/14, 9:30 PM
#62

Jag sätter upp mitt långa hår i en stram hästsvans

Annons:
xsvennebananx
11/7/14, 9:35 PM
#63

Jag studerar flickan i svarta kläder noga. jag anade ugglor i mossen.

- Ja vad tror du Bea min fluffkudde?

- Ja du mitt skinande plankettgolv detta hände helt klart av ett misstag.

- Hmm du kanske har mitt putsade fönster rätt ibland men nu är jag faktiskt säker på att hon har nåt lurt på gång.

- Ja men är helt säker på att hon är oskyldig min kaktusblomma.

- Jaja min sidentoffla MEN jag tänker ändå skälla ut och bestraffa henne!

- Pfft du skall icke straffa oskyldiga min lena badhandduk.

- aftonblomma, Tyvärr tänker jag straffa henne nu!

Jag går fram för att dra ut flickan i svart till korridoren.

LottaV
11/7/14, 9:35 PM
#64

Jag säger lugn tanga hälsa fint på vargen. sen tar jag fram kopplet sätter på tanga det. Då sätter hon sej vid mina fötter.

Ett gott skratt förlänger livet

xsvennebananx
11/7/14, 9:40 PM
#65

*OFF LAJV* #58 Eftersom jag inte kommer att sorteras med hatten på grund av att jag är  en professor så ska jag inte uttala mig men det kanske kan vara bra med personlighet men det är också möjligt att tråd skaperen skulle föredra att det var hemligt så att man lär känna karakterärna genom rollspelets gång. *ON LAJV*

kaninsköld
11/7/14, 9:41 PM
#66

Jag är så ledsen, måntand är inte van vid många folk! Men vänta nu du är ju victoires kusin!

Mvh Kaninsköld

[Ellabella347]
11/7/14, 9:43 PM
#67

Jag trycker upp mig mot kupè väggen , jag kom långt in i hörnet pga min smala och långa kropp

xsvennebananx
11/7/14, 9:48 PM
#68

Flickan i svart drar sig undan men jag följde efter och tar tag i hennes hästsvans.

- gulletoss vad håller du på med du kan inte anfalla ett oskyldigt litet barn.

- solkatt hon är inte oskyldiga så därför måste hon straffas.

[Ellabella347]
11/7/14, 9:50 PM
#69

Jag står som fastfrusen , jag ger mannen en arg blick med mina vita ögon , jag låter han dra och hålla på , men jag rubbar mig inte

Annons:
Sasa Allie
11/7/14, 9:54 PM
#70

Jag tycker att bråket börjar bli jobbigt så jag går ut på jakt efter en ny kupé. Jag hittar en kupé där en varg, en lo, en uggla, en pojke och två flickor sitter.

- Hej får jag sitta här?


[Ellabella347]
11/7/14, 9:56 PM
#71

Jag lägger armarna i kors över bröstet och står där , ögon smala som springor och stela ben

kaninsköld
11/7/14, 9:56 PM
#72

För mig får du det. Vad heter du?

Mvh Kaninsköld

LottaV
11/7/14, 9:58 PM
#73

Jag säger förlåt men jag har många kusiner min mamma är yngsta barnet i Familjen  Weasleys.

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 9:59 PM
#74

Victoire är Bill Weasleys son!

Mvh Kaninsköld

LottaV
11/7/14, 10:00 PM
#75

För mig okså

Ett gott skratt förlänger livet

xsvennebananx
11/7/14, 10:00 PM
#76

Jag anväder lamslå mot flickan i svart och lägger henne på bänken binder fast henne och häver magin ser börjar jag skriva en strafftjänst rapport.

- Se nu vad du har gjort mot den stackars flickan min mintchockladsböna

- Ja som du ser straffar jag en olydig flicka.

- Ja kan ni berätta mer i detalj om vad som hände? frågar jag de övriga i kupén

Annons:
LottaV
11/7/14, 10:03 PM
#77

okej jag har så svårt att hålla koll på alla mina kusiner.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
11/7/14, 10:07 PM
#78

- Tack, jag heter Erime vad heter ni?


kaninsköld
11/7/14, 10:11 PM
#79

Jag heter Ted, det här är min flickväns kusin, hon heter Lily och är dotter till Harry Potter, min gudfar!

Mvh Kaninsköld

LottaV
11/7/14, 10:11 PM
#80

jag heter Lily Potter och lodjuret heter Tanga.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/7/14, 10:12 PM
#81

Jag ligger som förstörd på bänken. Jag stirrar upp i taket och har händerna knät, mina ögon är livlösa , då och då vände jag på huvudet och tittar snabbt på Litius och Emire

Sasa Allie
11/7/14, 10:14 PM
#82

- Trevligt att träffas.


kaninsköld
11/7/14, 10:14 PM
#83

Varför bytte du kupé, inget illa menat?

Mvh Kaninsköld

Annons:
LottaV
11/7/14, 10:15 PM
#84

Erime vad heter ugglan som du har med dig?

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
11/7/14, 10:18 PM
#85

Jag funderade på om jag skulle skvalra men bestämde mig för att låta bli

- Tyvärr så var jag borta i mina tankar när det hände så jag minns inte.

- Men vem är du?

[Ellabella347]
11/7/14, 10:20 PM
#86

Jag börjar nu försöker nu komma loss från det jag var fastbunden med . Jag slet och rev , bet och sprakade , det blev ett riktigt oväsen

[Ellabella347]
11/7/14, 10:22 PM
#87

OFF LAJV när jag skrev litius och Emire menade jag litius och Luna ON LAJV

Sasa Allie
11/7/14, 10:23 PM
#88

-Han heter Terry och jag byte kupé för att det kom in en knäp gubbe som anföll en kupékamrat som lekte med maten.


LottaV
11/7/14, 10:28 PM
#89

okej här pratar vi om om våra familjer och det stora slaget som våra familjer var med i.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/7/14, 10:29 PM
#90

Sen var mina krafter slut , jag låg helt still , blinkade ibland , det blev läskigt tyst

Annons:
LottaV
11/7/14, 10:30 PM
#91

förlåt för stamning en jag fick en klump i halsen

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 10:31 PM
#92

Den där gubben, hade han vit peruk på sig? För jag såg någon som pratade med sig själv och sa typ "citronpaj, jag straffar bara de som är olydiga, Bea"

Mvh Kaninsköld

kaninsköld
11/7/14, 10:34 PM
#93

-Min pappa hette Remus Lupin och min mamma hette Nymphadora tonks. Jag klarar det inte längre utan bryter ihop och måntand ylar oroligt.

Mvh Kaninsköld

[Ellabella347]
11/7/14, 10:37 PM
#94

Jag ger Ezela en blick , hon är snabbt framme och biter av repen

LottaV
11/7/14, 10:39 PM
#95

jag tar fram en bit choklad och räcker fram den mot ted, ta den här så mår du bättre. om du vill så kan du luta huvudet mot min axel.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/7/14, 10:49 PM
#96

Jag skakar lättad av mig represterna

kaninsköld
11/7/14, 10:52 PM
#97

Tack igen lily säger jag. Jag lutar mig mot ett fönster och försöker tänka på något annat. När är vi framme tror du? frågar jag lily

Mvh Kaninsköld

Annons:
LottaV
11/7/14, 10:56 PM
#98

Jag vet inte. vet du Erime.

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 11:03 PM
#99

Det verkar som om Erime har somnat.

Mvh Kaninsköld

LottaV
11/7/14, 11:06 PM
#100

ja det ser ut som om vi har två stycken som har somnat.

Ett gott skratt förlänger livet

kaninsköld
11/7/14, 11:11 PM
#101

Jag tror att jag tar en tupplur! Jag kurar ihop mig med måntand och somnar nästan direkt. Det har varit en lång dag.

Mvh Kaninsköld

[Ellabella347]
11/8/14, 8:54 AM
#102

Jag satt upp och tittade den gamla mannen i nacken. Jag trollar så det börjar pyra och ryka , sen fatta eld i mannen kavaj.

LottaV
11/8/14, 9:22 AM
#103

Jag tog fram min stav och tittade på den. Tanga passade på och snurra ihop sig vid mina fötter och somna.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
11/8/14, 9:29 AM
#104

Jag riktar staven mot mig själv och sa en formel som jag har hört mamma säja och plötslikt satt jag med min skoluniform på mig.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
[Ellabella347]
11/8/14, 9:38 AM
#105

Jag satt nöjt och med armarna i kors och tittade på mitt brinnande verk

kaninsköld
11/8/14, 9:38 AM
#106

Jag går och byter om till skoluniform.

Mvh Kaninsköld

[Ellabella347]
11/8/14, 9:40 AM
#107

Jag trollade mot mig själv och satt sen i skoluniform , jag gillade inte skoluniform , jag kände på mig att vi var nära Hogwarts

LottaV
11/8/14, 10:00 AM
#108

visst gör det

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
11/8/14, 10:07 AM
#109

Jag känner plötslikt doften av rök.

men tänker det är förmodligen bara nån som testar sin stav.

Ett gott skratt förlänger livet

Weasley
11/8/14, 10:24 AM
#110

*ALLA ELEVER KLIVER AV TÅGET. HAGRID TAR EMOT DE OCH PLACERAR DE I BÅTAR. NÄR VI ALLA ÄR FRAMME SÅ VÄLKOMNAR MINERVA MCGONNAGAL (MG) ALLA. -Goddag barn. -Goddag, sa alla nervöst. -Välkomna till Hogwarts skola för oönskade barn, för oönskade är ni ska ni veta! -Ehm, ursäkta? sa någon flicka. Sa du.. Oönskade barn? Jag.. -Oj ursäkta mitt uttal, jag menar Hogwarts skola för häxor och trollkarlar! Alla Proffesorer applåderade och barnen skrek av förtjusning. -Såja, Såja. Nu ska vår allra käraste rektor Albus Dumbledore hålla ett tal. En gammal man med långt skägg och ljusblå rock klev fram. -Hej. -Tack, för talet käraste Albus! En applåd! Applåd! Alla applåderade missnöjt. -Men såklart, började Minerva. Så ska vi ha en sortering! Sorteringen går till såhär: Minerva McGonnagal (jag) ropar upp en elev, som får komma. ALLA SKA SKICKA ETT PM TILL MIG OM VILKA PERSONLOGHETER HEN HAR.

Trololololololololololo

Weasley
11/8/14, 10:28 AM
#111

*LUNA LONGBOTTOM FINNS, MEN JAG ÄR BARA HON IBLAND. OFTAST SÅ ÄR JAG MINERVA, ALBUS M.F.L OCH JAG MEST VAKAR ÖVER TRÅDEN. *

Trololololololololololo

Annons:
xsvennebananx
11/8/14, 10:56 AM
#112

Jag märker att mina kläder börjar brinna och börjar skaka.

Weasley
11/8/14, 11:06 AM
#113

-Jessica Black. Du är först ut, sa McGonnagal. Jessica satte sig på pallen och tog på sig hatten. -Jag vet, jag vet… Slytherin! Sa hatten ganska snabbt och Både Jessica, albus och Minerva hoppade till. -Nästa är Litius Neagorus, sa Minerva. Litius klev fram och satte sig försiktigt på pallen. Minerva satte hatten på Litius huvud. -Hm… Vänlig och broderlig.. Skicklig och intelligent.. Du tillhör.. Rawenclaw! Sa hatten och Litius gick tillbaka till folksamlingen. -Ted Lupin, sa Minerva. Ted gick fram och satte sig. -Oj, oj, oj!! Både lojal och vänlig! En riktig Hufflepufflare! Sa hatten, och Ted gick tillbaka. *Det var alla PERSONLOGHETER jag fått in. Medans vi väntar på fler så står alla andra och pratar i den lilla folksamlingen.*

Trololololololololololo

MithrilFox
11/8/14, 11:08 AM
#114

Jag kollar på mannen som fortfarande inte berättade vem han är och ser att hans kläder börjat brinna och att han skakar. Jag ska tar fram min trollstav för att släcka elden när jag märker att tåget stannar jag skyndar mig att ta på skoluniformen och släcker elden med en kvick handrölesle innan jag kliver av tåget där jag möts av en jättestor man som placerar oss i båtar. Vi åker i båtarna fram till slottet där vi kliver in i en stor sal med massor av blickar riktade mot oss. Jag ler ett nöjt finurligt leende. En kvinna välkomnar oss och sen ska en äldre herre hålla tal. Jag kollar runt och funderar över vad för några personer de andra är.

Weasley
11/8/14, 11:20 AM
#115

* #114 du behöver inte skriva allt det där. Jag "teleporterar" er till olika ställen lch ni behöver inte skriva nåt om hur ni kom dit.*

Trololololololololololo

[Ellabella347]
11/8/14, 11:29 AM
#116

Jag är nöjd över Slytherin. Ett mörkt ställe . Jag stog långt ifrån dom andra , i ett hörn . Jag tittade på alla som pratade med varandra . Alla som gav mig en blick stirrade jag argt på. Då vände dom sig skrämt om.

LottaV
11/8/14, 12:16 PM
#117

Jag är Modig och snäll.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/8/14, 12:45 PM
#118

Jag rätade antingen till kjolen eller koftan . Då och då drog jag åt slipsen. Jag hade fått en formel med kläderna som jag snabbt trollade på mig.

Annons:
Weasley
11/8/14, 1:35 PM
#119

-Lily Potter. Sa Minerva. Lily satte sig på pallen -Hmm.. Svårt.. Men du ska få var med i… Gryffindor! Sa hatten, och Lily gick till sin plats.

Trololololololololololo

[Ellabella347]
11/8/14, 1:54 PM
#120

Ingen annan än jag var med i slytherin. Inte än i alla fall. Var femtionde sekund bytte jag ställning där jag stog.

MithrilFox
11/8/14, 2:26 PM
#121

Jag blev ganska besviken när hatten ropade ravenclaw. Jag reste mig och skuttade med ett falskt leende fram till ravenclaw bordet där jag satte mig och började fundera vilka personer som skulle vara bäst att bli vän med.

kaninsköld
11/8/14, 4:09 PM
#122

Jag blev ganska förvånad över att ha hamnat i hufflepuff. Visst, min mamma var det men jag trodde att jag skulle ta efter min pappa som gryffindorare!

Mvh Kaninsköld

LottaV
11/8/14, 4:17 PM
#123

När hatten sa gryffindor så blev jag glad jag hoppade upp och rusade till gryffindors bord och satte mig vid mina kusiner och bröder.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/8/14, 4:18 PM
#124

Jag knäppte med knogarna och tog och släppte halsbanden , vi var några fler i Slytherin.

MithrilFox
11/8/14, 4:26 PM
#125

Jag sneglar över mot slytherine bordet och funderar om Jessica kommer att bli straffad  för vad som hände på tåget. Sen vänder jag mig till mina bordskamrater och börjar små prata med dem.

Annons:
[Ellabella347]
11/8/14, 4:48 PM
#126

Jag petar på tjejen som satt brevid mig, hon tittade när jag trollade så en tjej , påväg mot Rawen claw bordet , snubblade och föll raklång på marken , hon brevid mig , dotter till Pansy Parkinson ,Maureen , trollade så hon var som fastklistrad mot marken

Weasley
11/8/14, 5:11 PM
#127

-Ermie Whitetail, sa McGonnagal. Ermie gick upp och satte sig på pallen. -Hm. Hm… Rawenclaw! Sa hatten.

Trololololololololololo

[Ellabella347]
11/8/14, 5:15 PM
#128

Alla vid vårat bord satt och fnissade

MithrilFox
11/8/14, 5:17 PM
#129

Jag ser vad Jessica gör så jag viftar lite med trollstaven när ingen ser på så att jessica välter ur stolen och trollstaven flyger iväg en bit.

LottaV
11/8/14, 5:17 PM
#130

 jag pratade med mina kusiner Victoire som satt mitt i mot mig, Rosie snett mitt i mot och min bror Albus som satt på Victoires andra sida.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
11/8/14, 5:31 PM
#131

jag hör Slyntarna fnissa så jag vänder mig om ser en flicka ligga stel på golvet så jag smyger upp mitt trollspö ur fickan viftar med det så förtollningen bryts jag ser att flickan reser sig och går till Rawenclaws bord.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/8/14, 5:32 PM
#132

Jag reser mig upp och ger Litius en sur blick med mina vita ögon. Jag går fram och plockar upp min brända trollstav. Jag säger "oppugno" och Ezela bussar på Litus , när Ezela springer ger jag Litius ,Petrificus Totalus-formeln , jag tittar nöjt på vad som händer

Annons:
LottaV
11/8/14, 5:43 PM
#133

När jag seren av slyntarna vid namn Jessica Black skikar iväg en ny formel skiktar jag min stav mot henne och skickar en grod formel så hon hostar upp goddor ur munnen.

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
11/8/14, 5:45 PM
#134

Jag beter mig helt oskildigt när Jessica  ger mig en sur blick jag blickar tillbaka med en frågande och oskyldig blick håller kastar en förtrollning mot mig och busar sin panter på mig. Ntu'chaken sveper förbi och lyfter undan mig.

[Ellabella347]
11/8/14, 5:58 PM
#135

Jag säger tyst till alla att säga bombarda och alla rikta sig mot olika bord. Jag riktar mig mot Lily Potters bord. Vi säger det och alla borden sprängs.

LottaV
11/8/14, 6:00 PM
#136

Jag blir glad när den där Jessicas formel missar sitt mål.

Ett gott skratt förlänger livet

MithrilFox
11/8/14, 6:02 PM
#137

Jag ser ner på kaoset och funderar över varför inga lärare gör något åt det…

xsvennebananx
11/8/14, 6:07 PM
#138

Jag kliver in i salen och upptäcker till min förskräkelse att hela salen är ett endaste stort kaos. Jag kaster Petrificus Totalus på alla elever som ställer till kaos och börjar ryta.

- VAD HÄNDER HÄR!?

LottaV
11/8/14, 6:07 PM
#139

Jag såg i Jessicas ögon vad hon försökte göra så jag mumlar en hägrings formel mot Slytherins bord så dom såg bara det dom ville på så sätt Skyddar jag de andra borden

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
LottaV
11/8/14, 6:11 PM
#140

jag skyndar att kasta en Städar formel så att hela salen blir städad och fin.

Ett gott skratt förlänger livet

xsvennebananx
11/8/14, 6:13 PM
#141

jag blinkar till och ser att hela salen är ren och fin. så jag går och sätter mig vid lärar bordet och börjar prata med Bea

MithrilFox
11/8/14, 6:20 PM
#142

Jag blickar ner och ser att det är rent och fint nu så jag ber Ntu'chaken att sätta ner mig vid min plats.

[Ellabella347]
11/8/14, 6:31 PM
#143

Alla sitter surmulna , jag är så arg och sur man kan bli , min sten i halsbandet tindrar till och sen sprudlar det ljus och jag flyger upp i luften med stenen före, jag rätar till mig och ilskan sprudlar ur mig. Jag tar ett varv runt i salen , och vid varje bord släpper jag ner en present. Det är allt från litrer med vatten till toalettpapper till näbbar från massa olika fågelarter. Vid lärarnas bord släpper jag ner hinkvis med spindlar.

LottaV
11/8/14, 6:36 PM
#144

när jag ser vad jessica gör viftar jag med spöet så att hennes pressenter förvandlas till blommor och levande fåglar.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/8/14, 6:59 PM
#145

Jag orkar inte mer, jag vandrar argt ut salen , mina skor slog mot det stenbelagda golvet. Jag gör , utan att nån ser , en lila gnista på lärarnas bord, bordet tar jättefort eld , för gnistan var magisk , elden är lila och går inga att släck, jag njutar av det sprakade ljudet när jag stängt dörren. Jag släpper ut mitt långa hår. Jag går och hittar en bänk. Där slår jag mig ner och trollar fram min tjocka trolleribok. Jag hittar bokmärket på sida 1528. Jag var på Renskrubba. Jag försvinner helt in i boken.

Whippet
11/8/14, 7:10 PM
#146

Det var så många folk på Hogwarts jag kollade på Phenix och han på mig, jag såg mig om för att se om mina kompisar var där. Jag suckade, och gick vidare till receptionen, jag hämtade min nyckel, och letade efter numret på min dörr där jag skulle ha mitt rum. Här.. nummer 389. jag öppnade dörren och klev in i rummet, det  var väldigt stort.  jag släppte ut Phenix, så han fick sträcka på vingarna, medans han flög i rummet, började jag skriva ett brev till min mamma,

-Kära mor!

Nu är jag framme på Hogwarts och allt har gott bra, imorgon ska jag ha min första lektion om magi! 

Hjärtliga hälsningar 

Rose! 

Jag satte brevet i Phenix klor, och släppte ut honom genom fönstret, kom snart tillbaks Phenix sa jag och kysste honom på hjässan. han kurrade och flög snabbt iväg som blixten.

Jag packade upp väskan, och begav mig sedan ut i den stora skolan.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
LottaV
11/8/14, 7:38 PM
#147

Jag vänder mig om och forsätter att prata med mina kusiner och min bror Albus.

Min andra bror satt längre ner vid bordet med sina kompisar.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/8/14, 7:47 PM
#148

Det ända som hördes var när jag bläddrade och fåglarnas kvitter. Eller när Ezela råkade snarka till bakom bänken. Jag drog upp benen på bänken. Jag var nu på sida 1609.

Whippet
11/9/14, 10:30 AM
#149

Nästa dag kom Phenix och väckte mig genom att knacka på fönstret, jag öppnade det och såg en papperslapp i hans klor, jag vecklade upp brevet och började läsa: Kära Rose! Va bra att allt gått bra, även här hemma har allt gått super, men vi längtar efter dig såå mycket! Vi ses oc hörs! Hjärtliga hälsningar Mamma! Jag log när jag läste brevet, satte det i min lilla almanacka och började trolla fram 3 medelstora möss, jag satte varsamt ner dim på golvet och sa en bön om dom innan jag släppte dom från min hand, Phenix såg genast vad jag höll på med och stormade iväg för att ta mössen, han lyckades ta alla och satt nu och åt på dom, Phenix jag måste gå nu sa jag, jag har lektion vill du följa med? Phoenix började kurra, jag log stort Kom då! Ha flög genast och satte sig på min ena axel och jag tog snabbt mina böcker och rusade ner för den stora trappan till klassrummet. Väl där inne hade alla redan samlats. Jag smög in och to en plats en ensam plats, en stor panter låg framför mig med en svartklädd tjej.Läraren började prata, -Slå upp kapitel 267 i boken! Tack! Jag trollade fram kapitlet då jag varallt för lat för att bläddra fram det. Alla vände sig då bak och kollade rakt på mig - vadå? Undrade jag.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Ellabella347]
11/9/14, 10:57 AM
#150

Jag bläddrade snabbt upp rätt kapitel , jag trollade också bort kapitlet för dom som inte hade hittat det

LottaV
11/9/14, 11:08 AM
#151

När jag satt på lekonen blev det plötslig stökit bakom mig så jag vände mig om och såg filckan från kupén hela klassen tittade på henne jag vände mig fram igen ok forsatte med att lyssna på professorn

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/9/14, 11:55 AM
#152

OFF LAJV alla har skoluniformer va?ON LAJV

LottaV
11/9/14, 12:17 PM
#153

OFF LAJV Ja en trollkars klädnad  ON LAJV

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Sasa Allie
11/9/14, 1:12 PM
#154

Det första jag gjorde efter att jag blivit sorterad var att gå till Rawenclaws uppehållsrum för att stämningen i salen var hård och det kändes bäst att hålla sig ur vägen. 

Min första lektion är försvar mot svartkonster med Professor Lockman.


Whippet
11/9/14, 1:16 PM
#155

Allas böcker slogs igen, och jag trollade åter upp sidan med en lång suck. men kapitlet var borta.

- Öhm kapitlet finns inte med, sa jag till läraren.

Inte här heller sa en annan och en till och en till, kapitel 267 var borta.

- Vad är det för dumheter, sa han och gick runt och tittade i allas böcker.

- Vad konstigt, sa han och sa sedan högt, Vem har trollat väck kapitel 267!?!?

I'm out Vilar huvudet i handen

MithrilFox
11/9/14, 1:18 PM
#156

Jag går till lektionen i försvar mot svartkontser. På vägen träffar jag ett spöket som frågade efter information om skolan och lärare. Jag fick veta att det var Gyllenroy Lockman som skulle undervisa i försvar mot svartkonster. Jag fortsatte gå mot lektionen och små pratade med Ztefan som också var en första års elev. Han berättade om hur han hade sett Iris smyga runt på skolan. Jag säger att jag glömde min bok och tar en omväg för att se om jag kan upptäcka vad Iris håller på med men måste strax skynda mig till lektionen utan att ha sett Iris.

LottaV
11/9/14, 1:36 PM
#157

När jag ser att kapitlet är bort och proffesorn frågar vem som har trollat bort kapitlet får jag mina aningar men jag säger inget jag smyger bara fram min stav och trollar tillbaka kapitlet i alla böcker. Och jag bästemer mig för att hålla ett vakande öga på Jessika från och med nu.

Ett gott skratt förlänger livet

[Ellabella347]
11/9/14, 1:41 PM
#158

Jag satt och höll god min i bänken

Whippet
11/9/14, 1:46 PM
#159

Kapitlet kommer plötsligt upp igen och vi kan börja lektionen då börjar Phenix flyga runt och hoa i hela salen, 

- Phenix kom! sa jag skarpt.

HOHO

-Jag trollade fram 1 råtta till honom och kastade upp den i luften, han tog ett fast grepp om den med sin näbb och slet väck huvudet, alla kollade på på honom.

- Usch vad äcklig du är sa någon.

Jag himlade med ögonen

Jag satte mig till rätta på stolen igen och läraren gav mig en blick som sa.

''Du stannar kvar efter lektionen'' 

Han gav samma blick till Jessika och Lily.

Phenix flaxade lugnt och tyst tillbaka till min axel när han ätit upp.

I'm out Vilar huvudet i handen

MithrilFox
11/9/14, 1:51 PM
#160

Jag går in i klass rummet och sätter mig och tar fram min bok och slår upp sidan 194.

Annons:
[Ellabella347]
11/9/14, 1:52 PM
#161

Jag ritar en ekorre , trollar och Ezela åt hungrigt upp den

LottaV
11/9/14, 2:23 PM
#162

När tanga såg den blodiga råtta och ekorren gav hon ifrån sig hjärtskärande skick bara för att få tyst på henne var jag tvungen att trolla fram en harpalt det gick inte obemerkt förbi med tanke att hela klassen stirrade på tanga och mig

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
11/9/14, 6:23 PM
#163

Jag slår upp sidan 194 i Mitt magiska jag, där det står om hans märkligaste (enligt han själv) uppdrag. Vi har sedan en enkel genomgång om hur han lyckades stänga in en ond häxa i hennes eget skafferi. Lektionen av slutas med ett fånigt skådespel där jag som tur är slipper uppträda.

När jag går i korridoren upptäcker  jag ett plakat där det står:

Kära oönskade barn i år har jag Albus Perceval Wulfric Brian Dumbledore rektor på Hogwarts bestämt att alla elever får åka till Hogsmeade, på grund av att jag inte orkar med elever springandes i korridoren varenda vecka.

Första besöket är den 21 september.

Hälsningar Minerva McGonagall och Albus Dumbledore.

Jag tycker detta känns väldigt konstigt och funderar på vad det är för någon rektor vi har.


MithrilFox
11/9/14, 6:40 PM
#164

Jag lyssnar på Proffessorns babel om sina äventyr som är ologiska och ointerisanta. På slutet av lektionen blir man tvungen att uppträda i ett skådespel. Jag spelar den argsinta vampyren som blir instängd i en koffert. När jag går för bi i korridoren läser jag på plakatet om att vi får gå till hogsmeade. Jag ser också ett annat interesant meddelande:

Kära Elever kom inte med klagomål om andra elever som busar till lärare utan lös det själva på bästa sätt.

Jag funderar över det och bestämmer mig för att lura Peeves att attackera Jessica.

Whippet
11/9/14, 11:10 PM
#165

Lektionen var slut och jag lyckades smita mig ut utan att läraren såg mig när jag kom förbi kröken började ja springa till mitt rum.

I'm out Vilar huvudet i handen

LottaV
11/10/14, 7:24 AM
#166

efter lektionen  gick jag så snabbt som möjligt till Gryffindors tornet och ettornas sovsal för att lämna tanga på min säng sen skyndade jag mig till nästa lektionen.

Ett gott skratt förlänger livet

LottaV
11/10/14, 7:58 AM
#167

jag han prissis till nästa lektionen jag satte mig på en ledig plats.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
[Ellabella347]
11/10/14, 5:05 PM
#168

Jag lyckades smita iväg från lektionen och behövde inte stanna kvar , jag satte mig i en fåtölj och slog upp min bok , då och då provade jag formler.

Whippet
11/10/14, 7:20 PM
#169

Väl inne i rummet öppnade jag fönstret och Phenix flaxade glatt iväg ut genom fönstret. Pust, jag hann iväg! 

Jag tänkte ta en promenad i skogen så jag gick lugnt och sansat ut genom den stora skolan och bort till en liten fin skog, jag hörde då plötsligt ett knak uppe i trädet, och blev livrädd jag höll trollstaven mot trädet, då kom en svart grej ut genom trädet, till min lättnad var det bara Phenix, som tagit en lunch rast.

Jag gick genom den lilla skogen men Phenix högt flygande ovanför, för att se så att det inte kom någon fara påvägen.

Jag hörde ett ylande långt in i skogen, den gnydde, vad kan det vara tänkte jag, och sprang igenom skogen så snabbt mina ben orakade.

Jag kom närmre och närmre.

Till slut blev det tyst men jag forsatte springa, då hördes det bakom mig, jag vände mig om och såg en liten övergiven vargunge, jag gick lugnt mot den och kollade åt alla håll om inte mamman var där, han hade fastnat mellan stenarna, och säkert brytet benet, hans mamma och flock måste ha övergivit honom eftersom att han var så pass skadad, jag tog väck stenarna och han gnydde till, jag kollade upp i himlen för att se om Phenix var kvar, det var han högt där uppe men, plötsligt började han hoa så förskräckligt, jag förstod inte, han kom snabbt flygandes ner mot mig, och då kunde jag på något sätt höra honom, ''skynda!! fara, fara! demoner..demoner…!!!'' 

Jag tog vargungen i ett fast grepp och rusade tillbaka mot skolan, Phenix flög högt uppe i himlen, och hoade intensivt högt, antagligen för att ropa på hjälp, Jag sprang så fort att det kändes som att jag snart skulle spy, Tillslut såg jag skogens slut och rusade ut ur skogen slängde mig på ängen och demonerna var som bortblåst, vargungen låg tätt intill min mage och gnydde, såja såja lugnade jag honom, jag tog min trollstav och trollade fram en liten mus som redan var död, här sa jag och öppnade hans mun och stoppade in den, han åt glupsk upp den, jag tog fram ryggsäcken och bandage och sårtvätt, jag tog sårtvätten och hällde det på hans blodiga bakben, jag tog på bandaget, och satte ner honom på marken, han haltade lite, men det skulle nog snart gå över. När plötsligt ett sken lös om honom, vad händer?? jag kastade mig bakåt och såg hela händelsen, Hans bakben blev helt läkt, vad hände undrade jag, men då kom tanken, detta var ingen vanlig varg det var en magisk svartvarg, hans ögon lös blåa och inte förrens nu kunde jag se hans fina ögon och den vackra svarta pälsen, han kom skuttande mot mig och gav mig flera pussar med sin tunga, du får följa med till skolan sa jag, du är så liten du kommer inte överleva där inne alldeles ensam, Phenix flög ner på mig axel och satte sig och sov medans vargungen glatt skuttade brevid mig.

I'm out Vilar huvudet i handen

[Ellabella347]
11/11/14, 7:28 AM
#170

Jag stängde boken och gick ut. Jag rätade till den långa kappan. Ezela stannade inne. Jag såg en tjej med en svartvarg brevid sig. Mina ögon var fästa på skogen så jag ignorerade henne. Jag gick in i skogen och satte mig på en stubbe. Sakta väsande hördes och då och då såg jag ett svart tyg skymta förbi. Plötsligt sattes en svart hand mot ett träd och så blev det rivmärken efter. Jag vred på huvudet och såg jag fler händer. Dom omringade mig. Jag ställde mig redo med staven. Jag trollade och det bet bara en av demonerna. Den svaga demonen var det. Dom kom närmare och närmare. Jag sköt fler och fler. Jag hittade den formlen som var kraftigast mot demonerna. En liten stråle träffade i dom tunna trasorna och satte fyr på dom. När dom kom för nära fick jag använda mitt svarta bälte i karate. Ett snabbt skutt och sparkade dom i bröstkorgen. Deras svaga punkt. Demonerna föll stönade ner på marken. En kraftig demon kom, jag kastade lamslå mot demonen. Jag sprang fram och ställde foten på hans bröstkorg , jag trollade och han brann upp. Mitt hår dröp av sot och jag var svart i ansiktet när jag kom ut. Den vita skjortan var svart och den gröna slipsen var grå.

Sasa Allie
11/11/14, 4:34 PM
#171

-Lilla gumman ska inte du sova, säger en okänd professor men långt blont skägg. 

-Redan? 

-Men lilla vän klockan är tio, du visste väl att det var kväll.

-Min första lektion slutade för bara en kvart sedan.

-Det var konstigt är du säker på att du inte har legat och sovit någon stans, säger han lite oroligt.

Jag rycker på axlarna.

-Vilket elevhem går du i?

-Rawenclaw, svarar jag försiktigt.

-Jag följer dig dit, säger han och går med mig till grupprumet.

-God natt, säger han medans jag går in i sovsalen.


Whippet
11/11/14, 6:28 PM
#172

Jag går lugnt in med Phenix och den lilla vargungen tätt intill mina ben. När jag kom in till mitt rum satte sig Phenix som vanligt uppe i takbjälken och somnade, det var sent nu, och jag var väldigt trött efter den långa dagen, så jag somnade, mina ögonlock blev tyngre och tyngre, något mjukt landade på min mage och jag spärrade upp ögonen, 

-Åh det är bara du lilla vän, sa jag till vargungen, han lade sig till rätta tätt intill mina revben och somnade på snabbt, det gjorde även jag.

I'm out Vilar huvudet i handen

LottaV
11/11/14, 6:55 PM
#173

Efter en lång dag med skolarbeten gick jag till  Gryffindors uppehållsrum och satte mig och gjorde läxorna. Det var flera stycken som satt där.

Ett gott skratt förlänger livet

Sasa Allie
11/11/14, 7:28 PM
#174

*OFF LAJV* Kan någon skriva vilken dag det är så att alla är i samma tid*ON LAJV

Jag ligger i sängen och kan inte sova trots att jag har försökt i flera timmar. Jag ligger bara och tänker på hur dagen kunde försvinna så fort, om denna skolan verkligen styrs av vettiga personer och hur dem jag möte på tåget har det. Jag bestämmer mig för att gå upp ur sängen och ta en nattlig promenad.


Annons:
Whippet
11/11/14, 8:46 PM
#175

Morgonen börjar sakta sakta komma.

Phenix flyger ner och sätter sig på mitt huvud och drar sin näbb längs med min mungipa. Jag vaknar. 

-Nejmen hej Phenix säger jag morgon trött och ser att det redan ligger kadaver av något djur, borta i hörnet, han hade hittat sin egen mat denna gången, jag lyfte på täcket, och så den lilla svarta vargungen ligga på ryggen, med tungan utanför munnen, hej lilla vän säger jag och smeker han silkiga päls.

Han vaknar.

Ett blått sken strömmar ut ur hans ögon.

- Du har så vackra ögon.

Jag har tänkt på ett namn åt dig, Blue, eftersom att dina ögon är blå och att jag hittade dig i den blå skogen.

Jag tog mina grejer, ett läder koppel och kopplade Blue, Phenix flög som vanligt ner och satte sig på min axel.

Vi begav oss mot klassrummet.

I'm out Vilar huvudet i handen

LottaV
11/11/14, 9:47 PM
#176

Jag gick tidigt till stora salen och åt frukost i lugn och ro vid Gryffindors bord.

Sen gick jag till lektionen denna gång fick Tanga stanna i sovsalarna.

Ett gott skratt förlänger livet

Whippet
11/11/14, 9:52 PM
#177

Jag satte mig på en bänk utanför salen där lektionen skulle vara, och åt på ett äpple, jag trollade fram 2 medelstora köttbitar åt Blue och Phenix. Dom år snabbt upp sin frukost och tiggde efter mer så dom fick två köttbitar till.

Läraren öppnade upp till klassrummet och alla elever rusade in och satte sig på sina platser. Blue lade sig vid mina fötter, och Phenix satte sig på bänken, och kurrade. 

Jag slog upp boken och började läsa, då det var det vi hade blivit tillsagda att göra..

I'm out Vilar huvudet i handen

Sasa Allie
11/12/14, 6:30 PM
#178

Jag smög tyst ut ur sovsalen och vidare ut i korridoren där jag får syn på ett nytt plakat:

Kära elever ❤️

I morgon ska jag i egen underbar person undervisa er i Trollkarlsduellens ädla konst tillsammans Harry Potter och Dolores Umbridge. Alla elever välkomna! (detta är obligatoriskt eftersom att jag Minerva inte vill ta itu med era fåniga problem).

Vises klockan 16:00 

Gyllenroy Lockman.

Jag hittar en bänk som jag sätter mig på och råkar slumra till.

-Vakna du måste till frukosten, säger en liten flicka med två mörkbruna tofsar till mig och jag går långsamt ner till frukosten.


MithrilFox
11/12/14, 6:40 PM
#179

Jag går tillbaka till elevhemmet efter att jag misslyckades med att lura Peeves till att anfalla Jessica. Jag tar ett glas vin och går till sovsalen för att lägga mig. Jag kryper när och börjar slappna av för att sova men efter bara några minuter blir jag störd av Ntu'ch som vill ha mat och höra en godnattsaga förbryllad över att Ntu'ch ville höra en godnattsaga för första gången gav jag Ntu'ch en höna. Och började berätta en godnattsaga. Men efter fem minuter när hönan var uppäten flög Ntu'ch iväg och lämnade mig halvt irriterad halvt förbryllad. jag klev upp ur sängen ganska eftersom jag nu hade blivit pigg och bestämmer mig för att utforska skolan på natten för första gången. Jag går upp för den första trappan jag hittar och börjar gå. Efter några timmar är jag trött och vilse och önskade att det fanns ett elevhem i närheten jag forsätter lite till och är nästan på väg att somna på golvet när jag upptäcker en dörr jag öppnar dörren och upptäcker ett helt nytt elevhem utan några människor i trött som jag var gick jag och lade mig utan att fundera mer över saken.

Sasa Allie
11/12/14, 8:00 PM
#180

Jag satte mig vid Rawenclaw bordet och började äta på ett rostatbröd med honung. Hela salen var dödstyst (och nästan helt tom jag tror bara vi var ett dussin elever)  och bort ifrån lärarbordet hörs ett gräl (eller vad det nu är för någon konversation).

-Det kan väll inte vara Harry Potter.

-Hrm hrm 

-Seså lugn nu dags för en kaka.

-Mimbulus mimbletonia 

-Strålande 😃

-Det är inte strålande!

-Vad är det där som Weasley rider på?

-Ta en kaka Potter.

-Öh tack

-Hrm hrm

-Vi befinner oss inte i hemligheternas kammare, säger en onaturligt lugn röst.

-Jag försöker.

Var allt jag kunde uppfatta från diskussionen.


LottaV
11/12/14, 8:13 PM
#181

Jag hoppades att lektionen skulle bli Lugn denna gång den började lugnt i alla fall.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Sasa Allie
11/15/14, 9:15 AM
#182

länk till nya trådenjavascript:nicTemp();

(kan vara svår öppnad)


Upp till toppen
Annons: