Annons:
Etikettskolan-och-fritids
Läst 2842 ggr
[Lollo 97]
2015-01-20 17:04

Skolmaten

Hej, hur tycker ni eran skolmat är? På min skola är det mycket utländsk mat. Några maträtter är goda men de flesta inte. Nästan aldrig vanlig husmanskost. Det är många i min klass som inte äter för dom gillar inte maten.

Annons:
HannaSmile
2015-01-20 20:15
#1

Jag ska byta skola snart(har gått där förut) och där är det ganska vanlig mat men den är vegetarisk och god. Den skolan jag går på nu är det nästan alltid fisk och potatis. Men jag är nöjd med skolmaten:)

No music, no life😀🎤

tindra8899
2015-01-21 18:30
#2

På min skola så är maten OK. Det är alltid mat, och sedan finns det god sallad, pastasallad och några dressingar till. Det finns även fil, yoghurt flingor med russin och musli.  Och självklart knäckebröd. Så det finns mycke att välja mellan så man går nästan aldrig därifrån hungrig. Själva maten är inte direkt min favorit. Fisk typ en gång i veckan :( och det är oftast sån här äcklig panerad fisk… Men det är nog bara jag som klagar på det ;)

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

Stortroll
2015-01-25 18:54
#3

#2 jaaaaaaaa i min skola älskar alla panerad fisk utom jag 😕

Min skola har bara blandningar när det gäller grönsaker. Maten är inte särskilt god men ibland går det äta. Aldrig ''svensk'' mat utan bara konstigheter (oftast grytor med konstigheter i) Potatisen är stenhård och riset osaltat. Pastan hård eller överkokt och och vattnig.

Vill byta skola…

Titta gärna in här ---> Min blogg

Flöffo
2015-01-26 20:33
#4

Den är helt okej, fast skulle vara bra om vi hade mer varierande och enskilda grönsaker och inte massa röror (de brukar ha banan med curry ibland? xD). Kanske lite mindre grytor också… Men jag har haft mycket äckligare mat, det är god skolmat i Sverige :)

//Flöffo

Moppen
2015-02-07 12:39
#5

Vi hade korvpizza, för några veckor sen.

Alla människor är lika värda! Kramas

//Moppen

Whippet
2015-02-23 20:27
#6

Maten är helt OK de flesta dagar men man ska ju inte klaga egentligen finns dom som inte får någon mat alls.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[Lollo 97]
2015-02-24 11:18
#7

#6 Det har du helt rätt i. Men vi i sverige är ju väldigt bortskämda :/

Whippet
2015-02-24 16:31
#8

#7 Ja tyvärr så är vi det..

I'm out Vilar huvudet i handen

Corgitok
2015-03-06 20:22
#9

Nej, sedan vi byt mattant har maten blivit värre, de försöker göra mer vegitarisk o ntttig som möjligt vilket är bra på sätt o vis men det blir FÖR mycket!! Vi får värre mat också. Vi har fått kyckling med is i, brunsås med morötter, morötter som smakar disk, grönsaks kyckling (ingen kycklig bara grönsak i ngn sak),  vegitariska kött bullar, fisk med cornflakes OSV OSV.  När vi få rtacos (2 ggr per år) så är det inte tacos, utan ris med köttfärsgryta och några chips utan smak. Not good!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Stortroll
2015-03-26 20:43
#10

Vi har börjat få rent utsagt äckliga kycklingköttbullar istället för vanliga. Asså kom igen… Till och med lärarna klagar på maten så det klassas som dåligt!

Titta gärna in här ---> Min blogg

Whippetgerbilen
2015-03-28 12:17
#11

Jag äter aldrig skolmaten, går hem och äter istället. Dels för att maten är oftast oätlig och jag känner mig inte trygg i matsalen…

Dogs is my world ♥

[Horse24]
2015-03-29 17:01
#12

Vi får också mycket utländsk mat. Indiskt, grekiskt… allt möjligt.

Jag har inget problem med att den är utländsk, så länge den är god. Men god är den inte heller så ni förstår nog vad jag tycker om skolmaten X).

Det är ofta rester. Folk äter inte, köper godis och pizza istället. Jag försöker att åtminstone ta en macka eller något, men även jag köper massa onyttigt istället för att äta av maten. Har inte tid att gå hem och vill inte gå och köpa någon pastasallad eller sånt från affären.

Matsalen är ofta full med folk, ibland finns det inte ens plats vid borden utanför😕

Corgitok
2015-04-18 23:57
#13

Gillar för det mesta inte maten, De vill att vi äter en massor av grönsaker nu men de smakar skit, morötterna smakar diskmedel t.ex. De har så mkt ekogoliskt och vegitasiskt som helst vilket är bra men just maten de tillagar är inte god!! Vi har fått kall fisk, morötter i köttfärs, vegitariskt kött, flingor på fisk, macka och köttbullar till lunch, soppa,  och sådant och ingen längtar till maten direkt, vi äter mindre av maten då de lägger i en massa grönsaker i allt.. inte så gott till just allting… Kladdigt ris o dåliga potatisar. Vi har dessutom fått vänta länge på mat flera gånger då vår klass e den sista i matsalen (dåligt skäl) 

Ibland är den OK  men har inte upplevt något wow sedan vår gamla bamba tant bytte jobb. Till och med våra tacosar är annorlunda, det är köttgryta, ris och tacochips utan smak…

Vi ska dock få en ny bambatant o  alla hoppas vi får goare mat. God nyttig mat.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Corgitok
2015-04-18 23:58
#14

Hade visst redan gjort ett inlägg men whatever hehe

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Ouroboros
2015-04-19 22:23
#15

Maten på min skola är av bra kvalité och det märks att kockarna från leverantörsbolaget som lagar den vet vad de gör. Alltså, maten är jättegod. C:

Varför heter min skäggagam Ferrari? Jag har ingen aning..

Weasley
2015-04-25 00:19
#16

En gång var det tomat tema i matsalen. Och jag HATAR. på riktigt. HATAR tomater. Extra mycket tomater i salladen, tomatsoppa, som jag alltid seriöst spyr av, och nån gryta med jrntktknfkrlfm usch smak. I vanliga fall är grytorna lite "läskiga" men goda. Brukar mest ta sallad och nån sås dressing sak. Det finns alltid ett vegetariskt alternativ, som min vän som är vegetarian tycker är jätteäckligt. Har själv smakat, och det är massa konstigheter i. Tomater oftast, spenat, svamp e.t.c. En gång var det fläsk i. Hos oss kan man alltid salta, peppra (owo), eller ha örtsalt på maten om den smakar för lite. Synd nog missbrukar många denna grej, häller salt på borden, häller överdrivet med salt på tallrikarna, o.s.v. Min favoritmat är en thai gryta och ris.

Trololololololololololo

Stortroll
2015-05-05 16:57
#17

Min favoritmat i skolan är Syd afrikansk köttfärsgryta/röra med ris, då får va alltid inlagd annans, inlagda mandariner och kokos till :)

När det gäller grönsakerna är alla besvikna! När skolan äter är det alltid blandade grönsaker och aldrig ''rena'' grönsaker men när dagis kommer är det ''ren'' gurka, ''rena'' tomater osv.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Alexxiis
2015-05-29 20:58
#18

Vår skola har katastrofal mat! Vi har fått råa kycklingklubbor ett x antal gånger (inget skämt) och maten smakar så illa att varken jag eller någon annan äter.  Det är så illa att inte ens lärarna äter ibland och då är det illa! Det är jätte jobbigt att gå hungrig hela dagen, tur att vi har Willys och Ica nära iaf! Lite dyrt blir det men har inte så många alternativ… :/

Upp till toppen
Annons: