Annons:
Etikettlek-och-fritid
Läst 1996 ggr
revolution
9/15/15, 3:20 PM

Tips till födelsedagsfest??

Fyller 16 år om en månad och ska ha fest. Har inte riktigt bestämt hur många jag ska bjuda men då jag bor rätt litet och inte har tillgång till större lokal lär vi bli 12-20 stycken i min ålder. Jag vill att min födelsedagsfest sa bli rolig och unik, udda. Vill därför ha tips på:

grundläggande saker. Vad funkar bäst? Stillsam middag (eller förresten kommer jag nog inte palla laga så mycket mat) eller vild dans eller en blandning?

tema. Ska det vara något speciellt tema, utklädning kanske? Det finns så mycket att göra.

aktiviteter/lekar. Kanske lära-känna-lekar? Festlekar, pinsamma? Har också funderat på att göra nåt ute, typ någon sorts skattjakt, några förslag kring det?

Tacksam för alla förslag, även andra tips som inte går in på någona v kategorierna över! <3

Everyone loves a rebel

Annons:
Alexxiis
9/19/15, 11:05 PM
#1

Vet inte riktigt va du och dina kompisar tycker om att göra så har därför lite svårt att ge tips men jag hade ungefär haft min fest såhär. 

Jag hade bjudit in alla till en blandning mellan vild fest och middag där det finns massvis med läsk och snacks med hög musik i bakgrunden. Sedan hade ni kunnat beställa pizza eller äta tacos med tanke på att tacos är relativt lätt att laga och pizza inte är så dyrt att beställa. Emellanåt hade ni kunnat ha några roliga partylekar. Ett exempel på en party lek som jag tycker verkar sjukt rolig och intressant är "Paronia". Förklaring på Paronia finns här . Sedan kan man köra lekar som sanning eller konka, charader, snurra flaskan  eller Beer pong  fast med tex läsk.

Vill du göra något utomhus skulle ni kunna ha en skattjakt eller grilla marshmallows och berätta spökhistorier.

Hoppas du fick lite ideér iaf, lycka till med festen! 🎈

Ilovepolandkurwamacz
9/22/15, 9:34 PM
#2

Lite smirnoff, sen sanning eller konka

Upp till toppen
Annons: