Annons:
Etikettlekar-och-bus
Läst 1575 ggr
Lurvas11
1/19/12, 2:54 PM

Lek: Kakan

"Kakan" Det går till så här så här:

  • Om jag skickar iväg kakan, så ska någon fånga den och skriva en presentation om sitt husdjur.
  • Du ska skriva som om det var djuret som skrev.
  • Man får gärna lägga in en bild också.

Hoppas ni förstår!

------------------------------------

Då börjar jag och skicka iväg kakan! Hopppas någon fångar den!

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
ks.gerbil
1/19/12, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

hop! tagen ;)

hejhej, jag heter shiro! jag är en av två gerbiler matte har hemma :) matte brukar skriva mer om min bror kiro.. men det tror jag är för hon kan lägga ut kort på honnom utan att han ser ut som en alien. men jag vet att atte älskar mig lika mycke. nu fick jag matte att lämna över datorn till mig lite..jag älskar att vara ren, jag brukar alltid vara först till sandbadet när matte lägger ner den fylld med ny sand… jag är ljusare än min bror och här är ett kort på mig.  nu tackar jag för kakan och matte får kasta iväg den…

matte- jo jag har en fråga.. då jag har två gerbiler kan jag fånga kakan igen?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Lurvas11
1/19/12, 4:58 PM
#2

#1 Vi kan Vänta lite och låt någon annan svara i mellan. Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

ks.gerbil
1/19/12, 5:01 PM
#3

2# ja det hade jag tänkt mig ;) hur funkar det annars :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
1/19/12, 5:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tagen!

Hejsannn!!! Jag är en grön papegoja. Och jag undrar vem Sacha är… mina tvåbenta fjäderlösa flockmedlemmar brukar forma ljudet Sacha med det konstiga hålet med rött runt under den mjuka, konstiga näbben med två hål under när de ger mig smaskigheter. De säger oxå potatis, ärta, ägg, kött och en massa annat när de ger mig mat… och så gör de så att en stort, fyrkantigt, platt och annars svart sak börjar låta och ha något som rör sig där fram. Det är bekvämt att sitta där, men tvåfotingarna viftar med sina läskiga och fjäderlösa långa vingar som de håller i olika saker med och skrämmer bort mig. de måste också gå någonstans ibland. Jag har aldrig sätt en tvåfoting bajsa, så jag tror att de gör det där. Konstigt, för att varför kan de inte bara bajsa vart och när de vill? Och så har de lösfjädrar som de kan ta av.. Jättekonstigt!!! Och när jag ska sova så går jag in i det randiga boet och sover. Sedan går tvåfotingarna och sover på sitt kostiga sätt och det ser ut att de inte-andas när de sover. Och när de somnar så sover de jättelänge och så blir de arga när jag ropar på dem. Men när de äntligen vaknar så får jag smaka av deras mat och jag älskar den maten jättemycket!!!

Caroline.H
1/19/12, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

*Hoppar högt, flaxar med öronen och fångar kakan i munnen* Nu ä de min tur! :D

Tjeeeeena, ja hetr Ella! Eller ja, gentligen heter ja nå sådantdära låååångt krånlit, typ nå med Dragon och Eld o sånt, men de kommr inte ja ihåg nue. Ja är en kanin, elle nin elle långöra som matte brukar säga. Ja är typ x-akt ett år gammal, de har matte sagt, att jag fyller år om åtta dagar.

Ja är inte allti glad. Ibland är ja lite tjuri om det är nå jag inte vill göra, men oftast är ja en snel nin. Ja gillar att hoppa över hinder!

Ja bor i en fin bur ute på mattes altan. Dä trivs ja bra. Om ja har mat så är det ännu bättre, hihi.

Ja är färgen svart. Ja tycker att min päls är fin. De säger matte att den är också. Ja tycker hela ja är fin och matte håller bara med. Ja kanske har makt över henne? Matte säger i alla fall att mitt huvu är finast. Fast hon tycker inte om att ja inte lagt ner mina öron. Men de bestämmer ja, sådeså!

Nu ska ja gå, hejdå!

//Caroline


otilia
1/19/12, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Yes! Tagen!

Jag heter Ludde och är en engelsk cocker spaniel! Jag blev köpt av min matte och mina två "minimattar" i Malmö 2010 i April, I Februari fyller jag redan 2 år!! Tiden går supersnabbt! Mitt kennel namn är Matcho, Mina bröder heter Golden och Supperman :) Jag älskar att busa med min matte! Men ibland när vi leker så blir jag lite arg och råkar bita dom på händerna :/ Annars är jag jättesöt och en supersnäll hund! Min familj har också en kissekatt fast hon är rädd för mig när jag springer fram och vill leka med henne, vi är ju så olika för när jag viftar på svansen är jag glad och när hon gör det så är hon på sin vakt! Så hon tror nog att jag ska äta upp henne ! Mohaha! Men nej, jag var ju en snäll hund! Här är en bild på mig! Visst är jag söt?

Annons:
[SporeDiatrymisss]
1/19/12, 7:23 PM
#7

*hoppar upp, ser kakan flyga emot mig, spänningen stiger, landar och hoppar direkt igen och missar kakan med en millimeter*

jag fångade inte den :-P

Rocksey123
2/26/13, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

*hoppar 1 meter upp i luften ser kakan och tar den med foten!* Hej! Jag heter Kiwi! Eller det är så den där stora, snälla, jätten kallar mig. Hon kommer till mig varje dag och gosar och låter mig springa fritt! Det bästa jag vet är solrosfrön. Dom är bara såååå goda!! Jag är en Dvärghamster och jag är hybrid, sapphire. Den stora jätten är så snäll så jag biter aldrig jättar. För om man bits så kommer man få gå in i buren igen… *suck* Här är en bild på mig! Visst har jag den bästa färgen på ryggen va?

//Selma

Stay strong, whathever they say.

[GerbilLooover]
2/26/13, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

*hoppar, missar men springer efter och lyckas fånga kakan 😎*

Hej hej! Jag heter Merry och jag är en gerbil med färgen Nutmeg. Jag är jättesöt och matglad och solrosfrön är suuupergott! ❤️ Gräva är jätteroligt och jag gillar att busa med min kompis Nalle. Han är lat om man gemför med mig, som är jätteduktig på att gräva, eftersom jag gräver alla tunnlar i buren och han bara springer omkring i dom och sover där tillsammans med mig. JHag tycker också om att springa på mattes golv och på hennes säng, och i sängen är det jätteroligt att reta henne för då kan man krypa in under hennes kuddar och retas, hihi. 😊

Ratzo
2/26/13, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

fångar

Hej! Jag heter Zimba och jag är född 3 augusti 2002, jag är en hona men jag har ett hannamn. För dem trodde att jag var en hane när dem köpte mig, och jag är döpt efter Simba i lejonkungen. Matte kallar mig mest för Påven (vilket betyder korven) för jag ser ut som en falukorv när jag ligger ner. Min favoritmat är blötfoder med sås i, mums! Och mitt favoritgodis är fisk, skinka och såna där långa kattgodisar som matte brukar köpa till mig på lördagar, cat sticks heter det tydligen. Men jag bryr mig inte om vad det heter! Jag gillar inte den där lilla dvärgen som bor här, hon bara hoppar på mig och biter mig! Och så ser hon så ful ut också, för hon är onormalt liten! Men ibland kan hon vara bra att gosa med, jag brukar tvätta hennes päls, och hon försöker tvätta min men hon har så dålig andedräkt så min päls börjar stinka. Jag är jättemodig men matte säger att jag är rädd för allt! Jag är rädd för dammsugaren, mikrovågsugnen, dem där dumma små barnen som bara skriker, och dem där tjocka små sakerna med pälslös svans som bor i mattes rum. Dem attackerar ju när man försöker nosa på dem genom gallret! Jag älskar att ligga i mattes knä och bli kliad bakom öronen, för så är livet. Hejdå, nu ska jag sova i snurrstolen!

I can't drown my demons, they know how to swim.

Lurvas11
7/30/13, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Kakan börjar bli gammal nu, men ändå känner jag lukten av den. Jag springer och fångar den!

Hej hopp! Jag är en glad varelse på 1 år som heter Leo. Jag är mattes lilla bäbis 😊(Enligt henne iallafall)
Jag är av rasen Dvärgvädur men min mamma hade lite lejonhuvad i sig också. 
Jag är en sprallig typ som alltid har fart i benen, fast jag kan vara gosig också!😃

Jag tycker det är skoj att hoppa, det tycker matte också! Fast matte hoppar inte, hon springer på sidan av hindren. Det tycker jag är skumt, att hon inte hoppar. 🤔

Juste, jag tycker om att sjunga också! (Se bilden)

Nej, nu börjar kakan smälta och matte kommer nog snart! Kastar iväg kakan!

Hälsningar Lurvas11Glad

Rebornbabyn
7/30/13, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

*Fångar den goda kakan*

Hallå! Jag är en snäll kille som älskar att hoppa. Ibland när jag är i uterummet och jag ska in i min bur igen så hoppar jag bara iväg så matte inte kan ta mig! Haha, det tycker jag är roligt. Men då brukar matte bli lite arg på mig.

Matte kallar mig för bebis fast jag är 3 år, det är lite konstigt tycker jag. För jag är ju ingen bebis längre.

En gång la veterinären mig på rygg i sitt knä, det var skönt att bli kliad på magen. Men matte är rädd att jag ska bitas.

Jag har en vattenskål i min bur istället för en vattenflaska, för jag vet inte hur man dricker ur en vattenflaska. Det är så krångligt, tycker jag.

Men nu ska jag gå och sova lite för matte vill ha datorn igen.

Föresten här är ett kort på mej;

*kastar iväg kakan*

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Lavèn
7/30/13, 12:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

*Hukar sig för att fånga kakan från en kanin*

Hej alla, jag är en kalv på några månader,  jag dricker än mjölk men inte från mamma, hon kunde inte ta hand om mig så människorna fick göra det! Fast det gillar jag lika mycket. På dagarna är jag ute o leker med mina 2 bästa vänner mjölner o butter de är äldra än mig men jag gillar dem ändå, ibland får shetlandsponninarna och getterna komma in i vår hage och det är med väldigt roligt ibland kommer även hönsen in! 

jag älskar med att gå ut o gå med nora som är en människa och bra vän. 

På kvällen kommer människorna o hämtar in mig så får jag sova inne och fåp min välling! SÅÅÅ GOTT! 

Kan ju säga att jag är av ko rasen belted galloway som är ovanlig enligt Nora…

Så nu får ni en bild på söta mig  innan jag kastar kakan:3

*kastar kakan högt o långt*

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Annons:
Pétit
8/2/13, 3:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Mm , god kaka.. 😃Ni andra kanske får en liten mindre kaka när ni får den. XD

Hay! Jag heter Pétite och är en två-årig råtta! ^^ (Jag fyllde år för 8 dagar sedan) Jag bor med mina kompisar , Krymla , Skrutt och Whopee i en gigantisk bur i en av våra ägares rum. Vi trivs jätte bra där och gnager sönder allt när vi släpps ut. ;P 

Jag älskar mat och är väldigt fet, jag sover mycket i varma , mysiga tygstycken som matte har fixat från gamla kläder och handdukar m.m. Vi får riktig gourmé - mat av våran matte ,det är därför vi är så feta.. Men vi har blivit rätt kräsna också och äter bara det godaste och onyttigaste i det!

Ibland kan det komma in en hund , en hund som familjen äger också. Jag kan inte fatta att dem har en hund! Han bara glor på en och tycker vi ser ut som avhugna hönor typ. Han är jobbig , tur att matte alltid schasar ut honom ur rummet. ^^

Jag har fått en del tumörer men jag besväras inte av dem. Mina ägare diskuterar om det.

Jaja , bara för att jag är snäll så bjuder jag på en bild också! Måste bara hitta en på mattes fb.

Ni får en gammal bild på mig och kompisen Krymla. Jag är den vita siamesen. (:

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

stinabest
8/2/13, 11:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

*följer kakan med blicken tills den landar på marken och kastar mig fram som en raket mot den innan matte hinner plocka upp den*

Hej! Jag heter Svea och är samojed på ungefär 3 år. Jag är glad och älskar allt och alla. Jag älskar mat (eller snarare allt ätbart) och äter nästan vad som helst. Förutom vanligt ris, jasminris funkar men vanligt ris är blä. Och ketchup är inte så gott heller.

Jag älskar att springa och busa - det är det bästa jag vet. Jag tycker inte om att bli lämnad hemma, jag vill allra helst följa med om någon åker. Det är så tråkigt att bara vara hemma.

Som jag sa älskar jag allt och alla och om en speciellt rolig hund skulle gå förbi utanför huset så hoppar jag på dörren. Eller snarare handtaget. Dörren flyger upp och jag springer ut! Ja, jag kan öppna dörrar.

Jag har en liten egenhet att bita på mina klor ibland. Jag älskar hela min familj väldigt mycket och på kvällen när jag är trött är jag extra gosig!

*Matte ser att jag ätit upp kakan så hon hämtar en ny och slänger iväg den*


Ratzo
8/3/13, 12:03 AM
#16

#15 
Samojed ❤️

I can't drown my demons, they know how to swim.

lollynonna
8/3/13, 2:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

*hoppar högt upp i luften slår skallen in molnen och faller ner och lyckas ta den*

hej jag heter ludde. jag är en vit shäfer och älskar att retas! särskilt med lillmatte. men då får jag skäll och då blir jag lite skamsen. men jag   älskar mat och äter den fort så inte lillan ska äta upp det. (lillan är ett litet barn.) och jag älskar att springa av mig i sandtaget.

jag brukar vara i hundgården för det mästa men när jag kommer in ligger jag i köket och sticker in nosen jenom grinden. jag brukar i hemlighet tugga lite på kisse och när mina ägare hittar mig så blir de jättearga😊

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: