Annons:
Etikettfrågor-som-söker-svar
Läst 1408 ggr
[Juliaammouri]
7/9/12, 3:33 PM

Vad vill ni bli när ni blir stora?

Vad vill ni bli när ni blir stora och vilket gymnasium eller linje vill ni gå på.

Jag vill bli sångare eller så vill jag ha en sånn här djur park där man kan komma och rida mata djuren och sånt där :)

Annons:
Ratzo
7/9/12, 3:35 PM
#1

Jag vill bli råttuppfödare, hunduppfödare eller driva ett hundpensionat eller hunddagis. Jag ska gå naturbruksprogrammet.

I can't drown my demons, they know how to swim.

sallad
7/9/12, 5:59 PM
#2

Mitt drömyrke är att resa jorden runt och upptäcka nya djurarter, men annars vill jag bli marinbiolog :)

-Rasmus 🌈

luckydragonriderkin
7/9/12, 7:16 PM
#3

jag vill bli illustatör(rita bilder till böcker) :) och bo i en villa med stor tomt så att jag fortf kan ha djur :)

jag tänker ha: kaniner, råttor och höns ;) kanske mer vi får ju se :P

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

ks.gerbil
7/9/12, 7:37 PM
#4

Veterinär dock är det inte vad jag vill bli det är vad jag ska bli ;-) Smådjurs vet eller vet som jobbar med hotade djur… Väldigt svårt val blir det :/ men saken jag vill lyckas med är att människor ska få en annan syn och respekt för alla djur :-)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Fruktiz]
7/9/12, 7:48 PM
#5

Smådjursveterinär vill jag bli. Det är en dröm jag har sen jag var liten :)

Jossangizmo
7/9/12, 9:05 PM
#6

Jag är inte helt hundra på vad vill bli, så jag har smått panik för jag måste söka gymnasie nu i höst! :s

Men min dröm är (tydligen) "komplicerad". Jag vill jobba på zoo, sköta och ta hand om olika ,förhoppningsvis, utrotningshotade djurarter. Om möjligheten finns så vill jag jobba innom organisationer som hjälper djur (tex WWF osv). Såklart innehåller det mycket "skit jobb" i det, som tex städa och plocka bajs mm, men det kan jag ta. Jag har pratat detta med min mamma och hennes kompis som är vetrinär (han är hjärt-och-lung expert för katter och hundar). Dem säger typ bara "Hur många sånna jobb finns det igentligen?" och en massa andra dåliga saker. Jag tror att dem inte försöker vara taskiga, men hur många sådanna jobb det finns och vad man tjänar bryr jag mig inte om, är det min dröm så är det. Jag ska gå till min studievägledare sen när jag börjar skolan och förhoppningsvis hittar jag en linje till detta.

Oj, min text blev lite lång Skäms


Annons:
nadilda
7/9/12, 9:08 PM
#7

Är inte alls säker men jag vill abslout jobba med djur.

ks.gerbil
7/9/12, 10:59 PM
#8

Att alla djur ska leva som de borde inte björnar i bakom galler för deras magsyra eller gerbiler med plast i buren det är mitt mål för alla jur jag kommer inte klara av det helt men iaf :-)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ara11
7/10/12, 10:32 AM
#9

Min största dröm har varit läkare men har lite svårt att se blod så det är bara att glömma. jag vill bli arkitekt också gast helst av allt så forskare jag vill forska om medicin mot cancer.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[SporeDiatrymisss]
7/10/12, 12:39 PM
#10

Antingen vetenskapsman eller driva ett marsvinspensionat, eller både och ;-)

ks.gerbil
7/10/12, 4:03 PM
#11

6# give me five vi kan jobba tillsammans ;D sådna jobb finns det mest i t.ex. afrika där det finns många utrotningshotade djur man kan jobba som wildlife vet och där jobbar man med t.ex. noshörningar och lejon o.s.v. :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

sallad
7/10/12, 10:32 PM
#12

Åhh! Jag vet ett ännu bättre yrke jag vill ha. Jag ska jobba i sydamerika och försöka hitta vilken sjukdom det är som dödar alla grodor! Om det inte är försent såklart.. ; _ ;

-Rasmus 🌈

dermot
7/11/12, 4:24 AM
#13

Jag vill bli veterinär men kommer inte kunna bli det pga min rygg. Så inte lönt att försöka att höja betygen ens…

Men annars har jag noll planer, tyvärr. Vet bara att jag ska ha massor av djur. ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Jossangizmo
7/11/12, 10:44 PM
#14

#11 Hade varigt underbart och jobba med sånt i afrika! :) Det stora problemet är nog vilken skola och vilken linje man ska gå :/ Ska prata med min studievägledare när skolan börjar, och när jag vet kan jag brerätta för dig om du vill. :)

#13 Finns det inget att göra åt din rygg? ;__;


KaninPiggelin
7/12/12, 12:27 PM
#15

Veterinär eller djurskötare. Vill ivarefall jobba med djur :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

mirretjejen
7/12/12, 12:35 PM
#16

Jag vill gärna ha eget inridning/tillridnings företag och hjälpa andra med deras problem (hästar) Jag ska gå Sveriges ridgymnasium i svedala nu till hösten! :D

[SporeDiatrymisss]
7/12/12, 12:43 PM
#17

Om det inte var så mycket matte i Astronomi så skulle jag ha valt det..

Caroline.H
7/12/12, 12:59 PM
#18

Jag vill bli veterinär men om jag klarar det vet man ju aldrig, det är vad jag vill i alla fall…

Annars så ska jag satsa på sång/musik och förmodligen gå estet musik på ett gymnasium här i Västerås :)

//Caroline


[lejdyga]
7/12/12, 1:45 PM
#19

jag vill bli nån uppfödare (= :P

ks.gerbil
7/12/12, 4:04 PM
#20

14# aaa du… ingen aning :/ hoppas du hittar nåt! annars kan man åka till england eller skottland ;D där finns det jätte bra skolor för veterinärer :)

17# tyvärr finns det matematik i alla jobb :P -.-

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
BlueBäst
7/12/12, 8:24 PM
#21

Veterinär vill jag bli ;)

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



lillamarsvinet
7/13/12, 4:41 PM
#22

arkitekt:D

♥kram Linnea♥

Upp till toppen
Annons: