Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 598 ggr
[SporeDiatrymisss]
7/13/12, 12:52 PM

Fredag den 13:nde.

Idag är "otursdagen" den 13:nde fredag, vilkett uppenbarades ganska tydligt på min dator och mitt humör. Damn. Har ni ovanligt mycket otur idag? Jag tror nog att det faktum att detta är en otursdag är bara skrock som nån gammal prästskalle hittade på nån gång på1600-talet för att skrämma vettet ur folk så att flera gick till kyrkan. Vad tror Ni?

Annons:
Caroline.H
7/13/12, 1:01 PM
#1

Jag tror att det är en fredag. Och det är den 13:nde.  Som är som Lördag den 14:nde. Och Söndag den 15:nde. Alltså, en vanlig dag x3 Själva "ååååh akta er för det är fredag den 13:nde ni kommer ha så mycket otur omg" grejen tror jag är nåt konstigt påhitt bara :P

//Caroline


KaninPiggelin
7/13/12, 2:55 PM
#2

Jag hade min otur i tisdags, mer otur än så är svårt att få på en dag! Så känner mig ganska lugn idag :P Men det är inget man ska tro på x)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

BlueBäst
7/13/12, 3:30 PM
#3

Nää, alltså det är inget man ska tro på

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



[SporeDiatrymisss]
7/13/12, 3:48 PM
#4

Som sagt, en gammal prästskalle som sa det nån gång på 1600-talet. Inget att tro på..

ks.gerbil
7/13/12, 4:03 PM
#5

dock är det den första fredagen den 13:e som är otursdagen det vill säga den som va i januari inte denna det har varit mist 2 till fredag den 13:e efter den i januaris men de va inte otursdagar ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
7/13/12, 6:45 PM
#6

#5 har det vart 2 'otursdagar'?!?! Visste jag inte…! :-o

Annons:
ks.gerbil
7/13/12, 7:11 PM
#7

ja det har det ^^ dock är det som sagt bara det första som räknas ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
7/13/12, 7:36 PM
#8

#7 oki… JAG HAR TUR!! :-D

Jossangizmo
7/13/12, 9:05 PM
#9

Jag tror på fredagen den 13:e. Men för mig är det ibland en turdag, då det händer var 4:e år att jag fyller år fredagen den 13:e ^^ Ganska coolt ;) Haha


Upp till toppen
Annons: