Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 1171 ggr
[Jag är jag]
9/2/12, 1:00 PM

Fårherde

Nu ska ja bårt å va me fåren hos morfar för hann är sjuk å är trött. va ska ni göra för nåt

Annons:
KaninPiggelin
9/2/12, 1:03 PM
#1

Jag ska fixa massor med kaninerna, städa mitt rum och massor mer. Har massor att göra idag :O

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

ks.gerbil
9/2/12, 1:17 PM
#2

läxor tror jag :( har precis städat buren ;P

Gerbil-hemsidan hittar du R

ara11
9/2/12, 2:05 PM
#3

göra engelska glorsor och se på film.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

ks.gerbil
9/2/12, 2:37 PM
#4

o shit! jag har glömt att jag hade franska glosor och frågor :O X(

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tokyo
9/2/12, 3:02 PM
#5

Jag ska byta lite vatten i sköldpaddornas akvarium, eftersom det dunstnat bort. (Stavas det "dunstnat"? haha…)

Och så får jag se om jag hinner städa rummet också, jag tror inte det, för vi har ett akvarium på två meter och som är 60 cm brett och högt, så det tar ett tag att byta vatten! Haha :)

Vad gör man inte för sina små älsklingspaddor? :)

ks.gerbil
9/2/12, 3:05 PM
#6

5# oj herregud hur ska du få ut allt? :O

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Tokyo
9/2/12, 3:10 PM
#7

#6 Haha, jag tar en slang som liksom suger ut det, sakta men säkert.

Sen när jag ska ha i allt igen kan det hända att det tar kanske lite mer än en timme, och helst ska jag väl titta också så slangen inte åker ur så det sprutar vatten på golvet, för det vore inte så bra.

Som tur är ska jag bara byta hälften idag, eftersom när vi städar hela akvariet så byter vi allt. Inte annars. ;)

Åh, jag är dålig på att förklara saker märker jag.

ks.gerbil
9/2/12, 3:27 PM
#8

7# men jag fattar så ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

[TheoA]
9/2/12, 4:26 PM
#9

Jag har fixat klart i hönshuset idag. Gjort äppelkaka, städat rummet, hjälp till att lägga på saker på brasan, sorterat mina gamla böcker.

#7 Man skall inte byta allt vatten i akvariet på samma gång, det är inte bra för bakterierna som bor i vattnet, inte heller för djuren som bor i vattnet.

Tokyo
9/2/12, 5:08 PM
#10

#9 Men om man aldrig ska byta allt vatten på samma gång, hur blir det när man byter akvarium till ett större t.ex? Då kan man ju inte gärna hälla i skitvattnet i det gamla akvariet?

Eller? :)

Och förresten, om man städar alla saker i akvariet osv, så blir dom ju skitiga igen om man låter en del av det smutsiga vattnet vara kvar?

[TheoA]
9/2/12, 5:19 PM
#11

#10 Man måste inte suga upp vatten från botten när man skall byta till ett större. sakerna blir ju inte skitiga då vattnet är rent, det är bara bottenslammet som är lite äckligt.

När jag byter vatten byter jag 20% inget mer, jag gör detta varannan vecka. Tar bara bort lite vatten och häller i nytt. Suger inte vatten från botten.

Tokyo
9/2/12, 5:29 PM
#12

#11 Okej, vad har du i ditt/dina akvarium?

[TheoA]
9/2/12, 7:42 PM
#13

#12 Fiskar och ett med vattenödlor.

Nu får vi ta och gå tillbaka till vad tråden handlar om..

Annons:
Upp till toppen
Annons: