Annons:
Etikettfamilj-och-hem
Läst 962 ggr
Tokyo
9/14/12, 8:30 PM

Syskon

Är det bara jag som alltid velat ha en lillasyster eller lillebror?

Det verkar så kul o känna sig stor för en gångs skull, istället för att vara den där lilla ungen som fortfarande läser KP och sover med sina gosedjur…

Å andra sidan skulle mina föräldrar skämma bort min syster/bror då, och jag skulle säkert känna mig "utanför". Jag är sån.. haha.

Men jag har ju en såkallad "halvsyster". Vi har samma pappa, men inte mamma.

Hon är 27 och jag är 11.. liiiiite skillnad..

Jag gillar inte "uttrycket" (eller vad man kallar det..) "halvsyster"..

För antingen så är man väl syskon eller så är man inte? Iallafall, därför brukar jag bara säga att hon är min syster, inte halvsyster.

Har ni syskon? Hur många år är dom?

Och ni som har yngre syskon, hur är det? Bra eller dåligt? Känner ni er utanför eller känner ni någon gång att era föräldrar bryr sig mer om erat yngre syskon?

Skulle vara kul att veta. :):):):)

Förlåt att inlägget blev så rörigt, jag är inte så bra på dethär.. haha :)

Annons:
[Akkurat]
9/14/12, 8:35 PM
#1

Jag har en lillebror, och det är INTE kul xD

Önskar jag var enda barnet ist, haha.

Säger inte bara att det är jobbigt med småssyskon bara ändå, utan det är det:(

min lillebror är 8 år, jag är snart 15.

Jossangizmo
9/14/12, 8:36 PM
#2

Jag har en storebror som är 19 och en halvsyster som är ca 1 ½ (:


Tokyo
9/14/12, 8:49 PM
#3

#1 Ojdå, vad tråkigt.

Ibland förstår jag inte att folk vill vara enda barnet, fast jo.. lite grann. (Förresten, skriver man "lite grand" eller, som jag skrev: "lite grann?..)

När någon frågar mig "har du några syskon?" så är jag nära att säga nej, för det känns inte så. Hon har liksom aldrig bott i samma hus som mig, (eller jo, men "bara" 11 veckor en sommar, fast jag menar mer att hon aldrig bott här "på riktigt").

Jag har inte jättestark relation med henne, även om jag "växt upp" med henne. Dessutom bor hon ca 30 mil härifrån, fast hennes pojkväns pappa bor i samma "stad"/by/samhälle som jag, så hon är här rätt ofta faktiskt.

Ibland kan det vara pinsamt att prata med henne och så, som om det vore en främling nästan. Fast inte riktigt, jag är bara blyg. För alla.. :)

#2 Okej :) Hur gammal är du då, om man får fråga..? Haha :)

ara11
9/14/12, 8:51 PM
#4

Jag har en stora syster på 15 år, men vill så gärna ha ett lilla syskon. Tar hand om min lilla syssling några gånger i månaden och hon är undebar.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Tokyo
9/14/12, 8:53 PM
#5

#4 Ja, du är inte ensam..

Fast om jag fick ett småsyskon skulle jag kanske ångra mig, jag vet inte.

[Akkurat]
9/14/12, 8:57 PM
#6

Förklarar lite hehe :)

Mina föräldrar är skilda, och min mamma träffa en ny som hon fick barn med, alltså är han min "halv"lillebror, men jag tänker absolut inte så, då vi har växt upp tillsammans (dock varannan vecka, men det gör detsamma) men jag älskar min lillebror även fast han är jobbig.

Alltså är jag enda barnet varannan vecka, för hos pappa är det bara jag och han, och hos mamma är vi 4 st i en familj, och jag älskar min familj och skulle igentligen vilja ändra nåt, och vill inte byta min lillebror mot nåt annat! :)

Annons:
Lellson
9/14/12, 9:56 PM
#7

Jag har en storesyster(Sniff på Ifokus) och en lillebror:)

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

 

karro1999
9/15/12, 9:19 AM
#8

jag har två småbröder och en storasyster det är kul ibland men skulle hellre vilja ha en lillasyster,

nadilda
10/19/12, 7:25 AM
#9

Jag har en lillasyster på 11 år! Skrattande

Jag kan ärligt säga att jag vill inte ha ett till syskon, även om jag älskar bevisar och småbarn! En till hund är dock en helt annan sak…

Jag bor i min stuga på helger, lov och ibland även under veckorna. Våra grannar där har en son som jag har känt sen han bara var en pytte liten bebis, nu är han snart 2 år (den 29 november). Jag umgås super mycket med honom när vi är där,  kan leka med honom i flera timmar!

Och det duger bra för mig!

Jossangizmo
10/19/12, 6:54 PM
#10

#3 Jag är 15 :)


sallad
10/19/12, 8:29 PM
#11

Jag är glad att vara minst! Har bara äldre syskon. :)

-Rasmus 🌈

Lyllis
10/20/12, 2:38 PM
#12

Jag har två småbröder och de är oftast väldigt jobbiga, men jag skulle inte vilja vara utan dem! Fast jag måste erkänna att jag ibland önskar att jag hade en annan lillebror när han (den äldsta) håller på och säger att det är hans jobb att rapa mig i ansiktet eller går in i mitt rum bara för att "fisa av sig", han är ändå 9 år så jag hoppas han slutar med det snart:/

Ratzo
10/20/12, 4:19 PM
#13

Jag har 2 storasystrar och de är de bästa i hela världen, men tyvärr så har min äldsta storasyster flyttat till spanien. Saknar henne. Jag har även en lillebror och en lillasyster som jag HATAR. Enda sedan de föddes så har mitt liv blivit förstört. De är så himla elaka och ouppfostrade. De skriker sig till ALLT. De retas och tar saker ifrån mitt rum. De bär omkring på ena katten bara för att retas. Jag hatar dem verkligen. De är efterblivna!

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
Upp till toppen
Annons: