Annons:
Etikettskolan-och-fritids
Läst 1607 ggr
Fliso
9/27/12, 5:34 PM

Rasism..?

Hej, har du någonsin råkat ut för rasism?

Jag råkade ut för det förra veckan.. När jag och mina kompisar gick förbi hemspråks rummer så satt det två tjejer som skulle till hemspråk och dem frågade oss om vi var svennar om och om igen, när vi gått förbi dem så sa ena ''dem svara inte, men självklart är dem svennar''. Tyckte det bara var oförskämt, hon bodde ju i sverige precis som jag så hon var ju också en svensk.

När hon kallade oss svennar var det mer hånande än på skämt.

Annons:
[SelmaP]
9/27/12, 6:57 PM
#1

Ja.. Jag har blivit mobbad för att jag är så blek, folk sa ''spöke'' till mig.

Det brukar förekomma, men jag bara ignonerar dem. :)

ks.gerbil
9/27/12, 8:37 PM
#2

alså jag är ju inte svensk och i min förra klass brukade dem reta mig men den nya klassen är skit bra och dem tycker bara det är coolt att jag kan italienska :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Ratzo
9/28/12, 1:40 PM
#3

Några i min skola kallar mig och två av mina vänner för ''svennejävlar''. Och så säger dem att jag är konstig för att jag har husdjur, dem är tydligen äckliga och smutsiga. En gång kastade dem sten mot mina råttor när jag satt i gräset med dem, tur att dem inte träffade iaf.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Fliso
9/28/12, 2:07 PM
#4

#3 Gud vad hemskt, vad arg man blir.. Om någon kastade en sten på mina råttor och träffade så skulle jag bryta armen på den personen -.-

Ratzo
9/28/12, 2:12 PM
#5

#4 Yup. Och dessutom så satt deras föräldrar två meter ifrån men dem sa inget utan glodde bara -.-

I can't drown my demons, they know how to swim.

Fliso
9/28/12, 2:25 PM
#6

#4 Kanske trodde att råttorna var skade djur.. Finns ju dem människorna också..

Annons:
Ratzo
9/28/12, 2:29 PM
#7

#6 Isåfall måste dem varit riktigt korkade, råttorna satt ju bara hos mig och gjorde ingenting som kunde störa dem. Och så ser inte mina råttor ut som skadedjur, alltså vildråttor, för det var väl det du menade? :)

I can't drown my demons, they know how to swim.

Benjamin14
9/28/12, 2:33 PM
#8

Jag har blivit mobbad av min bästisGråter När jag va liten altså… Hon puttade mig ner för kullen så jag slog mig gul coh blå! Hon kallade mig för fegis och började spotta på mig!:(:(:( En nia i min skola kallar mig för "skitunge" och "ful"Rynkar på näsan

Ratzo
9/28/12, 2:37 PM
#9

#8 Men det var inget rasistiskt.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Fliso
9/28/12, 2:42 PM
#10

#7 Ungefär så menade jag.. Eftersom råttorna en gån i tiden kom med pesten så finns det fortfarande dem som tror att alla råttor bär pest.

Det trodde min mormor iaf.

Köpte du från uppfödare eller djuraffär? Tänkte om det kanske vore släktingar till någon av mina :)

ks.gerbil
9/28/12, 2:52 PM
#11

jag skulle nog mer än bryta armen om nån kastade sten på mina gerbiler eller häst…

Gerbil-hemsidan hittar du R

Fliso
9/28/12, 2:54 PM
#12

#11 Men att bryta armen är ju bara en början

ks.gerbil
9/28/12, 3:05 PM
#13

12# mm precis….

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Gullan_J
9/28/12, 3:36 PM
#14

Nja, jag har inte direkt råkat ut för de. Men killarnan(och även en del tjejer) brukar typ hacka på uzbekerna i min klass, men de gör inte mig någonting då dom inte heller håller munnen tyst så ofta heller…. :P

-Bättre ökänd än okänd

Ratzo
9/28/12, 4:03 PM
#15

#10 Alla fyra kommer från en privatperson

I can't drown my demons, they know how to swim.

Ratzo
9/28/12, 4:07 PM
#16

#14 vad är uzbeker?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Fliso
9/28/12, 4:14 PM
#17

#15 Ok, hade hon/han någon hemsida?

Undrar också vad uzbeker är?

I min skola är det fler mörkhyade som är rasistiska, hur är det i din skola?

Ratzo
9/28/12, 4:36 PM
#18

#17 Nej, hittade dem på blocket.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Fliso
9/28/12, 4:47 PM
#19

#18 Okej :)

Lyllis
9/28/12, 6:54 PM
#20

jag fattar inte, det känns som jag antingen går i en drömskola eller så vet jag inte vad som händer "under ytan". Jag har väl inte sett någon riktig rasism, men det är många svarta (killar) på min skola som är kaxiga och kan retas lite smått om sånt. Jag menar absolut inte att mörkhyade killar burkar vara stökigare i allmänhet, det känns bara som att det är så på min skola.

Annons:
karro1999
9/28/12, 9:11 PM
#21

har inte råkat ut för det

Jossangizmo
9/28/12, 9:19 PM
#22

Där är en i min klass som kallar mig svenne, på ett dåligt sätt. Vill inte skriva svorord men ni vet *piip*svenne , svenne*piip* osv. Fast jag måste erkänna att när han säger så så kan jag inte hålla käften och han får en massa ord tbx, hehe


Gullan_J
9/28/12, 9:30 PM
#23

fattar ni vad uspeker är? Killar med korta små mössor och tjejer med slöja och klänningar. Det stavas uzbeker. :P

-Bättre ökänd än okänd

Fliso
9/28/12, 9:51 PM
#24

#23 Jaha, hade aldrig hört talas om det tidigare :)

[SporeDiatrymisss]
9/28/12, 11:48 PM
#25

En kille i sjuan är smått rassistisk mot en som går i min klass och har mörk hy. Och så kallar Sjuankillen alla som inte tycker som han för "rassister".

#3 Skulle någon våga pricka Gustaf, min käraste gustaf, så är den personens liv nog tyvärr slut…

Ratzo
9/28/12, 11:56 PM
#26

#25 samma här, om dem skulle pricka råttorna eller nån av mina katter. Mina djur är de som jag lever för och om någon får dem att lida på något sätt så ska den personen också få lida! Rättvist ska det vara.

I can't drown my demons, they know how to swim.

[SporeDiatrymisss]
9/29/12, 12:18 AM
#27

#26 Yup. Hatar djurplågare, speciellt de som njuter av att plåga djur. Det bolmar upp inom mig och min inre vulkan får ett rejält utbrott. Jag blir sur och är tvungen att äta upp djurplågaren. Armar är gott.

Annons:
Ratzo
9/29/12, 12:26 AM
#28

#27 Dem som plågar djur är oftast psykiskt sjuka, ingen frisk människa kan plåga ett djur utan att må dåligt för resten av livet. Jag får dåligt samvete bara om jag kastar ut nån katt från mitt rum.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Gullan_J
9/29/12, 7:37 AM
#29

#28 Haha samma här! Bara jag tar ut en av mina hästar ur hagen och den andra får stå ensam någon timme när jag rider mår jag så dåligt att jag oftast måste ringa mamma eller pappa så att dom får ta in den ensamma hästan och rykta (borsta) den. :)

-Bättre ökänd än okänd

ks.gerbil
9/29/12, 9:23 AM
#30

jag får också dåligt samvete för sånt xD typ om jag ger godis till min ena gerbil och så får den andra vänta i nån sekund hahah

Gullan_J tänk på att detta är barnens sajt och att om man är över 16 får man inte skriva igentligen :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
9/29/12, 1:49 PM
#31

Om pappa ska mosa en geting så är jag tvungen att rädda den xD vet inte varför…

[Akkurat]
9/29/12, 3:16 PM
#32

På våran skola är det typ ingen rasism, som tur är!

#29 haha precis samma här :O Får värsta dåliga samvetet om jag rider min häst och andra hästen får stå i hagen medans, känner mig skit elak :(

Upp till toppen
Annons: