Annons:
Etikettgodmorgon-goddag-godkväll
Läst 1283 ggr
Ratzo
11/25/12, 10:49 PM

Morgontrött, tips?

Hej!

Jag är väldigt trött på morgonen så nu undrar jag om det finns något man kan göra för att bli mindre trött. Jag kommer för sent till skolan typ varje dag för jag är så trött!

Några tips?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
ara11
11/26/12, 7:55 AM
#1

Du kan gå och lägg dig tidigare.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

ks.gerbil
11/26/12, 2:44 PM
#2

precis ;) men när man börjar bli tonåring så brukar man vara mer morgon trött det är vetenskapligt testad :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SelmaP]
11/26/12, 5:03 PM
#3

Upp ur sängen kvickt som en galning även om du inte orkar och sparka med benen upp i luften! Spring sedan till toaletten och skölj ansiktet med kallt vatten.

Det låter lätt nu, men när man väl vaknar på morgonen är man jättetrött och orkar inte. Men JAG liksom gör de direkt när jag vaknar. Automatiskt.. xD

ks.gerbil
11/26/12, 5:07 PM
#4

jag gör också det! sådär snabbt för att vakna til heheh

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
11/26/12, 5:20 PM
#5

Ha fönstret fritt från gardiner och vakna långsamt med ljuset från soluppgången som kommer sakta, sakta.

ks.gerbil
11/26/12, 5:23 PM
#6

då somnar jag om :P

men på helgen gör jag också så

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Tokyo
11/26/12, 5:24 PM
#7

#5 Om jag skulle vakna av soluppgången innan skolan skulle jag vakna typ klockan 9, för solen går upp så sent nu… ^^

Jag är också jättetrött på morgonen, orkar ingenting. Och ibland har jag till och med små lilablåa ringar under ögonen, men idag ska jag försöka lägga mig typ .. 10 iallafall. Senast.

Filmprojekt i skolan imorgon, yey. En hel dag fri från lektioner. :D

ks.gerbil
11/26/12, 5:36 PM
#8

när går du lägger dig annars o.o jag går och lägger mig 21.30 hahah

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tokyo
11/26/12, 6:20 PM
#9

#8 11.. :c

ks.gerbil
11/26/12, 6:54 PM
#10

igentligen är det rätt sent :P då sover man ungefär 8 timmar om man vaknar kl 7 så 6 timmar om man vaknar 6 :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tokyo
11/26/12, 7:01 PM
#11

#10 Jag vet, men på kvällen kommer jag på massa saker som jag måste göra och det tar tid.

Och jag vill inte direkt sminka över lila ringar under ögonen heller, känns som om det bara blir sämre. Gillar inte att använda smink så mycket… Har redan så dålig hy och folk säger att man får sämre av smink.

Jaja, lite OT blev det där märkte jag..

Ska som sagt försöka lägga mig tidigare framöver.

[nathalie44]
11/26/12, 7:18 PM
#12

Jag brukar också vara seg på morgonen och jag kan inte flyga upp ur sängen för jag har en vånings säng. men mitt tips är att ställa klocka typ 5 minuter tidigare och ligga och läsa då är det lättare att gå uppSkrattande

ks.gerbil
11/26/12, 7:20 PM
#13

11# då får du skriva ner allt du ska göra och försöka hålla allt organizerd så ser du att du inte kommer på saker klockan 11 på natten ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Åsa S
11/26/12, 7:40 PM
#14

#2 Det är också vetenskapligt bevisat att en tonåring behöver sova mer än en 9åring eftersom det är så ansträngande för kroppen att gå genom puberteten så egentligen borde en tonåring lägga sig före sina småsyskon men det tror jag aldrig händer i verkligheten.

Annars är ju motion något som ger mer energi ju mer man rör på sig ju mer energi får man för att hålla sig vaken, koncentrera sig på läxor mm.

ks.gerbil
11/26/12, 9:17 PM
#15

det är vetenskapligt bevisat att det är mer ansträngade att gråta än att ha en gympa pass.. inte för det har något att göra med detta men :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Ratzo
11/27/12, 2:15 PM
#16

#1 Jag lägger mig redan jättetidigt.

#12 Har ingen väckarklocka, min dumma lillebror tog sönder den…

#14 Om jag skulle gå och lägga mig före mina småsyskon så skulle jag sova vid 18 ungefär..

Men det är så drygt för på helgerna vaknar jag jättetidigt och då är jag jättepigg, och det är ju då man får sova länge -.-

I can't drown my demons, they know how to swim.

[SporeDiatrymisss]
11/27/12, 3:24 PM
#17

Skaffa en morgongalen papegoja… fungerar alltid.

Swadika
11/27/12, 3:28 PM
#18

När det var som värst för mig ställde jag telefonen (där jag hade larmet) en bit ifrån sängen på högsta volym så jag var tvungen att ta mig ifrån sängen för att kunna stänga av det. Då gick man inte och la sig igen efter det.

En annan sak som man egentligen inte ska göra är att snooza. Utan man ska gå upp direkt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Ratzo
11/27/12, 3:33 PM
#19

#18

Jag har provat det med att ställa telefonen en bit från sänger. Men det är precis det jag gör, går och lägger mig igen när jag stängt av!

I can't drown my demons, they know how to swim.

Swadika
11/27/12, 3:36 PM
#20

Haha du får se till att inte gå och lägga sig. Tänd lampan och typ gå på toa eller något

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
ks.gerbil
11/27/12, 4:37 PM
#21

tänk på att detta är barnens sajt Swadika vi har åldersgräns Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Swadika
11/27/12, 6:17 PM
#22

Oh gud ber om ursäkt >_< Läste barn iFokus. Ta gärna bort mina inlägg :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ks.gerbil
11/27/12, 7:31 PM
#23

nej nej bara en varning inget att oroa sig för Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Frosstis
11/27/12, 10:00 PM
#24

Ha en klocka på nattduksbordet! Jag har klocka på min mobil och den ringer kl 06:55, 07:00 och 07:05. Sen stänger jag av och "ska bara vakna lite" så ligger jag kvar till typ kvart över så ser jag klockan och tänker att jag måste gå upp nu! men jag gör i ordning mig på typ tjugo minuter :) JAg åker hemifrån med min pappa runt kvart i och han kan väl vänta om jag kommer lite för sent :) så ha en tydlig klocka så du får se hur sen du är.. :P

[linnnmiolinnn]
11/29/12, 5:42 PM
#25

gå lägg dig tidigt och ät på morgonen innan  du åker till skolan

det brukar hjälpa mig ! (=

Upp till toppen
Annons: