Annons:
Etikettfamilj-och-hem
Läst 4057 ggr
Ratzo
2012-12-12 19:22

Vad gör ni på julafton?

Hur ser en dag ut för er på julafton? :) Min ser ut så här:

Vaknar och öppnar morgonpaketet, (får ett på morgonen och resten på kvällen) Efter det så äter jag en mysig julfrukost med familjen. Sedan går jag ut med mina syskon och åker pulka. Efter det går hela familjen till mormor. När vi kommer hem så ser vi på kalle anka. Sedan är det julmiddag och efter det så kommer det bästa på hela dagen, julklapparna! :D

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
karro1999
2012-12-12 20:42
#1

kollar vad jag fått i strumpan, äter risgrynsgröt med familjen, går och åker pulka med mina sykon. äter julmat kollar på kalle nka och äter julgodis väntar på tomten, tgomten delar ut några julklappar sen går vi och hämtar resten på min storasysters rum,öppnar julklapparna sen äter vi mer julgodis och håller på med våra julklappar.

Tokyo
2012-12-13 08:04
#2

Först kan jag inte sova på kvällen för att jag är så himla spänd och så, sen somnar jag väl ändå. Sen vaknar jag hur tidigt som helst för att jag har fjärilar i magen… Hehe :D Sen kollar jag vad jag fått i strumpan, blir glad, sen går mamma och pappa också upp och dom börjar göra julmaten (fast dom brukar göra typ köttbullarna och nåt mer en dag innan för att det tar för lång tid annars…) Sen kommer min syster, mormor, morfar, farmor och min systers pojkvän och så äter vi och umgås osv, sen kollar vi på Kalle anka osv på tv, sen är det julklappsöppnng!!! :D

Tokyo
2012-12-13 08:07
#3

#2 Jag äter risgrynsgröt efter att jag kollat paketen i strumpan såklart, glömde bort det bara ^^

ks.gerbil
2012-12-14 16:37
#4

vaknar äter vanligt frukost åker först till alla olika släktingar hit och dit (dem mesta är väl farmors syskon) sen åker vi till farmors och farfars grav och önksar god jul till dem också. sen vid 14.30-15.00 åker vi till moster och mina kusiner och där är också mormor och morfar och andra släktingar och äter lunch och sen är jag med mina kusiner, eller så åker vi någonstans allihopa och så är klockan snart 20.00 då går vi till mormor och morfar (över gatan inte längre än så haha) och äter middag och så får alla barn pengar och så spelar vi bords spel och satsar pengar :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Fruktiz]
2012-12-14 20:03
#5

På morgonen ger vi julklappar till familjen, sedan gör vi inget speciellt förrän kl 3 då det är Kalle Anka. Sedan kommer kusinerna hit, eller så åker vi till dem och äter julbord och får julklappar av dem :)

ks.gerbil
2012-12-14 21:27
#6

Vilka glada julaftonar ni har min är fylld med sorg

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[SporeDiatrymisss]
2012-12-14 21:36
#7

Vaknar. Håller Sacha borta från julgranen. Äter gröt till frukost. Håller Sacha borta från julgranen. Julpysslar. Håller Sacha borta från julgranen. Gnäller om att få öppna mina julklappar. Håller Sacha borta från julgranen. Leker i snön med Igor (min storebror) och KAAAANSKE pappa. Håller Sacha borta från julgranen. Kelar med Gustaf <3. Håller Sacha borta från julgranen. Bakar pepparkakor! Håller Sacha borta från pepparkakorna och julgranen. Julritar medans de andra äter pepparkakorna. Håller Sacha borta från julgranen. Äter julmiddag. Håller sacha borta från julgranen. Öppnar mina julklappar. Håller Sacha borta från julgranen. Blir överlycklig av mina presenter. Håller Sacha borta från julgranen.

SÅ ser min jul ut. :-)

ks.gerbil
2012-12-14 21:40
#8

Överdriv inte med sånt och upprepa hela tiden det kan bli väldigt jobbigt att läsa för synskadade och andra också :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

[SporeDiatrymisss]
2012-12-14 22:24
#9

#8 Men läs den inte då! Tungan ute

fliza
2012-12-15 08:36
#10

Min dag ser ut så här Vaknar får ett morgonpacket ( får resten på kvällen efter middagen) går och äter frukost. Min mormor kommer hem till oss. Sen leker jag med mina hundar i snön. När jag är hemma är kl kanske runt 15:00 och då så lagar jag julmiddagen med mamma och mormor. När det är klart dukar jag upp allt på bordet. Sen så äter jag, mormor och mamma middagen. Hjälps mamma och mormor åt att diska. Och jag fixar jul fika och dukar upp . Sen när allt det är klart så är väll kl runt 18:00. När vi sedan sitter i vardagsrummet allihop så får man öppna sina packet ( julklapparna ). Och då slänger jag ut mina hundas julklappar först så dom får riva och slita upp sina egna packet :) och sen så delar jag ut mormors och mammas julklappar. Sen dyker jag ner med huvudet före i mitt första packet :D *längtar* Men när det är slut behöver jag inte vara ledsen det är 6 dagar kvar till min födelsedag då ! Haha :D

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

[Fruktiz]
2012-12-15 09:44
#11

#10 Ser du inte på Kalle Anka kl 15? :)

BlueBäst
2012-12-15 16:07
#12

Vaknar, kollar i julsrumpan, äter risgyrynsgröt, går till kyrkan (jag är inte så kristen, det är mer som en tradition), ser på kalle anka, tomten kommer, öppnar paket, äter julmiddag.

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



ks.gerbil
2012-12-15 16:08
#13

a jo vi går också till kyrkan

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Frosstis
2012-12-15 16:20
#14
  1. Vaknar på morgonen ganska tidigt (typ 9) och öppnar mitt paket :D
  2. Äter gröt som mamma lagat på morgonen
  3. Väntar tills kalle anka börjar
  4. går runt och väntar och tjatar på pappa att gå ut och leta efter tomten.. så vi kan öppna julklappar :D
Ratzo
2012-12-15 21:15
#15

#6

Varför?

I can't drown my demons, they know how to swim.

[nathalie44]
2012-12-16 11:03
#16

Först när jag vaknar öppnar jag morgon packetet sen äter jag och min familj frukost. sen fortseter jag med att klä julgranen (för vi brukar inte hinna dan innan) sen kommer mina sleck då ätter vi jul middag sen kollar vi på kalle anka och sist öppnar vi jul klappar.

[lillakaninen]
2012-12-16 12:58
#17

Jag vaknar vanlig tid, typ 6 elr något sånt, och kollar julstrumpan. Oftast får jag något jag kan använda under dagen, som något år fick jag en ny dator jag kunde fixa med och så, om ni förstår vad jag menar Tungan ute. Sen går jag ner och äter frukost med mamma, pappa, farmor och farfar ett tag. Så för att jag ska vakna till lite extra sätter jag mig framför TV:n. Och så brukar jag ibland slå in lite extra julklappar om det finns några kvar att slå in, och sedan är det lunch. Jag äter något vanligt, inget speciellt, och sedan sitter jag typ och gör ingenting. Vi börjar med maten efter ett tag,och jaa sitter nästan alltid ensam alt. att pappa också kollar på Kalle Anka. Efter det väntar jag lite till, äter och efter det kommer julklapparna :D Så under dagen gör jag inte så mycket. Men jag har inga syskon att vara ute och åka pulka med, så för mig blir den dagen väldigt tråkig, fram till kvällen :)

fliza
2012-12-16 19:12
#18

11# en liten stund kanske XD Får se om jag kan slita mima ögon från paketen

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

[RC1393]
2012-12-17 14:06
#19

Jag vaknar på morgonen, ser julkalendern (fast jag är 15!), går ut till djuren och ger dem något extra gott, någon present om jag har någon sådan.

Sen äter vi grötlunch oftast (risgryn, mannagryn, beror på) och sedan far jag ut och rider/är med kaninerna, sen duchar jag och ser kalle anka med familjen och sedan åker vi dit vi ska fira jul eller stannar hemma. Vi brukar vara hemma hos oss, hos min morbror (ca vartannat år då han och hans familj är med fruns föräldrar vartannat år) och ibland hos mormor och morfar i deras lägenhet. Förut var det tradition att vara hos mormor och morfar alltid men sen de flyttade till lägenhet så blev det ju ganska trångt.

När vi är där äter vi vandrande julbord (alltså ett bord man går runt och tar allt man vill ha och sedan sätter man sig vid ett annat bord och äter). Sedan brukar vi vara sociala en stund och äta någon efterrätt och sedan kommer jultomten (oftast min andra morbror). Kring niotiden brukar vi åka hem och "natta" hästarna och kaninerna sedan går vi och lägger oss :)

Lilldockan
2012-12-17 16:57
#20

På julafton sitter jag och tittar på paketen vid julgran. Vill det ska va dax öppna. Så blir de Kalle på Tv och sedan god julmat. Sedan ska de vuxna dricka kaffe och sedan delar vi ut julklapparna.

___________________________
Bäst på iFokus: Barnens, Djurparker, Jedward

Annons:
Ratzo
2012-12-17 19:54
#21

#19

Vad spelar det för roll hur gammal man är? Man kan se på julkalendern i alla åldrar :).

I can't drown my demons, they know how to swim.

Upp till toppen
Annons: