Annons:
Etikettdjur
Läst 1507 ggr
[Sniff]
2/24/13, 4:06 PM

Djurklubb

Hej! 

Jag har lite planer på att starta upp en djurklubb för barn (typ under 14 år) här där jag bor. Tanken är att vi ska träffas med (eller utan) våra djur och fika och prata och göra roliga saker som har med djur att göra. Jag kan mycket om olika smådjur och kommer nog lära ut grunderna i djurskötsel. 

Nu undrar jag vad ni tycker om en sådan idé. Om ni var med, vilka aktiviteter skulle ni vilja göra? Vad skulle ni förvänta er av en ledare?

Annons:
Flöffo
2/25/13, 7:21 PM
#1

Jag tycker det låter jätte kul, skulle gärna gå med i en sån. 🙂

//Flöffo

[GerbilLooover]
2/25/13, 7:26 PM
#2

Jag skulle också vilja vara med om någon startade en sån klubb, har dock inget djur som man riktigt kan ta med. 😮

fiffeliffe
2/25/13, 7:55 PM
#3

Om man har hundar kan man ju ha agillity (stavning). Om man har katter kan man ju också testa något liknande. Eller leka utställning. Har man hästar kan man ju ordna små "tävlingar" för dom som är med. Typ göra ett dressyrprogram som alla ska lära sig. Eller en hoppbana. Har man inte egna hinder är det ju ganska lätt att bygga själv. 

Och sen undrar jag vart du bor. För det låter som en jätterolig idè. Fast vi bor nog inte i samma område, om ens samma län för här det jag bor är det väldigt litet.

Cool

[Sniff]
2/25/13, 8:23 PM
#4

Tack för era åsikter! 🙂

Agility kommer vi absolut prova på, hade också tänkt att man kan köra någon liten klickerkurs (många djur går ju att träna med klicker). Tävlingar var en bra idé, sånt brukar ju vara roligt. 

Jag bor i Umeå🙂

Nu på lovet (v. 10) så hade jag tänkt köra ett litet läger! Har satt upp en lapp i affären där jag bor, så får vi se om någon nappar😃

Om ni vill så kan vi försöka klura ut något sätt att få med folk som bor för långt bort… ju fler medlemmar desto roligare! Kanske kan man prata via Skype? Eller fixa medlemsblad och tidningar som skickas ut🙂

fiffeliffe
2/25/13, 8:58 PM
#5

#4 Skype är ju en väldigt bra idè. Jag bor i gävleborg och det är ganska långt ifrån umeå. Men om man pratar via skype så kan ju ungdomar över hela sverige vara med 😃

Cool

Flöffo
2/25/13, 9:01 PM
#6

Själv bor jag i Västra Götaland. 😊

//Flöffo

Annons:
[Sniff]
2/26/13, 9:32 AM
#7

#5 Jaa! Men förutom skype, vilka fler sätt finns det? Kom med fler idéer 😛

Rocksey123
2/26/13, 9:44 AM
#8

#5 Jag bor också i Gävleborg, och skulle jättegärna vara med! :D Tycker det låter som en jättebra idé att använda Skype. Vi kanske kan göra något liknande? #4 Jag har min faster, farmor, farfar och kusiner i Umeå. Vi åker dit ibland. Det hade varit kul att få vara med! Jättegärna! :D

//Selma

Stay strong, whathever they say.

[Sniff]
2/26/13, 9:54 AM
#9

#8 Kom och hälsa på när du kommer hit då! 😃

Det vore roligt om ni gjorde en egen klubb som kunde samarbeta med vår, så kan vi lära oss saker av varandra😃

Jag har gjort en hemsida😇 kika gärna! www.varavanner.webs.com

fiffeliffe
2/26/13, 2:41 PM
#10

#8 Vad roligt att duockså bor här! Var i gävleborg bor du? (du måste självklart inte berätta)
Jag bor i ljusdal.

Cool

Jossangizmo
2/26/13, 3:37 PM
#11

Det finns något liknande i skåne. Jag vet däremot inte om det bara är i skåne? SSV, Sydsveriges smådjursvänner
Iallafall, jag har varit med i den men sluta för något år sedan :p Man fick hem en liten medlemstidning (eller vad man ska kalla det för) varje månad där det fanns fakta mm. Man kunde okså anmäla sig till utställningar och det var jättekul ^^


Flöffo
2/26/13, 4:37 PM
#12

#7 Du kan ju skapa en hemsida och skriva på den, ha olika kurser och läger kanske? Medlemstidning låter ju kul. 🙂

//Flöffo

[Sniff]
2/26/13, 4:46 PM
#13

#11 Vad roligt! Var det träffar också, eller bara utställningar och tidning? 🙂

4H finns ju här, och så har Djurens Rätt en juniorklubb. Men jag tror inte att det finns någon förening där det faktiskt är regelbundna träffar… inte där jag bor iallafall. 

#12 Jag har gjort en hemsida! www.varavanner.webs.com

Och jag behöver roliga historier och pyssel att fylla ut den med… och vilken info är bra om det står med? Kom med synpunkter! 😃

Annons:
Rocksey123
2/26/13, 5:09 PM
#14

#10 Jag bor i hagaström. 10 min ifrån stan. Vi kanske kan prata ihop oss med etsan? Hon har dvärghamster och bor i gävle. Dessutom är hon 11 år.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Flöffo
2/26/13, 5:46 PM
#15

#13 Tycker du ska skriva vem som driver klubben och lite om dina/era djur (om du/ni har några). Skulle vara kul om alla medlemmar också kunde presentera sig. 🙂

//Flöffo

[Sniff]
2/26/13, 6:56 PM
#16

Det finns en flik som heter Våra djur, och under fliken Om oss så står det lite om mig 🙂

Men jag ska gå in och ändra det, för nu ligger de flikarna under Hem… kan nog bli svårt att hitta! 

Tack!

[Sniff]
2/26/13, 7:19 PM
#17

Nu har jag ändrat😃 Det finns lite saker under "More" också^^

Rocksey123
2/27/13, 9:09 AM
#18

Puttilutt :D^^

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Jossangizmo
2/27/13, 4:32 PM
#19

#13 Jag tror det :)


Upp till toppen
Annons: