Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 402 ggr
[rocklover]
2/25/13, 4:34 PM

hur träffar jag någon bra vän?

jag orkar seriöst inget mer!! vart jag än går ser jag swaggers/fjortisar! står inte ut! måste träffa någon nu! för ca 3 år sedan fanns det flera st punkare och hårdrockare! men nu…..hur träffar jag någon?! jag orkar inget mer -.-

Annons:
[Fruktiz]
2/25/13, 5:08 PM
#1

Det enklaste sättet för att hitta en vän är nog att söka efter personer med samma intresse som du. Är du med i någon klubb/förening etc, finns det folk där som har samma intresse som du, som du kanske kan ta kontakt med? 🙂

Men jag kan förstå att det är svårt. Tänk bara på att en bra vän handlar inte om utseendet. Det är ju vännens personlighet som allt handlar om 😉

[rocklover]
2/25/13, 5:18 PM
#2

#1 jag har försökt..jag vet att utseendet inte räknas (hahaha! allt jag vill är att ha ngn att snacka band med…har ju massa vänner men tkr att det är irriterande att vi är så olika…jag blir jämt utanför -.-) 

:/ fast…jag ska byta skola till 7:an :D ska bli kul att träffa lite nytt folk…sedan så vet jag ju att metalheadsen inte är helt utdöda! såg en liten kille med en Bathory t-shirt idag (jag tror inte att man går runt med en band t-shirt om man inte lyssnar på bandet ..)

Lavèn
2/25/13, 6:10 PM
#3

En bra vän behöver inte vara den som är exatk som du utan som du trivs med.

Kan ta hur jag träffa min vän, hon är värkligen en bra vän!

I 6'an kommer de som går i bjurkärn (en bit utanför storfors) de skulle ha språkval med oss. Hon gick i samma som mig och vi prata väll inte så mycket men en dag var bussen full (jag bor nämligen ute på landet) så fråga jag om jag fick sitta brevid henne och det fick jag ju! ;D

sen börja vi prata och ALLA(!) mina vänner sa att hon var falsk och så, typ bara för hon hade anorulnda klädstil och så. Men jag hade ju börjat prata med henne och sa imot dem. Och i slutet av 6'an så skulle alla från 6an i bjurkärn och storfors cykla till ett ställe och kampa för de från bjurkärn skulle börja här i 7'an. Då lärde de andra känna henne och tyckte hon va as snäll! Nu de som snacka skit om henne är bra vänner. Dock är vi två super bra!

Så lär känna personerna innan du tror något! För om jag hade lysnart på dem hade vi nog inte alls vart bra vänner. Och vi har hjälpt varandram skjukt mycket!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[rocklover]
2/25/13, 6:26 PM
#4

-.- jag har vänner (men blir utanför hela tiden -.- minns att jag satt och grät förra sommaren för att de åkte i väg någonstans och sedan ringde mig och berättade hur kul de hade det.. -.-) jag har känt de i flera år -.- orkar inte bli lämnad utanför hela tiden -.- (hahahha, nej, jag är inte mobbad elr något XD vi brukade hänga med varann väldigt mkt förr…fast nu när jag har kommit ut med min läggning och ändrat stil så är de inte lika snälla…-.- har fått höra ett och annat skit från de -.-) …vill bara hitta en vän med samma intressen som jag (kanske inte exakt, det är kul att vara olika :D ) -.- jag hade en väldigt bra vän (ok….hon var ingen äkta vän eftersom hon lämnade mig när jag kom ut -.-) vi var bästa vänner och var helt olika (det som var bra med henne var att hon var som jag, men samtidigt inte. )-.- jaja..får väl fortsätta leta :D

[SporeDiatrymisss]
2/26/13, 2:59 AM
#5

#4 Jag har 2 vänner som är för det mesta jätteotilgängliga och bor långt borta och är nästan alltid bortresta. Skulle vara kul med en vän.

 :-)

Upp till toppen
Annons: