Annons:
Etikettskolan-och-fritids
Läst 4345 ggr
minihamster
4/16/13, 12:55 PM

Hela skolan står i lågor!

Jag måste bara få berätta att min skola brann idag. Det blev brandlarm och luktade rök i hela skolan när jag gick ut. När de sista personerna gick ut så såg de knappt nåt pga all svart rök. Den var någon som hade tänt eld på toaletten så plasten på toan började brinna. En elev som tänkte gå på toa såg att det lyste där inne mellan springorna och att det var varmt på dörren så han hämtade en lärare som satte igång larmet och sprutade med brandsprutan. När brandsprutan tog slut och det fortfarande brann så hämtade han en vattenslang som finns och kröp när han sprutade. Till slut så slutade toaletten brinna men det var rök överallt och den här läraren kom ut helt rökig och svart. Han fick bli kollad av ambulansen. Sen släckte brandmännen igen för att vara säkra att elden verkligen var släckt. Min mattelärare hade fått rök i ögonen så det såg ut som han grät. Vi fick stå på skolgården i över 1 timma utan ytterkläder. Det var JÄTTEKALLT! Men efter en stund fick vi springa upp på översta våningen där det hade brunnit eftersom jag har mitt skåp och klassrum där, men sen fick vi inte vara där mer. Det luktade jättemycket rök men det stod poliser där. Vi förstod att det brann på riktigt när alla brandbilar, ambulanser och polisbilar kom. Vi fick iallafall sluta kl 12 idag! :D

//Josephine :)

Annons:
minihamster
4/16/13, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Toaletten… Oj, den blev sne!

//Josephine :)

[Bambis]1
4/16/13, 2:41 PM
#2

Hjälp! Kan jag bara säga :) När jag såg rubriken så tänkte jag på en sång: hela skolan står i lågor,hoppas hela skiten brinner ner osv…. ;)

luckydragonriderkin
4/16/13, 2:48 PM
#3

Mån oj!!! :O det finns ju idioter här i världen >_

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Klara.b
4/16/13, 3:17 PM
#4

Oj, vad läskigt!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

ara11
4/16/13, 3:46 PM
#5

Oj, Va jobbigt! men kan du gå till skolan imorgon!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[GerbilLooover]
4/16/13, 3:50 PM
#6

Vad hemskt!

Annons:
Gerbilles
4/16/13, 3:54 PM
#7

Oj! :O

Lavèn
4/16/13, 4:12 PM
#8

Läskigt!

Men går innte ert brandlarm igång av sig själv?
Vilken tur att någon upptäckte det iallafall!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Candy123
4/16/13, 5:33 PM
#9

Samma sak hade hänt på vår skola förra året

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lol girl
4/16/13, 5:48 PM
#10

Låter som något killarna i min klass skulle kunna göra… -.-

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Jossangizmo
4/16/13, 5:57 PM
#11

Att det finns idioter som gör såhär… 

Bra att ingen blev allvarligt skadad iaf!


minihamster
4/16/13, 6:25 PM
#12

Ja, det var något jag inte kommer att glömma bort på ett tag. #5 Jo, dom ska vädra nu så det kommer nog bli ganska kallt i skolan i morgon. Men a, rektorn sa att vi skulle gå till skolan. #8 Det ska gå igång av sig själv men idag så gjorde det inte det. Jag är glad att någon upptäckte det! Det här var ju en mordbrand och någon kunde ju ha dött. Hoppas de kommer på vem eller vilka det var som tände elden…

//Josephine :)

Lilllufsen
4/16/13, 6:28 PM
#13

Ja de kan hända mycke när de brinner

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

Annons:
Lurvas11
4/16/13, 7:12 PM
#14

😮

Hälsningar Lurvas11Glad

BlueBäst
4/16/13, 7:19 PM
#15

🤔Att det finns folk som kan göra så…

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Lurvas11
4/16/13, 7:21 PM
#16

#15 Håller med. Hur tänker man? 😮

Hälsningar Lurvas11Glad

karro1999
4/16/13, 8:33 PM
#17

vad läskigt jag kom ihåg att jag alltid var rädd när brandlarmet gick igång när jag var yngre jag skakade alltid.

[lillakaninen]
4/16/13, 8:37 PM
#18

Nej vad läskigt 😮Det hände samma sak i min förra skola, det är inte kul 😕Speciellt inte när det är kallt ute och man måste springa ut utan skor *host*

[NettanNo]
4/16/13, 8:41 PM
#19

Finns idioter på alla skolor ju.

minihamster
4/17/13, 4:34 PM
#20

Idag fick vi reda på att någon hade hällt tändvätska (t-röd) i papperskorgen. Inte säkert men efter att de kollat idag så tror de det. Hela vår korridor luktar fullt med rök så vi får vara i andra klassrum. På morgonen hade vi träslöjd i källaren på skolan men även där luktade det rök.

//Josephine :)

Annons:
Jalaxa
4/17/13, 10:05 PM
#21

Fy, vad läskigt!! Att det finns såna idioter! Kommer ihåg när jag gick i 5:an, det var vinter och sviiiiiin kallt ute ,brandlarmet gick och vi fick inte sätta på oss ytterkläder :/ Jag hade inneskor på mig men min kompis hade inte det så jag gick runt med henne på ryggen i 1h och 30min! Efter ett tag kom brandkåren och sen visade det sig att vaktmästaren råkat sätta på larmet av misstag! Alla stod ju och frös som attan!! Jag skällde på min bror sen (han är brandman och va med i en av brandbilarna) för att det tog så lååååång tid innan dom kom :/

HjärtaJalax & ZeroHjärta

[Ebidda98]
4/18/13, 12:40 PM
#22

Usch, läskigt… :(

Hamstern puff
8/9/18, 4:11 PM
#23

Förlåt att jag puttar upp denna tråd nu men en liknande sak hände på min skola för ett X antal år sedan, det var en elev som tände eld på en soptunna på andra våningen men vi lyckades inte släcka den lika snabbt men det gick ju bra så aja.

[I_love_iller1]
9/5/22, 12:19 PM
#24

#0: min skola brann också en gång det var jätte läskigt.

  • Redigerat 9/5/22, 12:20 PM av [I_love_iller1]
[Goldie2010]
9/11/22, 9:18 PM
#25

#24: Tråden är från 2013😉

[I_love_iller1]
9/12/22, 7:38 AM
#26

Jaha😅😅

Upp till toppen
Annons: