Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 405 ggr
Tokyo
2013-04-22 19:05

Vad är det med folk nu för tiden?

Blir så jävla trött.

En nära kompis till mig berättade att min bästa vän hade snackat skit om mig i skolan idag bara för att jag är sjuk.

Hon ska nämligen på Justin Bieber konsert imorgon, och då påstår hon att jag inte var i skolan idag för att hon inte ska vara där imorgon. Och jag har feber, det kan jag ju inte direkt hjälpa. Och förresten så var hon ju i skolan idag, så det hänger ju inte ihop?

Btw så har hon gjort så själv, hon sa att hon skyllde på att hon hade ont i huvudet till sin mamma, så hon slapp gå till skolan bara för att jag var bortrest i en dag.

Det värsta är att alla tjejer håller med henne, förutom min kompis som då nyss berättade allt för mig.

Sen blev jag irriterad på henne när hon skrev ett sms (hon skrev nåt i stil med "så du är "sjuk" idag?..") och jag sa emot, jag skrev att det inte är mitt fel att jag har fått feber och att jag hade så ont i halsen imorse att jag knappt kunde prata ö.h.t, och vad fick jag tillbaka då? Jo, hon skrev "jag börjar snart tro att du skolkar" fast jag tidigare berättat för henne att jag tycker att det är jättejobbigt när typ ingen i klassen tror på mig när jag säger att jag var/är sjuk och att dom verkar tro att jag skolkar. Hur snällt är det att säga så då på en skala?

Då hade hon tydligen berättat det jag skrivit till alla tjejerna i klassen på rasten och sen tog hon upp en sak som hänt för kanske 2 veckor sen. 

Hon råkade tappa sin nya Iphone 5 i golvet inomhus (förresten så är det ju egentligen hennes fel, för om hon brydde sig om den så mycket borde hon inte ha tappat den), och jag märkte inte det så jag råkade knuffa till den lite lätt med foten, sen tog jag upp den åt henne och sa att det inte var meningen. (Men den delen tog hon såklart inte med..) Och då tog hon min mobil (Iphone 4 som är typ 2 år gammal) och "tappade" den på marken och sparkade till den. Det låter som om den flög iväg i väggen eller nåt när jag säger sparkade, men hon knuffade till den rejält iallafall. Och såklart så gjorde hon det med mening.

Hon berättade att hon gjorde samma sak mot mig också, men hon fick det att låta som om jag gjorde det med mening. Vilket jag absolut inte gjorde. 

Sen säger hon typ emot sig själv, först skrev hon ju att hon trodde att  jag skolkade och sen skrev hon "men var sjuk imorgon också då så kan vi smsa på tåget för jag kommer inte ha nåt att göra :)" och det lät som om hon menade "men skolka imorgon då så kan vi smsa på tåget för jag har inget att göra :)" och då var det helt plötsligt okej.

Förresten så påstod hon också att jag var efter i SO, men vad f*n vet hon om det? Hon borde inte ens bry sig. Jag har pratat med min lärare (pga att jag ska åka till Grekland i två veckor och skickade ansökan om ledighet då, i Maj) och jag är inte efter i något ämne har hon berättat, så det är ingen fara. Dock skulle jag kanske få lite hemläxa i nåt ämne ifall jag missar nåt viktigt under de 2 veckorna.

Hon har skrivit förlåt typ 3 gånger via sms (innan jag ens visste om vad hon hade sagt så hon sa ju förlåt för att hon sa att jag var efter i SO osv). Jag fattar inte vad det är med henne?! Hon säger massa elaka saker om mig i skolan och lite via sms och sen har hon "fjäskat" och skrivit massa snälla saker på sms som t.ex "Du är så söt! <3" när jag skickade en gammal bild till henne.

Hon är som en hundvalp eller nåt, som är jättebusig och dryg tills man säger till på skarpen. Då börjar hon fjäska och hålla på.

Sen i skolan kan jag bli väldigt (tänkte skriva en svordom där men kom på mig, så har jag svurit nån gång i texten så är det för att jag är så himla förbannad) irriterad på henne också, för hon säger elaka saker som "vad f*n har du på dig?" sen säger hon att hon skämtade och börjar skratta åt det själv, som om det vore vääääääldigt kul.

Förresten så har jag korsett, det vill säga bostonkorsett (googla om ni inte vet vad det är) eftersom min ryggrad är sne, och den gör så H*****ES ont så ni förstår inte. Kan knappt andas och har sår över i princip hela överkroppen. Då har hon tydligen också sagt "Alltså (mitt namn) har sagt att hon inte alls får ont av korsetten men hon säger till sina föräldrar att hon får jätteont så hon slipper gå till skolan. Sen skyller hon på att hon har feber eller nåt sånt." Och jag har inte ens sagt det! Det enda jag har sagt är att jag inte har så ont som jag hade  precis när jag hade fått den, eftersom hon frågade. Och eftersom jag mår så dåligt både psykiskt och fysiskt så är det j*vligt känsligt när någon säger nåt om det, som om dom menar "men herregud, hur ont kan det göra?!" 

Hon vet inte ett skit om det, och seriöst så blev jag gråtfärdig när jag fick höra att hon sagt allt detta, för vilken "bästa vän" gör så? 

Hon hade också raderat mig som kontakt på mobilen för att hon blev så arg på mig. DET ÄR F*N INTE HON SOM SKA BLI ARG ELLER LEDSEN! HON HAR SAGT MER ÄN DUBBELT SÅ MYCKET OSCHYSSTA SAKER OM MIG ÄN VAD JAG HAR SKRIVIT TILL HENNE!!

Ursäkta att jag "skriker", men jag orkar inte med sån här skit längre. Som om jag inte redan mår dåligt dygnet runt pga smärtor och pga att det känns som om mina revben spräcks. 

Har aldrig varit mobbad eller nåt, och första gången ska tydligen vara av nån som kallar sig vän? Bästa vän?

Hon som brukade vara så snäll.

Vad är det med folk nu för tiden? Och när någon av tjejerna inte lyssnar eller inte är där så pratar dom skit om den personen, som när t.ex en tjej hade gjort slut med sin pojkvän och inte kom till skolan efteråt på några dagar, så började folk prata om det, dom kallade henne oschysst och sa bland annat "hur kunde hon göra så, är hon dum i huvudet eller?" osv.

Är alla ute efter att göra varandra ledsna och såra varandra? Är det det livet går ut på? Kan dom inte bara hålla sin skit för sig själva så mår alla bättre. 

Snart kommer jag inte gå till skolan pga dom, och då är det deras fel, inte mitt.

Var bara tvungen att skriva av mig, har förresten lagt ut detta på både barnens och tonåringar iFokus, för att få så många svar som möjligt.

Vad ska jag göra?

Annons:
[GerbilLooover]
2013-04-22 19:28
#1

Vad jobbigt.. :( Hoppas du och din kompis blir vänner igen!

[etsan]
2013-04-22 19:29
#2

Nej. Vad taskigt! :( hoppas verkligen att ni blir kompisar

Mikaela120
2013-04-22 19:37
#3

Vad elakt. 😕 Hoppas det löser sig.

BlueBäst
2013-04-22 19:55
#4

Nej vad dumt. Håller med dig, vad är det ,ed folk nuförtiden?

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



[lillakaninen]
2013-04-22 20:10
#5

Jag vet hur det är att bli sviken av sina kompisar, och har råkat ut för liknande, och det e verkligen inte kul!😕

ara11
2013-04-22 20:15
#6

Nej va tråkigt, Hoppas det löser sig! Vet hur det känns har varit med om exakt samma sak!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Annons:
BlueBäst
2013-04-22 20:23
#7

Gick din mobil sönder o_O

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Tokyo
2013-04-22 20:25
#8

#7 Nej det gjorde den inte som tur var, då skulle jag f*n slagit till henne.

Lurvas11
2013-04-22 20:37
#9

Stackars dig :(

Hälsningar Lurvas11Glad

BlueBäst
2013-04-22 20:43
#10

#18 Ja det var ju tur

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Lellson
2013-04-22 20:44
#11

Stackars dig :( Aldrig kul när vänner sviker :(

♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥

Union J and Jedward

 

Quenzi
2013-04-22 21:30
#12

Usch då :( Jag tror egentligen inte att det kommer fungera, för det låter som att du redan gett henne en del chanser, men att det gått åt skogen ändå. Enligt mig låter hon inte som en riktig kompis. :/

PJUM

luckydragonriderkin
2013-04-23 06:31
#13

det här påminner SÅ mycket om min kompis… Om hon frågar typ, kan vi göra något på löedag? Och jag svarar kanske och sen visar det sig att vi ska bort på lördag då börjas det… Hon smsar en massa svortdmar etcä något i stil med: EN KOMPIS SOM.DU KAN F*N TA OCH HOPPA FRAMFÖR ETT TÅG!!! Och då brukar jag ignorera henne för det är det bästa sättet, sen.kommer hon på rasten och ba: hej! Vdt du vad som hände igår? Blablablabla… Som om inget har hänthänt!!! Och det här händer nästan varje månad…

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
Lurvas11
2013-04-23 07:06
#14

Tänk på att sajtens Skrivregler också gäller i den här tråden. Det vill säga; försök att använda ett vårdat språk och inte svära :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Tokyo
2013-04-23 07:17
#15

#13 Ojdå, det låter inte alls kul. :( Fattar inte varför folk är så elaka mot varandra, dom måste nästan må dåligt själv som beter sig så.

[Ebidda98]
2013-04-23 07:41
#16

Inte schyst alls. Hoppas allt löser sig :)

#13 😕

Gerbilles
2013-04-23 17:22
#17

Usch, inge kul. Har hänt mig en del gånger också. 🤐

Om jag var du skulle jag faktiskt inte förlåt henne. Jag skulle aldrig klara av att ha en vän som springer runt och sprider rykten om än när man inte är där. Jag tycker man borde kunna lita på en vän, inte känna sig orolig för att den ska svika än. 

Hoppas allt löser sig!

Upp till toppen
Annons: