Annons:
Etikettlekar-och-bus
Läst 4416 ggr
Mirinda
2013-05-09 18:32

Varulvsleken 5

Här ska leken börja snart. Troligen i morgon bitti.

Det blev fler att PM:a än jag räknat mig och tiden springer iväg för er nya lekledare idag.

Det kommer att ta rätt lång tid att PM:a er alla. När alla fått sina roller skriver jag en liten text - INTRO - blir i #1.

Ni får inte börja skriva innan INTRO finns här.

Det är för att det ska bli rättvist, så att ingen kan börja före nån annan. Här kommer en kort och mycket förenklad beskrivning s k lathund, om hur man gör.

En längre beskrivning och reglerna finns i Varulvsleken-artikeln här på BarnensiFokus.
Du hittar de mer detaljerade reglerna HÄR.

De nya rollerna blir Mediumet och Magikern. Varulvsdemonen får en ny egenskap. Det nya beskrivs sist i lathunden.

LATHUND - SÅ HÄR LEKER MAN

1. Alla får sin roll i ett PM

2. Läs introt i # 1! Här får ni också veta vad som ska hända och den första deadlinetiden.

3. Skriv i tråden! Du kan hitta på en person i byn som du låstas vara om du vill.

4. Först är det natt.

Då väljer varulvarna ett offer bland byborna. De får skriva PM till varandra för att komma överens om vem de vill ta.

Ängeln väljer någon att skydda. Siaren väljer vem den vill sia (frågar vilken roll en av de andra har). Magikern (ny roll) ställer sin fråga. Varulvsdemonen ställer sin fråga (ny förmåga).

Alla deltagare med specialroller ska PM:a sina val till lekledaren innan deadline.

5. Deadline. Tiden för deadline står alltid i min senaste uppdateringstext.

6. Lekledaren uppdaterar. Då får ni veta vem som dött. Den personen är ute ur leken. Har ängeln skyddat den person som varulvarna tänker ta, så dör ingen.

7. Det blir dag.

Under lekdagen (som jag brukar låta vara c:a två verkliga dygn) diskuterar byborna vad som hänt och vem/vilka som kan vara varulv. Varulvarna deltar i diskussionen och låtsas vara goda bybor.

8. Röstning i lektråden om vem som ska lynchas. Man skriver namnet med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

t ex: Jag röstar på Mirinda eller ***Mirinda***

Rösterna måste vara inne före deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.

9. Deadline

10. Uppdatering. Och sen blir det natt igen.

De viktigaste reglerna

Alla roller är hemliga. Bara varulvarna får veta om varandra.

Byborna får inte prata med varandra utanför lektråden. (all kontakt via mail, telefon eller annat är fusk.)

Efter två missade röstningar blir man diskad (borttagen ur leken). Om man ska resa bort eller inte kan rösta av annat skäl kan man PM:a lekledaren och berätta i förväg. Då blir man inte diskad.

Demonen brukar inte få berätta för de andra varulvarna att den är demon. Men i denna omgång är det tillåtet.

Rollerna - alla roller utom varulvar + demon är goda

Bybor - alla goda kallas bybor när man pratar om den goda och den onda sidan i leken. De som inte har en specialroll ska bara delta i diskussionerna och röstningarna. Alla goda hjälps åt att jaga varulvarna.

Varulvar + Varulvsdemon - Varulvarna ska försöka äta upp alla bybor och låtsas vara goda i lektråden.

Nytt för denna omgången: Demonen får varje leknatt fråga lekledaren antingen vem siaren siat eller vem ängeln skyddat.

När demonen dör får den deltagaren utse en ny varulv. (PM till lekledaren.)

Siare - får varje natt fråga (i PM till mig) vilken roll en annan deltagare har. Svar i PM.

Ängel - ska skydda någon varje natt (PM till mig).

Nya roller i denna omgång:

Magiker - får varje natt fråga lekledaren (i PM) om en deltagare har en specialroll. Om svaret är ja får magikern nästa natt fråga om rollen är god eller ond.

Medium - får väcka en som dött under en lekdag. Den utvalda anden får delta i diskussionen och lynchnings-röstningen. Hinner mediumet dö innan förmågan använts, så är det deltagaren med mediumrollen som blir uppväckt istället.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
2013-05-10 13:09
#1

INTRO

Den lilla byn ute på landet badade i solsken. Alla byns barn hade jobbat hårt med att fixa KOSLÄPPET. Det var en av de roligaste dagarna på året. En massa familjer från sta´n och förorterna kom ut till dem och fick se på när kor och kalvar släpptes ut på grönbete.

Kor och kalvar sprang ystra ut i hagarna, medan stadsbarnen tittade på. Deras mammor och pappor ville köpa blommor i byns stora växthus och alla i hela byn var engagerade med att sälja plantor och ordna olika aktiviteter för de stackars bleka stadsbarnen. De hade sålt kaffe och bullar till de vuxna. Alla besökande barn blev bjudna på mjölk och bulle.

Man kunde åka hölass. Den gamla arbetshästen Brunte hade snällt dragit hövagnen med stojande stadsbarn många varv runt byn.

Nu när allt jobb var över, satt byns barn i den största ladan och pustade ut med saft och ett berg av bullar. De skrattade åt hur kul det sett ut när de besökande på kosläppet hade hoppat mellan komockorna som låg lite varstans, där korna kutat fram på väg till sin försommargröna hage.

En flicka i byn hade fått frågan om det gick att köpa en kanin säkert 100 gånger, sade hon. Det var hon som hade haft klapp-och-kel-hörna i kaninhuset.

En annan byflicka berättade fnissande om den kostymklädda stadspappan som lutat sig in över stängslet till getterna och fått halva slipsen uppäten av gammelgeten Agda.

Skymningen hade fallit medan grannbarnen satt där och fikade. De var trötta och nöjda med Kosläppsdagen. De sade hej då till kompisarna och gick hemåt mot sina stugor.

Skuggorna från den gamla urskogen väster om byn blev långa. Så tomt det var nu när allt stadsfolket farit. En och annan bybo huttrade till på väg hem till sitt. Snart skulle mörkret bädda in den lilla byn.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.
  • Magikern ska ställa sin fråga
  • Varulvdemonen ska ställa sin fråga

DEADLINE lördag den 11 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover 
2. Candy123 
3. Bambis 
4. Agnes99 
5. Ara11 
6. BlueBäst 
7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
10. VioletPets 
11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
13. Nathalie44
14. Klara.b

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

7 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 14 deltagare när leken startar.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-05-10 14:00
#2

Kryper ner i min säng.
-Vilken härlig dag! Eller hur Maja? säger jag till min hund Maja som ligger bredvid mig. 
Sluter ögonen och somnar.

Hälsningar Lurvas11Glad

BlueBäst
2013-05-10 14:58
#3

Glad går jag och lägger mig efter en fantastisk dag. <

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Gerbilles
2013-05-10 15:32
#4

Det här har varit en av dom bästa dagarna någonsin! Längtar redan tills nästa år. Men nu är jag så fruktansvärt trött och måste sova på direkten …

Candy123
2013-05-10 15:39
#5

Vilken perfeckt dag! och nu Ligger min hund kira och sover efter en lekfull dag själv sitter jag och tar mitt kvälls te, och sen blir det väll att gå och lägga sig efter en perfekt dag :D

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lizzie20
2013-05-10 15:42
#6

Vilken rolig dag! Kosläppet är ju till och med roligare än julafton! Synd att det är över bara… -Gäääsp! Vad trött jag blev… Dags att sova!

//Lisa :)

Annons:
[GerbilLooover]
2013-05-10 15:49
#7

Det har varit en jätterolig dag, nu ska det bli skönt att få sova.

Alvirpo
2013-05-10 15:55
#8

Vilken härlig dah´g! älskar kosläpp! men man blir ju himla trött!dags att sova snart! 😴

[Fruktiz]
2013-05-10 16:02
#9

Oj vad trött jag är nu! Det har varit en så lång men väldigt rolig dag. Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig.

Klara.b
2013-05-10 18:14
#10

Åh vilken rolig dag allihopa! Jag är väldigt trött, det har ju verkligen varit en lång dag. Gonatt, vi ses imorgon 😴

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

[Bambis]1
2013-05-10 19:46
#11

Vilken bra dag alltså men nu är jag riktigt rikigt trött *godnatt* :D

ara11
2013-05-10 20:49
#12

Vilken rolig dag, men efter allt jobb idag så blir man trött, God natt vi syns imorrn då det är en ny härlig dag.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

DjurLooower
2013-05-10 22:35
#13

Herregud vad jag har haft roligt mer er alla ;D Nu är jag så trött så trött sov så gott *lägga sig i sin säng och mysa med Molly min hund*

Nyoom ♥

Annons:
Mirinda
2013-05-11 13:55
#14

Flickan sov djupt i inne i det mörka kaninhuset; helt slut efter kosläppsdagen. Det var hon som skött klapp-och-kram-hörnan. Kaninerna var oroliga. Deras darrande nosar vädrade i den gamla höladans dammiga luft.

Flickan hade smugit ut när hennes föräldrar somnat. Trots att hon tyckte att det knakade och knirrade otäckt i ladans väggar hade hon krupit ner i sin gröna sovsäck. Hon låg alldeles inpå buren med sin favorithona Tuss, som vakade över sina nyfödda ungar.

Det prasslade i buren när den rastlösa kaninmamman vädrade faran. Men den lilla flickan var i drömmarnas land och märkte inte alls när tre ludna figurer klättrade upp för stegen på utsidan av ladan och in på loftet. 

Det knarrade för varje tung ulvtass som förflyttade sig mot luckan i loftgolvet. Sakta klev ulvarna nerför stegen till kaninburarna. Deras gula ögon lyste i mörkret. Kaninerna skuttade runt i burarna i vild panik. Men flickan sov alltför tungt för att höra något.

Det var inte kaninkött som varulvarna var ute efter. Bybon BlueBäst hann inte vakna ur drömmen förrän hon förpassades till den eviga sömnen av varulvarna.

~~~~

Morgonen grydde i den stilla byn. Bluebästs kompis gick in genom den stora dörren på ladans kortgavel. Hon visste ju att BlueBäst alltid stängde för innan hon gick in och lade sig. "Hon måste ha glömt…" tänkte kompisen och gick in i kaninhuset. Den syn hon såg där skulle hon sent glömma. Hon sprang skrikande ut och rusade mot de grannar som stod och småpratade i solskenet på gårdstunet.

 

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***

DEADLINE söndag den 12 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

**1. GerbilLooover 
2. Candy123 
3. Bambis 
4. Agnes99 
5. Ara11 
**6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
7. Fruktiz  8. Alvirpo  9. Lizzie20  10. VioletPets  11. Lurvas11  12. DjurLooower  13. Nathalie44 14. Klara.b

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

6 Vanliga bybor (1 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 13 deltagare efter natt 1.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Klara.b
2013-05-11 14:11
#15

Åh nej! Finns det ulvar i byn? Det kan väll inte vara sant?!

Vila i frid BlueBäst🌺

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

lizzie20
2013-05-11 14:20
#16

Åh nej! RIP BlueBäst! :( Varulvar? Det måste väl ändå vara något annat? En varg kanske…?:S

//Lisa :)

Candy123
2013-05-11 14:25
#17

Nej vad hemskt tänk om det var varulvar i byn… R.I.P bluebäst

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Gerbilles
2013-05-11 14:31
#18

Usch, fick precis veta vad som har hänt vår kära granne BlueBäst. Riktigt hemskt! Vila i frid BlueBäst.

Har ni hört om dom andra byarna i närheten som också har haft liknande händelser. Det sägs att det är ulvar, kan det vara det här också? Finns det ulvar i våran lilla by, det kanske bara var en hungrig varg …?

Lurvas11
2013-05-11 14:32
#19

Nej! Inte BB :'( 

Fast jag vet inte om jag tror att det är varulvar, tror nog snarare att det är varg…

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
2013-05-11 15:56
#20

Neej! Inte Bluebäst! Vad kan ha hänt? Vad säger ni Ulvar!? Har dem kommit till våran by?

Man har ju hört berättelser från överlevande från andra byar. Men det kan väl ändå inte finnas varulvar här, eller? 😮

Annons:
[Bambis]1
2013-05-11 16:15
#21

Nej! Det kan inte vara sant? Bluebäst,min ena granne är nu borta. :( R.I.P blubäst Vad skall vi göra nu? nån skulle ju kunna hålla vakt på natten?

Alvirpo
2013-05-11 16:27
#22

#21 Och vem tror du skulle våga sitta vakt om det är sånt här som händer? Jag skulle då aldrig våga, inte ens beväpnad med min gamla bössa! 

Visst, det behöver ju inte vara ulvar, men jag är iallafall rädd på riktigt!

[Bambis]1
2013-05-11 16:56
#23

Hehe nja det vet jag inte,men man skulle ju kunna sitta uppe vid ett fönster där inne på natten? Då kan ju inga varulvar ta en.

Alvirpo
2013-05-11 16:57
#24

Ett fönster är nog inte tillräckligt om dem kunde ta sig in i Bluebäst's kanin-lada! Jag vill inte att något mer ska hända så ingen ska behöva sitta vakt enligt mig!

lizzie20
2013-05-11 17:11
#25

Jag vågar inte heller hålla vakt! Ifall det är ulvar skulle inte ens min bästa vakthund, Dino ha en chans… Men hur ska vi hålla "ulvarna" borta? Tänk om de planerar att ta ett till offer? :S (om det nu är varulvar)

//Lisa :)

[GerbilLooover]
2013-05-11 17:40
#26

Nej vad hemskt! Stackars BlueBäst, vila i frid :'( Hoppas verkligen inte att det är ulvar! Jag vågar verkligen inte hålla vakt på natten…

Gerbilles
2013-05-11 17:45
#27

Jag vågar verkligen inte hålla vakt, även om det är en god tanke! Om det nu är ulvar så hjälper nog inte det dessutom, så starka som dom verkar vara. Vi måste på något sätt få bort dom ur vår by! Vi måste tänka och tänka rätt!

Annons:
Klara.b
2013-05-11 19:30
#28

Jag vill inte heller hålla vakt, även om det är bra för oss! Tänk om ulvarna kommer när man håller vakt?

Om alla bybor trycker ihop sig i en stuga då? Då vågar väll inte ulvarna på oss?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

[GerbilLooover]
2013-05-11 19:53
#29

#28 Kanske det, men man vet ju aldrig…

[Fruktiz]
2013-05-11 20:28
#30

Stackars BlueBäst!! :(
Usch vad hemskt om vi verkligen har ulvar som lurar i byn.. Vad ska vi göra åt det här? :(

ara11
2013-05-11 20:46
#31

Åh fy att varulvarna tog vår kära bybo, Rip Bluebäst! Vi måste få stopp på dom det får inte hända igen att dom tar en av byborna.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[Bambis]1
2013-05-11 21:00
#32

#28 Smart idé :D

Lurvas11
2013-05-11 21:06
#33

Jag har gjort en lista så jag kan jämföra och veta vem man ska rösta på :P

** GerbilLooover
Candy123
Bambis
Agnes99
Ara11
**Fruktiz  Alvirpo  Lizzie20 VioletPets  DjurLooower Nathalie44 Klara.b

Jag är lite missänksam mot ara11 och Lizzie20…

Hälsningar Lurvas11Glad

ara11
2013-05-11 21:42
#34

#33 Tro mig eller ej men jag är faktiskt oskyldig, Jag lovar! Vad ska jag göra för att bevisa att jag inte är nån varulv?

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Annons:
lizzie20
2013-05-11 23:03
#35

#33 åh nej! Jag är faktiskt oskyldig. Får man fråga varför du misstänker mig? Jag vet inte riktigt vem jag ska rösta på… Det ända jag är lite misstänksam mot är varför nathalie44 inte Har synts till i tråden…

//Lisa :)

BlueBäst
2013-05-11 23:32
#36

Jahapp, då var det över för min del':( Jaja, nån måste ju vara först:D

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Lurvas11
2013-05-12 08:39
#37

 #34 Jag vet inte, jag blir bara väldigt osäker… :s

#35 Jag vet inte riktigt varför, men det känn som att du vill spela dina kort rätt….

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
2013-05-12 10:40
#38

Ja, nån måste ju röstas ut. Men vem? Vill ju inte misstänka nån av mina kära grannar 😕

BlueBäst
2013-05-12 10:48
#39

Någon måste röstas ut, men snälla, gör inte fel!!

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Flöffo
2013-05-12 11:14
#40

Har varit på besök hos en väninna på landet men fick komma tillbaka när jag hörde att ni har varulvar i byn. Stämmer det?

//Flöffo

Klara.b
2013-05-12 11:30
#41

Jag vill inte rösta ut någon! Men det måste väl göras…. 

Det kan ju inte sluta med att alla blir uppätna😭

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
Candy123
2013-05-12 11:32
#42

#40 troligtvis så finns det ulvar då bluebäst dödades i natt :'( men det kan oxå ha varit vargar de är ju ingen som riktigt vet…

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[GerbilLooover]
2013-05-12 12:22
#43

Vad svårt det ska bli att rösta…man vill ju inte rösta på någon oskyldig bybo… 😕

[Bambis]1
2013-05-12 13:17
#44

*kom just in efter att ha varit och städat kaninburen* -mamma e maten klar snart? -ja,riktigt snart. *runt mat bordet diskuterade alla i min familj vad som har hänt när vi sovit*

DjurLooower
2013-05-12 13:38
#45

Neej det kan inte vara sant att det finns ulvar i byn :( R.I.P Bluebäst ;// Jag misstänker Nathalie44 oxå eftersom hon inte har skrivit något som jag har set iallafall

Nyoom ♥

Alvirpo
2013-05-12 13:39
#46

Håller med er andra lite Nathalie44 verkar lite misstänkt, vågar hon inte visa sig efter vad hon gjort kanske?🤔

Gerbilles
2013-05-12 13:41
#47

Vi måste tänka till ordentligt, vi får inte rösta fel. Ni har väl hört om dom andra byarna där de lynchat oskyldiga bybor i tron om att de är ulvar? Riktigt hemskt! Sånt får inte hända här!

DjurLooower
2013-05-12 13:45
#48

Nejmen usch!! Finns det ulvar i byn ;(( Hoppas verkligen inte det!!! R.I.P Bluebäst ;// Jag är faktiskt lite misstänksam mot Nathalie44… Hon har ju inte skrivit något D; (Skickade ungefär en lika Dan kommentar som den här men den verkade inte komma fram ifall den skulle komma så vet ni varför det är 2) D:

Nyoom ♥

Annons:
Gerbilles
2013-05-12 13:45
#49

Jag håller nog mer er, Nathalie44 verkar bete sig lite skumt … Men tänk om hon bara är sjuk och kan därför inte komma ut och prata med oss? 🤔  

Fast ja, än så länge lutar det åt att jag röstar på Nathalie44.

[nathalie44]
2013-05-12 14:16
#50

jag har luggigt hemma i feber så jag har inte velat prata med er så jag smittar er men nu är jag frisk. det var hemskt det som hände med Blubäst 😭 Ska vi gå till fontänen vid torget och diskutera om vad vi ska göra?

Candy123
2013-05-12 14:36
#51

Jag hänger med till fontänen :) för detta måste diskuteras för vi får inte rösta fel

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Alvirpo
2013-05-12 14:36
#52

Hänger med till Fontänen jag med!

Gerbilles
2013-05-12 14:42
#53

Jag kommer också, men kan kanske komma lite sent (ska till min farmor, på riktigt alltså)!

ara11
2013-05-12 14:44
#54

#50 Jag följer också med, Vi måste få bort varulvarna från byn.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Klara.b
2013-05-12 14:53
#55

Jag följer med till fontänen! Detta måste få sitt slut!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
[GerbilLooover]
2013-05-12 16:24
#56

Jag följer med till fontänen! Vi måste få bort ulvarna från vår by, innan någon mer blir dödad!

lizzie20
2013-05-12 16:48
#57

Jag följer med! (Skrev det förut men det verkade inte komma upp…)

//Lisa :)

[GerbilLooover]
2013-05-12 16:56
#58

Jag går dit nu, någon som följer med så man inte går ensam? Man är lite säkrare om man går två

Candy123
2013-05-12 16:57
#59

Jag kan komma med dig gerbillooover :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[GerbilLooover]
2013-05-12 17:02
#60

#59 Okej :) Ska passa på att köpa lite mjöl i affären medans vi väntar på dom andra.

Klara.b
2013-05-12 17:14
#61

Jag följer med er GerbilLooover och Candy123! *springer och hämtar jackan*

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Alvirpo
2013-05-12 17:23
#62

*framme vid fontänen, men ingen där*

Var är alla, skulle vi inta samlas? 

*sätter mig på en bänk* 

Jag väntar väl här och funderar lite då🤔

Annons:
[GerbilLooover]
2013-05-12 17:27
#63

Jag, Candy123 och Klara.b är nästan framme vid fontänen och där ser vi Alvirpo som sitter på en bänk. Vi går fram och hälsar, och sätter oss också på bänken och väntar ifall några fler kommer.

DjurLooower
2013-05-12 17:34
#64

Jag hänger också med!!  *tänka*(-Det är rätt så varmt ute.. äsch tar med jackan ändå) Dö Ulvar dö!!

Nyoom ♥

Gerbilles
2013-05-12 17:35
#65

Jag springer fort mot fontänen. Jag är lite sen eftersom det har varit mycket att göra på gården idag. Väl framme får jag syn på Alvirpo, GerbilLooover, Candy123 och Klara.b och jag går fram till dom. "Så vad tycker ni vi ska göra?"

Alvirpo
2013-05-12 17:39
#66

*Tittar upp och ser att fler har kommit*

Hälsar på dem, och svarar Agnes99: "Inte vet jag, men vi måste diskutera"

lizzie20
2013-05-12 17:49
#67

*springer fort som attan till fontänen* Hur ska vi göra? Ulvarna får verkligen inte ta en till bybo!!!

//Lisa :)

Klara.b
2013-05-12 17:50
#68

Svarar Alvirpo och Agnes99: Jag vet då inte, men detta kan inte få lov att fortsätta!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Lurvas11
2013-05-12 17:55
#69

*ute och går med hunden Maja när jag ser alla bybor stå vid fontänen. Går dit*

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
[Bambis]1
2013-05-12 18:08
#70

Oj! Vi skulle ju träffas vid fontänen *springer allt vad jag orkar*

Alvirpo
2013-05-12 18:18
#71

Nej, ingen mer ska behöva utstå samma öde som Bluebäst. *får tårar i ögonen* Vi måste göra nånting åt det här!

[GerbilLooover]
2013-05-12 18:32
#72

Hur ska vi få bort ulvarna i vår by? Alla verkar ju vara snälla men man vet ju aldrig… Jag har blivit lite misstänksam på violet-pets eftersom hon inte visat sig något…

Gerbilles
2013-05-12 18:35
#73

Du har en poäng där GerbilLooover, men ska vi våga gå på frånvaro? Eller ja, det är väl det enda vi har att gå på just nu! 🤐

Eftersom jag tyvärr måste gå nu och mata mina getter, så röstar jag på Violet-Pets. Får hoppas att jag har valt rätt nu …

Alvirpo
2013-05-12 18:37
#74

Jag sägr som ni andra, Violet-pets känns misstänkt, och Nahalie44 litegrann också, vet inte riktigt vart det är skon klämmer, men jag känner att det är något lurt med Antingen en eller båda!

Men vill vänta lite innan jag röstar, måste tänka mer.

[GerbilLooover]
2013-05-12 18:39
#75

Jag röstar också på ***violet-pets*** eftersom hon inte visat sig i leken och jag inte misstänker någon annan direkt.. Hoppas man röstar fått nu bara :X

Klara.b
2013-05-12 19:21
#76

Jadu… Dags att rösta 😕

Varken Violet-pets eller Nathalie44 har varit så aktiva i tråden. Kan det vara att de inte vågat tro? Eller är det bara att de har varit hos någon kompis och inte kunnat prata med oss andra? 

Jag misstänker ingen av mina goda grannar. Min magkänsla säger tyvärr att det är något skumt med Nathalie44, så jag röstar tyvärr på henne.

Vi måste vara smarta nu bybor! Inget "bybo" liv ska gå till spillo!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
Alvirpo
2013-05-12 19:32
#77

Har tänkt lite nu, och jag röstar nog på Nathalie44, de stog mellan henne och Violet-pets, men valet (eller typ lottningen) föll på Nethalie44, så nu får vi bara hoppas det var rätt!

Candy123
2013-05-12 19:36
#78

Jag röstar på ***** violet-pets ***** för att hon ej visat sig hoppas man röstar rätt :/

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

ara11
2013-05-12 19:52
#79

Hmm jag vet inte vem jag ska rösta på, Det är jätte svårt då jag inte litar på nån av dom men båda kanske är oskyldiga, men den här gången så röstar jag på ***** Nathalie44 *****

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[nathalie44]
2013-05-12 20:12
#80

Oj förlåt att jag inte kom till fontänen hade åkt till min sjuka mormor som bor några timmar bort.

Men jag håller på violet-pets hoppas man inte röstar på fel😕

lizzie20
2013-05-12 20:13
#81

Jag är inte så säker på det här men jag röstar på **Nathalie44** eftersom hon bara synts till än gång, och det var den gången när vi hade anmärkt det… Hoppas att jag röstat rätt :/

//Lisa :)

Lurvas11
2013-05-12 20:28
#82

Mitt hjärta säger att jag ska rösta på lizzie20, men mitt sinne har ingen aning. Så jag följer mitt hjärta och röstar på ***lizzie20***

Hälsningar Lurvas11Glad

[Fruktiz]
2013-05-12 20:48
#83

(Anledningen till att jag inte skrivit något idag är för att jag har varit bortrest hela dagen..)

Det är så svårt att veta om någon bland oss verkligen är varulv, men jag röstar ändå på ***lizzie20***, för hon var väldigt snabb att skriva att hon inte trodde det var varulvar som dödade BlueBäst, utan något annat. Jag hoppas verkligen jag inte röstar bort en bybo nu..

Annons:
[Bambis]1
2013-05-12 20:51
#84

Jag röstar på *****Nathalie44***** för att hon hoppade in i tråden direkt när vi började tro att hon är varulv + att hon beter sig konstigt.

DjurLooower
2013-05-12 21:35
#85

***violet-pets*** Förlåt men jag röstar tyvärr ut dig

Nyoom ♥

Mirinda
2013-05-13 12:22
#86

#85 Djurlooower. Tyvärr är din röst ogiltig. Den kom in 35 minuter försent. Deadline var 21.00.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-05-13 12:49
#87

Några av byborna samlades vid fontänen. Den låg mitt på dett lilla torget där alla försäljningsstånd stått under gårdagens kosläpp. De var chockade. Vad hade drabbat BlueBäst?

Varulvar trodde de flesta. Någon tvivlade och lutade åt att det var en varg som ställt till med blodbad i kaninhuset under natten. Diskussionen var upprörd men inte högljudd. De goda byborna försökte dämpa den fasa som lyste ur deras ögon. Men fanns här någon vars upprördhet var spelad? Kunde det verkligen finnas varulvar; mytiska odjur i människohamn?

Till slut hade byborna beslutat sig för att handla. BlueBästs mördare skulle bort! Varulvar är ju bara ludna på natten, så grannarna i den lilla byn vid storskogens bryn började snegla misstänksamt på varandra.

Vilolet-Pets hade inte visat sig på ett tag, kom någon på. Nathalie44 verkar skum, tyckte en annan bybo. Även Lizzie20 fick långa blickar från några av grannarna.

Det blev handuppräckning där vid fontänen. Medan solen gassade ner och fick vattnet i fontänbassängen att glittra räcktes hand efter hand upp på den tuffaste bybons uppmaning. Två ville göra processen kort med Lizzie20. Fyra ville ta itu med Violet-Pets.

När Nathalie44 såg hur fem händer med knutna nävar hölls upp när hennes namn ropats började hon springa. Men hon hann inte mer än ett par steg. De resoluta byborna högg tag i henne och hennes protestrop tystnade i ett "blurp", när de dränkte henne i fontänen.

Byns innevånare stirrade ner i vattnet och väntade på att varulvsdragen skulle framträda i ansiktet på Nathalie44, som låg på botten av fontänen. Men ingenting hände.

Nathalie44 var en vanlig och alldeles oskyldig bybo.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.
  • Magikern ska ställa sin fråga
  • Varulvdemonen ska ställa sin fråga

DEADLINE tisdag den 14 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

**1. GerbilLooover 
2. Candy123 
3. Bambis 
4. Agnes99 
5. Ara11 
**6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
10. VioletPets 
11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

5 Vanliga bybor (2 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 12 deltagare efter dag 1.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Bambis]1
2013-05-13 14:48
#88

Nej! Hur kunde jag rösta på en av mina grannar?hur dum kunde jag va? :( Nu måste vi verkligen få reda på vem som är varulv! R.I.P Nathalie44.

ara11
2013-05-13 15:12
#89

Nej, Va tråkigt att Nathalie44 Gick bort! :( Hur kunde jag rösta på min kära granne? :( Vi måste få bort varulvarna nu! Rip Nathalie44!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Alvirpo
2013-05-13 15:15
#90

Men va!? Jag som var så bergsäker på att hon var varulv! Shit, det här får verkligen inte hända igen! 

Men hur gör vi inatt då? Ulvarna, om det nu är ulvar, kommer nog inte nöja sig med ett enda offer i byn? Att sätta vakt är nog ingen idé för den kommer nog ulvarna lätt ta! 😮

Annons:
Klara.b
2013-05-13 15:17
#91

Åh nej! Vad har vi gjort? 

Detta fick ju inte hända sa vi ju?

Vila i frid Nathalie44🌺

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

[GerbilLooover]
2013-05-13 15:52
#92

Vila i frid nathalie44 ❤️

Vi måste få stopp på ulvarna! Något sånnt här får inte hända igen..

Nu ska jag sova, men det kommer bli svårt, ulvarna kanske tar någon mer under natten…

Gerbilles
2013-05-13 16:02
#93

Vila i frid Nathalie44

Det här gick väldigt, väldigt fel, ulvarna skrattar nog gott åt vårt misstag … 

Det kommer bli en lång natt, tänker inte sova en blund, eller lite kanske   … Men ulvarna ska inte få ta mig i alla fall! Tänker kämpa för mitt liv, bokstavligen!

[Fruktiz]
2013-05-13 16:17
#94

Vila i frid, Nathalie44! Usch vad hemskt att ännu en bybo är borta.. Vet inte om jag vågar sova inatt.. Känner mig inte alls lika trygg i byn som förr. Jag ska nog hålla mig vaken här i min stuga, i alla fall framåt småtimmarna.

lizzie20
2013-05-13 16:19
#95

Åå nej!!! Ja som röstade på Nathalie44! RIP :( två bybor har redan dödats hur ska vi stoppa varulvarna så att inga fler bybor dör?! Jag kommer inte kunna sova en blund inatt, tänk om fler får samma öde som BlueBäst! Nu ska jag gå och kvällsfodra mina hästar (och låsa stallet ORDENTLIGT)Sen ska jag krypa ner under täcket och FÖRSÖKA sova…

//Lisa :)

Lurvas11
2013-05-13 16:20
#96

NEJ! I natt kommer jag inte kunna sova :(

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
2013-05-13 16:32
#97

😴Det blir en lång natt, vågar man sova? Måste väl försöka antar jag, om vi måste jaga fler ulvar imorgon, om man ens vaknar?😮

Nej, nu får jag sluta skrämma mig själv! Godna.. 😴

Annons:
DjurLooower
2013-05-13 18:50
#98

Neejj varför just Nathalie 😭 

Undrar veeerkligen vem som är varulv :C Vi måste döda den!!

Nyoom ♥

[nathalie44]
2013-05-13 19:21
#99

👻 kom igen nu bybor ulvarna får inte vinna!👻

Candy123
2013-05-13 20:02
#100

Hur skall man våga sova inatt när man är så rädd efter allt som hänt R.I.P nathalie44

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Bambis]1
2013-05-13 20:25
#101

Godnatt nu allihopa! Hoppas det bara var vargar och inte varulvar,som tog Bluebäst igår natt. *säger godnatt till min hund Nalle och somnar *

Flöffo
2013-05-13 20:46
#102

Jag hade väldigt ont i magen så kunde tyvärr inte komma till mötet på torget, ledsen om det väckte misstankar. R.i.P Nathalie44 och Bluebäst, hoppas att vi får ut en varulv nästa gång nu!

*Ifall någon undrar har jag hemspråk på måndagar, därför hinner jag inte med att skriva så mycket.*

//Flöffo

Klara.b
2013-05-14 16:28
#103

Alltså gud! Nu måste vi ta en varulv nästa gång!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Mirinda
2013-05-14 19:46
#104

👋En liten påminnelse; deadline om drygt en timme nu.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
2013-05-14 22:36
#105

Inne i ulvlyan satt de tre ludna kamraterna och var väldigt nöjda med sig själva när natten föll. De skrattade gott åt bybornas misslyckade lynchning. De kände sig styrkta och gratulerade varandra till att de lyckats hålla masken under den gångna dagen.

När natten var som svartast lämnade de sin hemliga boplats för att ge sig ut på jakt efter mer människokött. De smög längs utkanten av byn och närmade sig huset där det offer de utsett bodde.

Inne i sin ombonade stuga satt Candy123 och funderade. Hon hade låst dörren, men kände sig ändå orolig. Varulvar skulle ju bara finnas i sagor och myter. Men nu såg det ut som om de fanns här och nu, i deras lilla by. Hur var det möjligt? Candy123 gick ut i köket och värmde lite mjölk. Det skulle kanske göra henne sömnig. Hon behövde bli lugn om hon skulle ha den minsta chans att somna i natt.

Ulvarna såg in genom köksfönstret hur Candy123 hällde mjölken i sin favoritmugg. Hon sträckte sig efter honungen för att söta mjölken lite extra. Då knakade det högt ute på verandan. Så splittrades trät i dörrposten och hon såg en kloförsedd jättetass slita upp ett hål i ytterdörren. Skräcken fick henne att stelna mitt i rörelsen. Hon ville skrika men kunde inte.

Det var inte svårt att slå in den tunna gamla dörren in till Candy123´s stuga. Varulvarna klev in i storstugan och glanade hungrigt mot köket där deras offer stod och darrade. Den största ulven tog ett jättesprång mot Candy123. De två andra ludna bestarna slickade sig om munnen och spände musklerna till språng.

En starkt bländande ljusblixt förblindade ulvarna. De föll baklänges och tumlade ut ur stugan i en hög av ludna kroppar. Det sved i ögonen på dem. De gnuggade sig med tassarna i ansiktet och försökte förgäves se vad det var för kraft som stoppat dem. Allt de såg var det plågsamma vita ljuset som exploderat mitt i synen på dem.

Candy123 däremot, såg tydligt den vita gestalten som höll sina händer högt över det gloriaprydda huvudet. Från den högvuxna gestaltens händer strömmade de skyddande ljusstrålar som fick ulvarna att fly hals över huvud ut ur byn.

Varulvarnas utvalda offer Candy123 hade änglaskydd i natt. 

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***

DEADLINE torsdag den 16 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (skyddad av ängeln natt 2)
**3. Bambis 
4. Agnes99 
5. Ara11 
**6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
7. Fruktiz  8. Alvirpo  9. Lizzie20  10. VioletPets  11. Lurvas11  12. DjurLooower  13. Nathalie44 14. Klara.b

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

6 Vanliga bybor (1 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 13 deltagare efter natt 2.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-05-14 23:58
#106

Det blev fel i deltagarlistan i uppdateringen. Här är den rätta:

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2, skyddad av ängeln)
**3. Bambis 
4. Agnes99 
5. Ara11 
**6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
10. VioletPets 
11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

5 Vanliga bybor (2 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 12 deltagare efter natt 2.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Bambis]1
2013-05-15 14:07
#107

Ho! Skönt att candy123 blivit skyddad av ängeln! :) annars hade ju hon blivit upp äten av dom där ulvarna ;(

[Fruktiz]
2013-05-15 14:57
#108

Vilken tur att du klarade dig, Candy123! Och att ängeln skyddade den bybon som verkligen behövde det inatt :)

[GerbilLooover]
2013-05-15 15:05
#109

Vilken tur vi hade nu, och vad skönt att du klarade dig Candy123! :D

Candy123
2013-05-15 15:13
#110

Ja tur att man klarade sig usch vad rädd man blev jag trodde jag aldrig mer skulle kunna se solen gå upp, men som tur hade man änglavakt :) och det var en fin soluppgång i morse :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lizzie20
2013-05-15 15:16
#111

Vilken tur Nathalie44 :) Nu har vi lite försprång från varulvarna! Men vi måste tänka till ordentligt ändå om ulvarna ska utrotas ;)

//Lisa :)

Annons:
lizzie20
2013-05-15 15:17
#112

Oj!! Menar såklart Candy123 ;)

//Lisa :)

Klara.b
2013-05-15 15:26
#113

Oj vad tur Candy123! Må ängeln va me oss!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Gerbilles
2013-05-15 16:01
#114

Va skönt att inte ulvarna kunde skada dig Candy123. 😃

ara11
2013-05-15 16:05
#115

Va skönt att candy123 hade änglavakt! 😃 Nu är det bra också för då vet vi att candy123 inte är nån varulv för hon hade troligen inte dödat sig själv.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Alvirpo
2013-05-15 16:54
#116

Oj, det var nära ögat! Tur att du hade en sådan änglavakt! Nu måste vi få en ulv under lynchningen så att vi får bort dem!

DjurLooower
2013-05-15 17:21
#117

Tack du ängel!! Nu klarade sig våran granne :DD Nu ska ulvarna bort >:(

Nyoom ♥

[Fruktiz]
2013-05-16 15:46
#118

Dags att rösta igen. Alltid lika svårt, så man inte röstar fel.. Men jag röstar på ***violet-pets***, för hon har inte visat sig så mycket i tråden. Hoppas jag inte röstar på en bybo!

Annons:
Klara.b
2013-05-16 15:48
#119

Åh, lika jobbigt som vanligt.  Och inte misstänker jag någon. 

Blir väll till att rösta ikväll.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Gerbilles
2013-05-16 15:49
#120

Jag röstar nog också på Violet-pets,även om jag är lite osäker. Hon har bara vågat visa sig en gång sen allt började. Tycker det är lite misstänksamt ..

Lurvas11
2013-05-16 16:06
#121

Röstar på***Bambis***. Hon gör mig misstänksam. Men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro :/

Hälsningar Lurvas11Glad

ara11
2013-05-16 16:23
#122

Jag får en känsla av att det är lurvas11, Hoppas verkligen inte jag har fel och att min känsla är rätt!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Candy123
2013-05-16 16:25
#123

Jag röstar oxå på ***** bambis ****** för hon är verkligen misstänksam, hoppas man röstar rätt ….

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Klara.b
2013-05-16 17:04
#124

Såhär tänker jag:

Dessa är kvar :

GerbilLooover
Candy123 (ulvarnas val natt 2, skyddad av ängeln)
BambisAgnes99 Ara11FruktizAlvirpoLizzie20VioletPetsLurvas11DjurLooower

Och jag.

De jag inte tycker är misstänkta:

Candy123, en varulv äter väll knappast sig själv?

Lurvas11, har inte gjort sig varulvslik.

lizzie20, samma här, inte gjort sig varulvslik. 

De jag tycker kan vara misstänkta:

VioletPets, har bara gjort ett/två inlägg sen starten, vågar hon inte visa sig?

Ara11, Hon verkar lite skum, och inte som vanligt. I hennes senaste röstnings inlägg, skrev hon bara att det var på hennes magkänsla.

Bambis, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men hon verkar lite skum. 

Resten tycker jag inte har gjort sig varulvslika, men jag tror det döljer sig en ulv bland dessa också: 

GerbilLooover 

Agnes99

FruktizAlvirpo

DjurLooower

Det finns kvar 1 Siare, 1 Ängel, 1 Medium, 1 Magiker, 5 bybor och tre ulvar, varav en är demon. Jag tror det döljer sig någon bakom de som inte gjort sig varulvslika, och några bakom de som är misstänkta. 

 Jag har inte räknat in mig själv, ni får skaffa er en egen åsikt om mig.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Alvirpo
2013-05-16 18:19
#125

Oj! dags att lyncha nån igen då, men vem ska man rösta på? ingen aning, så tsr nån random fråb listan: ***Grebilooover***

Annons:
lizzie20
2013-05-16 18:31
#126

Vet inte vem jag ska rösta på! Jag har lite misstankar om att någon av de som visat sig mest kan vara en varulv… Men vet inte vem! Så därför röstar jag på **violetPets** för att hon inte varit så "aktiv". Hoppas jag inte röstar på en oskyldig bybo nu!!! :S

//Lisa :)

Klara.b
2013-05-16 19:03
#127

Idag lägger jag tyvärr min röst på ara11, tog ngn från min "misstänkta lista", jag vill inte rösta på någon oskyldig bybo! Motivering i #124

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

[Bambis]1
2013-05-16 20:20
#128

Jag röstar på ****Violet pets****eftersom hon skriver riktigt misstänkta inlägg. :(

DjurLooower
2013-05-16 22:02
#129

Det är kanske för sent för att rösta för min granne sa att det var det men jag röstar ändå ****violetpets**** förlåt men jag misstänker dig mest för att du knappt har skrivit något ;//

Nyoom ♥

Mirinda
2013-05-17 09:05
#130

Nu krånglar iFokus för mig. Vill inte publicera uppdateringen. Jag provar att skicka igen.

 Misstankarna riktades åt olika håll när byborna pratade med varandra under dagen. Det var svårt att hitta någon det märktes något särskilt på. De allra flesta var försiktiga. De hade fått klart för sig att varulvar var som vem som helst på dagen. Eller fanns det några tecken man kunde söka efter?

Kanske satt var och en för sig och grubblade på om inte grannen betedde sig misstänkt. Men knappt någon vågade säga något rakt ut. Här gällde det att först komma på vem som var pålitlig!

Ju längre dagen skred, ju mer började byborna fundera kring de grannar som inte deltog i diskussionerna ute i det öppna. ”Den som tiger döljer något”, var det mer än en bybo som tänkte.

Några gick på känslan i magen. Bambis var en av dem som de andra byborna sneglade mot. Någon annan trodde att Gerbillooover dolde något. Trevande sökte de efter någon vars teorier var att lita på.

Envisa rykten gick då och då i byn. Det sades att det fanns bybor med förmågor som vanliga människor inte har.  Det där hade de unga moderna byborna skrattat åt. Det fanns väl inga som kunde se in i framtiden eller prata med andar på riktigt? Eller kunde det finnas såna personer? Varulvar fanns ju på riktigt. Så vad skulle de oroliga byborna tro? Vem eller vilka var ulvar i fårakläder?

När skymningen föll hade de flesta bestämt sig för att den som hållit sig undan mest skulle ställas mot väggen. De gick runt hela byn och letade efter Violet-pets. De fick söka en bra stund innan de hittade henne. Hon kurade i en vrå i vedboden. Där hade hon gömt sig hela dagen.

”Kom inte nära!” , skrek hon och hytte åt dem med ett vedträ. ”Jag tänker inte bli uppäten.”

”Titta, så typiskt en ulv!” påstod någon. ”Ja, sannerligen misstänkt.” höll någon annan med.

Byborna grabbade tag i var sitt vedträ och Violet-pets, som satt inträngd i hörnet kunde inte värja sig. Byborna kastade vedträn på henne så att hon svimmade. Någon hade fått tag i yxan som suttit i vedkubben strax innanför dörren. Nu kom den flygande från det bakersta ledet av bybor. Mitt i pannan träffade den och Violet-pets liv i byn fick sin ände.

Byborna skockades förfärade runt kroppen. De lyfte bort alla vedträn från den. Nu minsann skulle de få se varulvens rätta ansikte. Men allt de såg var den förfärade minen i sin goda grannes sargade ansikte.

Violet-pets var en vanlig och alldeles oskyldig bybo.

Mörkret sprider sig över byn. Tre oskyldiga bybor har fått sätta livet till. Men i stugorna växte inte bara sorg och rädsla. En siare tar fram sin kristallkula, ett medium sätter sig och åkallar goda andar och en magiker letar fram sin bok med magiska formler. Och hela natten vandrar en ljusgestalt i skinande vit klädnad runt i byn. Ängeln vakar. Byn är rustad för kampen mot ondskan. 

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.
  • Magikern ska ställa sin fråga
  • Varulvdemonen ska ställa sin fråga

DEADLINE lördag den 18 maj 2013 kl 14.00

OBS! 

_EFTERMIDDAGS-DEADLINE I MORGON
_

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2, skyddad av ängeln)
**3. Bambis 
4. Agnes99 
5. Ara11 
**6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
**10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

4 Vanliga bybor (3 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 11 deltagare efter dag 2.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-05-17 09:06
#131

Puh!🥵🙂

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

lizzie20
2013-05-17 11:48
#132

Åh nej! Jag röstade fel igen :'( stackars violetPets!!! Rip :(

//Lisa :)

Annons:
Gerbilles
2013-05-17 14:05
#133

Hur kan man ha så fel? Förlåt violet-pets! Vila i frid

Får väl ta och våga mig ut och mata grisarna innan jag somnar. Av någon anledning känns stämning ännu mer skrämmande än innan Violet-pets död. Vem ska man våga lita på här i byn?

Klara.b
2013-05-17 15:24
#134

Men nu måste vi vara smarta! Hur kan vi ha gjort ngt sånt här?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

[Bambis]1
2013-05-17 17:38
#135

Nej! Hur…igen? R.I.P violet-pets. Nu måste vi bybor lyssna på klara.b! :) hon tycks vara väldigt smart. :)

ara11
2013-05-17 18:45
#136

Åh nej 😕 Rip Violet-pets! Ja nu måste vi bybor verkligen tänka smart och få ut varulvarna från byn.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Candy123
2013-05-17 19:36
#137

Voj nä nu måst vi skärp oss R.I.P violet-pets

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Alvirpo
2013-05-17 20:20
#138

Men gud! När ska vi lära oss!? Att ge oss på en oskyldig bybo, ack, vad har vi gjort? men nu är der npg dags att lägga sig! Och sen får man hoppas att men får vakna igen! Godnatt!

DjurLooower
2013-05-18 15:11
#139

Nejj!! Vi måste vara försiktiga nu vet vi att bara för att en inte svarar på ett tag betyder inte att den är varulv det trodde vi 2 gånger nu!! R.I.P Violet-pets 😕

Nyoom ♥

Annons:
[Fruktiz]
2013-05-18 16:00
#140

Åh nej, inte en till oskyldig bybo.. Vila i frid violet-pets.

Flöffo
2013-05-18 16:58
#141

👻Det var väldans vilken hemsk död man fick. Jag har vakat lite över er, har forsfarande inte funnit ro. Kanske jag gör det nu när jag har förlåtit er? Siaren och magikern (?) måste verkligen arbeta hårt nu och försöka leda byborna på rätt väg!

Lycka till kära vänner… *går mot det starka ljusskenet som kommit upp* 👻

//Flöffo

Mirinda
2013-05-19 03:58
#142

Natten sänkte sig över den drabbade byn. Det blåste upp. Kyliga vindilar ven runt knutarna. Men ingen gick ut efter skymningen. De höll sig inne i sina varma stugor. Byborna satt barrikaderade bakom sina låsta och haspade dörrar.

De flesta somnade rätt så snart. Att ängeln skyddat varulvarnas tilltänkta offer förra natten fick många av dem att känna sig lite mindre rädda.

Men i en stuga satt en orolig bybo vaken. Hon lutade sig över ett glimrande runt föremål framför sig på köksbordet. Med en sammetsduk putsade och putsade hon för att se vad som doldes för henne. Varulvar var vad hon ville upptäcka i sin magiska kula. Men hon såg bara dimstråk och otydliga gestalter.

Besviken reste hon sig upp och gnuggade sig i ögonen. Hon försökte se ut genom fönstet, men det var beckmörkt där ute. Hon skymtade den stora grenen som rasslade mot fönsterblecket då och då i den hårda vinden.

Hon hade velat se varulvar i sin kristallkula, men hon hade inte väntat sig att få se dem så tydligt som hon nu gjorde. Tre grinande ulvansikten trycktes mot hennes fönster och hon skrek högt. Hon backade in i sitt sovrum. Fönstret krossades därute i köket. Hon kröp in under sängen i ett desperat försöka att gömma sig. Men starka tassar drog ut henne och inom några sekunder hade den stackars Klara.b dragit sitt sista andetag. Ulvarna skulle få äta sig mätta denna vindpinade natt.

Klara.b var byns siare.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet*** 

DEADLINE söndag den 19 maj 2013 kl 21.00

 Vi testar att lägga deadline redan på söndag kväll. Jag tror att ni har mer tid för diskussion inför lynchning på en söndag än då lynchningen ska ske mitt i veckan. Om ni tycker att det blir för ont om tid, så skriv en rad i frågetråden!

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2, skyddad av ängeln)
**3. Bambis 
4. Agnes99 
5. Ara11 
**6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
**10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b (siare, varulvsoffer natt 3)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

4 Vanliga bybor (3 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 10 deltagare efter natt 3.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-05-19 08:38
#143

Nej! Inte våran siare! :(

Jag röstar på ara11 eftersom att Klara.b, som var siaren röstade på henne.

Hälsningar Lurvas11Glad

DjurLooower
2013-05-19 10:02
#144

Åhh neeejj!!! inte våran siare :(( 

Jag röstar nog också på ara11… Förlåt .__.

Nyoom ♥

Alvirpo
2013-05-19 10:04
#145

(Min syster konfirmeras idag så kanske inte hinner rösta ikväll, bara så att ni vet!) Neej! Inte siaren, inte klara.b! Hur ska vi nu klara oss? Vila I Frid klara.b! Vem ska man rösstad ut nu då? Men är lite inne på Lurvas spår där, om kklara.b som var siare röstade på ara11, så kanske det e nåt lurt med henne?

Klara.b
2013-05-19 10:25
#146

👻 Tänk smart nu alla bybor, nu när man inte är med er börjar man ana, var smart, och ta ingenting för givet! Jag står på er sida!

/er gammle siare 👻

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
ara11
2013-05-19 11:22
#147

Kom igen bybor jag är ingen varulv, I promise! Vi måste få ut varulvarna från stan och om vi ska kunna det måste vi tänka smart! Bara för att siarenen rösta på mig behöver inte jag vara en varulv! Kom igen tänk smart nu alla, Jag är oskyldig!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Gerbilles
2013-05-19 11:28
#148

Vila i frid Klara.b, vår by blir bara allt mindre för varje dag som går. Det här måste få ett stopp! Därför röstar jag på ara11 på grund av samma andledning som mina grannar, alltså att Klara.b röstade på henne.

Candy123
2013-05-19 11:38
#149

Jag tror faktiskt inte att ara11 är en ulv som sakt bara för att klara.b röstade på ara11 behöver inte hon vara ulv för det kan hända att klara.b inte hade siat någon ulv och att hon bara gissade att ara11 var en ulv men vad vet jag, jag tror att alvirpo är ulv för hon är lite fundersam på lurvars och i klara.b inlägg i #124 så skriver hon ju att lurvars inte är misstänkt ulv

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Gerbilles
2013-05-19 11:55
#150

Okej, ara11 kanske är oskyldig. Men låter min röst vara kvar ifall jag inte skulle hinna rösta (har NO-prov imorgon så måste plugga)

Vi vet i alla fall att Candy123, Lurvas11 och Lizzie20 inte är ulvar eftersom Klara.b antagligen har siat Lurvas och Lizzie och Candy123 blev ju skyddad av ängeln.

ara11
2013-05-19 11:57
#151

#149 Tack! Asså vad ska jag göra för att ni ska tro mig? Vi behöver tänka smart nu byn! Vi måste få ut varulvarna inte byborna!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[Fruktiz]
2013-05-19 13:01
#152

Det blir bara svårare och svårare det här.. Jag tror nog att jag röstar på Bambis, hennes inlägg har varit lite misstänksamma..

Alvirpo
2013-05-19 13:25
#153

#149 Du hr nog missuppfattat mitt inlägg, menade att jag höll med Lurvas, inte att jah misstänkte henne! Men jag vet allvarligt inte vad jag ska tro, och ditt inlägg fick mig tänka om angående ara11. Sp jag tänker avvakta lite och se hur ni andra röstar innan jag bestämer mig!

Annons:
lizzie20
2013-05-19 14:50
#154

Nej! Vår siare! Vila i frid :( klara.b hade ju gjort en smart lista om vilka hon trodde var skyldiga, vi kanske kan utgå lite efter den eftersom klara.b var vår siare! Jag röstar nog också på ara11 men jag tror att jag avvaktar lite till…

//Lisa :)

lizzie20
2013-05-19 19:16
#155

Jag röstar på **ara11** eftersom klara.b, vår siare röstade på henne… Hoppas verkligen jag röstar rätt nu!

//Lisa :)

Candy123
2013-05-19 20:34
#156

**** Bambis ***** för att hon var på klara.b misstänkta lista

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Alvirpo
2013-05-19 20:35
#157

Oj, snart Dl, så måste nog rösta… Så jag följer nog strömmen och röstar på Ara11, och lite på grund av att hon känns lite misstänksam..

Mirinda
2013-05-19 20:40
#158

Jag har bara fått in fyra giltiga röster än så länge. Sex deltagare har ännu inte röstat.

NU ÄR DET 25 MINUTER KVAR TILL DEADLINE 21.00.

Jag avvaktar till dess. Om ni vill ha mer tid på er att diskutera så skriv en rad i frågetråden är ni snälla!

Vi brukar ha c:a två dygn mellan natt deadline och dagdeadline. Men nu tänkte jag att ni kanske ville få leken lite fortare framåt. Kanske har flera av er varit upptagna under dagen och kvällen, så att ni vill diskutera mer? Annars är det hög tid att lägga sin röst nu.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

ara11
2013-05-19 20:42
#159

Jag röstar på *****Lurvas11*****

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

[Bambis]1
2013-05-19 20:43
#160

Jag röstar på ****ara11**** för att vår siare skulle ha gjort det.

Annons:
Lurvas11
2013-05-19 20:46
#161

Kolla på ara11´s taktik nu. Jag var den första att anklaga henne och då följer vissa efter. Då röstar hon på mig för att föröka "vända strömmen". Jag tror fortfarande att ara är en varulv.

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
2013-05-20 10:53
#162

Solen strålade över byn denna dag. Det låg en massa kringblåsta löv och kvistar på byvägens grus. Fontänen såg ut som en skräpkorg, fylld med fjolårslöv och annat löst. Det hade blåst styv kuling under natten då byn förlorade sin siare. Men att räfsa ihop de gråbruna löven, som byborna normalt sett hade gjort så här års, var det då ingen som hade en tanke på denna sorgens dag.

Beslutsamheten växte hos byborna. Nu fick det vara nog. De kunde inte längre låta känslorna styra dem. Här gällde det att tänka.

Framåt kvällningen samlades de till samtal runt det slitna träbordet i en av de största trädgårdarna. De var väldigt försiktiga med att bli ensam med någon de inte litade på. Bäst att hålla sig ute i det öppna. Ingen ville riskera att gå hem till en granne som hade ont i sinnet. Det gick ju inte att se utanpå om någon var en varulv. För nu fanns inget tvivel längre; sagornas skräckfigurer smög runt i den lilla byn på nätterna.

De diskuterade vem som kunde tänkas försöka lura dem. Ara11´s namn dök upp som nummer ett. Deras synska granne hade säkert sett ulvlika drag hos Ara11 i sin kristallkula, resonerade några. Andra invände att det snarare var Bambis som hade något att dölja, för hon höll sig sannerligen undan. Fler namn kom upp; Tänk om Lizzie som var så trevlig bara låtsades?

Ara11 försvarade sig och fick en grannes medhåll. Var det verkligen så att siaren Klara.b hade rätt om Ara11? Varför hade hon inte lett dem rätt tidigare i så fall? Något underligt pågick där i den stora prunkande trädgården när skymningen föll. Kanske satt en eller flera förklädda varulvar med och log mot sina grannar, medan de låtsades bekymrade över situationen? Samtalet tystnade runt bordet och blickarna fästes på en de ledande byborna. Hon harklade sig och sade:

- Vi gör en handuppräckning! Vilka röstar mot Ara11?

I den tryckande tystnaden höjdes fem händer. De som trodde att någon annan var en ulv i fårakläder kunde inte enas. Alla utom Ara11 reste sig sakta. Hon stirrade skräckslaget på dem. "Vad vet Lurvas?" skrek hon. "Hon har fel. Tror ni verkligen att spåtanten Klara.b visste vad hon gjorde? Då hade vi tagit en varulv vid det här laget."

Nu ville byborna få tyst på protesterna. En knuten näve slog Ara11 över munnen. "Jag är oskyldig! De lurar er igen! skrek hon desperat." Men byborna var en mobb som inget kunde hejda. De tog ett tjockt rep som någon just hittat under det gamla bordet. De slängde det över en stadig gren i den gamla apeln. En snara knöts och så lade de den runt Ara11´s smala hals. Hon slöt ögonen och kved: "Ni dödar en oskyldig granne." 

Med gemensamma krafter hissade de upp Ara11 som vände blicken mot himlen. Starka händer ryckte snabb och hårt i Ara11´s ben så att nacken bröts. Men hennes vackra ansikte fortsatte att se mänskligt ut. Ingen förvandling skedde. Deras arma granna hade talat sanning.

Ara11 var en vanlig och alldeles oskyldig bybo. 

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Magikern ska ställa sin fråga
  • Varulvdemonen ska ställa sin fråga

  

DEADLINE mådag den 20 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2, skyddad av ängeln)
**3. Bambis 
4. Agnes99 
**5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
**10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b (siare, varulvsoffer natt 3)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

3 Vanliga bybor (4 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 9 deltagare efter dag 3.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-05-20 16:03
#163

Nej! :( Förlåt mig ara!

Edit: Står det inte fel antal bybor kvar i #162?

Hälsningar Lurvas11Glad

lizzie20
2013-05-20 16:50
#164

Nej! Nu måste vi verkligen skärpa oss! Sorry ara11 :,(!

//Lisa :)

Gerbilles
2013-05-20 16:54
#165

Åh önskar att jag hunnit ändra min röst … Förlåt ara11, vila i frid!

Alvirpo
2013-05-20 16:58
#166

Nej! Varför?! När ska vi lära oss att lyncha rätt? Shit, ännu en oskyldig bybo har fått sätta livet till på grund av våran dumhet!😢

Men nu är det dags att sova, imorgon måste vi lyncha rätt! Godnatt!😴

Klara.b
2013-05-20 18:27
#167

👻Snälla snälla bybor! Tänk rätt, och låt inte ngn påverka er röst! Ni har inte råd med mer misstag! Sätt upp en lista, på alla bybor, och se vem som du tror är ulv! Må ängeln skydda rätt, och bybor, kom ihåg att tänka rätt nu!👻

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
[Bambis]1
2013-05-20 19:51
#168

Nej! Inte en till oskyldig bybo,snart har vi bybor inga grannar kvar.bara några dumma varulvar! :(( *godnatt*

lizzie20
2013-05-20 20:18
#169

Det är bara tre bybor kvar nu! Och efter nattens slut är bi kanske bara 2…? :S :'(

//Lisa :)

[Fruktiz]
2013-05-20 20:28
#170

Varför lynchar vi bara bort oskyldiga bybor! Det går verkligen inte bra för oss. Vi måste verkligen tänka ordentligt innan vi röstar nästa gång!

DjurLooower
2013-05-20 22:20
#171

Åh nej!! Nu var vi riktigt klantiga idag med! Låt oss inte lite på någon för det är en av oss som är en ulv ;((

Nyoom ♥

Mirinda
2013-05-21 09:56
#172

Nu är det inte bara varulvar i byn; det är spöken i min dator också.🤔

Jag skrev två inlägg igår kväll. Det andra var uppdateringen. Nu är de försvunna. Jag fattar absolut ingenting…….

Deadline hade jag satt till i kväll (tis). Men här tycks självaste 😈 ha varit framme, så jag blir tvungen att göra om uppdateringen.😕

Därför kan jag redan nu säga: nästa deadline blir onsdag 22/5 kl 21.00.

Ni måste ju få tid på er att fundera och diskutera under den lekdag som börjar, när jag hunnit skriva om uppdateringen. Det kommer jag att göra under dagen idag. Men nu måste jag ge mig iväg (plikterna kallar). Ni ska få veta vad som hände under leknatten så fort jag kan sätta mig vid datorn igen, dock senast kl 16.00 idag.

Håll ut, både goda bybor och varulvar!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-05-21 10:59
#173

Det första inlägget som försvann här ovan var ett förtydligande. Det handlar om antalet bybor. Det fanns undringar i #163 och #169 kring det.

Lurvas; du har både rätt och fel. Uttrycket bybor används i varulvsleken på olika sätt olika gånger. Det är det som gör att lekdeltagare ibland kan ha svårt att förstå exakt vad som menas. Så här är det:

De goda byborna i den pågående leken (den goda sidan/laget) är sammanlagt 6 st enligt senaste uppdateringen. (3 specialroller + 3 vanliga bybor).

Lekledaren använder ofta uttrycket byborna om alla innevånare i byn/leken (i uppdateringstexter). Varulvarna låtsas ju vara vanliga bybor.

När det handlar om det "goda" bybo-laget, i motsats till det "onda" varulvs-laget, skriver lekledaren också uttrycket byborna. 

Jag försöker tänka på att skriva goda bybor eller goda grannar så ofta jag kan, för att det ska bli tydligt att jag då menar det goda laget.

I deltagarförteckningen finns alla roller som funnits med från lekens start. Jag tar bort fetstilen på era namn när er rollfigur dött. I rollförteckningen står alla roller som finns med när leken startar. Detta för att ni ska få överblick över vilka roller som är borta och hur många som är kvar.

Jag skulle kunna bli mer konsekvent och ta bort fetstilen på siaren (är ju uppäten av ulvarna). Det blir kanske tydligare för er då?

Längst ner i uppdateringen skriver jag hur många deltagare som är kvar efter natten eller dagen som just passerat i leken.

Allt detta , som jag beskriver här ovan, gör jag när jag lekleder för att ni ska ha en möjlighet att räkna goda och onda roller. För det är en del matematik i lekens slutfas.

Det måste finnas ett visst antal goda bybor kvar, för att det goda laget ska kunna vinna. Man ska vara medveten om att varulvarna har en demon, som får välja en ny varulv, om och när h*n blir avslöjad och lynchad. Så i praktiken får man räkna varulvarna som 4 st.

Den här matematiken är extra värdefull för varulvarna, eftersom de får PM:a varandra så mycket de vill. De har möjlighet att vinna, fast de är färre än de goda byborna, just för att de kan planera tillsammans.

Här kommer lite viktiga regel-detaljer att tänka på inför lekens slutspurt:

VAD KRÄVS FÖR ATT ENA SIDAN SKA VINNA?

För att de goda byborna ska vinna måste alla varulvar dödas.

För att varulvarna ska vinna räcker det med att det inte finns nog med goda bybor för att vinna en lynchningsröstning mot de ulvar som är kvar.

Det kan bli oavgjort. Men det är ovanligt.

Jag klistrar in detta inlägg i frågetråden också, så att ingen missar det. Vissa av er vet redan detta, men det är viktigt att även de som spelar för första gången får chansen att räkna deltagare och fundera ut möjligheter att vara taktiska.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-05-21 17:21
#174

Sen igen… Men nu kör vi!

_Ni som ska få svar i PM ska få dem alldeles strax. Sen återkommer jag in hit för en rapport från den lilla byn vid storskogens slut. Natten blev väldigt lång för byborna den här gången.
_

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
2013-05-21 18:55
#175

De tre varulvarna gick med spänstiga steg genom skogen. De flinade förnöjt och hade en mycket hög svansföring. De kom fram till byn när vårnatten var som kallast. Deras gula ögon blänkte till då de spejade mot huset där nattens skrovmål väntade.

De var stolta och sturska. De dumma byborna hade hjälpt dem på traven. Varje dag lynchade byborna ihjäl en av de sina. Ulvarna hade ylat av skratt varje kväll, när de kastat av sitt människoskinn och deras huggtänder såg ut som de skulle. Nu var det dags att mumsa i sig det enda offer som undgått dem hittills.

Där kom hon ju. Bybon gick ut ur huset Hon syntes tydligt i ljusskenet från fönstret. De tre rynkade på sina raggiga nosar. Varulvarna hade räknat med att ta sig in och hugga hennne så diskret som möjligt. Men de listiga varulvarna följde efter sitt byte. 

Hon var på väg runt till husets baksida bärande på en säck. De smög efter. Deras stora tassar rörde sig ljudlöst över gräsmattan. Där stod hon lutad över något. Ulvarna bytte en blick och så kastade sig fram mot Candy123´s böjda rygg. Hon hade inte märkt något.

Ett starkt ljussken bländade varulvarna. Allt blev vitt och deras offer syntes inte. "Inte igen!" morrade en av de ludna. De slängde sig ner och rusade på alla fyra tillbaka ut mot byvägen. Förblindade, förbannade och med magarna tomma.

Kvar vid sin kompost stod en häpen Candy123 och grät av lättnad. Åter igen hade byns ängel lagt sitt skydd över henne. Ängeln höjde handen till en hälsning och försvann som stjärnstoft i natten. Candy123 önskade att hon fått se ängelns ansikte. Hon gick in i sin stuga och svepte in sig i en varm filt. Strax sov hon och drömde en lycklig dröm.

Det blev ingen mat i ulvlyan denna natt.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet*** 

DEADLINE onsdag den 22 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2 och 4, skyddad av ängeln båda ggr)
**3. Bambis 
4. Agnes99 
**5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
**10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b (siare, varulvsoffer natt 3)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

3 Vanliga bybor (4 borta)

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 9 deltagare efter natt 4.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Alvirpo
2013-05-21 20:01
#176

Phu! Härligt Ängeln! Du är guldvärd 🏆! Helt underbart att vi alla överlevde denna natt, och nu måste vi lyncha rätt! Ingen oskyldig bybo ska behöva dö för våran dumhet ännu en gång, kom igen ny byn. Tänk till innan ni röstar, för nu måste vi få en ulv!

[GerbilLooover]
2013-05-22 07:21
#177

Tack så mycket igen ängeln! :D vilken tur du har också candy123 Nu ska vi få ut Ulvarna från byn!

Lurvas11
2013-05-22 15:29
#178

Röstar på ***Bambis***. Vet inte om jag lägger min röst rätt nu, men jag vill verkligen få reda på om Bambis döljer något!

Hälsningar Lurvas11Glad

[Bambis]1
2013-05-22 15:54
#179

Håh skönt att ängel tog rätt igen :D Kan någon komma med o gå ut och gå med min hund?

lizzie20
2013-05-22 15:58
#180

Vilken tur! :D Jag röstar på **bambis** av två anledningar! För det första var Bambis med på klara.bs misstänkta lista och sen tror jag att jag vet vilka som är varulvar nu! (Hoppas jag har röstat rätt nu!)

//Lisa :)

[Bambis]1
2013-05-22 16:04
#181

Jag röstar på *********Fruktiz********** för att hon inte har visat sig nå mycket.Hon beklagar inte ens sorgen att en bybo har dött.

Annons:
[Fruktiz]
2013-05-22 16:14
#182

Vilken tur du hade igen, Candy123. Bra gjort än en gång, ängeln!
Den här gången vet jag inte riktigt vem jag ska rösta på.. Får fundera lite till.

#181 Jag har visst visat mig mycket i tråden, senast jag skrev var förra   natten. Och självklart beklagar jag sorgen att en bybo dött, jag har bara inte uttryckt mig i just de orden.

Gerbilles
2013-05-22 16:27
#183

Åh vilken tur du har Candy123! 😃 Tack ängeln! Nu ligger vi ulvarna steget före, det här kan vi klara, lätt som en plätt!

Candy123
2013-05-22 16:29
#184

Jag röstar på ***** Bambis ***** för hon är väldigt misstänksam

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[GerbilLooover]
2013-05-22 18:48
#185

Jag röstar på Bambis för jag känner på mig att det är något misstänkt med henne. Hoppas man inte röstar fel nu bara… :S

Alvirpo
2013-05-22 18:51
#186

Jag röstar också på Bambis Känns lite misstänkt som ni andra säger, gömmer sig säkert en ulv i henne!

Gerbilles
2013-05-22 19:25
#187

Jag röstar nog också på Bambis, vet inte riktigt vad men det är i alla fall något annorlunda med henne. Hon verkar inte vara sitt vanliga jag!

[Fruktiz]
2013-05-22 20:42
#188

Jag tänker rösta på samma person som förra gången, Bambis. Jag håller med att hon verkar vara misstänksam.

Annons:
Mirinda
2013-05-23 06:30
#189

När de nyvakna byborna möttes denna morgon väcktes också deras hopp. Alla som hade sett det märkliga skenet från Candy123´s trädgård på natten pratade ivrigt om detta blixtrande ljusfenomen.

När Candy123 dök upp berättade hon om ängeln, som funnits där och jagat varulvarna på flykten. Mirakel ville vissa kalla det. Rent av ett dubbelmirakel. Visserligen hade byborna inte fått tag i någon varulv, men de hade en mycket klok och stark ängel. Kanske hade deras otur äntligen vänt nu?

Byborna hade en riktigt trevlig dag för första gången på länge. Barnen lekte ute i hagarna och de flesta i byn slappnade av i vårsolen. Det var bara kaninerna i den stora ladan som var oroliga. De hade kanske känt ett stråk av vildjursdoft från någon som kommit in i kaninhuset under dagen.

I skymningen samlades byborna. Någon hade hittat gamla dokument i en kista på vinden. På gulnade papper kunde man läsa om varulvsbekämpning. Det stod i dessa gamla handskrivna anteckningar att silver biter på varulvar. Säkrast metod är att skjuta dem med kulor av silver.

"Jag har ett gammalt muskedunder", sade Bambis. "Kanske går det fortfarande att skjuta med. Jag kan hämta den gamla bössan. Men nån annan får fixa silverkulor." "Visst, gör det!" sade en av de övriga.

Bambis gav sig hemåt med raska steg.

Det tog inte många minuter för dem att prata ihop sig när Bambis kommit utom hörhåll. Flera av dem hade varit misstänksamma mot henne länge. "Nu måste det bara bli rätt" sade den som hittat råden om hur man dödar en varulv. "Visst är Bambis en ulv", sade en annan med pondus i rösten.

När hon kom tillbaka stod de andra i en klunga och väntade. Bambis ropade glatt: "Här är bössan! Var är silverkulorna?" "Det blir inget silver, du får nöja dig med sten!" ropade någon längst bak i klungan och slängde en stor sten mot Bambis. Flera stenar haglade över den chockade Bambis. Hon föll till marken blödande. "Det här kommer ni att få ångra", väste hon fram. En sista fullträff i tinningen släckte ljuset i Bambis ögon för gott. Hennes kropp blev stilla och byborna gick försiktigt fram. De såg ner på vad som var kvar av Bambis.

Deras grannes välbekanta ansikte förvandlades inför dem. Bambis anletsdrag försvann i ett ruskigt rovdjursgrin.

GRATTIS BYBOR! NI HAR TAGIT ER FÖRSTA VARULV.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Magikern ska ställa sin fråga
  • Varulvdemonen ska ställa sin fråga

  

DEADLINE TORSDAG den 23 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2 och 4, skyddad av ängeln båda ggr)
3. Bambis (varulv, lynchad dag 4)
**4. Agnes99 
**5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
**10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b (siare, varulvsoffer natt 3)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

3 Vanliga bybor (4 borta)

Onda

2 Varulvar (1 borta)

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 8 deltagare efter natt 4.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Candy123
2013-05-23 06:59
#190

Jippi vi valde rätt!! :))

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Alvirpo
2013-05-23 07:35
#191

Yey!! Heja byn, nu tog vi äntligen en ulv! Whoh! Ignen dog under natten och nu lynchade vi en ulv, jag tror turen börjat komma!

lizzie20
2013-05-23 08:39
#192

Woho! Äntligen rätt :D Någon som vill komma hit och fira lite?! Jag vet att det är sent men det här är verkligen ett tillfälle som måste firas, eller hur? ;)

//Lisa :)

Candy123
2013-05-23 08:42
#193

Jag kan säkert komma till ditt och fira en stund :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Gerbilles
2013-05-23 15:14
#194

Yes! 😃 Bara två kvar nu, satsar vi allt så ska ulvarna få en omgång de sen ska glömma!

Men borde vi verkligen fira? Det finns ju fortfarande två ulvar kvar! Eller okej .. Jag kan kanske komma förbi en liten snabbis, lite kul måste man ju få ha i dessa hemska tider! *rusar mot lizzie20's hus med ett gäng partyhattar i famnen* 🥳

[Fruktiz]
2013-05-23 17:44
#195

Äntligen tog vi en varulv! 😃

Jag hänger med till lizzie20 och firar en stund.
Men samtidigt måste vi vara försiktiga, snart är det natt och de varulvar som är kvar är nog inte så glada att vi dödade en.

Annons:
Alvirpo
2013-05-23 17:46
#196

Jag kommer Lizzie! 🥳 Tar med mig lite chips! Men jag stannar nog inte länge  vill skynda hemåt innan det  blir mörkt så att jag hinner låsa om mig ordentligt! 😮

[GerbilLooover]
2013-05-23 20:08
#197

Jag vill också vara med! Har bakat en tårta jag kan ta med :)

Mirinda
2013-05-24 09:31
#198

😴supertrött lekledare slumrade till i bekväma kontorsstolen framför datorn, mitt under uppdateringsjobbet, väldigt sent igår. Ledsen att ni fått vänta så länge. Var tvungen att få iväg barn till skolan nu på morgonen också. Men den som väntar på något gott…🙂Här kommer historien om byns glädjefest efter att de knipit en varulv:

Byborna var så glada. De hade ju äntligen hittat en av de rysligt otäcka varulvarna. För även om det fanns fler och någon tyckte att det kanske var att ropa hej innan man kommit över bäcken, så ville de fira.

De samlades hos Lizzie20. Det fanns chips i stora skålar; alla hittade sin egen favoritsmak. Läsken flödade och en partyrutinerad bybo delade ut roliga hattar åt alla. De skrattade, skojade och sjöng; "Ingen rädder för ulven här, ulven här, ulven här. Tra la la la la…"

Men var det inte någon som sjöng lite falskt? När mörkret lagt sig och de sista chipsen smulats sönder under dansande fötter på Lizzies stuggolv, var det en och annan som började grubbla: Om nu varulvarna var helt vanliga bybor på dagen, så kanske de festade ihop med en ulv. Stämningen kom av sig. Lizzie20 satt i en fåtölj och gäspade.

"Det är nog bäst att gå hem. Mörkret har fallit", sade en av de äldsta byborna. De plockade av sig hattarna och började leta efter jackor och tröjor. Det var tyst när de drog på sig skorna. Ingen ville egentligen ge sig ut i mörkret. Vem visste vad som lurade där ute?

När stugan var tömd på festande grannar, suckade Lizzie20 djupt i fåtöljen. Visst hade det varit härligt att få släppa loss och fira, men nu var hon orolig. Hur skulle det gå för hennes kompisar som var på väg hem i den mörka natten? Kanske hade festen varit en dum idé. Om de ändå tagit med Bambis gamla bössa. Nog skulle några av de gamla försilvrade kulorna i hennes halsband dugt att ladda med.

Tänk om någon av grannarna blev attackerad av varulvar på hemvägen? Den soliga kosläppsdagen innan mardrömmen börjat kändes mycket avlägsen. Lizzie20 slumrade till där hon satt. Hon drömde och i drömmen var alla döda bybor där. En av dem var nästan självlysande och log så änglalikt, en annan grinade mot henne med gula huggtänder. Och där var den mystiska siaren med sin kristallkula. Lizzie log i sömnen.

Det mörka rummet lystes upp av ett flackande sken. Utanför fönstret stod de två varulvarna och lyste försiktigt in med en ficklampa. De var hungriga och hämdlystna. Ingen eländes ängel inom synhåll. Då så. De slog sönder rutan med var sin tegelsten och kastade sig in med jättesprång.

Lizzie20 vaknade och stirrade in i två par kallgula ögon. Hon var stel av skräck. Men i samma ögonblick blixtrade det till så att hon blev totalt bländad. Varulvarna tjöt ut sitt hat mot ängeln som fanns mitt i det bländande skenet. Det sprakade och gnistor föll som stjärnor från stugans innertak. De stack varulvarna genom deras tjocka päls. Änglaljuset sved i ögonen och de kämpade för att försöka hitta det trasiga fönstret. Än en gång fick de fly.

Lizzie20 var i sin dröm… eller var hon vaken? Hon förstod att hon stirrat döden i ansiktet.

Byns starka ängel var redan borta. Bara lite änglastoft låg kvar bland chipssmulorna på Lizzie20´s golv.

Än en gång hade Ängelns skydd stoppat varulvarna. 

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet*** 

DEADLINE lördag den 25 maj 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2 och 4, skyddad av ängeln båda ggr)
3. Bambis (varulv, lynchad dag 4)
**4. Agnes99 
**5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
7. Fruktiz  8. Alvirpo  9. Lizzie20 (ulvarnas val natt 5, skyddad av ängeln)
10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b (siare, varulvsoffer natt 3)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda (6 är kvar i leken)

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

3 Vanliga bybor (4 borta)

Onda (2 är kvar i leken)

1 Varulv (1 borta)

1 Varulvsdemon (får ersätta sig själv med ny varulv om den dör)

Sammanlagt 8 deltagare efter natt 5.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-05-24 15:54
#199

Toppen ängeln! :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Gerbilles
2013-05-24 16:23
#200

Oj vilken tur, igen! Jättebra val ängeln! :D

[GerbilLooover]
2013-05-24 17:26
#201

Jättebra ängeln! :D

[Fruktiz]
2013-05-24 17:40
#202

Bra gjort ängeln! :D

Annons:
Candy123
2013-05-24 17:42
#203

Bra jobbat ängeln! :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lizzie20
2013-05-24 20:38
#204

Tack! Underbaraste ängel! :D Det var verkligen nära! Förlåt för att jag inte skrivit här idag men jag var i skolan och sen åkte jag till stallet och kom hem ganska sent :/

//Lisa :)

DjurLooower
2013-05-24 22:48
#205

Tack du goda ängel! Våran granne lever nu tack vare dig!!! ;D

Nyoom ♥

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Gerbilles
2013-05-25 14:14
#208

Okej vi är 8 st kvar och 2 av oss är varulvar. Själv har jag ingen aning om vilka som är ulvar, förutom Lurvas11, Lizzie20 och Candy123 som definitivt är goda. (Och jag själv då)

Hur ska vi göra för att bli av med ulvarna? Vi måste i alla fall försöka rösta rätt!

[Fruktiz]
2013-05-25 17:34
#209

Rollerna som finns kvar är 
1 Ängel
1 Magiker
1 Medium
3 Vanliga bybor (4 borta)

1 Varulv
1 Varulvsdemon

De som jag vet är goda är Candy123 och Lizzie20, eftersom ängeln räddade dem från varulvarna. Om jag tittar på vad vår siare klara.b skrev innan hon dog var att Lurvas11 heller inte verkade varulvslik. Frågan är ju om hon siat Lurvas11, och sett om hon är varulv eller inte.
Förutom de tre är GerbilLooover, Agnes99, Alvirpo, DjurLooower och jag kvar.
Jag kommer egentligen ingen vart med mina funderingar, kände bara för att rensa tankarna lite. 🙂
Det här blir riktigt svårt! Vi bybor måste verkligen lyncha bort en varulv nu. 

En sak jag undrar är vart vårat medium tagit vägen? Ska inte den personen uppväcka någon död bybo?

Annons:
Candy123
2013-05-25 17:40
#210

Jag röstar på ***agnes99*** för hennes senaste inlägg var väldigt konstigt

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Alvirpo
2013-05-25 17:48
#211

Tja., jag kommer ingen vart med mina tankar, så ska försöka tänka lite till. Så får jag se o jag kommer på några misstankar. Men håller med Candy123 lite.. Agnes99's inlägg var lite knäppt… 🤔

lizzie20
2013-05-25 18:02
#212

Jag vet inte vem jag ska rösta på… :/

//Lisa :)

Lurvas11
2013-05-25 18:45
#213

Min magkänsla säger faktiskt Agnes99, så jag lägger min röst på ***Agnes99*** sålänge…

Hälsningar Lurvas11Glad

Gerbilles
2013-05-25 19:12
#214

Man försöker hjälpa till, men så får man halvan byn emot sig, haha :p Själv vet jag inte vem jag ska rösta på än sålänge. :/

[GerbilLooover]
2013-05-25 20:34
#215

Jag röstar på ***Agnes99*** för hennes senaste inlägg var lite misstänksamt, och jag inte direkt misstänker någon annan.

Alvirpo
2013-05-25 20:46
#216

Okej, nu måste jag faktiskt rösta, så jag följer strömmen och röstar på Agnes99. Lite eftersom hennes inlägg #208 var rätt konstigt och för att mina misstankar pekar lite år hennes håll. Så nu får vi bara hoppas det var rätt!

Annons:
[Fruktiz]
2013-05-25 21:08
#217

Jag följer strömmen och röstar på Agnes99, har ingen speciell förklaring varför..

Lekledaren får bestämma om min röst räknas eller ej..

lizzie20
2013-05-25 22:44
#218

Ånej! Jag missade deadline :( alltså kommer min röst förmodligen inte vara gilltig… Jag röstar iallafal på **agnes99** (ifall min röst skulle gillas) är inte alls säker:/

//Lisa :)

Mirinda
2013-05-26 10:01
#219

Byborna var inte så många, men nu hade de äntligen börjat tro på en framtid för sin lilla by. Ängeln, som fanns bland dem, hade blivit deras hjälte. Alla ville krama Lizzie20 och det pratades och skrattades hela dagen. Lizzie själv var väldigt tystlåten. Hon visste att hon levde för att ängeln riskerat sitt eget liv för henne. Hon sopade upp chipssmulor och änglastoft, som i dagsljuset såg ut som vanligt damm. Då och då log hon för sig själv: "En ny chans för mig och en ny chans för byn", tänkte hon.

I varulvslyan hade det gnisslats tänder tills solen gick upp. De slängde då av sig sin äkta skepnad och travade ut i byn och skrattade och log mot de övriga. Det var tungt att låtsas glada när de egentligen, djupt inne i sina ulvsjälar, var hungriga och irriterade. Men deras liv hängde på att de höll ut.

Agnes99 och Fruktiz tog resolut tag i situationen när kvällen närmade sig och allvaret dämpade byborna. De delade sina tankar med sina grannar. Vilka var de två återstående ulvarna i bybokläder?

Byborna slöt sig raskt samman mot Agnes99. Hon tyckte att det var orättvist att hon skulle bli misstänkt. Inte kunde de väl sitta här med armarna i kors och hoppas på att ängeln skulle ge sig ut och jaga varulvar?

Fruktiz hade grunnat och visste inte riktigt vad hon skulle tro. Hon ville att den bybo, som sagt sig vara i kontakt med de dödas andar någon gång för länge sen, skulle försöka med det.

Men den bybon hade blivit förlöjligad av andra då det begav sig, så det skulle inte bli så lätt att få mediumet att riskera sitt liv och sin hälsa. Nu trodde de minsann på änglar! Skulle de tro på andarna till slut. Mediumet beslöt att tänka igenom saken ordentligt. Sin kraft hade h*n, men det tog hårt på h*n att använda den. Så här gällde det att vara rädd om sig.

Agnes99 gick med högt huvud genom byn. Hon var medveten om att det tisslades och tasslades i stugorna, men hon låtsades inte om det. Hon såg den vackra solnedgången färga himlen. Vid fontänen stannade Agnes99 och slog sig ned på kanten av den. Hon njöt av scenariot framför sig.

Repöglan kom farande bakifrån; träffsäkert och snabbt. Den föll ner över Agnes99´s axlar. De drog åt den snabbt, så att hennes armar låstes. En andra lassokastare lyckades få repögla nummer två runt hennes kropp. De slet upp sitt offer på fötter och sen sprang de runt henne i varsin riktning, tills de snott repet runt Agnes99 många varv. Hon såg ut som en kåldolme, så väl inlindad var hon. Där stod hon och såg sina angripare i ögonen. De höll alla hårt i de fyra repändarna. Men ingen vågade sig nära.

Agnes99 kämpade inte emot. Med upphöjt lugn steg hon upp på fontänens kant och sade: "Är det här tacken? Ska ni nu börja lyncha bybor igen? Så fega ni är!"

Byborna svarade inte. Någon släppte sin repände och lyfte Bambis gamla bössa. De hade putsat den blank och laddat med vad de kunnat. Bybon som höll bössan siktade. Bösspipan vilade på en annan bybos axel. Det var det enda sättet att hålla det tunga vapnet stadigt.

Det small så det slog lock för öronen på samtliga och krutröken bolmade svart och stinkande ur pipan på muskedundret. De två som hållit bössan slogs ikull och ingen såg något på en lång stund.

Krutröken skingrades. Ja! De hade träffat. Agnes99 låg på marken. Nej, det gjorde hon visst inte… Där låg en raggig best. Varulvens gula ögon stirrade tomt emot dem. 

Byborna har lynchat den andra varulven. De triumferande grannarna gratulerade varandra där vid fontänen. Men en av dem tänkte mycket mörka tankar: "Nu ska jag hämnas mina systrar. Vänta ni bara tills mörkret fallit."

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Magikern ska ställa sin fråga
  • Varulvdemonen ska ställa sin fråga

DEADLINE SÖNDAG den 26 maj 2013 kl 22.00

 OBS! TIDEN FÖR DEADLINE ÄR EN TIMME SENARE I KVÄLL.

Jag vill ge er extra tid så ni som ska PM:a mig har 12 timmar på er att göra era val. Är lite seg med uppdaterandet denna morgon😴. Var på Gröna Lund till väldigt sent igår. Hade hur kul som helst.Partajar

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2 och 4, skyddad av ängeln båda ggr)
3. Bambis (varulv, lynchad dag 4)
4. Agnes99 (varulv, lynchad dag 5)
5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
**7. Fruktiz 
8. Alvirpo 
9. Lizzie20 
**10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b (siare, varulvsoffer natt 3)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

3 Vanliga bybor (4 borta)

Onda

2 Varulvar (2 borta)

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 7 deltagare efter natt 5.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Klara.b
2013-05-26 10:44
#220

👻 Bra träffat byn, nu är det bara en kvar! Och appåder till ängeln! 👻

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Lurvas11
2013-05-26 10:45
#221

Yeey! :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
2013-05-26 11:20
#222

Ja! Nu var vi riktigt duktiga! En ULv! Så nu är det bara en kvar som ska lynchas! Wee! 🥳

lizzie20
2013-05-26 11:38
#223

Jippie! :D bara en ulv kvar nu! :)

//Lisa :)

Annons:
[Fruktiz]
2013-05-26 15:27
#224

Bra gjort bybor! Men då är det alltså bara varulvsdemonen kvar. Betyder inte det att den kan förvandla en bybo till varulv?

Mirinda
2013-05-27 09:01
#225

Det sovs djupt i alla stugor, utom två, denna natt. Den ena stugan stod tom, för att innevånaren satt i varulvslyan och smidde planer. Demonen kände sin styrka växa. Nu var h*n inte bara ledsen, för att h*n förlorat sina systrar. Demonen var rasande på ängeln, som korsat varulvarnas planer gång på gång.

Ängeln vakade i sin stuga och funderade på vem som skulle behöva skyddas den här natten. H*n saknade siaren, som kunde ha hjälpt henne. Inte vågade h*n fråga för mycket på dagarna. Den onda demonen fanns nära hela tiden. Hon kände det, men kunde inget göra för att fånga en varulv. Ängeln gick ut i den svala vårnatten.

Bybon snarkade i sin sköna säng. Trygg i sömnen efter flera dagar och nätter av goda grannars gemensamma kamp mot varulvarna. De hade hållit ihop och de var starka. Hon drömde om någon i vita kläder Det skimrade runt drömfiguren. En mörk skugga krymte bakom den sköna, ljusa gestalten… Var det en ängel hon drömde om eller sitt hjärtas prins? Det är den bybons hemlighet. Det någon gömmer i hjärtat låter vi vara där.

En fantastiskt vacker dröm var det bybon drömde. Det var bra att hon sov så djupt. För när varulvsdemonen bröt upp hennes dörr hörde hon inget. Ljusgestalten vände sitt ansikte mot henne i drömmen och log. Fruktiz log tillbaka och dog lycklig då den svartraggiga varulvsdemonen högg tänderna i hennes strupe.

Vaulvsdemonen har tagit hämd. Fruktiz var en vanlig och alldeles oskyldig bybo.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet*** 

DEADLINE tisdag den 28 maj 2013 kl 21.00

 

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2 och 4, skyddad av ängeln båda ggr)
3. Bambis (varulv, lynchad dag 4)
4. Agnes99 (varulv, lynchad dag 5)
5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
7. Fruktiz (bybo, varulvsoffer natt 6)
8. Alvirpo  9. Lizzie20 (ulvarnas val natt 5, skyddad av ängeln)
10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
12. DjurLooower 
**13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b (siare, varulvsoffer natt 3)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

2 Vanliga bybor (5 borta)

Onda

2 Varulvar (2 borta)

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 6 deltagare efter natt 6.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[GerbilLooover]
2013-05-27 16:19
#226

Nej inte en till bybo! Vi måste få stopp på ulvarna nu! Vila i frid Fruktiz ❤️

Alvirpo
2013-05-27 16:25
#227

Inte nu igen! En oskyldig stackars bybo fick sätta livet till! 😢 VI måste få ut den sista ulven! Även om det är en demon och det betyder att ännu en kommer bli varulv, så ska vi få den så fort som möjligt är!

lizzie20
2013-05-27 18:13
#228

Rip Fruktiz! :,( Jag vet inte vem jag ska rösta på men det blir någon av •Djurlooower •GerbilLooover •Allvirpo Tror jag…

//Lisa :)

Candy123
2013-05-27 18:20
#229

R.i.P fruktiz Jag röstar på **** Alivrpo **** hon är lite mistänksam men kan inte riktigt sätta fingre på vad det är

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[GerbilLooover]
2013-05-27 19:34
#230

Jag röstar på Alvirpo, har en känsla av sig att det kan gömma sig en varulv bakom henne…

Annons:
lizzie20
2013-05-27 21:23
#231

Jag följer strömmen och röstar på **alvirpo**… Vet inte riktigt varför men tycker att alvirpo är lite mer "skum" än de andra…. Hoppas jag röstat rätt!!!! :/

//Lisa :)

Alvirpo
2013-05-27 21:25
#232

Jahapp, här var man ute och lagade fårstängslet och så kommer man tillbaks och ser att man blitt röstad på. Vad är det här? Jag som trodde ni alla var goda snälla grannar, utom en av er förstås. Men nehepp. Här blir man röstad på ändå!

Jag tänker i alla fall inte dra förhastade slutsatser och rösta än. Jag väntar tills senare innan jag röstar!

Mirinda
2013-05-28 04:45
#233

Djurlooower är uttagen ur leken p g a flera missade röstningar i rad. Jag erbjuder de som "dött" att överta den lediga rollen i tur och ordning, men än har ingen nappat.

Kan flagga lite för saken här: Erbjudandet att hoppa med i slutspurten ligger just nu hos Violet-pets. Får jag inte ja från henne kommer turen till Klara.b. Jag vill helst få in en ny person i rollen vid nästa uppdatering. Så om du läser detta Violet-pets, PM:a mig nu!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-05-28 15:30
#234

Röstar också på ***Alvirpo*** Jag tror att hon är den sista varulven.

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
2013-05-29 10:58
#235

Förlåt att ni fick vänta så länge! Det var lite extra att fixa med sent igår kväll, för att inte tala om att jag lyckades få fel på iFokus nu på morgonen, så att hela uppdateringen, som var i det närmaste klar, for ut i cyberspace.😡 Det var bara för er lekledare, som har en dator från data-dinosauriernas tid, att börja om.🤪

~~~~~~~

Byborna var chockade när de vaknade denna morgon. Fruktiz låg död i sin säng. Fast hennes hals var sönderbiten log hon. Konstig! De uppörda grannarna försökte trösta varandra lite med att Fruktiz säkert inte hann vakna. För vem skulle le när en otäck varulv just ska till att sätta tänderna i en?

Den lilla tappra skaran lomade iväg genom en nästan öde by. De gick till Djurlooowers stuga för att hämta henne. Där satt en lapp på dörren. Det stod: "Jag är ledsen grannar. Men jag klarar inte att stanna kvar. Jag hoppas ni fångar den där sista varulven. Lycka till!" Byborna skakade på huvudena. Nu var de bara fyra. Men skulle de inte vara fem? Vem saknades?

"Hej alla!" Nu är jag äntligen hemma igen. Hur har ni det?" hojtade Klara.b som kom gående på byvägen med spänstiga steg. "Men vad är det? Ni ser ut som om ni sålt smöret och tappat pengarna. Var är Alvirpo?"

Just det! Alvirpo saknades. Deras ivrigaste och mest entusiastiska granne syntes inte till fast det var länge sen de andra vaknat. De dystra grannarna kliade sig i huvudena. Men Klara.b lät sig inte bekomma: "Kom så sätter vi oss vid fontänen så får ni berätta vad som hänt!"

De satt länge och väl och pratade vid den porlande fontänen mitt i byn. Klara.b gav dem nytt hopp och ett uns av allt det mod de nu behövde. För den bybo som hittat de gamla dokumenten om varulvsbekämpning berättade att det fanns demoner bland varulvarna. En demon som kunde svart magi var det sista de behövde nu. Men de bet ihop och smidde en plan.

Alvirpo öppnade dörren och släppte in sina grannar, som stod utanför med korgar och saftflaskor i händerna. "Vi behöver prata. Du är ju tuff, Alvirpo, så du har säkert en idé om hur vi får tag på den sista varulven. Vi tog med lite fika."

Alvirpos leende såg ut som vargens i Rödluvan, när han ligger utklädd till mormor och känner snålvattnet rinna. Om de lättlurade byborna tänkte låta henne styra dem igen, så ställde hon gärna upp på att sätta i sig deras hembakta bullar också. De där med supersöt fyllning såg härliga ut.

Byborna väntade spänt medan Alvirpo ömsom pratade på om hur de skulle hitta ulven och ömsom tuggade i sig bulle efter bulle med supersöt, men också råttgiftkryddad, fyllning. De hade hittat giftet i ett gammalt uthus. Måtte hon nu inte känna giftsmaken genom det söta.

Men Alvirpo var så glupsk att hon inget märkte på en lång stund. Men då… Först blev hon röd. Sen blev hon blå; först om läpparna, sen i hela ansiktet. Hon höll sig för magen och kved. Till slut blev hon alldeles vit. Alvirpo föll på knä och hela kroppen skakade. Hon kvävdes där framför deras ögon. Med sitt sista andetag kastade hon huvudet bakåt och skrek, nej hon ylade. Det var ett isande kallt och fruktansvärt yl: "Ni lurade mig, ni ynkliga bybor!"

Över Alvirpos döda kropp svävade en svart skugga. Men det såg inte byborna. De flydde så fort benen bar dem ut ur Alvirpos hus. Först på gårdsplanen vände de sig om. Synen de såg skulle ingen av dem någonsin glömma. Upp ur skorstenen for en svart gestalt som växte sig lika stor som stugan under den.

Varulvsdemonen lämnade sin jordiska tillvaro och svävade en stund över den lilla hopen där nere. I en av byborna släckte demonen allt det ljusa och goda. En god granne blev i det ögonblicket till en ondsint ulv.

FÖR TYDLIGHETENS SKULL, DETTA HAR HÄNT:

Djurlooower är inte med i leken längre.

Klara.b är tillbaka i samma roll som Djurlooower hade.

Demonen kommer att förvandla en av de goda till den allra sista varulven.

DET ÄR NATT

  • Vi väntar på att (via PM)

  • Demonen ska utse en ny varulv

  • Den nya varulven ska välja sitt offer

  • Ängeln ska välja vem den vill skydda

  • Magikern ska ställa sin fråga

DEADLINE torsdag den 30 maj 2013 kl 21.00

Är lite osäker på om jag hinner hem till kl 21 i kväll. Så för att både ni och jag ska hinna, lägger jag deadline på torsdag.

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2 och 4, skyddad av ängeln båda ggr)
3. Bambis (varulv, lynchad dag 4)
4. Agnes99 (varulv, lynchad dag 5)
5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
7. Fruktiz (bybo, varulvsoffer natt 6)
8. Alvirpo (Varulvsdemon, lynchad dag 6)
9. Lizzie20 (ulvarnas val natt 5, skyddad av ängeln)
10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
11. Lurvas11  12. Klara.b - övertar Djurlooowers roll

13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b(byns siare, varulvsoffer natt 3) (se roll 12 på listan)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda (en god roll finns egentligen inte kvar. Den är nu en ond ulv.)

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

2 Vanliga bybor (5 borta)

Onda

2 Varulvar (2 borta)

1 Varulvsdemon (borta)

1 ny varulv (f d god - fövandlad av demonen)

Sammanlagt 5 deltagare efter natt 6.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[GerbilLooover]
2013-05-29 15:18
#236

Ja vi fick bort demonen! :D Men nu är det ju en ny ulv med… Hoppas h*n inte hinner döda någon, och att vi kan lyncha h*n så fort som möjligt!

Klara.b
2013-05-29 15:26
#237

Jag är äntligen tillbaka, ( fast som djurlooover)

Men vem kan ha blivit varulv nu? :( 

Vi måste få bort hen illa kvickt!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
Candy123
2013-05-29 16:48
#238

Jess vi fick henne nu är det bara en ulv kvar, det här klarar vi galant :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lizzie20
2013-05-29 20:29
#239

Wohow! Det här klarar vi :) bara en kvar :D

//Lisa :)

Lurvas11
2013-05-29 20:34
#240

yes! :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
2013-05-31 04:31
#241

Den lilla skaran hade bestämt sig för att inte skiljas åt under natten. Ingen vågade gå hem och ingen vågade vara ensam heller.

Lurvas föreslog att de skulle sova i samma hus. Men var? "Candy123 har det största huset", sade en frusen bybo. Nattluften var råkall. Våren hade kommit av sig i den lilla byn. "Ja, det stämmer", sade Lizzie20. "Får vi sova hos dig, Candy123?" "Ja, det är klart", svarade Candy123, men jag kommer nog inte att kunna sova, även om jag har en rejäl dörr och vi kan spika igen försterluckorna på undervåningen". "Vi kan turas om att vakta", föreslog den äldsta av dem. "Då kan ingen varulv komma smygande." "Vi laddar Bambis gamla bössa med silverkulor. Jag vet hur man gjuter tennsoldater. Det funkar nog med silver också, om någon har silver vi kan smälta".

Sagt och gjort. De fem kvarvarande byborna rustade sig för en nattlig kamp. Efter det första vaktpasset väcktes den andra på tur. Hon satt vid fönstret på övervåningen och stirrade ut i beckmörkret när hon hörde knarrande steg i trappan. Hon vände sig hastigt om och andades ut när hon såg sin granne komma. "Vad du skrämde mig! Här är så
 tyst så man kan höra vinden viska. De där knakande brädorna lät som bara den". " Gå och lägg dig du! Jag kan inte få någon ro i kroppen så jag kan lika gärna börja mitt pass nu." Tacksam gick den nervösa bybon och lade sig. Hon somnade genast.

Den nyss så rastlösa bybon satt och spejade ut genom fönstret länge. Mörkret var så gott som kompakt där ute. Hon lutade huvudet i händerna och grubblade. Om demonen var död så borde byn vara befriad nu, men det kändes inte så. Det var säkert sant som legenderna berättade: demonen hade inte lämnat byn helt och hållet. Ondskan fanns kvar. Men hur skulle de kunna skydda sig? Ängeln hade räddat dem så många gånger. Nog skulle deras goda väktare kunna se var demonen gömde sig…. Med den lugnande tanken i sitt trötta huvud slöt Klara.b ögonen och nickade till.

Den nya ulven smög uppför trappan. Det var nästan för lätt att låta den tungt sovande grannens sömn bli evig. Varulven högg Klara.b och öppnade fönstret. Kroppen vräktes ut från fönstret av starka tassar. Varulven smög ner igen och lade sig att sova bredvid sina intet ont anande grannar.

Nedanför fönstret, precis bredvid den tillbommade ytterdörren, låg bybon Klara.b´s sönderslagna kropp när morgonen grydde.

Byn har nu fyra innevånare kvar. En ängel, en magiker, ett medium och en vanlig bybo är de goda rollerna. Men en av dem spelar ett dubbelspel. Den deltagaren är egentligen ny varulv som är den enda onda som är kvar.

Demonens hämd är att misstron nu vaknar i byn. Vems kropp är det som den lömska demonens ande tagit över?

Har byborna kraft att stå emot ondskan? Kan de tre goda hitta den sista varulven? Eller ska en ensam ulv lyckas lura sina grannar? 

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet*** 

DEADLINE lördag den 1 juni 2013 kl 16.00

OBS! TIDEN PÅ DEADLINE

DELTAGARE I OMGÅNG 5

1. GerbilLooover  2. Candy123 (ulvarnas val natt 2 och 4, skyddad av ängeln båda ggr)
3. Bambis (varulv, lynchad dag 4)
4. Agnes99 (varulv, lynchad dag 5)
5. Ara11 (bybo, lynchad dag 3) 
6. BlueBäst (bybo, varulvsoffer natt 1)
7. Fruktiz (bybo, varulvsoffer natt 6)
8. Alvirpo (Varulvsdemon, lynchad dag 6)
9. Lizzie20 (ulvarnas val natt 5, skyddad av ängeln)
10. VioletPets (bybo, lynchad dag 2)
**11. Lurvas11 
**12. Klara.b (bybo, varulvsoffer natt 7)(Djurlooowers gamla roll)

13. Nathalie44 (bybo, lynchad dag 1)
14. Klara.b(byns siare, varulvsoffer natt 3) (se roll 12 på listan)

ROLLER I OMGÅNG 5

Goda (en god roll finns egentligen inte kvar. Den är nu en ond ulv.)

1 Siare (borta)

1 Ängel

1 Magiker

1 Medium

1 Vanlig bybo (6 borta)

Onda

2 Varulvar (2 borta)

1 Varulvsdemon (borta)

1 ny varulv (f d god - fövandlad av demonen)

Sammanlagt 4 deltagare efter natt 7.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-05-31 07:12
#242

Nej! inte vår fina lilla bybo! 😭

Hälsningar Lurvas11Glad

[GerbilLooover]
2013-05-31 07:30
#243

Nej inte en till bybo som dött! Vila i frid klara.b :'(

Candy123
2013-05-31 07:34
#244

R.I.P klara.b :'( nu måste vi få bort ulven, vad tycket ni om att vi skulle träffas vid torget, för nu måste vi lyncha rätt

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
lizzie20
2013-05-31 15:06
#245

:,( vila i frid! Jag har ingen aning om vem som kan vara varulv! Det kan ju vara vem sim helst :,(

//Lisa :)

lizzie20
2013-05-31 20:54
#246

Ulvarna har ju hela tiden försökt att döda candy123… Men ängeln har alltid stoppat dem. Kanske varulvsdemonen valt Candy123…? Det här är bara lite tankar, men vem tror ni har förvandlats till ulv?

//Lisa :)

Gerbilles
2013-06-01 13:55
#247

👻 Här var det dött, kom ihåg att ni bara har några timmar kvar på att rösta … kl 16.00 idag är det deadline! 👻

Lurvas11
2013-06-01 14:03
#248

Jag tror att Candy123 var ängeln. Därför tror jag också att Candy123 är den som har blivit omvandlad. Varulvarna ville ge sig på henne två nätter och därför tror jag att det är hon som blivit omvandlad. Så därför lägger jag min röst på ***Candy123***

Hälsningar Lurvas11Glad

lizzie20
2013-06-01 15:19
#249

Jag röstar på ***Candy123*** samma orsak som jag skrev i #246 :)

//Lisa :)

[GerbilLooover]
2013-06-01 18:06
#250

Jag röstar på  Candy123 av samma anledning som #248

Lurvas11
2013-06-01 18:52
#251

#250 Din röst kom tyvärr in för sent :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
Mirinda
2013-06-01 21:15
#252

Uppdatering är på gång. Ledsen att ni fått vänta så länge igen….😊

Datorn i huset har varit upptagen större delen av tiden efter deadline för att min son satt och skrev på ett eftersläpande skoluppsats-arbete. Det är inte lätt att vara skolelev när både läraren och mamma ligger på en. Men det är inte lätt att vara "läxpolis" heller, när man vill åt datorn för att uppdatera i rimlig tid.

_Tack för ert tålamod!🌺
_

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[GerbilLooover]
2013-06-01 22:00
#253

#251 Oj hehe, trodde dl var klockan 21 ^^

Mirinda
2013-06-01 23:43
#254

Solen sken och dagen var precis lika vacker som Kosläppsdagen, då de hade haft byn full av folk och alla var så glada. Byborna hade levt i en ond dröm sen dess.  

Byborna bar sin döda vän Klara.b till kaninhuset med tårarna rinnande.  Kaninerna blev till tröst, där de satt med sina favoritkeldjur i famnen. Nu var de tre tappra bybor kvar och en som satt bland dem och grät krokodiltårar.

Candy123 föreslog att de skulle träffas på torget om en stund för att diskutera vem det kunde vara som dödat deras lilla Klara.b. De andra nickade och såg upp på sin granne. De undrade hur hon orkade tänka på att jaga varulven. Lurvas, GerbilLooover och Lizzie20 litade så mycket på sin kompis Candy123 och de kände sig så trygga med henne att de tillbringat hela natten i hennes hus. Och ändå hade varulven tagit Klara.b. Hur var det möjligt? De hade ju vaktat hela natten.

"Vi ses om en stund då!" sade Candy123 och gick med spänstiga steg ut genom kaninhusets dörr.

De tre satt tysta en lång stund. Sen reste sig Lizzie20 och lade försiktigt ner sin kanin i buren. Hon såg på de andra två, tog ett djupt andetag och sade: "Tänker ni det samma som jag? Vår ängel har fått svarta vingar… Hade ängeln varit kvar i natt, så hade Klara.b varit vid liv idag."

"Hon rår inte för det", fortsatte Lizzie20. "Hon har en ond förbannelse över sig. Jag anade att hon var vår ängel. När ängeln för tredje gången klarade sin uppgift och gav ulvarna långa nosar, så blev jag säker. Det var vår ängel Candy123 de var ute efter."

Ja, sa Lurvas, jag tänker precis som du. Candy123 var byns hjälte. Nu har demonen gjort henne till sin varulvsslav. Hon dödade Klara,b i natt. Och jag är ledsen, kära vänner, men nu måste vi döda vår starka granne." "Det är för hemskt, men jag tror ni har rätt", sade en bedrövad Gerbillooover.

Candy123 satt vid fontänen. Hon kände sig så konstig. Det var som om hon inte riktigt mindes varför hon gått hit…. Just det! De skulle ju döda den sista ulven nu… Ja, fast det ville hon ju inte. Hon ville inte alls dö. Hon ville döda, döda, döda. De dumma byborna skulle utplånas.

Hon såg inte bössan, men hon kände smällen. Halva fontänen rasade och hon med den. De hade missat. Ha! Nu skulle de inte få en chans till.

Den tappra trion blev desperat. De hann inte ladda om. Men nu var de säkra och tillsammans blev de starka. De kastade sig över Candy123 och slog henne sanslös med gevärskolven. De tog stenar från den raserade fontänen och slog och slog mot sin forna hjälte. Tårarna rann, men de måste göra det. En suck från Candy123´s blödande läppar och så var allt slut.

De begravde den sista varulvens kropp och läste en bön för Candy123´s själ. Nog blev hon en ängel igen, nu när demonens förbannelse var bruten. Ja, så måste det vara, sade de tre tappra byborna till varandra i det skimrande solljuset.

🏆GRATTIS BYBOR! SEGERN ÄR ER.🏆

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
2013-06-02 09:22
#255

Yey!!! :D

Hälsningar Lurvas11Glad

Gerbilles
2013-06-02 09:24
#256

Grattis bybor! 😃

Det blev faktiskt svårare nu med dom nya rollerna att vara varulv. Förut var det nästan för enkelt. 👍

lizzie20
2013-06-02 10:06
#257

Yey! :D vi vann!!!!

//Lisa :)

Klara.b
2013-06-02 10:13
#258

Vad bra ni är!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
[Fruktiz]
2013-06-02 13:21
#259

Yes! :D Bra gjort!

Vem var egentligen magikern och mediumet?

Lurvas11
2013-06-02 13:36
#260

Jag var Magikern :)

Hälsningar Lurvas11Glad

[GerbilLooover]
2013-06-02 16:01
#261

Jag var mediumet, visste inte hur jag skulle göra med att väcka upp någon så tänkte vänta tills ängeln dog fast det hände ju aldrig :P

Klara.b
2013-06-02 16:11
#262

Jag siade dig, mwahahah #290

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Alvirpo
2013-06-02 20:38
#263

Grattis bybor! Mitt drag att välja Candy123 till ny ulv kanske inte var så smart hehe, ska tänkte lite noggrannare nästa gång jag skulle bli demon!

Mirinda
2013-06-02 21:51
#264

Jodå Alvirpo. Det var det bästa valet du kunde göra. Men vid det laget var ni för få för att det skulle fungera. Det var inte så svårt för byborna att räkna ut det. Hade du inte omvandlat ängeln så hade "risken" att hon skyddade nattens offer varit väldigt stor. Hon var helt enkelt en riktig guldängel för byborna. Tur eller skicklighet? Det kan bara ängeln själv kommentera. Ni varulvar fick övertaget från början men sen vände det.

Jättekul och spännande omgång tycker er lekledare.🙂

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Candy123
2013-06-02 22:01
#265

Tack mirinda :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Justbe
2013-06-03 16:34
#266

Jag skulle vilja vara med i nästa omgång, om det blir någon, någon mer som vill?

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[Fruktiz]
2013-06-03 16:36
#267

Ja, tack Mirinda! Du var en väldigt bra lekledare :)

Mirinda
2013-06-03 23:08
#268

Att leda leken på BiF är toppenkul. Ni barn har verkligen en magkänsla vi vuxna saknar. Ni ser sånt vi inte ser och trasslar inte till det med allt för mycket "tänk om"-gissningar, som vi vuxna ofta gör. Det märks när barn deltar på MarsviniFokus. Jag åker dit så det stänker om det ibland, när jag tror att jag fintat en barndeltagare på motståndarsidan.😃

Jag har funderat lite.🤔

Jag skulle kunna leda leken en gång till och samtidigt lära en av er hur man gör - Lurvas kan - men det är bra om det finns fler som kan leda så att ni kan turas om.

Mitt krux är att jag inte kan binda upp mig på kvällarna för långt in i juni.  Jag ska åka utomlands, så jag behöver komma loss senast 20/6 (dagen före midsommarafton).

Den här omgången tog lång tid, dels för att ni var många deltagare och dels för att Candy123 var en så framgångsrik ängel (då tar det ju ett eller två dygn extra innan ni blir en färre i leken). Jag vill inte ta på mig något som jag inte kan avsluta. Vill ju inte lämna er åt ert öde i en by med läbbiga varulvar.Skämtar

Så är det någon som vill lära sig hur man lekleder?

 För då kan ju den av er, som har lust att hänga med på "lekledarbänken", ta hand om slutspurten om leken drar ut på tiden.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-06-10 14:57
#269

Hej alla ni som vill leka varulvsleken igen!

Jag har fått en lekledarpraktikant /medhjälpare. Det är Candy123, som vill hänga med i leklederiet.

Mitt dilemma var att jag måste hoppa av lekledandet vid midsommar. Men då kan Candy123 ta över.

Vill ni fortfarande leka i det som kommer att bli omgång 6, så kan ni anmäla er i tråden Varulvsleken. I den tråden kommer jag att göra en anmälningslista. Jag vill gärna starta leken så fort som möjligt.

Nu ska jag bara kolla om länken funkar.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-06-10 14:59
#270

Länken funkade inte. SUCK!

Ni ska kunna hitta den under kategorirubriken lekar och bus. Det är Lurvas11 som skapat den tråden.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Klara.b
2013-06-14 16:26
#271

Ni kan vara med på den nya, det är jätte roligt, och vi behöver bara en till, sen kan vi köra!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Upp till toppen
Annons: