Annons:
Etikettlekar-och-bus
Läst 4009 ggr
Mirinda
6/16/13, 8:25 PM

Varulvsleken 6

Nu ska vi börja leken.

Här kommer en kort och mycket förenklad beskrivning s k lathund, om hur man gör. Även om ni redan lekt varulvleken kan det vara bra att repetera lite.

Intro-storyn kommer alldeles strax i inlägg 1. Var snälla och skriv inte här i lektråden förrän ni läst introt!

I den här omgången leker vi grundleken, d v s vi har inga extra specialroller. Det är för att jag har fått trevligt sällskap på lekledarbänken. Candy123 är min medhjälpare och kommer så småningom att ta hand om lekledningen själv.

En längre beskrivning och reglerna finns i Varulvsleken-artikeln här på BarnensiFokus.
Du hittar de mer detaljerade reglerna HÄR.

Allmänna frågor om leken kan du ställa HÄR

Hemliga frågor om din roll kan du PM:a till mig.

LATHUND - SÅ HÄR LEKER MAN

1. Alla får sin roll i ett PM

2. Läs introt i # 1! Här får ni också veta vad som ska hända och den första deadlinetiden.

3. Skriv i tråden! Du kan hitta på en person i byn som du låstas vara om du vill.

4. Först är det natt.

Då väljer varulvarna ett offer bland byborna. De får skriva PM till varandra för att komma överens om vem de vill ta.

Ängeln väljer någon att skydda. Siaren väljer vem den vill sia (frågar vilken roll en av de andra har).

Alla deltagare med specialroller ska PM:a sina val till lekledaren innan deadline.

5. Deadline. Tiden för deadline står alltid i min senaste uppdateringstext.

6. Lekledaren uppdaterar. Då får ni veta vem som dött. Den personen är ute ur leken. Har ängeln skyddat den person som varulvarna tänker ta, så dör ingen. 

7. Det blir dag.

Under lekdagen (som jag brukar låta vara c:a två verkliga dygn) diskuterar byborna vad som hänt och vem/vilka som kan vara varulv. Varulvarna deltar i diskussionen och låtsas vara goda bybor.

8. Röstning i lektråden om vem som ska lynchas. Man skriver namnet med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

t ex: Jag röstar på Mirinda eller ***Mirinda***

Rösterna måste vara inne före deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.

9. Deadline

10. Uppdatering. Och sen blir det natt igen. 

De viktigaste reglerna

Alla roller är hemliga. Bara varulvarna får veta om varandra.

Byborna får inte prata med varandra utanför lektråden. (all kontakt via mail, telefon eller annat är fusk.)

Efter två missade röstningar blir man diskad (borttagen ur leken). Om man ska resa bort eller inte kan rösta av annat skäl kan man PM:a lekledaren och berätta i förväg. Då blir man inte diskad.

Demonen brukar inte få berätta för de andra varulvarna att den är demon. Men i denna omgång är det tillåtet. 

Rollerna - alla roller utom varulvar + demon är goda

Bybor - alla goda kallas bybor när man pratar om den goda och den onda sidan i leken. De som inte har en specialroll ska bara delta i diskussionerna och röstningarna. Alla goda hjälps åt att jaga varulvarna.

Varulvar + Varulvsdemon - Varulvarna ska försöka äta upp alla bybor och låtsas vara goda i lektråden.

När demonen dör får den deltagaren utse en ny varulv. (PM till lekledaren.)

Siare - får varje natt fråga (i PM till mig) vilken roll en annan deltagare har. Svar i PM.

Ängel - ska skydda någon varje natt (PM till mig).

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Mirinda
6/16/13, 8:59 PM
#1

INTRO

Skolavslutningen i byskolan var över. Alla barn sprang ut på skolgården. Föräldrar och syskon kramade om sina sommarlovslediga barn. Några kom med bussen från Storskolan i den största grannbyn tre mil bort. Alla var på väg till kvällens stora fest i bystugan.

Inne i stora salen hängde serpentiner och ballonger i alla regnbågens färger. Alla vuxna i byn hade lagat mat och bakat i flera dagar. Där var uppdukat allt möjligt gott på ett stort långbord i ena ändan av salen.

Den stora vackra tårtan i fyra våningar ståtade mitt på bordet. Runt om i salen stod godisskålar med alla sorters karameller. Det fanns t o m en fiskdamm, som de större barnen skötte. Där kunde alla lågstadiebarn och småsyskon fiska.

Stolta mammor och pappor satt lite vid sidan av i vuxenhörnan. I kväll var det barnen som var viktigast. Nu kunde de tjoa och skoja till sent på kvällen. Just den här kvällen på året fick alla skolbarn vara uppe så länge de ville.

Några hade samlats i ett hörn längst in och satt och lyssnade på varandras spökhistorier. Ett par flickor viskade till varandra om att det egentligen var lite väl läskigt att sitt där och höra på. Byns bästa sagoberättare hade nyss fått flera barn att rysa.

Det var en gruvlig historia om en by för länge sedan då det bodde mycket oknytt i skogarna. Flickorna visste ju att det bara var en otäck fantasi. Men det började skymma där utanför bystugan och då ville de helst inte tänka på spöken och andra elaka sagovarelser.

Festen gick mot sitt slut. Mökret hade lagt sin sammetsfilt över byn. Sommarnatten var sval. Flera småsyskon hade somnat i sina föräldrars famnar. Snart skulle alla barn bege sig hemåt.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.

DEADLINE måndag den 17 juni 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 6

**1. Klara.b 
2. Ara11 
3. Agnes99 
4. Alvirpo 
5. Justbe 
6. Lurvas11 
7. Lizzie20 
8. Bambis 
9. HilmaBluie
10. medde
11. fliza
12. BlueBäst
13. Storkebodas
**

ROLLER I OMGÅNG 6

Goda

1 Siare

1 Ängel

8 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 13 deltagare

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

BlueBäst
6/16/13, 9:01 PM
#2

En fantastisk dag!! ÅS skönt med lov!!

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Lurvas11
6/16/13, 9:08 PM
#3

Äh vilken underbar dag! Längtar efter att få krypa ner i min sköna säng i stugan.

Hälsningar Lurvas11Glad

lizzie20
6/17/13, 12:06 AM
#4

Vad skönt det ska bli med ett lååångt lov! Nu måste jag nog gå och lägga mig så så att jag inte vaknar allt för sent imorgon… ;)

//Lisa :)

Storkebodas
6/17/13, 8:56 AM
#5

Jag har gått ut åttan nu!! Det brukar alltid vara mammor och pappor som säger att tiden går så fort, men just nu känner jag också så! Det var jätteroligt på festen, jag fick hjälpa till att sköta fiskedammen. Vi har verkligen förtjänat ett långt lov nu!

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Gerbilles
6/17/13, 9:00 AM
#6

Åh äntligen lov, ska bli sååå skönt! 😃

Annons:
Klara.b
6/17/13, 9:29 AM
#7

Äntligen lov, ngt man väntat på hela året.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Alvirpo
6/17/13, 9:35 AM
#8

Åh vad skönt med sommarloov! Och i höst blir det högstadiet! Och festen var ju bara heelt faktiskt, som den alltid är varje år! Men dessa hemska historier! Jag ryser bara jag tänker på dem! Om varulvar och spöken som härjade. Hur kan man ens ha fantasi att komma på något sådant? Hu!

medde
6/17/13, 11:15 AM
#9

Vilken underbar dag det blev i byn, så mycket var ordnat för alla barn med tårta och fiskdamm. Kvällen blev sen då vi alla vandrade hemåt i natten.  Lite skrämda blev vi nog allt av dom historier som berättades under festen. Men vi är ju alla goda grannar och vi skyddar varandra från den onda som kan hända.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Justbe
6/17/13, 1:25 PM
#10

Sommarlov, har längtat så länge! Vilken fest, men historierna som berättades var så läskiga, blir nog svårt att sova inatt, igen (ryser).

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

HilmaBluie
6/17/13, 3:52 PM
#11

Det är superskönt med lov nu då. Jag har längtat som sjutton! Festen var ju också kul men jag har godisförbud så jag blev väldigt läskad. Jag fick nöja mig med tårta men det var inte särkildt hemskt.

[Bambis]1
6/17/13, 4:00 PM
#12

Yeeeessss!! Äntligen!! :D sommarlov!! :D Vilken historia tyckte ni va mest spännande?

Klara.b
6/17/13, 4:02 PM
#13

#12 Den med trollkarlen och prinsessan😊

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
[Bambis]1
6/17/13, 4:05 PM
#14

#13 Åh, den var verkligen läskig :S

Klara.b
6/17/13, 4:06 PM
#15

#14 Ja, fast den hade ett fint slut.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Gerbilles
6/17/13, 4:27 PM
#16

#12 Jag tyckte om den med draken, fast den med varulvarna var också spännande och väldigt läskig. Tur att det inte är på riktigt!

Justbe
6/17/13, 4:44 PM
#17

16# jag gillade den med varulvarna väldigt mycket men som du sa tur att det bara är en saga

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

lizzie20
6/17/13, 4:54 PM
#18

#16 jag gillade också den med draken! Den var jättespännande! Den med varulvarna var verkligen läskig… :S Men det var tur att bybornalyckades lyncha varulvarna i slutet!

//Lisa :)

Storkebodas
6/17/13, 8:29 PM
#19

#12 Jag missade tyvärr sagostunden. Men om jag ska vara ärlig så gjorde det mig inte så mycket, det lilla jag fått höra från er verkar ganska otäckt faktiskt.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

medde
6/17/13, 9:15 PM
#20

"Missade deadline. då tråden blivit flytta till klistrad och då hittade jag den inte via mobilen!!!"

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Lurvas11
6/17/13, 9:32 PM
#21

God natt alla grannar! 😴

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
6/17/13, 10:12 PM
#22

Ja godnatt byn! Får se om jag kan sova efter historierna bara, blev rejält uppskrämd. Varulvar är inge kul! Även om jag vet att det inte är verkligt! Och tur är väl det! 😴

ara11
6/17/13, 11:20 PM
#23

God natt alla bybor, nu har det varit en skön pch solig dag på sommarlovet men har också jobbat så nu är jag trött. Men innan jag sover måste jag låsa så jag inte får besök av några hemska variulvar!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Lurvas11
6/17/13, 11:23 PM
#24

#23 Varulvar?! Sådant trams tror inte jag på. Fast man blev ju lite skrämd av historien om varulvarna som tog över byn…

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
6/18/13, 6:00 AM
#25

I timmen innan gryningen vandrade tre gråraggiga varelser genom byn. De smög inpå den stuga där det byte de valt ut sov tryggt. De vädrade utanför dörren. Ja, här var det. De var hungriga på människokött. Ivrigt trevade de med sina stora tassar över det gamla grå trävirket.

Inte var det mycket till lås på dörren. En gammal hasp på insidan var det enda som höll den på plats. Hon hade väl tänkt sätta in ett rejält lås och hade rent av köpt ett i järnaffären. Men de litade på varandra i byn och sällan sågs några främlingar där. Nattens utvalda sov tungt och märkte inte när varulvarna kom in.

Ögonlocken började rycka på bybon. Hon drömde en vacker sagodröm. Ett leende spred sig i ansiktet på henne. Intet ont anande sov hon vidare. 

Just när den största av ulvarna böjde sig över Storkebodas för att hugga henne, frös den stora lurviga jägaren till is. Det gjorde de andra två varulvarna också. De stod som tre statyer och kunde inte röra en muskel.

Varulvarna var nu så nedkylda att de började tappa känseln. Men synen var det inget fel på. Över Storkebodas svävade en vit gestalt. Med en handrörelse föste hon de isstela varulvarna mot tröskeln. De föll omkull ut på trappan och rullade nerför de tre trappstegen och slog hårt i marken. Iskristaller glimmade i deras toviga pälsar.

Ängeln kom ut på trappen och höjde sina händer. Från dem strålade varma vågor ner över de dödsförskräckta varulvarna. Så fort de kunde röra sina iskalla tassar löpte de till skogs, lika hungriga som när de kommit in i byn.

Storkebodas skyddades av ängeln denna korta sommarnatt.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***

DEADLINE onsdag den 19 juni 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 6

1. Klara.b  2. Ara11  3. Agnes99  4. Alvirpo  5. Justbe  6. Lurvas11  7. Lizzie20  8. Bambis  9. HilmaBluie 10. medde 11. fliza 12. BlueBäst 13. Storkebodas (ulvarnas val natt 1, skyddad av ängeln)

ROLLER I OMGÅNG 6

Goda

1 Siare

1 Ängel

8 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 13 deltagare efter natt 1

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Bambis]1
6/18/13, 9:08 AM
#26

Huh, skönt att ängel räddade dig, storkebodas :) Hur mår du nu?

Klara.b
6/18/13, 9:32 AM
#27

Käre Storkebodas! Vad har hänt? Varulvar? Det fanns väll bara i sagorna ni berätta? Hur mår du? Gaska upp dig!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
HilmaBluie
6/18/13, 9:45 AM
#28

Vilken tur att ängeln var där!

Gerbilles
6/18/13, 9:54 AM
#29

Oj Storkebodas, du hade verkligen änglavakt!

Storkebodas
6/18/13, 9:57 AM
#30

Tack så hemskt mycket ängeln! Du har räddat mitt liv. ❤ #26-27 Jag mår ganska bra efter omständigheterna, jag minns ingenting från natten. Men det råder tyvärr ingen tvekan om att ett monster har varit framme hemma hos mig, hela mitt hus är förstört! Bordet är sönder, glasen har spräckts och golvet är helt lerigt! Men jag ska inte klaga, det kunde ha slutat mycket värre. Tassavtrycken på golvet är jättestora! Ungefär som ett björnspår i storleken, men formen är som ett vargspår. Kan det vara varulvar, precis som i sagorna? Jag vet inte om jag kan tro på det.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Gerbilles
6/18/13, 10:22 AM
#31

#30 Vad skönt att du åtminstone mår hyfsat bra. Om du vill kan jag och säkert några fler bybor hjälpa dig att fixa till ditt hus igen! 🙂

Men om det nu är varulvar som anföll Storkebodas, vad gör vi för att få bort dom?

Lurvas11
6/18/13, 10:34 AM
#32

#31 Vi måste få bort varulvarna härifrån!

*Springer hem till Storkebodas och kramar om den stakars skakiga bybon*

Hälsningar Lurvas11Glad

BlueBäst
6/18/13, 10:40 AM
#33

Vilken änglavakt. Nu kan vi ju utesluta en person från att vara ulv!!

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



lizzie20
6/18/13, 10:54 AM
#34

Vad skönt att du lever storkebodas! Tack ängeln!!! :)

//Lisa :)

Annons:
Klara.b
6/18/13, 11:05 AM
#35

*Springer hem till Storkebodas och hjälper henne att städa upp.* *Knackar på dörren, knock knock*

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Justbe
6/18/13, 11:18 AM
#36

Vilken ängel vi har!

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Justbe
6/18/13, 11:21 AM
#37

Jag röstar på ara11 för att detta inlägg var väldigt konstigt i min mening.

//God natt alla bybor, nu har det varit en skön pch solig dag på sommarlovet men har också jobbat så nu är jag trött. Men innan jag sover måste jag låsa så jag inte får besök av några hemska variulvar!//

Hur visste ara11 att det fanns varulvar i byn när vi bara hade hört sagor?

Så där av min röst på ara1.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Lurvas11
6/18/13, 11:45 AM
#38

#37 Du har en poäng där, men samtidigt känns du väldigt snabb med att anklaga…

Hälsningar Lurvas11Glad

medde
6/18/13, 12:13 PM
#39

Vakande under natten med några otäcka vrål från byns ena hörna där min god grannes hus ligger. Men nu verkar faran vara över för dne här natten,  och känner en frid att ängeln varit ute och hjälp oss. Tack för vi har en ängel bland oss här. Men någon måste betala för det här som hänt för det kan eller får inte hända igen.  Vi måste nu hjälpas åt alla och se att rätt person/ulv ska få betala för vad som försöktes göra i natt. Vad säger ni goda grannar? Försöker vara stark men är lite skakis men vi måste stå upp för varandra nu!

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gerbilles
6/18/13, 12:21 PM
#40

#37 Hmm .. Ja, det du skriver är sant. Men håller med Lurvas11, du var väldig snabb på att anklaga, kanske är du själv en ulv?

Men jag tycker ingen av anledningarna känns tillräckligt starka, så väntar nog lite med att rösta … Det är svårt, och jag vill inte rösta fel!🤐

medde
6/18/13, 12:31 PM
#41

#40 Så sant så. Vi får inte göra fel och ta en oskyldig bybo. Vi är god människor och så ska det förbli. Vi måste verkligen tänka oss för innan vi agerar.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Alvirpo
6/18/13, 3:49 PM
#42

Oj! Tur att det gick bra! Tack Ängeln!

Men dessa spår i leran, vad tusan kan det vara? Och så mycket som blivit mosat i hela huset måste det ha vart något stort, eller i alla fall fler än en!

lizzie20
6/18/13, 4:26 PM
#43

Jag tänker vänta med att rösta. Jag kan inte tänka mig någon av oss bybor som en mördare….:/ Känner på mig att det kommer bli svårt att välja någon att rösta på.

//Lisa :)

Klara.b
6/18/13, 5:20 PM
#44

Det här är ett svårt beslut. Jag måste rösta nu. ( jag vet inte när jag har nätverk nästa gång) Jag tänker så här; visst, det Ara11 skrev är misstänksamt. Men Justbe tycker jag pekar ut alldeles för fort. Ingen av de här argumenten är starka nog, men jag måste rösta nu. Jag kommer inte följa strömmen, det får inte bli ett misstag, så jag jämnar ut de med att rösta på ***justbe***, för att jag inte har nga misstankar, och jag måste rösta nu.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Lurvas11
6/18/13, 5:27 PM
#45

#44 Jag håller faktiskt med dig där. Jag kommer lägga min röst på antingen ara11 eller justbe, men i mina ögon tycker jag att det Klara.b skriver verkar troligt. Därför röstar jag på ***Justbe***

Hälsningar Lurvas11Glad

medde
6/18/13, 5:51 PM
#46

Jag blir rädd då det ska lynchas så fort, vi måste vara säkra och se till var alla har i byn att säga. Så av den anledningen lägger även jag min röst på "Justbe" det är för bråttom för Justbe att straffa någon. Så jag har också bestämt mig.

Nu ska jag ta och gå över till Storkebodas och hålla henne sällskap en stund efter det hemska som hände i natt. Jag ska baka en äppelpaj och ta mig, Någon mer som vill komma?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

BlueBäst
6/18/13, 6:05 PM
#47

Även jag röstar på Justbe, av samma anledning som de över mig

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Alvirpo
6/18/13, 6:21 PM
#48

Och även jag, röstar på Justbe. av samma anlednig som, tja typ alla redan skrivit.

Annons:
Lurvas11
6/18/13, 6:34 PM
#49

#46 Jag kommer! Älskar Paj!

Hälsningar Lurvas11Glad

Gerbilles
6/18/13, 6:39 PM
#50

Jag röstar också på Justbe, på grund av samma anledning som dom innan mig. 

#46 Jag kommer såklart, en mumsig paj och en kul stund med sina grannar är alltid trevligt!

HilmaBluie
6/18/13, 8:04 PM
#51

Jag har ingen aning om vem jag ska rösta på men jag tror jag röstar på ***justbe*** . Jag kommer också och äter paj #46

medde
6/18/13, 8:06 PM
#52

Så trevligt flera vill smaka på min paj. Är vi nu säkra på att vi röstat rätt? Jag tror så i alla fall och av den anledningen som jag sade ovan. Men vi måste verkligen vara säkra så ingen lurar oss.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Storkebodas
6/18/13, 8:22 PM
#53

Oj vad mycket som har hänt sedan jag gick iväg på en liten promenad för att kunna tänka klart! Tack alla ni som har hjälpt till att städa upp i mitt hus, ni är guld värda! Och tack igen ängeln. För att kunna se lite klarare på det hela skriver jag en liten "lista" över mina tankar om er andra. För tyvärr kan man inte längre vara blåögd och tro gott om alla. Tre av oss är onda varulvar, och det får inte fortsätta ske mord/mordförsök i vår by!! Klara.b - Är jag faktiskt lite misstänksam mot. Kan absolut vara god också, men jag tycker att hon känns lite skum… Å andra sidan tycker jag att hennes resonemang var ganska klokt i #44. Men sedan börjar jag bli osäker när allt fler hänger på, men det har ju inte med klara att göra. Ara11 - Känner jag att jag inte riktigt kan placera. Tycker inte det hon skrev var speciellt misstänksamt. Agnes99 - Tror inget ont om henne just nu, men har inte riktigt någon klar bild här heller. Alvirpo - hm, vet inte riktigt vad jag tror… Justbe - jag håller med er andra om att hon var lite väl snabb med att anklaga ara11 på osäker grund. Men kanske är hon bara en förvirrad bybo? Jag vet inte riktigt, men jag tänker inte rösta på Justbe denna gången. Lurvas11 - tycker jag verkar vara den hon utger sig som, men jag är inte helt säker. Lizzie20 - har inte gjort mycket väsen men jag tror nog att hon är god. Bambis - tror jag nog gott om. HilmaBluie - har inte visat sig jättemycket så jag har inte någon uppfattning om henne. Medde - här säger magkänslan också att jag inte helt ska lite på denna personen. Jag kan ha fel, hon kanske är den som utger sig att vara. Men jag är som sagt inte säker på det. Fliza - har inte visat sig alls så därför tror jag inget om henne Bluebäst - har ingen speciell uppfattning här heller.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

medde
6/18/13, 8:30 PM
#54

Du kan vara så säker på mig, tänk på att jag är nog den äldste i byn samt en mamma och kanske ske ses som lite vis, eller så är jag byns virrpannna! fast jag inte vet om det 👍 Men jag gör byns bästa äppelpaj vilket som!

Attention!  fliza har väldigt ont i sin hand efter att tagit bort sitt gips efter sitt benbrott i handen, läkaren sade vila någon dag.. Så i morgon kommer hon säker in..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Justbe
6/18/13, 8:49 PM
#55

tack 53# för att du inte följer efter vad andra säger. tack.  

Varför tycker ni att jag var för snabb? Varulvarna för väll inte rösta? Och jag har inte sätt ara11 rösta.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Annons:
Lurvas11
6/18/13, 9:00 PM
#56

#55 Alla ska rösta :) Även varulvarna.

----------

Jag tyckte att du verkade snabb med att rösta och att anklaga någon. Vad tycker du ara11 har gjort som är så övertygande så att du väljer att rösta på henne? I mina ögon är ara11 en oskyldig bybo, som inte vill någon något illa, utan bara vill byns bästa.

I mina ögon är Du den som sticker ut i byn.  Varför är du så snabb med att peka finger åt någon? För att andra ska följa dina spår och också rösta på en oskyldig bybo?

Det är många frågetecken och jag skulle gärna vilja ha svar på de.

Hälsningar Lurvas11Glad

Justbe
6/18/13, 9:04 PM
#57

1. Min magkänsla sa att inlägget ara11 skrev verkade som att hon hade något att dölja. 

2. 'jag pekar inte ut ett finger. Säger bara min åsikt.

3. Hur vet du att ara11 är oskyldig enligt mig finns det bara en bybo som alla vet inte är en ulv.

Hoppas att svaren hjälpte, nu vill jag ha svar på min fråga.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Lurvas11
6/18/13, 9:22 PM
#58

#57 Okey, Tack för dina svar :) Jag tycker att ara11 inte har gjort något speciellt "varulvsaktigt". Hon är nästan den ända i mina ögon som jag är ganska säker på, att inte är varulv. Jag kan ha fel, men det är min uppfattning.

Hälsningar Lurvas11Glad

lizzie20
6/18/13, 9:42 PM
#59

Jag följer strömmen och röstar på **Justbe**. Eftersom Justbe röstade på Ara11 väldigt fort. Att ara11 skrev att hon skulle låsa så att det inte kom några varulvar kunde ju lika gärna vara för att hon var uppskrämd av sagostunden.

//Lisa :)

Storkebodas
6/18/13, 9:54 PM
#60

Jo, nog är din äppelpaj god medde. Men det är man inte automatiskt god av… Nej men, När alla andra bybor vågar sig dit tror jag att jag följer med och tar en liten bit, om jag får? Nej alltså det är så himla svårt nu för man har inte så mycket att gå på. Men det har varit allt för många som hängt på och röstat på Justbe alldeles för lätt känns det som. Lite för många för att det bara ska vara bybor som röstat tror jag… #58 får man fråga varför du är ganska säker på att ara11 är god? =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
6/18/13, 9:56 PM
#61

Förretsen bybor! Glöm inte att vi har till "ikväll" (imorgon) på oss att rösta, ta inga förhastade beslut.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Lurvas11
6/18/13, 10:20 PM
#62

#60 Jag vet inte riktigt, men jag har en magskänsla och den säger de. Dessutom har jag varit vänn med ara så länge jag kan minnas och hon är samma gamla jag som innan varulvarna kom till byn. Vad tror du själv om henne?

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
Storkebodas
6/19/13, 10:02 AM
#63

#62 Nej, jag vet inte heller riktigt, jag måste säga att jag har ingen speciell uppfattning om henne. Men jag tycker inte att det hon skrev var så konstigt faktiskt. Så jag håller med er andra om att Justbe misstänkte henne på lite dåliga grunder men jag tror inte att Justbe är ulv för det. Jag är misstänksam mot Klara.b och medde. Jag tycker inte att jag känner igen min vän klara längre, hon är inte riktigt som innan. Men som jag sagt innan resonerade Klara.b ganska klokt ändå när hon röstade på justbe, men jag tror att hon har fel eftersom att alla följde efter henne så snabbt. När det gäller Klara.b så är det helt enkelt bara magkänslan jag går på. Medde tycker jag också är lite skum… Hon är väldigt tydlig i många inlägg att tala om att hon är god, lite övertydlig tycker jag. Visst, det kanske är sant, men jag är inte så säker på det. Sedan hänger hon också på i röstningen fast hon själv skriver "Jag blir rädd då det ska lynchas så fort, vi måste vara säkra och se till var alla har i byn att säga". Så hon röstar ju själv snabbt utan att tex Justbe har hunnit försvara sig, alltså bryter hon mot det hon själv skrivit. Om jag inte hinner in igen före kvällen så röstar jag får säkerhets skull. Jag röstar på ***medde***.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

medde
6/19/13, 10:10 AM
#64

#63 Jag har gjort min förklaring varför jag agerar som jag gör. Tänk på att mitt skrivsätt är annat då jag är äldre än er, och med det kan jag tolkas som "udda" Men lyncha inte mig,, Tänk vad byn kan missa. En klok gammal tant.. Visdom kan vara bra att ha ibland.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Storkebodas
6/19/13, 10:17 AM
#65

#64 Nej, någon mer förklaring begär jag inte. Och jag har bott i byar tidigare (varulvalekar) där många varit vuxna, så det är inte det jag tycker är konstigt. ;) Min röst kvarstår, men kanske kan jag börja lita på dig om det visar sig att ni har rätt med Justbe, som nog kommer att bli lynchad nu.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

medde
6/19/13, 10:20 AM
#66

#65 Rösta som du vill, och det ska du göra.. Men så synd att du inte ser till en förklaring varför och vänder den till eget. nästa gång ska jag vara tyst🤫 och inte baka och var en god klok gumma i byn.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gerbilles
6/19/13, 10:26 AM
#67

Jag blir bara mer och mer osäker. Storkebodas är ju den enda man kan lita på eftersom hon absolut inte är någon varulv, det vet vi ju alla. 

Tänk om Justbe bara är en vanlig bybo, vi kan ju inte rösta ut våra vänner! Vi ska få bort det onda ur byn inte de goda. Men än så länge står jag kvar vid min röst på Justbe då jag fortfarande tycker hon är skum. 

Samtidigt tycker jag att det är konstigt att Lurvas11 är så säker på att ara11 inte är en varulv, kanske båda två är det och att Lurvas försöker skydda sin varulvskompis?

HilmaBluie
6/19/13, 10:27 AM
#68

Jag ändrar min röst på justbe till ***medde*** för jag tycker hon försvarar sig lite konstigt. Att man är älsdt i byn betyder inte att man är oskyldig.

Justbe
6/19/13, 10:36 AM
#69

Jag ändrar också min röst från ara11 till medde  

Jag ändrade min röst för att jag insåg att medde har ungefär samma bortförklaring av att inte vara ulv. Ibland skaman få information från yngre som kanske har gjort det "den visa gumman" gjort.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Annons:
medde
6/19/13, 10:38 AM
#70

#68 Det har jag inte heller sagt på något sätt att jag är. Inte ett enda ord om att jag är en oskyldig bybo. Så vill du lyncha mig med mina grannar så gör det. Jag kan inte vara mera ärlig än det jag är, och faller man för man är en god bybo och vill vara med att hjälpa så är det menat så. Tyvärr om det sker,,. Men ni får lyncha mig för flyttar från min älskade by vill jag inte göra. Jag har lärt mig att dom som är mest gå på är ulvar och vill ha med sig hela byn och pratar om hur snälla dom är och dom som följer först är dom ulvarna som på dagen är i fårakläder.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

fliza
6/19/13, 10:56 AM
#71

Ska gå ut med min irlänska varghund, han skyddar mig när jag måste ut. Så nu ska jag leta efter en mat affär se om jag kan ta mig in, jag är utsvulten ju! ---------------------------- 

Jag röstar på *Justbe* Bara för att hon vill ta ut våra visa klola medde. Det är den enda som jag litar på och den till min kära granne som ängeln räddade härom kvällen.

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Lurvas11
6/19/13, 10:59 AM
#72

Nu blir jag förvirrad. Är det medde eller justbe man ska rösta på? För någon av de blir de…

Hälsningar Lurvas11Glad

[Bambis]1
6/19/13, 11:01 AM
#73

Jag röstar också på ********justbe*********

medde
6/19/13, 11:04 AM
#74

Jag kommer vara tyst från och med nu. För skriver man i tråden så blir man misstänkt. Jag skrev mina tankar om mina kära fina grannar som jag vill inte ska råka illa ut. Med det vill man lyncha mig eller en annan. Jag stannar inne hela dagen nu och väntar och ser vem som är en god granne och vilka som är ulvar i fårakläder

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

lizzie20
6/19/13, 11:22 AM
#75

Hm… Nu känns Medde nästan lite misstänksam…. Efter anklagelserna hon fått har hon försvarat sig lite väl mycket för att bevisa att hon är god. Kanske försöker hon dölja något? Men jag är inte alls säker så jag har kvar min röst på Justbe.

//Lisa :)

Klara.b
6/19/13, 11:37 AM
#76

(Nätverk, Jippie!)

medde eller Justbe? 

Storkebodas är den enda personen jag kan lita på i den här byn. Alla vet att hon är god. Hon följer inte strömmen, och lyssnar på sitt hjärta. Men har hon rätt? Det gör mig misstänksam. Jag har ju röstat på Justbe, men jag vet inte längre om det var ett bra val. För mitt argument var nog inte så starkt. 

Men det enda argumentet jag har mot medde är att Storkebodas röstar på henne, och Storkebodas vet ju alla, att hon är god. + Att medde försvarar sig själv, men det gör väll de flesta?! Eller är det bara ulvar? Eller är det bara goda bybor?

Jag vet inte vad jag ska rösta på, men återkommer kanske senare ikväll med min giltiga röst.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
Storkebodas
6/19/13, 11:59 AM
#77

Ni är inte dom enda som bara blir mer förvirrade… Jag har turen att ulvuslingarna och ängeln hjälpt till att bevisa att jag är god. Men jag har inga speciella gåvor, det enda jag kan lita på är min egna magkänsla. Och den tror att medde är ond. Men helt säker är jag inte. Just nu ser det ändå ut som att Justbe kommer bli utröstad. Hen har hela 9 röster. 9 av 13, och en av dom som inte röstar på hen är jag. Så det är alltså tre andra röster som inte ligger på hen, vilket är Justbes egen röst, HilmaBluies och ara11. HilmaBluie röstade på Justbe först men bytte sedan. Ara11 har inte röstat. Visst skulle det kunna vara så att ulvarna röstar på sina egna nu när det ändå verkar vara kört, men jag tror faktiskt att de skulle vänta lite till med det. Det jag vill komma till är alltså att jag tycker det är för många röster på Justbes för att det bara ska vara goda som röstar! Jag tror ulvarna tar sin chans att hänga på här och få en bybo lynchad.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

ara11
6/19/13, 1:09 PM
#78

Jag har tänkt lite och bestämde mig för att jag tror justbe är en varulv för hen gick så snabbt in och anklaga mig, Hon hade inget nästan att gå på och så bara anklagar hon en oskyldig bybo, Men hoppas jag verkligen tror rätt nu och inte röstar på en oskyldig bybo.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Klara.b
6/19/13, 5:04 PM
#79

Jag ändrar min röst till medde.

Jag känner att argumenten till Justbe var inte tillräckligt stora, och om vi vet att Storkebodas är god, och röstar på medde, så är det säkert ett bra val, och hon försvarar sig. Så jag känner att det är större argument än Justbe. (Jag röstade på justbe innan för att jag visste inte om jag skulle ha nätverk)

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

BlueBäst
6/19/13, 6:01 PM
#80

Jag är osäker. Ska jag rösta på Medde eller Justbe. antagligen kommer Justbe lynchas men det skulle kännas så sorgligt att ha medverkat i en människas död. Men samtidigt så bra att hjälpt till med att döda en varulv. dock tycker jag, som Klara.b att argumenten mot Justbe inte va tillräckligt starka. Jag vet absolut inte om jag har rätt eller fel, jag bara tror. Så  tillslut bestämmer jag mig för att gå helt emot strömmen och ändra min röst till Lurvas11. Inlägget #56 och #58 gjorde mig misstänksam. Hon kanske försvarade en annan varulv?

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Storkebodas
6/19/13, 6:33 PM
#81

Jag försöker läsa igenom hela tråden igen och se om jag kan hitta något, men allt som händer är att jag blir superförvirrad! Har någon annan sett något lite konstigt?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Justbe
6/19/13, 6:57 PM
#82

Fliza röstar du på mig bara för att jag röstar på medde, jag säger inte att du är ulv med du är den ända som skrivit att du röstar på mig för att jag röstar på medde, försvarar du en ulv vän eller vill du verkligen bli av med mig. Svara snälla.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Alvirpo
6/19/13, 7:02 PM
#83

Jag ändrar min röst till Medde

Efter att ha blivit röstad på en gång, så försvarar hon sig lite väl mycket tycker jag! Och Justbe känns inte längre särskild ulvig, speciellt om man tänker på vad Storebodas skrev i #77

"Just nu ser det ändå ut som att Justbe kommer bli utröstad. Hen har hela 9 röster. 9 av 13, och en av dom som inte röstar på hen är jag. Så det är alltså tre andra röster som inte ligger på hen, vilket är Justbes egen röst, HilmaBluies och ara11. HilmaBluie röstade på Justbe först men bytte sedan. Ara11 har inte röstat."

Jag håller faktiskt med väldigt mycket i dette (ovan). Att ulvarna tar sin chans att rösta ut en bybo. För dem är ju ute efter att döda oss goda, så  varför inte försöka få en lynchad också? Jag tror ulvarna tänker taktiskt.

Annons:
Justbe
6/19/13, 7:13 PM
#84

Jag gick genom tråden för att se hur många som röstar på vad. skriver bara de som fått röster hittills Lurvas11 1 Medde 4 Justbe 8

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Storkebodas
6/19/13, 7:42 PM
#85

#84 Jag fick det till: Lurvas11: 1 Justbe: 6 Medde: 5 Eftersom att ara11 röst inte är giltig, men den kanske räknas ändå? Isåfall är det 7 röster på justbe.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Justbe
6/19/13, 7:43 PM
#86

Citerar medde. Men lyncha inte mig,, Tänk vad byn kan missa. En klok gammal tant.. Visdom kan vara bra att ha ibland. Klara.b var den första att rösta på mig och den första att rösta alls. Hen skrev även att hen inte vill följa strömmen, det fans ingen ström att följa. Jag är inte säker på klara.b Ara11 jag tror fortfarande att hon är ulv. Varför tror ni att jag röstade snabbt jag kanske har en gåva som pekar på. Ara11. Agnes99 tycker jag inte hade en hel anledning att rösta på mig, hen röstade som alla andra. Jag tror inget om agnes99. Alvirpo exakt samma som jag tror på agnes99 Storkeboda räddad av ängeln Lurvas11 tycker jag försöker skydda den som jag tror är varulv därför dras jag till att lurvas11 kanske kan vara ulv som skyddar sin vän Lizzie20 har jag ingen uppfattning om Bambis ingen klar uppfattning Hilmabluie tror jag gott om Medde är jag bara väldigt misstänksam mot och så tycket jag att hen skyddar sig konstigt. Jag tror att medde kan vara ulv nr 2 eller 3 Fliza tror jag kan vara ulv 3 då hon skrev att hon är utsvulten men det är ingen klar uppfattning Bluebäst tror jag bara är förvirrad

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Storkebodas
6/19/13, 7:45 PM
#87

#86 Så du har en siargåva och vet att ara11 är varulv?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Justbe
6/19/13, 7:48 PM
#88

det sa jag inte

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Gerbilles
6/19/13, 7:49 PM
#89

Jag börjar tvivla på att jag har röstat rätt. Justbe tycker jag inte alls verkar vara en ulv längre utan hon var nog bara lite för ivrig att få bort ondskan ur byn, och det vill vi ju alla! För även var en del andra (bland annat jag) snabba på att sen anklaga Justbe vara ulv, när hon bara sagt sin åsikt. 

Jag ändrar därför min röst i #50 till medde, hennes försvar om att hon är god bara för att hon är äldst i byn tycker jag inte håller. Att Fliza dessutom är så säker på att medde är god tycker jag är konstigt, är båda onda tro? Och ni andras argument är också väldigt bra enligt mig. 

Men varför reagerar medde så starkt på anklagelserna? Är hon bara en god bybo som försöker försvara sig? 

Ju mer jag vrider och vänder på det ju osäkrare blir jag … 🤐

Gerbilles
6/19/13, 7:53 PM
#90

#88 Så du är inte siaren?

Annons:
Storkebodas
6/19/13, 7:55 PM
#91

#88 Du skrev ju "varför tror ni att jag röstade snabbt jag kanske har en gåva som pekar på ara11". ;)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Bambis]1
6/19/13, 7:58 PM
#92

ÄNDRAR mIn röst till *******medde****** för att justbe kanske är siaren.

Gerbilles
6/19/13, 8:01 PM
#93

#91 Ja det var det jag också tänkte på! Så Justbe, du borde ju vara siaren?

Justbe
6/19/13, 8:08 PM
#94

jag skrev faktiskt kanske har en gåva som kanske pekar på ara11 det betyder inte att gåvan är i varulvs leken.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

medde
6/19/13, 8:14 PM
#95

Dom som ändrar sig och håller ihop är ulvarna. Var så säkra på det.. Tänk att dom har smygit upp på natten och försökt ta en av våra egna grannar i byn,För att äta.. Dom samtalar utan vi vet när och var. Vi kan bara ha våra möten öppet och gärna hemma hos något. Ni måste tänka smart min kära goda grannar. Men röstar nu ut mig så kan jag inte göra något åt det,, Jag är så ärligt och snäll som jag bara kan vara. Men jag kanske ska bli en elak tant så ingen tror jag smörar för er…agnes99 klarab är ulvar enl mig,, men jag har lagt min röst och jag stannar vid den,, 

flizas svar efterlyses, Här kommer en del av det från tråden"jag röstar på *Justbe* Bara för att hon vill ta ut våra visa klola medde. Det är den enda som jag litar på och den till min kära granne som ängeln räddade härom kvällen…

Hennes röst på Justbe var en enbart för att hjälpa mig att få stanna kvar..Det var inget elakt menat, inte var det heller för hon hjälper mig för vi skulle vara ulvar… Nejdå sanningen är jag är fliza mamma, och man håller ihop i familjen.. Enkelt och utan baktanke

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Storkebodas
6/19/13, 8:27 PM
#96

#94 Jaha, okej. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

medde
6/19/13, 8:43 PM
#97

Nu läser jag min dörr för jag är rädd att mina grannar som jag trodde både gillade mina pajer och såg mig som klok och vis medborgare i byn.. Men men risken att bli lynchas låser jag dörren och skakar av räddsla-- Hoppas jag lever vidare. Jag är ju så snäll😇

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Justbe
6/19/13, 8:44 PM
#98

95# trodde att all kontakt utanför leken var fusk

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Storkebodas
6/19/13, 8:46 PM
#99

#98 Nej varulvarna får ha kontakt utanför leken. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

medde
6/19/13, 8:46 PM
#100

#98 Vem och vilka har kontakt? 

Ulvarna ska ha kontakt via pm.. Inga andra förutom dom

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Storkebodas
6/19/13, 9:12 PM
#101

Okej hörrni, nu är DL förbi. Hoppas det är en varulv vi har lynchat!

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Justbe
6/19/13, 9:49 PM
#102

100# jag uttryckte mig fel

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

medde
6/19/13, 9:56 PM
#103

#102,fel?  okey😉

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Mirinda
6/20/13, 1:02 AM
#104

Storkebodas hade räddats av en ängel - en stark väktare, som skyddat byn. Alla goda bybor var skakade och lättade på samma gång. Men tre bybor gnisslade tänder i hemlighet.

Diskussionens vågor gick höga. Misstankar fanns mot ett par bybor först. Det blev många som trodde att Justbe var något annat än h*n såg ut att vara. Det började se väldigt illa ut för Justbe.

Men så vände det. Byborna ifrågasatte varandras anledningar till att misstänka den som först pekat ut någon annan. Men nu var Ara11 och Justbes misstankar mot henne helt bortglömda. Drevet bytte riktning.

Medde, byns äldsta innevånare, fick inget tack för mödan med att baka paj. Någon slängde ur sig en misstanke och sen gick ryktet som en löpeld genom byn. Var hon inte lite väl god och snäll? Låtsades hon?

Kanske hade några fått magknip av äppelpajen Medde bakat? Eller så var den som vänt misstankarna mot Justbe helt enkelt rädd att hon dragit med de andra åt fel håll. Många var osäkra, men till slut hade de bestämt sig.

Medde hade dragit för gardinerna. Hon satt i tystnaden inne i sitt hus och kände sig ledsen. Nu tänkte de lyncha henne." Stackars bybor!" sade hon till sig själv. "Nu är de allt bra förvirrade".

Plötsligt for en stor sten in genom fönstret. Och så kom en till, som träffade Medde på axeln. Hon skrek för full hals: "Jag är oskyldig! Ni fattar ju inte. Hur ska ni kunna klara er utan mig?"

Byborna hörde inte på. De fortsatte kasta sten på Medde, som stod kvar i fönstret och gjorde sitt bästa för att ducka. Varför försvarade hon sig inte längre? Vad var det hon menade?

En stor sten, och så en till, träffade i tinningen på Medde och så föll hon död ner. Byborna rusade in i Meddes hus, för att kolla att det verkligen var en varulv de dödat.

Där låg Medde bland glasskärvor från fönstret och hennes ansikte var sig likt. Inga varulvsdrag framträdde efter döden. Ett skimmer låg i luften runt deras offer. Den lysande glorian framträdde till slut helt tydligt.

Ni har lynchat byns skyddsängel Medde.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.

DEADLINE torsdag den 20 juni 2013 kl 21.00

 

DELTAGARE I OMGÅNG 6

**1. Klara.b 
2. Ara11 
3. Agnes99 
4. Alvirpo 
5. Justbe 
6. Lurvas11 
7. Lizzie20 
8. Bambis 
9. HilmaBluie
**10. medde (ängel, lynchad dag 1)
11. fliza 12. BlueBäst 13. Storkebodas (ulvarnas val natt 1, skyddad av ängeln)

ROLLER I OMGÅNG 6

Goda

1 Siare

1 Ängel (borta)

8 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 12 deltagare efter dag 1

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
ara11
6/20/13, 8:26 AM
#105

Neej RIP vår fina ängel medde! :( Va tråkigt att vi lynchade vår egna ängel, Nästa gång måste vi tänka smartare… :(

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Gerbilles
6/20/13, 8:38 AM
#106

Åh vad har jag gjort?! Jag skulle inte ha ändrat min röst … 

Vila i frid medde, hoppas du kan förlåta mig och ändra dina tankar om att jag bara är en vanlig bybo. 🌺

Storkebodas
6/20/13, 8:59 AM
#107

Ånej, det får inte vara sant! Förlåt mig så hemskt mycket medde. Hur kunde jag låta ulvarna förvirra mig. Hur kunde jag? Och nu är byns ängel borta, det var alltså du som räddade mitt liv. Vi måste lyssna på det medde sa, Klara.b och agnes99 är ulvar var det sista hon sa.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Alvirpo
6/20/13, 9:24 AM
#108

Åhnej! Varför i hela friden ändrade jag min röst? Det får helt enkelt inte vara sant! Varför gjorde vi det?

Vila i Frid Medde, byns Ängel. Varför trodde vi inte på dina ord? Varför? Men nu är det för sent, gjort är gjort och det går inte att ändra på.

BlueBäst
6/20/13, 9:48 AM
#109

Vila i frid, medde

Ängeln som räddade Storkebodas första natten…

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



HilmaBluie
6/20/13, 9:59 AM
#110

Vad har vi gjort?! Jag tror Lurvas11 och Ara11 är varulvar eftersom Lurvas11 försvarade ara11. Jag ttor dom är varulvs kompanione.

Lurvas11
6/20/13, 11:27 AM
#111

Åh nej medde! jjag är glad att jag iallafall inte röstade på dig. #110 tro vad du vill, men jag är ingen varulv.

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
Klara.b
6/20/13, 1:21 PM
#112

Vad har vi gjort? Jag kan inte fatta det! Och jag var med och röstade ut dig. Varför ändrade jag min röst?!

Vår älskade ängel, finns inte mer…

R.i.p Älskade Ängel.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

lizzie20
6/20/13, 2:20 PM
#113

Åh nej! Det var därför Medde försvarade sig så mycket, hon var ängeln! Det här måste få ett stopp! Ulvarna får oss att anklaga varandra så att vi dödar vår egen skyddsängel! Nästa gång måste vi tänka till riktigt ordentligt! Rip Medde! :(

//Lisa :)

Justbe
6/20/13, 4:39 PM
#114

ohhh nej here gud jag så så ledsen medde. Hur kunde allt gå så fel?

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[Bambis]1
6/20/13, 6:38 PM
#115

Nej! Inte vår ängel :( bää…jag som ändrade min röst.

medde
6/20/13, 8:02 PM
#116

*👻 Hälsning från himlen.. Som ni förstår är jag tillbaka till himlen  igen eftersom jag var en ängel. Det gör inget ni trodde det var jag som var en ulv.. Jag skrev det flera gånger vill ni rösta/Lyncha mig så är det okey. Jag vet en stor del av er är goda och har blivit förblindade av ulvarna som finns i byn.,, Jag har en stor tilltro till er alla goda bybor.. Vinn över det onda som vilar över byn nu. glöm inte att minnas ord som jag försökte sprida in byn…. Kram på er alla goda bybor!👻

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Justbe
6/20/13, 9:14 PM
#117

Vi (jag iallafall) ska lyssna och försöka förstå dina meddelande.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Candy123
6/21/13, 12:21 PM
#118

Någon timme efter midnatt vandrade de tre hungriga varulvarna genom byn, de smög så tyst de kunde mot den stugan de hade valt det ända som hördes var var deras hungriga magar, när de kom fram hoppa de in genom fönstret så försiktigt de kunde och där sov deras byte en orolig sömn.

Den största varulven gick fram till Ara11 och då vaknade hon och skrek i hopp om att någon skulle kunna rädda henne men hon insåg att det var försent, och det var hennes sista skrik och ulven högg henne i halsen

Varulvarnas offer Ara11 som var en helt vanlig bybo

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att: 

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***

DEADLINE Söndagen den 23 juni 2013 kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 6

1. Klara.b  2. Ara11 (bybo, ulvarnas offer natt 2)3. Agnes99  4. Alvirpo  5. Justbe  6. Lurvas11  7. Lizzie20  8. Bambis  9. HilmaBluie 10. medde (ängel, lunchad dag 1)
11. fliza
12. BlueBäst
13. Storkebodas (ulvarnas val natt 1, skyddad av ängeln)

ROLLER I OMGÅNG 6

Goda

1 Siare

ängel borta

8 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 11 deltagare efter natt 2

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
BlueBäst
6/21/13, 12:32 PM
#119

R.I.P Ara11

Nu i lynchningen får vi verkligen inte ta fel. Inte igen…

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



lizzie20
6/21/13, 1:00 PM
#120

Å nej ! Vila i frid Ara11! :(

//Lisa :)

Alvirpo
6/22/13, 12:53 AM
#121

Åhnej! Vila i frid kära Ara11! Nu har vi mist ännu en god bybo, hur ska det här fortsätta?

Lurvas11
6/22/13, 12:54 AM
#122

Åh nej! Älskade vän! Jag visste väl att du inte var en varulv! :'(

Hälsningar Lurvas11Glad

[Bambis]1
6/22/13, 8:59 AM
#123

Nej! Ara11 vår finaste snällaste granne har nu försvunnit :(

Klara.b
6/22/13, 9:30 AM
#124

Ara, älskade vän! 

Hur kunde de? Hur kunde de äta upp en så god, vanlig, bybo?!

R.i.p Ara11 🌺

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Gerbilles
6/22/13, 9:46 AM
#125

Åh nej! Nu vid lynchningen får vi verkligen inte rösta fel, vi måste ta en varulv!

Vila i frid ara11 🌺

Annons:
Justbe
6/22/13, 10:35 AM
#126

Alla bybor vad sägs om att vi samlas vid ara11s hus och ser om vi kanske kan hitta ledtrådar om vilka det är som är ulvar. Jag går dit vid 11:00.

vad tycker ni?

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[Bambis]1
6/22/13, 10:38 AM
#127

#126 Ja, det blir bra! :) *jag springer dit nu.*

Klara.b
6/22/13, 11:15 AM
#128

#126 *tittar på klockan* 

- Oj! En kvart sen! Måste skynda mig!

*kommer fram, ser Bambis och Justbe sitta på en bänk. *

-Hejsan, var är alla andra?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Lurvas11
6/22/13, 12:58 PM
#129

*Springer dit då jag vet att jag var sen*

*Andfådd* Hehej alla. Vart är resten av grannarna?

Hälsningar Lurvas11Glad

Storkebodas
6/22/13, 1:12 PM
#130

Jag tänker rösta redan nu, för säkerhets skull då mitt internet har krånglat. Klara.b kommer att få min röst då jag redan från början tyckt hon vart skum ( men min känsla till vem som har varit skum har ju inte alltid varit den bästa…), sedan sa också medde innan hon dog att hon trodde att klara.b och agnes99 var varulvar. Jag röstar på ***klara.b***.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Alvirpo
6/22/13, 1:20 PM
#131

Tja, Storebodas har en poäng där, men Meddes tankar kanske bara va just tankar? Vi kan ju inte veta säkert att Meddes misstankar var riktiga. Jag tänker iaf vänta med att rösta, både för att få tid att tänka och för att se lite vad ni andra tycker!

Storkebodas
6/22/13, 1:33 PM
#132

För att tillägga lite till i min motivering så viskade medde från himlen till oss också att vi skulle lyssna på det hon sagt, och det där om klara.b och agnes99 är det enda jag hittar som hon har sagt om vilka som är ulvar. Men alvirpo, jag måste erkänna att jag är lite misstänksam mot dig också, men det är bara magkänslan. Och den vågar jag inte lita helt på nu… :/

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Storkebodas
6/22/13, 1:45 PM
#133

Lurvas11, vilka tror du är ulvar? Jag litar nog på dig för tillfället, du hade ju rätt i att ara11 var god.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Gerbilles
6/22/13, 2:01 PM
#134

Det är kanske några som är misstänksamma mot mig efter det medde sa innan hon dog, men jag tänker bara säga att jag är en vanlig bybo och ingen ulv. Om ni vill tro mig eller inte får ni välja själva, men nu har jag i alla fall sagt sanningen. Om klara.b är en ulv har jag dock ingen aning om, hon skulle nog kunna vara det, men eftersom medde har fel om mig vet jag inte. 

Vi vet i alla fall att Storkebodas är god, sen tror jag att både Lurvas11 och fliza är goda.

Jag vet egentligen inte varför men är lite misstänksam mot lizzie20, HilmaBluie och bluebäst av någon konstig anledning … 🤔

Lurvas11
6/22/13, 2:52 PM
#135

Storkebodas:

Jag är osäker när det gäller er i byn. Jag tror att alla är goda, men det är ju tyvärr omöjligt. Jag tänker såhär:

Klara.b- Jag kan inte riktigt "knyta ihop säcken" när det gäller henne. Hon skriver som att hon vore god, men man vet ju aldrig.**
Agnes99 Hon har skrivit sin egen åsikt i mycket, istället för att bara "följa strömmen." Men det är ingen garanti på att hon är god.  Alvirpo-** Jag är ganska misstänksam mot dig. I mina ögon kan du vara en ulv.
Justbe- Samma som Hilmabluie.
Lizzie20- Samma som Hilmabluie.
Bambis- Samma som Agnes99.
HilmaBluie- Henne har jag inte riktigt fått någon uppfattning av. Av den andledningen skulle hon kunna ha vilken roll som helst. Väldigt osäker.
fliza- Fliza tror jag absolut är god. Vad har hon gjort som tyder på att hon är varulv?
BlueBäst- Samma som Klara.b
Storkebodas- Du tror jag absolut är god. Jag tror faktiskt att du har en specialroll, eftersom att ängeln skyddade dig, men hmm…

I mina ögon är Alvirpo den som ligger sämst till…

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
6/22/13, 3:08 PM
#136

Jahapp, då är man visst misstänkt för att vara ulv då. Men jag kan bara säga att jag bara är en Bybo! Jag kan lova er dyrt och heligt att jag är det. Och jag vet att ingen kommer tro mig, men så är det! Om jag blir lynchad, så kommer ännu en god bybo försvinna, och ulvarna kommer få det ännu lättare att utplåna hela byn! 😓

fliza
6/22/13, 3:59 PM
#137

Lurvas11 Tack.. Jag är god det lovar jag och jag har varit så deppad att min mamma som var en så god ängel är död. Därav jag låste in mig i stugan och inte vågat gå ut. För säger man  något att man är god så gaddar ulvarna ihop sig och ser till att man dör, ni måste se att dom samlas om natten och gaddar ihop sig på dagtid,. Så dom som håller hundra ihop är dom vi ska passa oss för..Men jag låser in mig i stugan igen och äter av min fallna mammas god äppelpaj.. Det enda jag har kvar i stugan.

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Storkebodas
6/22/13, 4:03 PM
#138

#135 Du tänker ganska logiskt tycker jag. Men någon specialroll har jag inte. :) Och tur är väl det, tänk vilken klantig siare jag hade varit som röstar ut ängeln, nu är jag bara en klantig bybo istället. Jag håller som sagt med dig om Alvirpo. Vem vet, kanske är både klara.b och alvirpo ulvar… Men så behöver det såklart inte vara. Men jag tycker mig ana ett litet försök till att avleda att rösta på klara.b från alvirpos sida i #131. Men när man väl börjat misstänka någon är det lätt att allt den skriver blir ulvigt, det var ju så det blev med medde, så vi får vara försiktiga! Och inte minst behöver vi vår siare, kanske har hen fått fram något värdefullt?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
6/22/13, 4:05 PM
#139

#137 Har du någon aning om vem som kan vara ulv Fliza? Jag tror också på att du är god.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Lurvas11
6/22/13, 4:10 PM
#140

#138 Jag tror att du och jag tänker ganska lika. :) Jag lägger min röst på ***Alvirpo***

Hälsningar Lurvas11Glad

fliza
6/22/13, 4:11 PM
#141

Vi ska nog se vilka som varit mest aktiva i att få bort våran ängel och bybo. jag tänker hela tiden att ulvarna ses om natten och pratar så låtsas dom som inget då dom går på möten i byn. det är dom vi ska syna noga..

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Alvirpo
6/22/13, 4:53 PM
#142

(Kommer åka bort nu och har därför inget internet förens imorgon eftermiddag)

Alltså, jag är ingen ulv! Slösa inte bort er chans med att rösta ut mig, det hjälper inte! Och anlednignen till #131 är bara för att jag inte vill förhasta mig och rösta innan jag tänkt ordentligt. Och för att få er att göra detsamma, inte för att få er att inte rösta påklklara.b!  Det lovar jag er!  Så medan ni har chansen: rösta på någon annan, inte mig. För jag är bara bybo! Snälla…

Gerbilles
6/22/13, 4:56 PM
#143

Jag tror faktiskt att Alvirpo talar sanning, bara för att hon reagerar starkt på era anklagelser så behöver hon ju inte vara ulv. Medde gjorde också det och hon var definitivt ingen ulv!

BlueBäst
6/22/13, 4:59 PM
#144

Jag tänker, pga meddes ord och mina egna misstankar lägga rösten på klara.b. Vet ine riktigt varför, men hon har kännts skum hela tiden, och det medde sa gjorde mig ännu mer misstänksam. 

Citerar medde i #95

"Dom som ändrar sig och håller ihop är ulvarna. Var så säkra på det.. Tänk att dom har smygit upp på natten och försökt ta en av våra egna grannar i byn,För att äta.. Dom samtalar utan vi vet när och var. Vi kan bara ha våra möten öppet och gärna hemma hos något. Ni måste tänka smart min kära goda grannar. Men röstar nu ut mig så kan jag inte göra något åt det,, Jag är så ärligt och snäll som jag bara kan vara. Men jag kanske ska bli en elak tant så ingen tror jag smörar för er…agnes99 klarab är ulvar enl mig,, men jag har lagt min röst och jag stannar vid den,, 

flizas svar efterlyses, Här kommer en del av det från tråden"jag röstar på *Justbe* Bara för att hon vill ta ut våra visa klola medde. Det är den enda som jag litar på och den till min kära granne som ängeln räddade härom kvällen…"

Hennes röst på Justbe var en enbart för att hjälpa mig att få stanna kvar..Det var inget elakt menat, inte var det heller för hon hjälper mig för vi skulle vara ulvar… Nejdå sanningen är jag är fliza mamma, och man håller ihop i familjen.. Enkelt och utan baktanke

Men jag är inte säker. Allla i byn kan vara ulvar, förutom Storkebodas då. Fast självklart finns det folk jag misstänker mer än andra

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Klara.b
6/22/13, 5:17 PM
#145

Redan två röster…

Ulvarna splittrar oss.  Därför måste vi hålla ihop. 

Hur vet ni att meddes tankar var sanna? 

Hon var ängel, då skyddar man bara. Tänk efter innan ni röstar!

Jag röstar iaf på Justbe. Har inga misstankar om någon i denna by, så tar bara någon slumpad.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Lurvas11
6/22/13, 5:32 PM
#146

#145 Nu blir jag fundersam. Varför röstar inte du på någon du verkligen tror är en ulv?

Ska jag vara ärlig så tror jag nu starkt på att du är en varulv. Därför ***ändrar jag min röst till Klara.b***

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
fliza
6/22/13, 6:44 PM
#147

#145 En ängel vill inte på något sätt skada sin vänner i byn. Det du nu gör är att visa att vi  byn kommer att ta dig som ulv, om inte i dag så nästa gång.men KLara.b röstade på medde och det var efter en ändring, och det gör att jag lyssnar på medde ängeln. och det är ett trix att ändra sig så vi inte ska tro att du är en ulv och det är *Klara.b* som får min röst 

och jag vet att nästa gång kommer jag utan tvekan rösta på justbe.

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Justbe
6/22/13, 9:28 PM
#148

147# varför ska du rösta på mig nästa gång?

Jag röstar på alvirpo då jag inte vill vara den som röstar ut en bybo om det är så att klara.b är en bybo så jag röstar på någon som inte har någon röst än. Jag röstar  också på alvirpo för att jag har tankar om hen att vara ulv.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Storkebodas
6/22/13, 9:39 PM
#149

#147 Jag tycker det vore lite konstigt om både justbe och klara.b var varulvar. Klara.b startade ju drevet mot justbe, men hon bytte sedan när vinden vände. Och nu röstar hon på justbe igen. Så för mig känns det som att det är antingen eller, de verkar inte stå på samma sida. Men du kanske har någon mer teori?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

lizzie20
6/22/13, 9:40 PM
#150

Nej!!!! Jag skrev världens (typ) längsta inlägg som bara försvann :,( men jag kan skriva om det från datorn snart!

//Lisa :)

lizzie20
6/22/13, 11:02 PM
#151

nu kommer min lista:😉

Klara.b Var den medde misstänkte innan hon dog. Dessutom var klara den första att rösta på medde… Är ganska mistänksam mot klara.b!Agnes99 samma sak som med klara, Medde misstänkte Agnes, men jag tycker att agnes verkar god iallafall!
Alvirpo jag är lite misstänksam mot alvirpo. vet inte varför, men min magkänsla säger att hon kan vara ond…. hmmm…

Justbe verkar lite skum…
Lurvas11 verkar vara god. Har inte sätt något misstänksamt från lurvas.
Bambis vet inte riktigt vad jag ska tro. HilmaBluie Har inte hört så mkt från HilmaBluie.
fliza tror inget ont om fliza!
 BlueBäst samma som alvirpo.

Storkebodas är helt klart god. Annars skulle inte varulvarna försökt dödat henne natt 1!

tror att jag röstar på Klara.b men väntar till imorgon.

//Lisa :)

HilmaBluie
6/23/13, 10:53 AM
#152

Lurvas11 hade jag misstankar mot men nu när Ara11 är öd så har jag inga starka misstankar mot Lurvas11 Bluebäst tror jag är god. Klara.b jag vet inte om jag tycker hon är ond men lite skum är hon allt. Fliza jag tror hon är god Justbe är lite skum men jag misstänker inte hen så mycket Bambis tror jag är god Alvipro jag tror hen är en varulv för jag tycker hen beter sig mystiskt Agnes99 tycker ingenting om henne Lizzie20 jag tror hon är god Storkebodas är ju defenetivt god Jag lägger min röst på ***Alvipro***

Lurvas11
6/23/13, 2:25 PM
#153

*Går ur rollen en stund*

Jag kommer kanske inte kunna vara inloggad Måndag-Onsdag, då jag är bortrest. Så ni vet ifall jag inte svarar eller inte är aktiv.

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
lizzie20
6/23/13, 6:58 PM
#154

Jag röstar på **klara.b** , motivering i #151

//Lisa :)

Alvirpo
6/23/13, 7:19 PM
#155

Håller med Lizzie20, röstar på klara.b

Gerbilles
6/23/13, 7:52 PM
#156

Även jag röstar på Klara.b eftersom hon känns skum och medde trodde också hon var en ulv.

Storkebodas
6/23/13, 7:58 PM
#157

Har ulvarna bestämt sig för att offra klara.b nu eller? Eller är hon bara en bybo? Tycker det är lite konstigt med det här gänget som plötsligt hänger på, alltså lizzie20, alvirpo och agnes99… Fast lizzie20 tycker jag verkar god.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Lurvas11
6/23/13, 8:35 PM
#158

#157 Kanske de som kom senare bara röstade på Klara för att det ändå inte skulle spela någon roll om det röstade på någon annan för att Klara.b ändå hade fått majoriteten av alla röster.

Hälsningar Lurvas11Glad

Storkebodas
6/23/13, 8:47 PM
#159

#158 Ja så kanske det är. Vi får se nuom klara.b är en ulv, en kvart kvar till dl bara. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

BlueBäst
6/23/13, 9:00 PM
#160

Dl nu. Hoppas vi valt rät🙂

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Annons:
Storkebodas
6/23/13, 9:05 PM
#161

Okej hörrni, dags att gå till klara.bs stuga. Jag hoppas innerligt att vi valt rätt. Tänk om hon bara är en bybo… Nej vi får inte vika oss nu, beslutet är fattat och klara.b måste vara en ulv!

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Mirinda
6/24/13, 1:47 AM
#162

I skymningen samlades byborna till rådslag. De tände en brasa nere på allmänningen. Runt elden satt de alla, nåja, nästan alla. De fladdrande lågorna fick deras ansikten att ömsom lysas upp och ömsom skymmas av grå skuggor. Bistra miner och beslutsamma röster försökte skyla rädslan de alla kände. Men ändå kände de sig skyddade där i brasans sken. Alla sorters vilddjur skyr elden.

Mörkret sänkte sig så sakteliga. Deras diskussion hade avstannat. Beslutet var fattat. En och en reste de sig upp, tog ett stycke trä som de tjärat i ena änden och stack in den i brasan. Fackla efter fackla tändes där ute på byns allmänning. Utan tvekan började de vandra mot byn; ett fackeltåg för frihet och sammanhållning.

De vandrade bygatan upp mot Klara.b´s hus. De ställde sig inne på tomten. Några av dem gick försiktigt runt husknutarna och lyste upp gavlarna med sina facklor. De sneglade oroligt på varandra och väntade på en reaktion inifrån huset.

Klara.b klev ut på trappen. "Vad vill ni? Det är snart natt. Varulvar går lösa och ni verkar inte förstå hur farligt det är att vara ute om nätterna." "Jo, vi vet att det är farligt. Men det är du som är farlig." Klara.b skakade på huvudet åt deras försök att vara tuffa. "Gå hem och lägg er och lås ordentligt! Ni ska sluta leka scouter och försöka fånga varulvar." Så gick hon in och smällde igen dörren hårt.

Som en enda brinnande cirkel smög sig byborna närmare och närmare Klara.b´s hus. Den som gått sist i fackeltåget gick runt med en dunk och skvätte bensin längst ner på brädorna runt hela huset. En bybo kastade den första facklan upp på torvtaket. Det tog eld på en gång. En annan höll sin fackla under det torra trävirket i trappen. Två bybor satte eld på brädorna i de främre gavlarna. En brinnande trasa i en flaska med bensin kastades in genom fönsterrutan och exploderade inne i huset. Byborna backade ut på byvägen och såg sin grannes hus övertändas snabbt.

Inifrån huset hördes ett tjut som sände kalla kårar uppför ryggen på dem. Ett omänskligt ylande och så såg de en svart rökpelare stiga upp ur skorstenen. Rökpelaren tog formen av en varelse från en annan värld. Aldrig hade byborna varit så skräckslagna. Den sotsvarta varelsen flög ett varv runt hustaket och dess hesa röst ropade; "Ni kommer att utplånas en efter en. Hämnden kommer att drabba er alla."

 Varulvsdemonen Klara.b lämnade sin mänskliga kropp där i huset; att bli lågornas rov. När den onda demonen svepte över de chockade byborna mörknade ögonen på en av dem. Förbannelsen drabbade bybon, som i det ögonblicket fick en varulvssjäl.

Byborna har lyckats lyncha varulvsdemonen.

Demonen är död, men dess ande lever nu i en av byborna. En ny varulv söker sig i mörket till sina likar i lyan.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren-Obs! PM till Candy123)

  • Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Siaren ska utse vem den vill veta identitet på.

DEADLINE måndag den 24 juni 2013 kl 21.00

Candy123 tar nu över som lekledare. Hon ska ha alla PM och det är även till henne ni ska vända er om frågor uppstår kring era roller.

DELTAGARE I OMGÅNG 6

1. Klara.b (Varulvsdemon, lynchad dag 2)
2. Ara11 (bybo, ulvarnas offer natt 2)
**3. Agnes99 
4. Alvirpo 
5. Justbe 
6. Lurvas11 
7. Lizzie20 
8. Bambis 
9. HilmaBluie
**10. medde (ängel, lunchad dag 1)
11. fliza
12. BlueBäst
13. Storkebodas (ulvarnas val natt 1, skyddad av ängeln)

ROLLER I OMGÅNG 6

Goda (en har förvandlats till varulv av demonen)

1 Siare

1 ängel; borta

7 Vanliga bybor (1 borta)

Onda

3 Varulvar

1 Varulvsdemon; borta

Sammanlagt 10 deltagare efter dag 2

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Lurvas11
6/24/13, 9:17 AM
#163

Vi dödade vi första Varulv! Dessvärre så var det demonen, så vem är nu varulv istället?

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
6/24/13, 9:25 AM
#164

Yes! Visste väl att det var något skumt med henne! Men dessvärre har en av oss förvandlats till ny varulv, så vi kan inte vara säker på någon längre.

lizzie20
6/24/13, 9:29 AM
#165

Yey! Vi dödade en varulv! :) jag tyckte det var bra att det var en demon, vi hade ändå behövt dödat den förr eller senare! Och nu när varulvarnas ledare är borta så kanske det blir lite stökigt i varulvslyan, vi får hoppas det iallafall!

//Lisa :)

Gerbilles
6/24/13, 9:29 AM
#166

Jippie! Vi tog en varulv, men vi är egentligen tillbaks på ruta ett eftersom en ny bybo är varulv nu …

Storkebodas
6/24/13, 9:34 AM
#167

Yes! Hon var en varulv! Men precis som ni säger är nu en ny bybo en varulv… Och frågan är vem? Det uppenbara valet hade ju varit att förbanna mig, så har det varit i alla tidigare lekar att man väljer den som alla vetat varit god. Men så har ulvarna inte gjort denna gången. :) det finns ju flera andra som är ganska säkert att de är goda, tex lurvas11 och fliza. Båda de har försvarat goda, så det är väl ganska troligt att de själva är goda också. Eller var, nu vet man ju inte säkert. Fast Klara.b kan ju ha förvandlat någon helt annat också. Hm, jag kommer ingen vart i mitt funderande. Men för att vara lite positiva så är det jättebra att vi fångade demonen i början, då har vi längre tid på oss att lista ut vem den nya ulven är.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Storkebodas
6/24/13, 9:56 AM
#168

Tryckte visst lite snabbt på skicka i det förra inlägget, så jag redigerade det nu. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

fliza
6/24/13, 10:03 AM
#169

Tänk vad medde hade rätt, och det var ju de jag sa.Lita på medde då hon var den goda ängeln. Men som sagt vi har redan ett försvarstal från an av våra bybor. kan var att tänka på, men jag har redan sagt mitt vem jag ska rösta på nästa gång om jag lever. Hoppas det

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Storkebodas
6/24/13, 10:06 AM
#170

#169 Menar du mitt inlägg eller? :) det var inte tänk som försvarstal utan som spekulationer bara.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
6/24/13, 10:07 AM
#171

*dubbelpost*

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

HilmaBluie
6/24/13, 10:33 AM
#172

Men om medde hade rätt om klara.b så har hon nog rätt om agnes99….

Gerbilles
6/24/13, 2:33 PM
#173

#172 Om du fortfarande tror att jag är en varulv så får du tro det, jag har sagt sanningen och kan inte mer än hoppas att ni ska tro mig. Bara för att medde hade rätt om Klara.b så har hon automatiskt inte rätt om mig. Men tro vad du vill, jag är som sagt ingen ulv.

Jag skulle nog tro som Storkebodas, demonen har antagligen tagit någon som vi verkligen tror är god! Eller kanske en bybo vi inte har nämnt så mycket i lynchningarna? 

Jag ska i alla fall gå och lägga mig nu, det är sent och börjar bli väldigt mörkt ute. Det är väl bäst att låsa dörren ordentligt ifall varulvarna skulle vara hungriga ikväll.

Alvirpo
6/24/13, 5:22 PM
#174

Ja, jag ska också gå och lägga mig nu. Vill inte vara uppe längre än nödvändigt när mörkret kommer, för man vet ju vad som gömmer sig där! 😴

Annons:
lizzie20
6/24/13, 8:37 PM
#175

Är det bara jag som inte kan sova? Ju närmare 12 klockan blir desto räddare blir jag! :S tänk om varulvarna har valt mig eller någon av mina grannar till nattmat ! Jag kommer aldrig kunna sova trots att jag har dubbla lås och vakthund :(

//Lisa :)

BlueBäst
6/24/13, 10:02 PM
#176

Oj vad glad man blir!!!

Men vem av oss har blivit varulv???

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



[Bambis]1
6/25/13, 10:30 AM
#177

Puh! Jag som var så nervös, tur att vi tog en varulv! *godnatt*

Candy123
6/25/13, 11:51 AM
#178

Datorn vår är sönder så det blir ingen fetstil o.s.v När klockan slagit tolv närmade de tre ulvarna byn och ville ge byborna sin hemd efter de lynchat klara.b. De närmade sig by, kommer de överens om ett byte när de börjar närma sig sitt byte som är **** BlueBäst**** börjar de smyga så tyst de kan Samtidigt har**** BlueBäst **** tagit sitt kvälls te, när h*n har druckit sitt te plockar hon undan det och går fram till köks skåpet och tar fram sin glaskula och går mot bordet plötsligt brakar dörren och in kommer tre stora varulvar,**** BlueBäst**** tappar förskräckt glaskulan i golvet och den går i tusen bitar, och innan h*n hinner göra något hoppar ulvarana på henne och ****BlueBäst**** hade tagit sitt sista andetag **** BlueBäst var byns siare*** DET ÄR DAG. Vi väntar på att: Byborna ska rösta och lyncha en deltagare För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). En röst får lov att ändras fram till deadline. Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet*** DEADLINE Torsdagen den 27 juni 2013 kl 21.00 DELTAGARE I OMGÅNG 6 1. Klara.b ( varulvsdemon, lynchad dag 2 2. Ara11 (bybo, ulvarnas offer natt 2) 3. Agnes99 4. Alvirpo 5. Justbe 6. Lurvas11 7. Lizzie20 8. Bambis 9. HilmaBluie 10. medde (ängel, lunchad dag 1) 11. fliza 12. BlueBäst (siare, ulvarnas val natt 3) 13. Storkebodas (ulvarnas val natt 1, skyddad av ängeln) ROLLER I OMGÅNG 6 Goda( en har förvandlats till ulv av demonen) Siare borta ängel borta 6 Vanliga bybor Onda 3 Varulvar 1 varulvsdemon borta Sammanlagt 9 deltagare efter natt 3

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Storkebodas
6/25/13, 12:36 PM
#179

Ånej, inte vår siare! Nu har inte byn någon siare eller ängel eller någon specialroll som kan hjälpa oss! Bara bybor! Men vi måste leta igenom det som vår siare skrivit och hitta någon ledtråd till vem som kan vara ulv. Det måste vi göra, annars vet jag inte vad vi ska ta oss till.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

lizzie20
6/25/13, 12:37 PM
#180

Ånej! Vår siare! :( RIP BlueBäst! Men vi kommer klara det! Vi är trots allt 7 mot 3!

//Lisa :)

Storkebodas
6/25/13, 12:43 PM
#181

Kollade nu igenom tråden, vi har än så länge bara haft två lynchningar. I första lynchningen röstade Bluebäst på justbe först men ändrade sig till lurvas11 sen för att hon trodde att lurvas11 skyddade ara11 för att de var varulvskompisar. Men sedan visade det sig att ara11 var god. Så jag vet inte om Bluebäst fick fram någonting den natten, eller om hon siade någon god. Nästa gång röstade hon på klara.b som vi andra, och hon var ju en varulv. Jag vet inte om man riktigt kan få fram något av detta. :/ Ioförsig gjorde hon klart att hon litade på det vår ängel medde sa, och medde pekade också ut agnes99 som skyldig. Så kan det vara en ledtråd kanske?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Justbe
6/25/13, 12:45 PM
#182

är vi inte 10 st i spelet?

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Storkebodas
6/25/13, 12:49 PM
#183

#182 Nej vi är bara nio deltagare sammanlagt. Och tre av domma nio är onda.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Justbe
6/25/13, 2:35 PM
#184

med då är vi 6 goda

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Storkebodas
6/25/13, 2:54 PM
#185

#184 Ja, det är vi i så fall. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Gerbilles
6/25/13, 5:09 PM
#186

Åh nej inte vår siare .. Vila i frid Bluebäst! 🌺

Jag blir bara mer och mer förvirrad, vem är egentligen god och vem är ond?

Gerbilles
6/25/13, 6:38 PM
#187

(Kommer kanske inte hinna sitta vid datorn så mycket imorgon så skriver det jag tror nu)

Okej, vi är 9 kvar, 6 goda och 3 varulvar och om vi ska vinna det här kan vi inte rösta fel, vi måste få bort en varulv! 

Jag kör uteslutningsmetoden:

Storkebodas, Lurvas11, fliza är goda (antar jag, den enda som vi vet helt säkert är Storkebodas). Justbe och Alvirpo är jag lite osäker, men tror båda två är goda, vet dock inte riktigt varför. (och med mig blir vi 6 st, för jag är som sagt en vanlig bybo)

Då är det bara lizzie20, Hilmabluie och Bambis kvar så då skulle dom i såna fall vara ulvar alla tre. Men kan det vara rätt tro, vad tror ni? Dock är jag ganska osäker på om Justbe verkligen är god, kanske döljer hon något?

Jag väntar i alla fall med att rösta för att få höra era teorier, det är viktigt det här och vi har inte råd att lyncha en bybo!

[Bambis]1
6/25/13, 7:54 PM
#188

Jag tror så här: Storkebodas är god. Justbe är god Alvirpo är god. Hilmabluie är god. Agnes99 är ond. Lurvas11 är ond Fliza/lizzie20 är onda? Om mig får ni tro vad ni vill!

Annons:
Storkebodas
6/25/13, 8:16 PM
#189

Bambis - tror jag inte så mycket om, jag tycker inte man har sett så mycket av henne. Justbe - God tror jag väl? Alvirpo - Innan var jag ganska säker på att hen är ulv, men nu gick jag tillbaka lite i tråden och jag tycker nästan att försvarstalet lät lite äkta. Men säker är jag verkligen inte, så Alvirpo är jag fortfarande misstänksam mot. HilmaBluie - Tycker jag verkar vara god? Vågar iaf säga sin egen åsikt ganska mycket. Men jag är inte helt säker. Agnes99 - medde trodde att hon är en ulv, och medde hade rätt om sin andra misstänkta. Så kanske gömmer det sig en ulv här också. Jag tycker också det kändes lite konstigt när röstningen på klara.b gjordes, då var agnes99 och alvirpo dom sista att lägga rösten på klara.b. Lurvas11 - Jag var ganska säker på att lurvas var god innan för hon försvarade ju tex ara11. Men nu har ju demonen omvandlat någon så jag vet inte längre. Fliza - Försvarade medde innan, men precis som med lurvas11 är jag inte jättesäker längre. Lizzie20 - har inte heller gjort jättemycket väsen av sig, men det man sett tycker jag kanske att hon verkar god? Men jag vet inte. Jag tror nog att det är agnes99 som får min röst faktiskt. Jag är inte säker på att jag har rätt men jag hoppas på att medde lyckades pricka in ännu en ulv. Alvirpo är jag också på min vakt mot.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
6/25/13, 8:19 PM
#190

Glömde skriva en sak om Fliza - hon är väldigt säker på att justbe är ulv. Först tänkte jag att hon kanske var siare för att hon var så säker, men nu visade det sig att Bluebäst var siare. Så jag vet inte varför hon är så säker.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

fliza
6/25/13, 8:36 PM
#191

#190 Klart jag försvarade medde.. Jag vet att var god, mamma kan inte hur mycket hon än vill se ut som hon inte vet något här hemma. Så även om hon vägrade säga något så såg jag det på mamma. därav jag är och var säker. Tänk på att det är min mamma. 

Jag kommer att står för min röst hela vägen, tills jag åker ut om ni inte litar på mig

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Storkebodas
6/25/13, 9:05 PM
#192

#191 Okej. :) Ja du verkar ju väldigt säker på din sak ang Justbe. Får man fråga om du har någon mer anledning till att du ska rösta på denne? :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

BlueBäst
6/25/13, 9:14 PM
#193

Okej. Nu talar jag från graven. Duktiga varulvar som listade ut att jag var siare;) 

Första natten glömde jag bort tiden och loggade in på iFokus en timme efter dl. Damn!!

andra natten siade jag Klara.b

Den här natten trodde jag att dl var idag. Missade det med ett dygn heheh

Så jag har inte fått fram mycket som hjälper er!!

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



Alvirpo
6/25/13, 10:42 PM
#194

(Sorry, har vart bort hela dagen, om inte hem förens nu!)

Nej! Inte Bluebäst, vår siare! Då var det bara vi och ulvarna kvar då, 3 stycken. Det ska vi väl klara? Jag hoppas det! 

Själv tror jag Agnes99 skulle kunna vara ulv, Medde sa det och hon hade ju rätt om Klara.b… Men jag har ingen aning annars vem som skulle kunna vara ulv, är ju som sagt bara bybo.

lizzie20
6/26/13, 9:39 AM
#195

Jag tror också att Agnes99 är en varulv. Medde hade ju rätt om klara.b men jag vet inte Agnes säger ju att hon är god… Agnes99 är nog den jag tror är varulv mest och än så länge är det henne jag tänker rösta på… Men kanske jag ändrar mig….

//Lisa :)

Annons:
Gerbilles
6/26/13, 10:07 AM
#196

Snälla slösa inte bort eran röst på mig, det kommer inte hjälpa byn! Jag är ingen ulv! Vad ska jag säga för att ni ska tro mig? 😕

[Bambis]1
6/26/13, 11:35 AM
#197

Hej! Allihopa kan vi inte träffas typ på torget för alla är så osamsa om vem man lägger rösterna på? Typ kl 13:00 ?

Alvirpo
6/26/13, 11:39 AM
#198

Visst kan vi träffas på torget! Kommer dit vid tre, ska fundera lite innan dess, är inte säker på vem jag tror på egentligen, bara lite gissningar hit och dit..

Gerbilles
6/26/13, 11:41 AM
#199

Bambis, jag kan kommer om jag vågar, känns som att det är ganska många som misstänker mig just nu!

[Bambis]1
6/26/13, 12:18 PM
#200

Va bra,jag väntar där nu… :)

lizzie20
6/26/13, 3:28 PM
#201

Jag kommer (lite sent…)

//Lisa :)

Storkebodas
6/26/13, 5:03 PM
#202

Jag kan också komma om ni är kvar. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Alvirpo
6/26/13, 6:22 PM
#203

Ledsen, internetet har krånglat nu under eftermiddagen så jag har inte kunnat va inne! Om någon är kvar så kan vi väl mötas snart?

Lurvas11
6/26/13, 6:59 PM
#204

#203 Jag kommer dit nu!

Hälsningar Lurvas11Glad

Storkebodas
6/26/13, 7:00 PM
#205

Jag gick dit, men ingen var där längre, så nu är jag hemma igen.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Candy123
6/26/13, 7:44 PM
#206

OBS!!! Flyttade DL till torsdagen!!

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Bambis]1
6/26/13, 8:10 PM
#207

Jag röstar på ****agnes99****

Alvirpo
6/26/13, 8:19 PM
#208

Jag röstar nog också på Agnes99, jag får bara hoppas att Medde hade rätt ännu en gång. Kansk eändrar min röst senare, men just nu är detta mitt val

Justbe
6/26/13, 9:02 PM
#209

jag röstar på bambis

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Annons:
Gerbilles
6/27/13, 7:35 AM
#210

Jag röstar på Bambis på grund av det jag skrev i #187.

[Bambis]1
6/27/13, 11:05 AM
#211

Ni slösar nog Bort er röst på mig också…….

HilmaBluie
6/27/13, 5:07 PM
#212

Jag litar på medde och därmed röstar jag på ***Agnes99***

Lurvas11
6/27/13, 5:32 PM
#213

Funderar hit och dit, men jag vet ändå inte vem som ska få min röst…

Men i mina ögon är Bambis mer skyldig än Agnes99, så därför lägger jag min röst på ***BAMBIS***

Hälsningar Lurvas11Glad

lizzie20
6/27/13, 7:58 PM
#214

Ja röstar på **Bambis**. Agnes99 Har försvarat sig så mycket. Medde försvarade sig också väldigt mycket och hon var ängeln. Det bevisar inte att Agnes är god men jag tycker ändå att Agnes verkar mindre misstänkt än Bambis.

//Lisa :)

fliza
6/27/13, 8:15 PM
#215

Hänger väl med min grannar och säger'' Bambis''

Medarbetare på Barnens iFokus. Jedward iFokus JEDWARD

Edward: "John was on this earth before me, it was like oh look it's a boy...oh look it's John and Edward!"  JEDWARD 

 

Storkebodas
6/27/13, 8:58 PM
#216

Men hur kommer det sig att Bambis plötsligt är misstänkt? Vad har hon gjort för konstigt? Jag förstår ingenting. Ja hon kanske kan vara en ulv, vem vet, men att bara slumpmässigt rösta så som det verkar att ni gör kommer aldrig leda någon vart! Jag tror det är betydligt troligare att Agnes99 är en ulv. Så henne röstar jag på. Jag röstar på ***Agnes99***.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Storkebodas
6/27/13, 9:16 PM
#217

Skrev lite snabbt innan så att jag skulle hinna rösta innan DL. Tyvärr hjälpte det väl inget för tiden var så knapp att ingen hann tänka över vem de skulle rösta på. Men vem vet, ni kanske hade rätt i att Bambis var en ulv. Vi får hoppas på det. För annars är det tufft framöver.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Candy123
6/28/13, 11:42 AM
#218

Några bybor hade tidigare på dagen samlats på torget men de kom inte fram till något så de gick hem utan att ha blivit smartare. Så alla bybor bestämde träff vid stora ladan där de pratade en stund. Det var väldigt jämt mellan rösterna, vissa valde att rösta på Angnes99 och resten på Bambis men till sist blev det**** Bambis *****och det var chockerande för tidigare hade nästan ingen varit misstänksam mot henne, men rösterna var räknade och Bambis skulle dö. Alla bybor tog högafflar och några också tog ett träns och började sakta omringa Bambis från alla håll, och Bambis försökte förklara att de gör ett stort misstag men ingen trodde på henne. De gick mot henne och högg henne flera gånger utan resultat då gick en bybo fram och stöp henne till döds med sitt träns, och byborna tittade på henne men de såg ingen varulvssjäl de hade dödat en oskyldig bybo. Byborna lynchade Bambis som var en helt vanlig bybo DET ÄR NATT Vi väntar på att Varulvarna ska komma överens om sitt offer. DEADLINE fredagen den 28 juni 2013 kl 21.00 DELTAGARE I OMGÅNG 6 1. Klara.b (Varulvsdemon, lynchad dag 2) 2. Ara11 (bybo, ulvarnas offer natt 2) 3. Agnes99 4. Alvirpo 5. Justbe 6. Lurvas11 7. Lizzie20 8. Bambis (bybo, lynchad dag 3) 9. HilmaBluie 10. medde (ängel, lynchad dag 1) 11. fliza 12. BlueBäst ( ulvarnas offer natt 3) 13. Storkebodas (ulvarnas val natt 1, skyddad av ängeln) ROLLER I OMGÅNG 6 Goda (en har förvandlats till varulv av demonen) 1 Siare; borta 1 ängel; borta 5 Vanliga bybor Onda 3 Varulvar 1 Varulvsdemon; borta Sammanlagt 8 deltagare efter dag 3

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Gerbilles
6/28/13, 12:55 PM
#219

Åh nej, förlåt mig Bambis! Vila i frid 🌺

Men en av oss kommer ju antagligen bli uppätna av varulvarna ikväll, tyvärr. Då kommer vi ju bara vara 4 bybor kvar! Kommer vi klara få bort alla varulvar då tro?

Lurvas11
6/28/13, 1:51 PM
#220

#219 Jag hoppas de :(

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
6/28/13, 2:52 PM
#221

Åhnej! Ännu en bybo borta!Men jag kan väl muntra upp mig själv med att jag inte var delaktig i beslutet att lyncha henne😕 Nu måste vi helt enkel lyncha en ulv, annars är det kört, för som Agnes99 sa så kommer ulvarna ta en bybo inatt, sedan är vi 4 mot tre, lynchar vi då en god, blir vi 3 mot 3, och då tar dem en bybo under natten, och då blir dem fler än oss goda = dem vinner! 😕

Gerbilles
6/28/13, 3:38 PM
#222

Jag vet inte varför men jag har en känsla av att Hilmabluie är ond. 🤔 Men vi får tänka till en extra gång innan vi röstar imorgon, annars ser det väldigt mörkt ut för vår by. 😕

Ja, godnatt på er i alla fall! Det är väl dags att låsa in sig i stugan och sova lite … 😴

HilmaBluie
6/28/13, 4:41 PM
#223

agnes99  jag tror hon är ulv. p.g.a det medde skrev.

lurvas11 tror jag är god

alvirpo  lite skum men jag tror ändå hon är god

justbe är jaglite misstänksam mot men det var ju klara.b som började att få alla att rösta på henne och klara.b var ju ond och om dom var kompanioner så skulle väll klara.b inte börjat misstankarna mot justbe

storkebodas tror jag är god

fliza är jag lite misstänksam mot nu.

lizzie20 vet inte riktigt

tror det var alla. jag tror jag ska rösta på agnes99 men jag tänker vänta lite till

Annons:
Storkebodas
6/28/13, 8:35 PM
#224

Jag anade att Bambi var god, och kan iaf vara glad över att jag inte deltog i att lyncha henne. Vi bybor har fortfarande en chans, men då MÅSTE vi lyncha varulvar varenda gång. Och vi goda måste också hålla ihop, vi får inte splittras såhär och lita på en ulv. Nu närmar sig DL och en av god kommer dödas, och om det blir jag vill jag bara säga : lyncha Agnes99. Medde trodde hon var en ulv, hon har röstat på goda alla gånger förutom när klara.b röstades ut, men då la hon sin röst sist.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Bambis]1
6/28/13, 8:42 PM
#225

*talar från graven* Men hur kunde storkebodas ana att jag var god? hon måste vara en varulv!

Storkebodas
6/28/13, 9:08 PM
#226

#225 Jag misstänkte att du var god eftersom att Agnes99 m.fl röstade på dig samt några andra jag misstänker lite, och de gjorde det helt utan motivation. Så man behöver ju inte vara varulv för att ana att andra är goda? :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Gerbilles
6/29/13, 9:22 AM
#227

Men Storkebodas, varför är du då så säker på att jag är varulv? Bara för att medde misstänkte mig behöver jag inte vara det. Hon hade rätt om Klara.b och jag tycker det var duktigt gjort av henne. Medde var inte siaren alltså kan hon inte veta till 100% vilken roll jag har. 

Ni säger att det är så viktigt att vi röstar på en varulv nästa gång, men så anklagar ni ändå en vanlig bybo …? 🤔

Om ni inte tror mig, vilket många inte verkar göra efter alla gånger jag har försökt försvara mig, kan jag visa er meddelandet från Candy123 som vi fick i början som talade om vilken roll vi fick.

Storkebodas
6/29/13, 9:47 AM
#228

#227 Nej, helt säker kan jag såklart inte vara, men jag misstänker dig starkt, och inte endast pga att medde sa, som du ser i #226.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Candy123
6/29/13, 1:14 PM
#229

Har sovit tills nu men uppdateringen kommer om ca 30 min

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Candy123
6/29/13, 1:56 PM
#230

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: