Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 750 ggr
tusstuss
2013-06-27 10:01

Scary stuff.

Vad tycker du är läskigt? Blir du ofta rädd? Tycker du att blod är läskigt? Blir du väldigt rädd av spökhistorier? I denna tråd diskuterar vi all spooky. Själv är jag ganska lättskrämd när det gäller spökhistorier, och även när det gäller blodiga bilder. Jag lyssnar mycket på vocaloid, och många sånger är baserade på skräckhistorier, och har mycket blod i sig. Igår lyssnade jag på "Dark Woods circus" det var skitläskigt. D: Jag rekommenderar läskigare vocaloid till personer som gillar  skräck. Jag älskar "Alice of human sacrefice" Men det tog mig en LÅÅÅNG tid att komma över historien som ligger bakom låten…

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
[ElinTjej]
2013-06-27 10:30
#1

Tusstuss kan du säga någon läskig video på youtube?? Har börjat bli lite intresserad av skräck!

tusstuss
2013-06-27 10:34
#2

Hm… Sök på "Dar Woods circus" Så får du höra någonting läskigt, Elin!

Portal Is Love, Portal Is Life.

[ElinTjej]
2013-06-27 10:49
#3

var inte så läskigt men det var liiite läskigt

[ElinTjej]
2013-06-27 11:00
#4

här är också något läskigt  

http://www.youtube.com/watch?v=zhCvkPz2JLw

tusstuss
2013-06-27 11:10
#5

#3 Det ÄR läskigt om man faktist kollar på texten, och vet historien bakom där med. Förut på cirkusar använde man personer som hade något "fel" ofta. Tvillingarna som sitter ihop (Len och Rin) är baserade på de siamesiska tvillingarna, två bröder som delade kropp, men hade två huvuden. "The deaformed diva" (Miku) är baserd på en flicka som jobbade på cirkus, hon kallades "Spidergirl" för hennes bakochfram vända knän. Den blåa killen (Kaito) var en nästan hjärndöd kille, som kunde äta allt du gav honom. De sjunger ju "Please let me out of here!" och "I just want to die, to die." Den lilla flickan ska vara Meiko.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[ElinTjej]
2013-06-27 11:31
#6

ja jag kolla in texten å den var inte super läskig :3

men kan endå första att man kan bli rädd :P

Annons:
[GerbilLooover]
2013-06-27 12:23
#7

Jag älskar att bli skrämd, men är svårskrämd så det brukar inte hända att jag blir rädd. Sen Januari (när jag började titta på skräck) så har jag sett totalt 20 skräckfilmer, det närmaste till att bli rädd var att hoppa till lite på en popup scare eller vad det heter 😛

tusstuss
2013-06-27 13:07
#8

Denna video sägs också vara baserad på en sann historia, men historien är bara en creepypasta. Ok, här är historien:

Alice den förste, som spelas av Meiko, var en kvinna som ägde en restaurang. Hon skulle ha varigt ganska "elak" och gav ofta folk pikar, vilket gjorde att där hon gick fram, blev folk ledsna och sårade pga att hon var elak mot dem. Den blodröda vägen symboliserar just de hon lämnade efter sig med sina pikar. Smärta. En natt hade hon varigt på fest hos sina vänner, hon hade druckit mycket, och kunde inte köra hem. Hon bestämde sig för att gå hem genom skogen. Det är därför som i sången Alice går in i skogen. Nästa dag hittade man henne under några buskar i skogen nära hennes hus. I handen höll hon ett spader ess, med endast namnet "Alice" på. '

Jag får skriva resten senare.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[GerbilLooover]
2013-06-27 13:15
#9

#8 Det lät ju spännande 😃

tusstuss
2013-06-27 15:12
#10

Genom denna video får du veta hur du kommer att dö. Mitt namn börjar på M, och då blir jag: "Burned to a crisp". Ve får se vad ni blir…

Portal Is Love, Portal Is Life.

[lillakaninen]
2013-06-28 09:04
#11

Jag kollar på en del skräckfilmer, jag blir rädd under själva filmen och sedan ett tag efter. Men jag fortsätter ändå att kolla på såna filmer XD Jag tycker typ inte att blod och så är läskigt, utan mer obehagliga saker som clowner och dockor typ 🤐

Flöffo
2013-07-03 13:31
#12

#2 Den var inte så läskig, snarare sorglig tycker jag. Dock har jag låten på huvudet hela tiden och det känns väldigt fel att sjunga den. 😕

//Flöffo

tusstuss
2013-07-03 15:24
#13

Fortsättningen på #8

Den andre "Alice" (Kaito) Var en man som sjöng I ett litet band. Bandet var absolut inte känt, utan brukade bara spela på restauranger, och pubar. Det var på en pub, som låg nära sångarens hus, som dem brukade spela. En natt, efter en spelning, kom han inte hem, berättade hans granne. När grannen varigt ute på promenad, hade hon sett en man med täckt ansikte gå in I in en pub, och lagt en stor väska på golvet. Nästa dag hade killen som jobbade på puben tittat i väskan, och funnit sångarens döda kropp. Sångaren hade blivit skjuten i huvudet. I handen höll han ett ruter-kung kort.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Upp till toppen
Annons: