Annons:
Etikettlekar-och-bus
Läst 1538 ggr
Candy123
6/29/13, 1:48 PM

#2 varulvsleken 6

här hittar ni förra tråden, där finns lathund m.m

skriv inget i den här tråden innan nästa uppdateringsom som kommer inom kort 🙂

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Candy123
6/29/13, 2:25 PM
#1

Än en gång vandrade de tre ulvarna genom byn strax efter midnatt hungriga på mäniskokött, de stannade mitt i byn och kollade på de stugor de kunde välja och valde den stora röda stugan, där deras nästa byte bodde

När de kom fram till stugan öppnade de bara dörren för bytet hade glömt att låsa dörren och de gick in, där stod Alvirpo i sitt kök och hade inte märkt att ulvarna hade tagit sig in, en ulv röt till och Alvirpo vände sig och skrek det högsta hon kunde men ulvarna hade redan börjar omringa henne och de tre ulvarna hoppade mot henne och bet henne i strupen, och Alvirpo var död

Alvirpo var en vanlig bybo

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att

  • Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
     

 För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***). 

En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***

DEADLINE måndagen den 1 juli 2013 kl 21.00

1. Klara.b(varulvsdemon, lynchad dag 2)
2. Ara11(bybo, ulvarnas offer natt 2)
3. Agnes99  4. Alvirpo(bybo, ulvarnas offer natt 4)
5. Justbe  6. Lurvas11  7. Lizzie20  8. Bambis(bybo, lynchad dag 3)
9. HilmaBluie 10. medde (Ängel, lynchad dag 1)
11. fliza 12. BlueBäst (ulvarnas offer natt 3)
13. Storkebodas (ulvarnas val natt 1, skyddad av ängeln)

ROLLER I OMGÅNG 6

Goda

1 Siare (borta)

1 Ängel (borta)

4 Vanliga bybor

Onda

3 Varulvar

1 Varulvsdemon (borta)

sammanlagt 7 deltagare efter natt 4

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lizzie20
6/29/13, 3:00 PM
#2

Nej! Stackars Alvirpo :( RIP!

//Lisa :)

lizzie20
6/29/13, 3:02 PM
#3

Jag kom och tänka på en sak! Jag har inte sett Justbe på väldigt länge… Är det någon som vet var Justbe är?

//Lisa :)

Gerbilles
6/29/13, 3:09 PM
#4

Vila i frid Alvirpo … 🌺 

#3 Hon röstade i lynchningen igår, sen dess har jag inte sett henne. Fliza röstade också bara igår och sen dess har jag inte heller sett henne. Men det är förhoppningsvis ingen fara med dom, men ja man blir ju lite orolig eller misstänksam. 

Jag känner mig riktigt rädd, då det här kanske blir min sista dag här i byn. Stannar nog inne så mycket jag kan.

Gerbilles
6/29/13, 3:17 PM
#5

Eller nu när jag tänker efter Lizzie20, så är det ganska många som jag inte har sett efter lynchningen. Det blev ju aldrig någon riktigt diskussion så det är nog bara därför. 👍

lizzie20
6/29/13, 6:08 PM
#6

Det är nog därför! :) blev lite orolig att varulvarna inte nöjt sig med ett offer :( ;)

//Lisa :)

Annons:
Alvirpo
6/29/13, 8:05 PM
#7

Blev ju nästan lite timing dät ju;) åker på läger imorgon och är bort en vecka så hade tänkt efterlysa någon som ville ta över min roll haha🙂

Justbe
6/29/13, 10:52 PM
#8

Jag har inte haft möjlighet till att vara inte så mycket mer på sista tiden tex idag var jag på ett kalas kom hem vid 8

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Lurvas11
6/29/13, 11:06 PM
#9

Nej! Inte vår fina alvirpo! :'( Nu SKA varulvarna UT!

Hälsningar Lurvas11Glad

Storkebodas
6/30/13, 12:18 PM
#10

Vila i frid Alvirpo. ❤ I denna lynchningen måste vi fånga en ulv, annars är det ute med oss. Jag tänker rösta på Agnes99. Det är såklart inte helt säkert att hon är en ulv, men jag tycker det verkar väldigt troligt. Kolla tillbaka i lynchningarna och se vem som har röstat på vem, och när. Jag röstar på ***Agnes99***.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Gerbilles
6/30/13, 4:55 PM
#11

Jag väljer att rösta på Hilmabluie. Jag tycker hon har känts skum ändå sen start och jag är faktiskt ganska säker på att hon är en ulv, har en känsla som säger det! Hon säger bland annat inte varför hon är så säker på att jag är en ulv utan tror bara på det medde sa. Varulvarna vill ju faktiskt att vi ska rösta ut varandra, då blir det enklare för dom!

Men ja, jag har ju haft fel mestadels hela tiden så det är inte säkert att jag röstar rätt denna gång heller. Förstår om ni tror jag är en ulv för jag har faktiskt varit riktigt korkad. Men nu har jag faktiskt börjat tappa hoppet för byn! Det ser väldigt mörkt ut …

Lurvas11
6/30/13, 8:02 PM
#12

Jag måste rösta nu ikväll, då jag ej vet om jag kommer kunna logga in i  morgon.

Min känsla säger Hilmabluie. Men jag tycker inte att hon gjort något direkt "varulvslikt". Däremot tycker jag att Agnes99 isåfall är misstänksammare i sina handlingar. Agnes99 står dessutom 2:a på min lista på vilka jag tror är varulvar, efter Hilmabluie. 
Aa de andledningarna tror jag attt jag lägger min röst på ***Agnes99***

Hälsningar Lurvas11Glad

Storkebodas
7/1/13, 6:47 PM
#13

Hörrni, det är två timmar kvar till DL nu, och bara tre har röstat, ni andra har inte synts till! Var är ni?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Gerbilles
7/1/13, 6:56 PM
#14

#13 Undrar jag med. Det har gått flera dagar sen jag hört något från en del av byborna .. 😮

Så kom igen och rösta nu, jag dör hellre med många röstar än bara två stycken! 😃 (även om byborna kommer förlora när jag försvinner)

lizzie20
7/1/13, 7:05 PM
#15

Jag röstar också på **Agnes99**. Jag tycker att hon är den som är mest varulvslik, hon har röstat på bybor nästan varje gång+ Medde sa att hon var varulv. Hoppas verkligen jag har röstat rätt nu! Annars kommer nog varulvarna ta över snart… :/

//Lisa :)

lizzie20
7/1/13, 7:05 PM
#16

Jag röstar också på **Agnes99**. Jag tycker att hon är den som är mest varulvslik, hon har röstat på bybor nästan varje gång+ Medde sa att hon var varulv. Hoppas verkligen jag har röstat rätt nu! Annars kommer nog varulvarna ta över snart… :/

//Lisa :)

Gerbilles
7/1/13, 9:38 PM
#17

Ja det blev inte många röster .. 

Men nu vet jag i alla fall hur medde kände sig, att ingen tror på än hur mycket man än försvarar sig. Får glädja mig med att ni åtminstone kommer se att jag talat sanning när jag väl är död. 😎😮

Hoppet är nog ute för vår by nu, det här är antagligen slutet …

Justbe
7/1/13, 9:55 PM
#18

Oj missade dl.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Candy123
7/2/13, 11:38 AM
#19

Denna dag hade byborna inte gjort nånting speciellt men på eftermiddagen samlades nästan alla bybor utan för angnes99 hus de kastade en sten genom fönstret, en bybo bar sitt gevär på axeln och de steg in där ***angnes99***satt vid köksbordet och läste en tidning och hon sa " ni kommer ongra er ni kommer att förlora" och efter hon sa det sköt en bybo henne i huvudet där stod de men ingen var varulvssjäl syntes så ***anges99 var en vanlig bybo*** Grattis! ulvarna ni vann :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

kaninsköld
7/2/13, 1:56 PM
#20

Kan vi göra en lista nu?

Mvh Kaninsköld

Annons:
[Bambis]1
7/2/13, 2:04 PM
#21

#20 jag kan vara lekledare :)

Candy123
7/2/13, 2:16 PM
#22

#21 och jag kan lära dig :) men man måste fråga medde först

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Bambis]1
7/2/13, 2:44 PM
#23

#22 bra! :) jag frågar medde nu.

Gerbilles
7/2/13, 2:49 PM
#24

Grattis varulvar! 🥳

Lurvas11
7/2/13, 2:54 PM
#25

Yey! Det var jag, storkebodas och lizzie20 som var varulvar :)
Tack för en god match, bybor 👍

Hälsningar Lurvas11Glad

Gerbilles
7/2/13, 2:57 PM
#26

#25 Då hade jag åtminstone rätt om Lizzie20, haha .. 😛

Då var jag den enda bybon som röstade i slutet av leken .. 😮

kaninsköld
7/2/13, 3:00 PM
#27

Ska jag göra en ny lista nu?

Mvh Kaninsköld

Annons:
Lurvas11
7/2/13, 3:00 PM
#28

327 Om du har kollat med medde först så att det är ok. :)

Hälsningar Lurvas11Glad

lizzie20
7/2/13, 3:18 PM
#29

Yey! Vi vann :D ;)

//Lisa :)

Storkebodas
7/2/13, 3:58 PM
#30

Snyggt jobbat lizzie20 och lurvas11, ni var jättebra ulvkollegor. 👿😏 Jag var också varulv, blev förvandlad av demonen. ;)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Gerbilles
7/2/13, 4:46 PM
#31

Om jag inte har fel står väl det 4 - 2 till varulvarna, verkar inte vara så ofta byborna vinner … 😛

medde
7/3/13, 1:37 PM
#32

Jag har fått pm med förfrågan om lekledare. Men jag vill samtla med candy först om detta. Vi har även lurvas11 som varit lekledare eng och kanske vill också vara med. Men jag kommer att ta kontakt med Candy123 under kvällen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Bambis]1
7/3/13, 3:11 PM
#33

#32 Candy123 sa att hon kunde lära mig :)

Klara.b
7/4/13, 2:49 PM
#34

Va bra ni är! Meohahawhah! Jag tror det är svårt att vinna mot ulvar ;)

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.


 

Annons:
[Bambis]1
7/4/13, 4:09 PM
#35

Candy lärde mig igår :)

kaninsköld
7/4/13, 4:44 PM
#36

#35 Kan vi göra en lista då? Jag PMade medde men fick inget svar

Mvh Kaninsköld

[Bambis]1
7/4/13, 6:57 PM
#37

#36 ja för mig skulle det gå :) Men vi måste vänta på medde hon skulle svara ikväll :D

[Bambis]1
7/5/13, 8:07 PM
#38

MEDDE-har du fixat varulvsleken?

medde
7/6/13, 12:40 PM
#39

#38 Det behövs inte stora versaler.. Det är lika med att skrika åt mig. 

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Bambis]1
7/6/13, 2:19 PM
#40

Okej, sorry :D orkar inte vänta! :/

medde
7/6/13, 3:08 PM
#41

#39 Då kanske du inte vill vara med på nästa då? Jag gör så mycket jag hinner. Men nu är det sommar och även jag har lite semester..Känns så skönt att få njuta av sommaren och solen. Att jag svarade var för du skickat pm till mig flera ggr samt nu ropar högt och ljudligt i tråden också, Men jag lovar dig har inte glömt dig eller leken alls. Men hur som jag har sagt till i våran admin grupp och en lek kommer nog med all säkerhet komma igen, Jag har gett ett ok till att starta upp en ny. Så det är nu bara vänta in lekledare, deltagare osv.. Så kan ni köra på igen. 

Lycka till alla med leken.. 

Hejja bybor. Denna gång ska ni vinna.. Jag gjorde vad jag kunde som ängel med ingen trodde på den goda ängeln..😛

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Bambis]1
7/6/13, 5:43 PM
#42

Okej, tack :D jag skulle jätte gärna vara lekledare! :)

[Bambis]1
7/8/13, 3:10 PM
#43

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =) 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Passa på och anmäl er till Varulvsleken 7 :)

kaninsköld
7/8/13, 3:26 PM
#44

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =) 1. kaninsköld 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Passa på och anmäl er till Varulvsleken 7 :) Finns inget bättre än djur! :D

Mvh Kaninsköld

Alvirpo
7/8/13, 3:41 PM
#45

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =)

1. kaninsköld 
2. Alvirpo
3. 
4. 
5. 
6. 
7. 
8. 
9. 
10.

Passa på och anmäl er till Varulvsleken 7 :)

medde
7/8/13, 3:44 PM
#46

Men hallå i tråden!

Vem ska vara lekledare? Det finns ingen tillgänglig nu de närmaste veckorna. Leken behöver en som kan det hela, 

Bamis! Skulle inte du som det var tänk vara med som en lärling i den kommande leken?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Bambis]1
7/8/13, 4:18 PM
#47

#46 jag kan vara lekledare :) candy123 har lärt mig :)

medde
7/8/13, 4:28 PM
#48

Har ni haft kontakt och hon har lärt upp dig hur det hela går till? Och inte bara gett dig reglerna..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
[Bambis]1
7/8/13, 4:30 PM
#49

#48 yepp, vi är grannar så hon kom till mitt och visade och berättade, hur man skulle göra :)

medde
7/8/13, 4:36 PM
#50

Jag  stannar av starten av leken och tar in det här i admingruppen.  . Tills dess ingen uppstart av lek, ni kan söka efter deltagare men ingen start

Jag stannar leken på grund mitt inlägg #41 Där jag skriver vi väntar på en lekledare, och den ska vara utsett av admin utsedd eller godkänd av admin.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Bambis]1
7/8/13, 4:42 PM
#51

#50 okej :) -------------------------- Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =) 1. kaninsköld 2. Alvirpo 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Passa på och anmäl er till Varulvsleken 7 :)

Justbe
7/8/13, 6:08 PM
#52

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =)

1. kaninsköld
2. Alvirpo
3. Justbe


    1. 10.

Passa på och anmäl er till Varulvsleken 7 :)

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

lol girl
7/8/13, 6:29 PM
#53

Kan någon skriva in mig? Är inne från mobilen! ^^

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

BlueBäst
7/8/13, 7:53 PM
#54

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =)

1. kaninsköld 
2. Alvirpo 
3. Justbe
4. lol girl
5. BlueBäst
6. 
7. 
8. 
9. 
10.

Passa på och anmäl er till Varulvsleken 7 :)

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge



01jmjm4
7/8/13, 8:08 PM
#55

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =) 1. kaninsköld 2. Alvirpo 3. Justbe 4. lol girl 5. BlueBäst 6. 01jmjm4 7. 8. 9. 10.

Annons:
lol girl
7/8/13, 8:31 PM
#56

#54 tack! ^^

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

medde
7/8/13, 9:24 PM
#57

                                  OBS!!

                       Missa inte inlägg #50.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Bambis]1
7/9/13, 10:41 AM
#58

Varför får inte jag vara lekledare?

medde
7/9/13, 11:00 AM
#59

Vi har detta uppe i admingruppen. Den här leken är med innehåll av lynchning, död osv..Deltagare blir uteslutna då dom är lynchade eller sk dödade. Vilket kan göra att någon blir ledsen trots det är en lek.  Som värd är jag ansvarig för sajten och vill även inte någon ska bli ledsen. Det kan även bli någon som blir faktiskt arg, vad vet jag? Men det ska vara tycker jag en som sitter i admin eller vuxen som även är med som lekledare. Då det kan behövas under lekens gång tas bort ett inlägg eller redigera. Det har inte hänt men kan hända. Då måste man ha medarbetarstatus för att komma in i inläggen och fixa det, ett exempel av min åsikt.

Vidare har vi en Medarbetare på sajten som heter Lurvas11 som varit med i leken från första gången vi hade den leken här på sajten, hon har även varit med en gång som "lärling" och jag tycker faktiskt att vi ska fråga henne om hon vill vara med i den rollen. kanske ihop  med någon till.  Lurvas11 är på ridläger i en vecka och den har nog snart passerat. Visst är det kul att medlemmar gör saker på sajten och den är inget fel med det. Men alla som är Medarbetare på sajten ska vara goda kollegor och samarbeta, vilket gör att en medis  har alltid funnit med på ett hörn och så ska det förbli. Det hindrar inte att du är med som ledare. men det ska finnas en till med i det hela av förklaringarna jag angett ovan.

Jag har flera gånger sagt att vänta, då detta är upp i admin. Leken kommer igen har jag skrivit. Men visst även att det kommer att komma upp en ny, men det ska till deltagare och framför allt  lekledare. Vilket ingen tycker jag ska självutnämnas. Det kan ju finnas fler som vill vara med även i den rollen. Alla ska få lika chans som en annan + sajten ansvar över att leken blir så bra som den bara kan bli utan att någon blir ledsen eller annat.

Hoppas mitt svar så du förstår mina tankar.  Så därav leken ännu inte ska startas upp. till allt är på sina rätta platser. Sen är det fritt fram

Mvh medde

Synpunkter?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Bambis]1
7/9/13, 4:04 PM
#60

#59 okej, jag förstår :)

Justbe
7/14/13, 8:49 PM
#61

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =)

1. kaninsköld
2. Alvirpo 


  1. 4.lol girl
    5. BlueBäst
    6. 01jmjm4

Kan inte vara med då jag ska resa iväg på onsdag.

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Pétit
8/4/13, 8:35 PM
#62

Anmälnings lista till Varulvsleken 7. =)

1. kaninsköld 
2. Alvirpo 
3. lol girl
4. BlueBäst
5. 01jmjm4
6. Pétit 
7. 
8. 
9. 
10.

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Annons:
Upp till toppen
Annons: