Annons:
Etikettfrågor-som-söker-svar
Läst 836 ggr
fairyautumn
7/15/13, 12:18 PM

Klok fråga

Fick förslag av "medde" att jag ska ta upp en fråga i en egen tråd-

Om man inte får prata med främlingar, hur ska man då få vänner?

- Antar att "medde" menar att vi ska diskutera kring detta ämne och se vad man tycker om det :)

//doge

Annons:
medde
7/15/13, 1:06 PM
#1

Det är exakt vad jag menar, Då det här är en ganska klok och faktiskt nog så viktigt fråga  ur flera synpunkter.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

karro1999
7/15/13, 1:48 PM
#2

om man inte skulle prata med främlingar skulle man ju inte prata med sina lärare tex, alla har ju varit främlingar någon gång

Jossangizmo
7/15/13, 2:15 PM
#3

Vad jobbigt det blev för min hjärna nu haha 😛


Lavèn
7/15/13, 2:52 PM
#4

Nej, så sant så jag älskar att prata med främlingar så jag kan få nya vänner! 😃

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Justbe
7/15/13, 8:07 PM
#5

Detta ämne får mig att tänka på när några i min klass började sjunga i ett köpcenter under tiden vi väntade på vår lärare och det gick förbi folk och bara kollade, och varje gång det gick förbi någon slutade alla att sjunga och sa,  Hej! Ha en trevlig dag!

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Pétit
8/2/13, 4:27 PM
#6

Azzå , man kanske inte ska prata med någon snubbe/tant (XD) som kommer fram till en i en lekpark tex och börjar fråga massa saker. Kan vara några skumma typer. Föräldrar brukar säga så till sina barn för att dem inte ska råka illa ut , men jag tror inte att de tänker på främlingar som nya personer i en klass. Jag  vet inte varför , men det är så och det verkar ändå logiskt. (:

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Annons:
Lilllufsen
8/2/13, 6:39 PM
#7

Man kan ju snacka me främmlingnar när mamma är med.

Vänner ja vill ha är gamla som mej å de är inte farliga främmlingnar tror ja

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

[EllenAlicia]
8/2/13, 6:48 PM
#8

man får väl lära sin teckenspråk ;)

[SporeDiatrymisss]
8/2/13, 8:23 PM
#9

Så länge man kan självförsvar så…

stinabest
8/2/13, 11:26 PM
#10

Främlingar som jag inte får prata med: Scary man som säger Hello baby vill du ha godis kom till min svarta van så kör jag dig till godislandet 


karro1999
8/3/13, 8:28 AM
#11

#10 jag tror det har varit en sån på min skola när jag var yngre, men ingen följde med honom

Pétit
8/3/13, 4:35 PM
#12

#10 Gud , det har varit skitmånga skåpbilar under åren i min ort som stannat och försökt att locka in barn med godis..

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

[etsan]
8/4/13, 3:41 PM
#13

T.o.m dina föräldrar har ju varit som främligar någon gång. Jag tyckte att det var jättesmart att komma på det av dig ts!

Annons:
stinabest
8/4/13, 11:07 PM
#14

#11 

#12

I min kommun så har det kört runt en sådan läskiga gubbe i typ en vit volvo. Men jag tror dom fick tag i honom på julmarknaden för två år sedan… :/


nadilda
8/5/13, 5:57 AM
#15

Det gäller att prata med "rätt" främlingar! 😉 Alltså jag kommer definitivt inte vara moltyst nu i 5 dagar bara för att jag ska på ridläger med folk jag inte känner…då hade det slutat med att jag pratade med träd 😛

Upp till toppen
Annons: