Annons:
Etikettallt-mellan-himmel-och-jord
Läst 244 ggr
[SporeDiatrymisss]
8/4/13, 10:05 PM

Verkligheter och sanningar

Alla tycker och tänker olika och jag tor ingen gillar när man säger att det som personen tänker på/tror på är fel. Detta kallas för verklighet. Allas verklighet är alla olika men vissa människors verkligheter är lika. Då är det lätt att bli vänner. Om verkligheterna är för olika kan det uppstå bråk. En persons verklighet är lite som en egen värld som är mer verklig än denhär världen, som är allas verklighet tillsammans. En sanning kan vara en lögn i en perons verklighet och tvärtom. Vad som är sant för dig kanske inte är lika sant för… låt oss säga… din granne. Tillexempel nån kanske tror att blå spyende kattungar (en av mina klasskiker ^^) bor på Andromedagalaxen på en planet kallad medde eller Candy123 medans någon annan tror att det är något väldigt korkat. Vissa har en otäck vana att tränga sig in i andras verkligheter och ändra på dem. Det tycker jag är lite fräckt. Typ som… jaa… nån kanske tror att enhörningar finns på riktigt och en annan börjar kritisera den personens tankar om enhörningar. Och så finns det förstås de som respekterar andras verkligheter. De smartaste observerar (tittar) på andras verkligheter och lär från dem. Alla har sin värld. Den kan vara stor eller liten, heta BlueBäst eller vara namnlös. Den kan vara helt grön eller i alla regnbågens färger. Den kan vara lik någon annans verklighet eller vara helt olik. Om man har tur kan man bli välkommet insläppt i andras verkligheter. Andra gånger blir man utelåst. Men kom ihåg: Träng ALDRIG in dig i någon annans verklighet. Tespektera och lär dig från dem istället. ;-) Jaha… det var väl allt jag ville säga… Hoppas det blev bra!

Annons:
stinabest
8/4/13, 11:03 PM
#1

Fint skrivet!!! :)


[SporeDiatrymisss]
8/4/13, 11:34 PM
#2

#1 Tack så mycket! :-D

ara11
8/5/13, 10:13 AM
#3

Jätte bra skrivet! :) Du har verkligen rätt i det du skrev!!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Upp till toppen
Annons: