Annons:
Etikettfrågor-som-söker-svar
Läst 1340 ggr
Lurvas11
8/4/13, 11:38 PM

Mobbning

I denna tråden kan vi prata fritt om mobbning.

Vad tycker ni om mobbning? Är de okej att man mobbar någon pga tillexempel längd eller religon? Och vad tycker ni att man ska göra åt det?

Hälsningar Lurvas11Glad

Annons:
Ratzo
8/5/13, 2:52 AM
#1

Om ''offret'' inte tar åt sig så blir det inte kul att mobba, tada!

I can't drown my demons, they know how to swim.

ara11
8/5/13, 10:11 AM
#2

Jag tycker det är hemskt, Det borde inte finnas! Det är aldrig okej att mobba någon bara för att den har en annan religon mm… Jag tycker skolan borde vara mer uppmärksam om vad som pågår i skolan och ta tag i det mer!

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

karro1999
8/5/13, 10:21 AM
#3

jag tycker inte skolan tar tag i mobbning när de ser det, jag blev mobbad när jag var yngre men skolan gjorde inte så mycket åt det, jag brydde mig nästan inte till slut så jag ignorerade saker jag inte borde ignorerat men min vän hjälpte mig med det

fairyautumn
8/5/13, 11:52 AM
#4

Har blivit mobbad sen jag var "liten" och blir fortfarande av mina vänner, men de vet inte att de mobbar mig när de kommenterar min längd heela tiden, jag är 1,78 och 13 år och får ALLTID höra kommentarer som "Gud vad lång du är, är det inte jobbigt?" JO! Det är klart att det är jobbigt, jag vill inte vara lång .__. Och värre saker också, som utfrysning och andra elaka kommentarer osv.

//doge

Spooki
8/5/13, 12:06 PM
#5

#4 Jag är 1,75 cm och jag är 11 snart 12 år. Jag blir inte retad/mobbad för att jag är lång fast jag brukar också få kommentarer att jag är lång. Men jag tycker om att vara lång fast inte är det kul att vara längre än alla killar. När jag var mindre blev jag lite retad/mobbad fast h*n flyttade och sedan dess har allt varit bra hoppas att du förstod 😂

Åhh NINJA Ninja

fairyautumn
8/5/13, 12:09 PM
#6

#5 aa förstod, var typ lika lång som du i din ålder.. Jag blir inte heller direkt "mobbad" för det men ständiga kommentarer om att jag är lång när jag säger att jag inte vill vara det och det SER att jag blir ledsen när det säger det gör det nästan till mobbning..

//doge

Annons:
chevy79forewer
8/5/13, 12:46 PM
#7

har alltid varit mobbat och är det fortfarande både i skolan och i hemmet. eller ja skolan går ja inte i längre. Men hemma är ja mobbad, utfryst och får elaka kommentarer både direkt i ansiktet och bakom min rygg. det gick så långt för ett par år sen (8 år tror jag) så att jag började skära mig. både hemma och i skolan då jag bodde på internat. jag är och var mobbad för att jag var annorlunda(tror jag.. har aldrig fått svar när jag har frågat) så i skolan och hemma håller jag mig för mig själv eller är tillsammans med min hund. orkar inte vara med de andra. för risken är nog ganska stor att ja börjar skära mig igen. (vet inte varför den driften är så stark. ingenting blir ju bättre av att man skadar sig själv. men jag mår konstigt nog mycket bättre av de. när ja ser blodet sakta droppa från handleden eller fingret…)

 fast är så otroligt glad att jag nu har en sambo som alltid finns där och stöttar mig oavsett vad och sen har ja hittat ett annat sätt att få må bra på och det är att hålla på med trädgården. sätta,plantera,så, skörda,rensa och vattna det är min terapi

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Lavèn
8/5/13, 1:01 PM
#8

Man måste stå upp för dem som blir mobbade även om man inte är vänner, vem vet ni kanske blir jätte bra vänner :D

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

ara11
8/5/13, 2:18 PM
#9

#4,5 Jag vet hur ni känner er, Själv så är jag också lång, jag är 13 år och 176. Jag har bara blivit retad av en kille i min pararell klass men som nu går i min klass :( Men annars brukar jag bara få kommentarer.

// Ara11! :)

Medarbetare på tennisifokus och barnens

 

Lilllufsen
8/5/13, 8:18 PM
#10

Ni som är långa var glad å inte lessen å se de som är bra i de  å tänk att ni är rätt storlek å de anndra är för korta

Bästa sajten på internet? Barnens iFokus så klart!

lisa93847
8/5/13, 10:30 PM
#11

I min klass går den en som är lite mulligare än alla andra och hon får lappar av det "coola tjejgänget" på lektionerna. Då blev jag nyfiken på vad det var och jag såg att hon (den mulliga tjejen) hade slängt den i sopkorgen. Jag gick dit efter lektionen och tittade vad det stod. Det stod "jävla äckel, du är så fet och finnig. dra åt helvete". stackars henne.

Jag vill vara hennes vän för jag har inte heller några vänner (fast jag är inte mobbad som hon är, ingen vill vara med mig bara) för jag är underviktig och är 10 gånger smalare än alla andra i klassen och dom tror att jag är nåt psyko med anorexia fast jag äter som en gris. Jag är 12, 159 cm och väger 38.,….

chevy79forewer
8/7/13, 3:34 PM
#12

#11 visa att du bryr dig om henne. hon förtjänar en vän som bryr sig. å det gör du så klart också. de i klassen tror att du kanske äter som en häst å sen kastar upp maten igen (bullemi eller vad de heter) om ja var du skulle ja visa lapparna för lärarna eller skol kuratorn. inget ger någon annan rätt att mobba,trakassera någon annan pga hur de ser ut eller gör.

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Upp till toppen
Annons: