Annons:
Etikettlek-och-fritid
Läst 707 ggr
[SporeDiatrymisss]
10/5/13, 12:07 PM

Meningleken!

Jag hade tänkt att starta en lek här! :-D Den går till såhär:

Nr.1 skriver en mening, ungefär som denna: "Det var en gång en ___ som ___. Då såg ___ en ___ som ___ på en ___. ___ blev nyfiken och kom fram till ___ och frågade varför ___ gjorde så."

Då ska personen under ta den meningen, kopiera den och ersätta "___" med ett ord. Exempel: "Det var en gång en Hund som Sprang. Då såg Hunden en uggla som dansade på en Stubbe. Hunden blev nyfiken och kom fram till ugglan och frågade varför han gjorde så."

Och så skriver personen under en annan mening och så fortsätter det såhär. :-) Om ni inte fattar, skicka då ett PM till mig.

Då börjar väl jag då!

___ gick till ___ för att ___ ___. Då så råkade ___ halka på ___ och slå sig. ___ tog upp ett ___ ur ___ och satte det på sitt sår. Sedan så fortsatte ___ att göra det ___ gjorde, fast med ett värkande sår under ___ på sin ___.

Annons:
panini
10/5/13, 12:34 PM
#1

Gerbilen gick till affären för att handla frukost. Då så råkade han halka på en morot och slå sig. Gerbilen tog upp ett plåster ur sin väska och satte det på sitt sår. Sedan så fortsatte gerbilen att göra det han gjorde, fast med ett värkande sår under plåstret på sin .

Min tur:

____ skulle gå till sin ____ och ____. När ____ kom fram så stog där en ____. Då så ____ han sin ____ och sprang. ____ han kom fram till sin ____ fick han ____.

Bello_O
10/5/13, 6:08 PM
#2

Tjuven skulle gå till sin morotsodling och äta. När hon kom fram så stog där en katt. Då så tog hon sin mössa och sprang. när hon kom fram till sin mormor fick han smisk.

En ____ var ____ och simmade. När ____ närmade sig ____ så hände ____. En ____ kom simmande! Ett ____ kom flygande och räddade ____. ____ blev ensam kvar….

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Bello_O
10/5/13, 6:09 PM
#3

Oj mellan VAR och OCH ska det inte vara ngt…

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

[SporeDiatrymisss]
10/6/13, 12:42 PM
#4

Ett marsvin var och simmade. När en gavial närmade sig marsvinet så hände en sak. Ett pirayastim kom simmande! Ett supermarsvin kom flygande och räddade gavialen. Marsvinet blev ensam kvar….

Det var en gång en ___ som älskade ___. En dag så gick ___ till skogen. ___ gick vilse och träffade ___. ___ frågade ___ vart vägen hem låg. ___ visste inte. Då gick ___ vidare. ___ såg en ___ som satt och åt på en ___. ___ frågade ___ om vägen hem. ___ visste och pekade åt norr vart ___s hem låg. Då hoppade en ___ ur buskarna och jagade ___ ända tills ___ kom hem.

Rebornbabyn
10/6/13, 1:24 PM
#5

Det var en gång en svamp som älskade alla. En dag gick svampen till skogen. Han gick vilse och träffade någon. Svampen frågade personen vart vägen hem låg. Personen visste inte. Då gick Svampen vidare. Han såg en katt som satt och åt på en mus. Svampen frågade katten om vägen hem. Katten visste och pekade åt norr vart Svampens hem låg. Då hoppade en groda fram ur buskarna och jagade dem ändå tills de kom hem.

Någon annan får skriva en ny! :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Upp till toppen
Annons: