Annons:
Etikettserietidningar-och-böcker
Läst 1845 ggr
linn8
2013-10-19 13:54

förslag på fortsättning?

hej! jag skriver en historia men har kört fast så har ni några ideer om hur det kan fortsätta?(vet inte riktigt vad den ska handla om)

:

Dimman ligger tjock över skogen, luften är tunn och kall. Men himlen är klarblå trots att det är mitt i oktober. Det är tidig morgon, jag sitter på mitt berg och blickar ut över skogen. Jag kan se ganska långt trots den tjocka dimman som låg som ett täcke över skogen. Det är helt vindstilla så alla bruna färglösa löv ligger stilla på den frusna marken. Berget är kallt men om man sitter på den blöta mossan så är det nästan uthärdligt. Jag sitter här och väntar på att solen ska gå upp över dalen. Tindra springer runt i skogen och jagar älgar. Jag kan höra henne komma flåsande upp för berget för att sedan sätta sig ner bredvid mig. Hon är en varghund som har strövat omkring här i nästan 1 år. Men hon följer mig överallt. Tindra är blyg men älskar skogen, precis som jag.

Solen börjar resa sig upp från sin vila och det bländande ljuset skär i ögonen. Efter en stund vänjer man sig vid ljuset och värmen börjar komma tillbaka. Tindra rusar ner för berget när hon hörde ett prassel bland dom kalla hårda löven som täcker marken.

Jag flinar för mig själv när

Jag känner steg bakom mig. Jag drar sakta en pil ur kogen och sätter den på bågen.

Jag reser mig upp men mina ben är stela och kalla eftersom att jag suttit ner ett tag. Stegen kommer närmare och närmare. Nu är den bara några meter bort men jag har ingen aning om vem eller vad den är.

Jag spänner bågen, vänder mig om och blundar. Redo att skjuta. Jag drar bak pilen så långt jag kan.

-och nu ska du skjuta mig, eller?

Jag öppnade ögonen jag såg besviket att den bara var Angelo.

-kanske det, sa jag och spände blicken i honom. Han flinade och tog några steg fram. Jag sänkte bågen och la tillbaka pilen i kogen.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Annons:
lollynonna
2013-10-20 08:07
#1

inte det svar du vill ha kanske,men historian var jättebra!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Lavèn
2013-10-20 16:30
#2

det jag tänkte på är att du kanske kan ha  någon tillbaka blick eller linade, skulle vilja veta mer om karaktärerna och vilken tid det utspelar sig i. tex om de är hemma förklara hur de bor typ hyddorna började bli kalla, eller vi behöver flytta snart igen hitta nya jag jakt marker. Då förstår man att det var länge sedan, hitta något typiskt för den tids perioden det utspelas i, kläder kan med vara ett bra tips 😃

Hoppas du förstår

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

linn8
2013-10-20 16:48
#3

#1 tack #2 tack ska skriva lite i kväll.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Upp till toppen
Annons: